is ismail karaosmanoğlu
657 şiiri ve 407 yazısı kayıtlı Takip Et

Attila ilhan



ATTİLA İLHAN

ATTİLA İLHAN 

Onunla tanışmam nasıl oldu? Sağ cenah gazetelerde boy gösteren, röportajlar veren bu şair epeydir ilgimi çekiyordu. Üniversitede öğrenciydim. Bu benim ikinci fakültem. Edebiyat merakım beni ilahiyat fakültesinden etmişti ama edebiyatla ilgimi hiç kesmemiştim. Hatta serbest meslek icra ederken bile edebi eserler okuyordum. 
Bir anket yapmak düşüncesi doğdu içime, röportaja döndü bu düşünce. Bir sürü soru hazırlamıştım 100’ e yakın. Mukaddime ’nin doğuş nedenini İbn-i Haldun dönemin önemli sayılan aydınlarına yönelik bir anketinin olduğunu öğrendiğim gün aklıma geldi bu düşünce. Ben de soruları önceden hazırladım. 
O sıra yayınlanan bir dergide önemli bir görevde olduğunu öğrendiğim Atilla İlhan’ı aradım. İlk arayışım başarısızlıkla sonuçlanmış ama telefonunu elde etmeyi başarmıştım. Telefon ettim dergi idaresinde buluştuk. Bir grup halinde oturuyorlardı. Soyadı benimle aynı bir bayan ve şimdi hatırlayamadığım birkaç kişiyle oturuyor, koyu bir sohbete dalmışlardı. Bir ressamdan bahsediyorlardı. Bu Türk Ressamın Fransa macerası söz konusuydu. Erkeklik organlarının resimlerinden bir sergi açmış Ressamımız. Sergiyi gezen bir gay Fransız eleştirmen Ressamı Fransa’ya götürüp orada tanıtmış ve meşhur etmişti. Sanatın, özellikle Batı sanatının bu derece adileşmesi midemi bulandırmıştı. 
Aslında yazarın ‘’Hangi Seks’ adlı kitabını da yeni okumuştum ve zaten nefret ettiğim Batıdan büsbütün nefret eder olmuştum. Hangi Batı zaten sağcı yazarlarda okuduğum yazıların bir benzeriydi ve beni şaşırtmıştı. Şiirlerinden Mihrimah ve Sultanı- Yegah’ını da beğenerek ve ayrıca besteleyerek okuyordum. 
Onun Divan Edebiyatı hakkındaki görüşlerini de pek beğeniyordum. Şiirlerinden başka romanları ve denemelerini de okumuştum. Hepsine öğrenci bütçemden ayırarak para ödedim ve kitaplığıma katmıştım. 
Onları dinledim sessizce ve biraz da garip karşılayarak. Bana göre aralarında kadınların bulunduğu yerde bu tür cinsellik konularına yer olmazdı. Orada sözleştik ve belirlediğimiz vakitte o zamanlar taksimde bulunan bir kafede buluştuk. Şair bana orada demlik çay ısmarladı. İçerken sorularımı sordum. O söyledi ben yazdım Milli gazete başlıklı deftere. Soruları azaltmamı, daha basit ve sade hale getirmemi söylemişti. Ben de istemeye istemeye yaptım. Röportaj onun reklamına dönüşmüştü. Kullanıldığımı hissettim. O zamanlar adı geçen gazetede muhabirlik yaptığım halde bu röportajı yayınlamadım. Çünkü daha o günlerde aynı gazetede başka biri tarafından yayınlanan röportajla karşılaşmıştım. 
O ara sıra kendisiyle görüşen arkadaşlarımıza röportajın akıbetini soruyordu. Ben de o ölünce yayınlarım diyordum. Sonra öldüğünü işittim ama ben kayıtlarımı kaybetmiştim. Hala onları bulup yayınlayacağımı umuyorum. Keşke kullanıldığımı düşünmeseydim de alınganlık yapmasaydım. En azından şimdi elimde olurdu. Eserlerini hala okuyorum zaman zaman. Şiirleri başucu kitabım gibi. Şiirlerindeki cinsellikten hoşlanmıyorum. Okulda derslere götürüp getirdiğim halde öğrencilere okurken seçme yapmak zorunda olduğum şairlerden biri o. Cemal Süreya gibi sevdiği ama bu tarz şiirlerini öğrencilerime okumaktan utandığım bir şair o.

Ahmet Kemal

Beğen

ismail karaosmanoğlu
Kayıt Tarihi:20 Temmuz 2020 Pazartesi 09:49:58

ATTİLA İLHAN YAZISI'NA YORUM YAP
"ATTİLA İLHAN" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.