glenay
2128 şiiri ve 344 yazısı kayıtlı Takip Et

Erkek deyince bir düşünmek gerek





Erkek deyince şöyle bir düşünmek gerek. Ben düşünürüm ve kolay kolay güvenmem. Oysa insan ilişkilerinde güven çok önemlidir. Bir insan davranışları konuşması ile ne kadar güven verse de nasıl erkeklerde kadındır diye bir yaklaşım varsa bende de vardır. Erkek erkeğe farklı, kadın erkeğe farklı bakar.
Bugün Edebiyat Defteri yazı bölümünde bir arkadaşımızın kulağıyla duyduğunu söylediği dahası muhatabı olan kişiyle konuştuğunu söylediği, ona hak verdiği ve kadınları saldırgan, erkeği ise adeta sütten çıkma ak kaşık gibi
gösterdiği yazıyı okuyunca dondum kaldım. Aklıma kadınları öldüren erkeklerin mahkemeye kravatlı düzgün bir biçimde giderek kendilerini masum göstermeye çalıştıkları geldi. Hiç bir masum insan öldüremez. Karşısındaki suçlu bile olsa.

Bir kadını ancak diğer bir kadın anlar. Sanıyorum sekiz yıl önce mahallemizin kızı Gülünay’a bir giysi dikmiştim.
İsmi ilginç gelmişti, bizim soyadımız olduğu için. Acaba dedim anne babaları ölmeden önce birbirimize gidip geldiklerimiz bilirler mi? Patlamış mısır ve bahçe meyveleri yiyerek babalarının sempatikçe anlattığı masalları ağzımız açık dinlediğimizi. Asıl konuya dönüyüm. Bir ay önce Gülünay’ın bir adamı ağır yaraladığı üstelik cinsel
organını kestiğini söylediler. Söylenene göre bu adam evliymiş ve Gülünay’ı evlenme vaadiyle kandırmış. Sonra
duyduğumuza göre ise bu işi başka bir yapmış, Gülünay’ın suçsuz olduğu anlaşılmış. Gülünay’ın bir erkeğin nasıl
üstesinden geldiğini duyunca önce inanamamış, sonra da ellerine sağlık demiştim. Bu işi hep erkekler yapacak
değil ya.. kadınların öcünü almışsın.

Ne kadar insancıl olursak olalım bir yerde haklıdan yana tavır koyuyoruz. Onca kadın öldürülürken sesi çıkmayan kimi erkekler bir kadının veya iki kadının bir erkeği kim bilir hangi nedenle dövdüğünü- bu arada elbette
dayağa karşıyım. İnsan düşünen, duygu ve düşüncelerini anlatabilen bir varlıktır. Sözle birini ikna etmek varken, niçin kaba güce başvurulur?- düşünmeden yalnız erkeği dinlediği için onu haklı görebiliyor. O görünüşün altında nelerin yattığını çok iyi bilirim.. Dayak yiyen kadınlardan biri olarak.

Aslında kendi durumumu anlatacaktım. Aradan yıllar geçse de beni nasıl etkilediğini. Buraya bile beni çok acıtıp inciteceği için yazmadığımı. Babamla emniyete nasıl gittiğimizi..

Neyse kısaca anlatayım bir kısmını.
Annemlere gitmiştim. Akşam olmadan dönüşte iki mahalleyi birbirine bağlayan Çubuk çayı üstündeki köprüde
daha önce hiç konuşmadığım komşu bir adam yanıma geldi ve elime bir paket verdi.Ne olduğunu şimdi unuttum
buzdolabına konulacak bir şeydi. Ben de başıma ne geleceğini bilmeden alıp adamın dediği üzre kocam denilen
adama verdim. Vay sen misin alan. Beni dövmeye başladı. Dövmekle kalmadı iftiralar atarak beni bu adamın metresi yaptı adeta. Döve döve adamın evine götürüyor. Ben ancak bağırarak böyle bir şey olmadığını söylemeye
gücüm yetiyor. Sokaktan gelen geçen herkes bize bakıyor. En sonunda koca müsveddesinin ağabeyi koşarak geldi ve beni kardeşinin elinden kurtardı, sen ne yapıyorsun diye. Ben ağlaya ağlaya baba evine gittim. Yolda halimi soran arkadaşıma bile durumumu anlatacak gücüm yoktu. O zaman çocuklar neredeydi, beni gördüler mi bunu bile hatırlamıyorum. Akşamüstü babamla emniyete gittik şikâyette bulunmak için. Orda oturtturdular. Başımı kaldıracak halim bile yoktu. Arada bir polisin diğer polisle konuşmasını duyunca vurulmuşa döndüm.

Şöyle diyorlardı:

- Bu oğlan iyi biridir. Kim bilir bu ne yapmıştır.

Oysa babam sevip sayılan tanınmış biridir. Zor durumda olmasa kızını buraya getirir mi?

Konu neydi ne yazıyordum unuttum.
Kadına adalet yok.
Neye var bilmiyorum..

12. 01. 2020 - Nazik Gülünay


Beğen

glenay
Kayıt Tarihi:12 Ocak 2020 Pazar 22:12:12

ERKEK DEYINCE BIR DÜŞÜNMEK GEREK YAZISI'NA YORUM YAP
"Erkek deyince bir düşünmek gerek" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
Kanber ihsan
24 Ocak 2020 Cuma 22:57:46
Selam. Erkeğide kadınıda siz yani kadınlar doğuruyor. Siz zaten üstün durumdasınız. Erkek kas gücüyle üstün gelmek fazlalıgina sahip sadece. Erkek bunu biliyor, kadınsa henüz sesini yukseltme çabasında.
Bizi siz yaratıyorsunuz. Buda sizi üsrün yapıyor zaten.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 24 Ocak 2020 Cuma 23:51:42
Erkekleri de kadınlar doğurup yetiştiriyor doğru ama babanın da büyük etkisi oluyor kişilik gelişiminde.

Allah'a şükür ben oğlumu sen erkeksin diye yetiştirmedim.
Ablasıyla aynı olduğunu yani insan olduğunu anladı.
Gelinim bana teşekkür ediyor bu yüzden.

Yorumunuza çok teşekkürler,

selâmlar..
Sandalcı
13 Ocak 2020 Pazartesi 20:12:10
Kadına pozitif ayrımcılık yasalara aykırıdır. Yasalarda kadın erkek ayırmaksızın herkese eşit mesafede olunması kaydı geçer. Şu an ülkemizde yasalara aykırı olarak kadına pozitif arımcılık uygulanıyor. Süresiz nafakalar, kadın beyanı esastır gibi bir sürü ilkel uygulamalar var. Yazınız önceki halinden değiştirilmiş. Öncesinde Gülünay'ın işlediği suça "oh iyi etmiş" diye cümleler vardı ama değiştirilmiş sonradan. Kadın da insandır erkekte. Bunu kabullenin artık. Yazınıza gelince; ilhamini ırkçılık ve cinsiyetçilikten almış bir düşünce. ilerlemiş yaşınıza rağmen hala şiddete meyilli olmanız düşündürücü.

5 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 13 Ocak 2020 Pazartesi 21:19:47
Öncelikle yaşım başım sizi ve kimseyi ilgilendirmez. Irkçılık, mırkçılık yok yazımda..

Yazımı siz değiştirmişsiniz dediğiniz için yeniden okudum, acaba bir değiştiren mi olmuş diye.
Sanırım okuduğunuzu pek anlamıyorsunuz, yada dikkatli okumuyorsunuz.
Gülünay'ın işlediği- ayrıca suçu başkası işlemiş.- suça oh dedirim elbette.
Bugün yine televizyonda karısını evire çevire döven adamı gördüm. Bir kişi
olsun gelip kurtarmıyordu.

Nafakadan canınız yandı galiba.
Sandalcı 13 Ocak 2020 Pazartesi 21:40:54
Ortalık sizin gibi vahşilerle dolu. Ahmak degilim ki, birine haketmediği (haram) nafaka vereyim. Vahşi dünyanızda size bol bol kan akıtmalar diliyoum ve bol bol çemkirmeler...
glenay Yazının sahibi 24 Ocak 2020 Cuma 23:17:20
Kanı erkekler akıtıyor.
Savaşları da kadınlara yüklersiniz siz.

Boşandığım adam bana 30 yıl önce 40 lira verebilirim diye o kadar nafaka verdi bir kaç yıl. Sonra almadım. Ben kimseden 5 kuruş almam , istemedim. Kendi el emeğimle çocuklarımı büyütüp okuttum.

Ben bol çemkirmeyi size diliyorum.
Hayret edilecek bir şey..
glenay Yazının sahibi 24 Ocak 2020 Cuma 23:17:52
Kanı erkekler akıtıyor.
Savaşları da kadınlara yüklersiniz siz.

Boşandığım adam bana 30 yıl önce 40 lira verebilirim diye o kadar nafaka verdi bir kaç yıl. Sonra almadım. Ben kimseden 5 kuruş almam , istemedim. Kendi el emeğimle çocuklarımı büyütüp okuttum.

Ben bol çemkirmeyi size diliyorum.
Hayret edilecek bir şey..
glenay Yazının sahibi 24 Ocak 2020 Cuma 23:18:12
Kanı erkekler akıtıyor.
Savaşları da kadınlara yüklersiniz siz.

Boşandığım adam bana 30 yıl önce 40 lira verebilirim diye o kadar nafaka verdi bir kaç yıl. Sonra almadım. Ben kimseden 5 kuruş almam , istemedim. Kendi el emeğimle çocuklarımı büyütüp okuttum.

Ben bol çemkirmeyi size diliyorum.
Hayret edilecek bir şey..
İbrahim Değerli
13 Ocak 2020 Pazartesi 13:02:49
ZEVK SEFAYLA OKUDUM
ENGİN KALEMİN SUSMASIN HOCAM
SELAM VE SAYGILAR SUNUYORUM.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 13 Ocak 2020 Pazartesi 19:17:12
Çok teşekkür ederim.

Selâm ve saygılarımla..
Şair Mehmet Demirdelen
13 Ocak 2020 Pazartesi 01:48:06
Güzel ve anlamlı kelimeler yazılmış 👏 kaleminiz daim olsun.👍 Saygilarimla

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 13 Ocak 2020 Pazartesi 12:19:41
Çok teşekkür ederim.

Selâmlarımla..

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
Mervan Tan
12 Ocak 2020 Pazar 23:38:51
Size hak verdiğim yerlerde var haksız gördüğüm yerlerde Gülenay hanım.. siz burda o yazıyı hedef göstererek o olaydaki kadını haklı gösteriyorsunuz.. oysa eğer olay orda okuduğumuz gibiyse erkek haklı kadın haksız.. ordaki olayda geçen kadın nasıl haklı olabilr ki mesela ??


O yazının altında birde benim yorumum var ve şuan söyleyeceğim şeylerle neredeyse aynı.. bu ülkede binlerce kadın katlediliyor haksız yere ve failleri arka bahçeden serbest bırakılıuor niye ? Dayıları veya paraları olduğu için.. buda ne demek oluyor adalet yok bu ülkede.. zaten o yazıda (eğer ikimiz de o yazıdan bahsediyorsak tam emin değilim belki farklı bir yazıda olabilir bütün yazıları okumadığım için ) adaletsizlik ten bahsediliyor ve gayet güzel de üstüne basılmış bir durum..

Körü körüne kadın haklı veya erkek haklı demek çok yanlış.. biz insanlar yapımız gereğiyle cinsiyet farketmeksizin hataya düşebiliriz.. öyleyse körü körüne kadını tutmak olmaz veya erkeği aynı şekilde..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 23:52:49
Sizin bahsettiğiniz yazı benim de söylediğim.
Ben konuya tek yönlü bakıldığı kanısındayım.
Kadının dinlenildiğini sanmıyorum.
Erkek de haklı olabilir tabii.

Kadınlara az olsun pozitif ayrımcılık yapılsa iyi olur bence.
Zaten her şey yolunda gitmezken.
Selçuk KORKMAZ
12 Ocak 2020 Pazar 23:02:12
Sevgili yazar
Yazınızda kısmen haklı olduğunuz yanlar vardır ne var ki toplumsal,sosyolojik ve pisikolojik sorunları değerledirirken konuyu İnsan temelli ele almalıyız.

Öldüren vuran kıran erkek zalim olarak anılmakla beraber kadınların da hatalı oldukları bir çok olaylar mevcuttur.

Değişik bir bakış açısıyla ölen öldürene ne yapmışı da sorabiliriz.

Daha öncede belirttiğim gibi toplumsal sorunlara İnsan temelli yaklaşırsak olayı kutuplaştırmadan sebep sonuç ilişkisini anlayabilirsek daha verimli çalışmalara katkıda bulunabiliriz.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 23:22:27
Çok teşekkür ederim.

İnsanı erkek kadın diye ayırmıyorum, ikisine de insan diye bakıyorum.
Ama saat kadın aleyhine işliyor.
Elbette sorumluları var bu kötü gidişin.

Ben oldukça duygusal bir insanım.
Yaşadıklarım beni kadından yana ağırlık vermemiz gerektiğini anlatabilir.

Tekrar teşekkürler,

saygılar..
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
12 Ocak 2020 Pazar 22:30:03
Saygı değer şaire hayatta her konuda olduğu gibi bu konuda genelleme yapmak kanımca yanlış bir tutum olsa gerek; bunu söylerken katledilen masumiyetleri ve hayatları elinden alınan kadınlarımıza kıyan o canileri desteklemek anlamına asla ve katta gelmiyor.
Bu cinayetleri işleyenlerin cinsiyetleri genelde erkek olsa da kadınlar tarafından zaman zaman katledilen erkek haberlerine raslamıyor değiliz, demek ki konuyu cinsiyete indirgemek çözümden uzaklaşmamıza neden oluyor.
Bu cinayetlerin sebeplerinin başında eğitimsizlik gelmekle birlikte ekonomik sorunlarda önemli bir yer tutmakta çünkü araştırmalara göre Ülkemizdeki aile dramlarının yarısını bu sebepler oluştururken diğer yarısını ahlaki yozlaşma , şükürsüzlük, kıskançlık gibi duygular gelmekte, öyleyse yapmamız gereken cinsiyet temelli değil sorunlar üzerinden çözüme gitmeliyiz... Saygılar Ozan Ali AYDIN

3 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:39:15
Çok haklısınız ön yargılardan kurtulmak gerek.
İnsan yaşadıklarını unutamıyor.

Size katılıyorum. Erkek de kadın da bu konuda eğitilmeli ama.. Kültür farklılığı da önemli. Buna ekonomi ve ahlâki durumu da eklemeli.
İşte olmuyor..

Anlamlı yorumunuza çok teşekkürler..

selâmlar saygılar..
glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:39:27
Çok haklısınız ön yargılardan kurtulmak gerek.
İnsan yaşadıklarını unutamıyor.

Size katılıyorum. Erkek de kadın da bu konuda eğitilmeli ama.. Kültür farklılığı da önemli. Buna ekonomi ve ahlâki durumu da eklemeli.
İşte olmuyor..

Anlamlı yorumunuza çok teşekkürler..

selâmlar saygılar..
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI 12 Ocak 2020 Pazar 22:44:26
KADIN ERKEĞE ERKEK KADINA MUHTAÇTIR ŞAİRE ALLAH KÖTÜ NİYETLİ CANİLERDEN KORUSUN
Mustafa İrenci
12 Ocak 2020 Pazar 22:25:24
Muhakak ki canınız yanmıştır katılıyorum size fakat inan hepsi aynı deyildir birde böyle
Düşünelim yani kötüsü iyisi olacak bu tabiatın bir gerçeği zaten cennet cehennem bu yüzden var edildi kimisi doğru yol kimisi kötü yol önemli olan iyileri bulmak lakin buda kader onuda biz bilemiyoruz bundan sonrası için daha dikkatli tetbirli olmanızı gönülden isterim şiir yazı müzik ise sizi daha çok rahatlatacaktır eminim bu güzel bir hareket isabetli olmuş uzulmenizi istemiyorum bir dost bir arkadaş olarak rabbim sizi daha iyi güzelliklere nasip kılsın Allah'a emanet olun

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:31:03
Size cevabım ne yazık ki gitmedi.

Erkekle ilgili bir hayalim olmadığını söylemiştim.

Bütün güzellikler
dileyenlerin olsun.

Siz da Allah'a emanet olun..
glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:31:21
Size cevabım ne yazık ki gitmedi.

Erkekle ilgili bir hayalim olmadığını söylemiştim.

Bütün güzellikler
dileyenlerin olsun.

Siz da Allah'a emanet olun..
Mustafa İrenci
12 Ocak 2020 Pazar 22:23:36
Muhakak ki canınız yanmıştır katılıyorum size fakat inan hepsi aynı deyildir birde böyle
Düşünelim yani kötüsü iyisi olacak bu tabiatın bir gerçeği zaten cennet cehennem bu yüzden var edildi kimisi doğru yol kimisi kötü yol önemli olan iyileri bulmak lakin buda kader onuda biz bilemiyoruz bundan sonrası için daha dikkatli tetbirli olmanızı gönülden isterim şiir yazı müzik ise sizi daha çok rahatlatacaktır eminim bu güzel bir hareket isabetli olmuş uzulmenizi istemiyorum bir dost bir arkadaş olarak rabbim sizi daha iyi güzelliklere nasip kılsın Allah'a emanet olun

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:28:27
İnsanları tanımak çok zor.
Artık erkekle ilgili bir hayalim yok.
Rahatım.

Güzel yorumunuza çok teşekkürler.
Bütün güzellikler dileyenlerin olsun..

Siz de Allah'a emanet olun..
Mustafa İrenci
12 Ocak 2020 Pazar 22:15:42
Diyecek söz bulamadım inan ki tebrikler değerli dost yaşanması gereken çok şey yaşadık inşallah kötüler tekrarlanmaz ümit ediyorum.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


glenay Yazının sahibi 12 Ocak 2020 Pazar 22:18:26
Çok teşekkürler Mustafa bey.
İnşallah.. Artık erkek deyince bir değil, bin kez düşünüyorum.

Şiirlere bakmayın.
Rahatlamak için yazıyorum..
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.