Bayram KAYA 1
392 şiiri ve 1184 yazısı kayıtlı Takip Et

Anlamak gerek 22-23



22
Eğer grup fazla ürünü saklama becerisini geliştirmişse, fazla ürünü elde tutmak isteyebilirdi. Davranışçı yaşanması olası kıtlık gibi, savunma gibi nedenle, ürünü elde tutmak isteyebilir. Ürünü elde tutma veya saklama becerisi o ürünü saklama süresiyle sınırlı koşut olmak üzere o ürün, o grupta bir depo enerji birikmesi yapar.

Normal şartlarda ve genelde grubun üretim gücü, gayri ihtiyari olarak (elinden olmadan) grubun tükettiğinden biraz fazlasını üretir olmasıdır.

Fazla üretim yapma işi emek gücünden kaynaklıydı. 24 saatle sınırlı olan emek gücü çalışması içinde üretilen kundura, dokuma kumaş, metal eşya gibi kimi ürünlerin tüketim ve kullanım süresinin 24 saatle sınırlı olmamasından kaynaklıydı.

Üstelik gruplar arası temas yapmadan, karşılıklı ürün takasının yükümü içinde olmadan, bir grubun tükettiğinden biraz daha fazlasını üretmesi, sistemin kendisine harcanan, bir şeye başlanış depo enerjisi nedenle zorunluydu.

Tüketim, artı depo enerji; emek gücü içinde bir kapasitedir. Kapasiteden ötürü fazla ürün demek fazla olan enerji harcanması ve fazla enerji bir tüketim ve kullanımı, demekti. Veya kapasite, fazla ürünü de depolama yeteneğidir.

Kapasite yeniden ve yeniden hayat çevrimi yapacak olan başlangıcın çevrim enerjisini biriktirmeyi de içeriyordu. Tekillik süreci büyük patlama ile kendi kapasitesi içinde olan başlangıç enerjisini ortaya çıkarmıştı. Büyük patlamayla saçılan enerji momentinden git gel süreçleri olan nicelim girişmeli devinmeler ortaya konmuştu.

Benzer başlangıç devinmesi de doğadaki hayatlar gibi depo enerjilerden ve üreten hemcinslerin emek gücü kapasitesi içinde artı ürünle ortaya konuyordu. Kişilerin çalışma gücü 24 saatle sınırlıdır. Çalışmanın 24 saatle sınırlı olması gibi bu türden etkiler grubun kendi dışındaki neden içinde olmasından ötürü grup ta kendi kendisine bir sınırlanmadır.

Bir grup başka bir grupla ürün takasına girdiğinde, bu kapasite ve bu sınırlanmalar üzerine üretim parametreleri değişecektir. Üretilen ürün niceliğinde artış olacaktır. Üretim yapılacak zaman miktarlarında artış olacaktır. Tarım üretimi yapılan alan yüzeyde artış olacaktır.

Üreten emek gücü, kolektif birim zamandan ötürü daha çok kapasite artışıydı. Artı ürünü kullanıp tüketen, depo artıştı. Takas nedenle yüküm eşen girişme, üreten emek gücü ya da çalışan nüfus artışıydı. Aynı zamanda da karşı gruba dek nüfusunun beslenme taahhüdünü de kendi üretim eksenleri çevresine sarmaktı.

Savunma nedenli sunu ritüeli tekrarlayan edimler nedenle takasın kendisi değiştirilebilir emekleri öngörüyordu. Değiştirilebilir emekler de hem üreten nüfusu hem tüketen nüfusun artışıydı. Nüfus üreten artık kapasite nedene artıyordu. Takas nedenle karşı grubun her bir üreten grubun kendi eksenine taahhüttü nüfus eklenmesi nedenle artıyordu.

Bu sarmal ilana bit bir sür git değildi. Kendi dışında kendi bilincinden bağımsız etkiler olan kaynak kıtlığı ile sınırlıydı. Dünya yüzeyine yayılma oranıyla sınırlıydı. Dünya yüzeyindeki türlü hayat varyasyonlarının yeryüzünü paylaşmasıyla vs. sınırlıydı.

Bu nedenle gerek artı (fazla) ürünün birikmesi nedeni ile gerekse karşı grubun bu grup için üreteceği takastı emeğe duyulan gereksinmeleri karşılama nedenle ürün ve nüfus artışları olacaktır. Takas yapan bir grup diyelim ki 12 ton arpa üretiyor olsun.

Bunun 5 tonu kendisi için 7 tonu da karşı grup için üretiliyor olsun. Bu durumda arpa üreten grup 7 ton arpayı takasa sokmakla 7 ton arpa, karşı grupta alınacak olan dokuma kumaşın kullanım ve tüketim değerine (değiştirme değerine) dönüşür. Böylece bir grubun ürettiği ürün, bir başka kullanım değerine dönüşmektedir.
23
Demem o dur ki kendisi için 5 ton civarında arpa üreten bir grup, takasa girmediği sürece durup dururken kendi dışındaki nedenlerle 12 ton arpa üretmez. Yalıtımlı beden yapımız en az enerji tüketimi ile bilinç kodudur.

Yalıtımlı beden kendi korunumuyla, yalıtımıyla, sürdürülebilir oluşu ile sizin, ben bilincinizi oluşur. Ben bilinci sağlatan tüketen ben bilinciyle dengeli ve sınırlıdır. Bu şu demekti. Organizma en az enerji tüketimi içinde en az yorulmayı veren besin sağlaması içinde olacaktır.

Bu nedenle bir grubun, grubun kendi dışındaki temel sınırlamaları vardır. Bu sınırlanmalara bağlı tüketilecek karşılık miktarlar, grupların uzun süre içindeki tekrarlı kopya edici; deney kılıcı, gözlemsel ölçü miktarını oluşur.

Ölçü miktarını oluşan bu yansımalar kişi ve grubun öznel imge ve imajları olup; bu imajlar grubun ortak aklını oluşur. Grubun üretimi gruba yetecek miktarlar çevresinde bir dalgalanmadır.

Bu dalgalanmaların geçen zamana bağlı deney sel, gözlem sel tekrarlı yansıma kopyaları o grupta o gruba yetecek ürün miktarı bilincini oluşur. Elbette artan nüfus, takasa girecek miktar bu dalgalanma içine katılacak başka bir nedenler bağıntısını olacak değiştirici dönüştürücülerdi.

Başlangıcın üretim inşası içindeki kolektif bir grup, kendi dışlarındaki nedenler yüzünden durup dururken hiçbir zaman 5 ton yerine 15 ton ürün üretmeyecekti. İnşa içinde olmayan kişisi sahiplikler nedenle kâr yapma, bunun talebini yaratma gibi absürt üretimlerin de içinde olmayacaktır. Ancak o günkü süre durum şartları içinde üreten bir grup, baştan beri süre gelen yamyam saldırılarına uğramaktaydı.

Grup kendisini yemeye gelen bu yamyam saldırıları önleme refleksli savunmanın içindeydi. Üreten kapasite, grubun üretimini yaptığı üründe tüketim fazlası veriyordu. Üretim fazlası ürün savunma refleksi üzerine yansıyan bir modülasyon oluşu ortaya koyuyordu.

Yani grubun kendi ürettiği nesne yenen bir şeydi, Yamyamlar da gruptan kişileri yemeye geliyordu. İşte üreten grup, kendilerini yemeye gelecek gruplar deneyimi ile ürettiğinin yenmesi arasında bağ ilişkisi kuracaktı. Üreten kolektif akıl bunu yapacaktı.

Yani üreten kolektif ilik yeni bir akıllanma, yeni bir düşünceler yansıması olan; birçok denk düşme karşılaşmaları içinde seçme ayıklama olanağını üreten grubun önüne seriyordu. Kolektif imge ve imajlar içinde ürünün yenir olma yansıması, kendilerinin yenmesiyle yer değişti.

Grubun üretim gücü içindeki ürünün yenilebilir oluşu gruptan kişilerin kendi yenmeleriyle yer değişen düşünme, anlama, fark etme bilincine dönüştü. Bu bilinçle grup bire bir temas etmeden ürünlerini barınma alanı çevresine koyakla bu tehditten korunmayı da başarmıştı.

Yamyam grup sunu veya kurban almakla beslenmesi dışında kendi savunması güvende değildi. Ta ki yamyam grupların da bir ürün üretmesi içinde olmasına dek bu durum böyle sürdü. Üreten iki grubun uzaktan teması ile süren bu tür takdime içinde olan bu girişmeleri, yeni bir yansımaydı.

Üreten her iki grubun aynı savunma mantığı içinde aynı benzer sunuyu yapabilir olma mantığı grupları aynı mantık düzlemi içinde senkronize etmişti.

Aynısını yapabilir olma denkliğin mantık düzlemi içinde eşitleşen savunmacı anlayışlar senkronu, gruplar davranışını düzenleyen yeni bir rezonans tutum olacaktı. Savunmacı duygularla aynı yapabilirlik skala frekansı içine girildiğinde; yamyam grup davranışlarında da "üreten grup davranış değişikliği" görülecekti

Üreten grupla kendilerinde davranış değişikliği görülen grup davranışları içinde ikinci bir benzer davranış değişikliği de karşı grupta görülecekti.

Beğen

Bayram KAYA 1
Kayıt Tarihi:1 Aralık 2019 Pazar 12:34:26

ANLAMAK GEREK 22-23 YAZISI'NA YORUM YAP
"Anlamak Gerek 22-23" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.