Ödünç alınan son kuruşla ödenen ilk kuruş arasında tabii muazzam bir fark vardır. goethe
sami biberoğulları
sami biberoğulları

İŞİN BİR BAŞKA BOYUTU

Yorum

İŞİN BİR BAŞKA BOYUTU

7

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

797

Okunma

İŞİN  BİR  BAŞKA  BOYUTU

İŞİN BİR BAŞKA BOYUTU


Dün bir yazı yayınlamıştım ’ TÜRKİYE TOPRAKLARI ÜZERİNDE TÜRK BAYRAĞINI İNDİRMEK ’ Diye ve o yazımda açık açık Diyarbakır 2. Taktik Hava Kuvvetleri Komutanlığı içindeki bayrağı indiren kişinin tıpkı 1996 da Kıbrısta bayrağımızı gönderden indirmek isteyen Rum genci Solomos gibi vurulması gerektiğini belirtmiştim.


Dostların benden etkilendiğini sanmıyorum ama bu gün baktım pek çok arkadaşım, dostum ve öğrencim facebook paylaşımlarını bayraklarımızla süslemişler ve Diyarbakır’da yaşanan o olay üzerine paylaşımlarda bulunmuşlar.

Hemen belirteyim: Benim arkadaş gurubum içinde her görüşten insan vardır. Sağcısı, solcusu, devrimcisi, ülkücüsü, dinlisi, dinsizi hatta denlisi, densizi herkes...Öyle bazıları gibi filanca şahsın düşünceleri hoşuma gitmiyor diye silmem. Edebini muhafaza ettiği sürece her görüşten insanın başımın üstünde yeri vardır çünkü ben öyle ’ Körler, sağırlar birbirini ağırlar ’ türü ’Ben yazayım ama sadece benim kafada olanlar görsün, onlar alkışlasın, eh biraz da poh poh yaparak hindi misali kabartsınlar beni’ işlerden hoşlanmam. Birileri muhalefet etmeli ki doğruya ulaşalım.

Dün yazdıklarım üzerine midir yoksa face booktaki genel hava üzerine midir bilmem bir öğrencim ( Aynı zamanda hemşerim ) ilginç bir tespit yapmış. Bakın ne demiş:

’Madem bayrak sizin için o kadar kutsaldı Gezi parkı eylemlerinde taksimde bayrak sattıgı sırada polis tarafından gözaltına alınan ve tutuklanan Ali sarıçicek için neden sokağa çıkmadınız ? Neden elinde bayrak olan kadına pilastik mermi sıkıldıgında sokağa çıkmadınız ? Neden 19 mayısda ankarada istanbulda eskişehirde hatayda izmirde bayrakla yürüyen kitlelere saldırı sonucu yere düşen bayraklar çiğnendigi zaman yürümediniz ? Konu kürde vurmak olunca en ön sıradasınız..’

Sonra yine oldukça ilginç karşılıklı konuşmalar var aynı sayfada:

-Taksimde toma’ya molotof atan polisi gördük. Ankarada bayrak yakan poliside gördük Lice’de bayrak indirende devletin ta kendisidir.. Diyarbakırda üst düzey korunan bir kışlaya 15 yaşında bir çocuk giriyor profça 15 saniyede bayrak indiriyor biz de yedik mk.

-Ve de görüntü HD kalite :)) Orda tek bir Medya aracı yoktu. nasıl oldu bu bende bunu merak ediyorum açıkcası

-abi bu yorumuna katiliyorum provoke bunlar yoksa indirmislerdi sancaga cikani aninda/

Sizce de ilginç değil mi?


Taksim’de tomaya molotof atan polisi şahsen görmedim ama sosyal paylaşımlarda paylaşıldı resimleri. Bu arada Almanyadaki -bizim Gezi eylemleriyle hiç alakası olmayan - bir gösteride polisin bir kadını yerlerde tekmelediği resmi, bir erkek çocuğun sıkıştırılıp soyularak coplandığı resimleri ( Oradaki polisler ya da polis kılığındakilerin de bizim polisle alakası yoktu ) çok dolaştı sosyal medyada o günlerde bizim polisin yaptığı zulüm diye... Hatta o günlerin simge resimlerinden biri de bir pkklı, bir chp li ve bir ülkücünün birlikte direnişinin resmiydi ( Aynen öğrencimin dediği gibi yerseniz tabii ki.)


Efendim Lice’de bayrak indiren de polismiş. Bu hesapça pkk ya da pkk severler hiç bir yerde Türk bayrağını indirmediler(!) Ankarada bir spor salonunda yapılan bdp kongresinde Türk bayrağını ve Atatürk’ün resimlerini indirenler de polisti mutlaka (!)

Ama Diyarbakır olayında gerçekten de kafalar karışıyor. Yazımda da belirtmiştim. izinsiz bir sineğin bile giremediği o yere 15 yaşında bir çocuk ( Ki Genel Kurmay da öyle diyor ) Nasıl girer ve bayrağı nasıl indirir? Memleketin hükümeti ’ Aman aman çözüm sürecine bir halel gelmesin, zinhar pkk lılara dokunmayacaksınız ’ demiş ve askerin elini kolunu bağlamışsa o kışlaya girip bayrak indirmekle kalmaz yarın bir gün evimize girip donumuzu da indiriler.

Ölümüne üzüldüğüm halde asla bir ekmek almaya giden çocuk olduğuna inanmadığım Berkin Elvan’ın kafasına gaz kapsülünü nişanlayan polisin eli kolu bağlı değildir. Ona ’ A dan Z ye her türlü müdahale ’ izni verilmiştir. Polis de kimi zaman A harfi mucibince ’ Allah ’ demiş eylemlerde yaralananların yardımına ilk koşan olmuş ama kimi zaman da Z harfi mucibince Z/alimliğin Z/irvesine çıkmıştır. 15 Yaşında bir çocuk elbette masumdur. 15 Yaşında bir çocuk olduğu bilinirse tabii ki. Yüzü gözü maskeli bir itin 15 yaşında mı elli yaşında mı olduğunu bilemezsiniz. Bayrak direğine çıktığında vurmak içinizden gelmese de bir uyarı atışı yaparsınız. O daha tel örgülere çıkmadan hemen etrafını çevirir, namluları üzerine doğrultursunuz. İki sille patlatırsınız. Ama hiç biri yapılmıyor. Çünkü ’ Elleme ne yaparsa yapsın ’ Emri almıştır asker.

Görüntüler HD kalitesindeymiş: Elbette öyle olacak ’ Ey tece ( T.C.) sana nasıl kodum ama ’ nın görüntüleri bulanık mı olacaktı bir de.

Zaten Genel Kurmay da açıklama yapmış: ’ Direğe tırmanan 15 yaşındaki bir çocuk olduğu için vurmadık ’ Diye. Müneccimler ya..Yüzü gözü peçeyle örtülü şahsın yaşını anında tespit etmişler. Yok efendiler yok... Size ’ Onlara kesinlikle dokunulmayacak ’ dendiği için kılınızı kıpırdatmadınız. Tıpkı yol kesenlere yaptığınız gibi.

Neyse ana mevzuya dönelim:

Ana mevzumuz bayrağımıza yapılan çirkin saldırı değil mi?


İyi de şimdi öğrencim haksız mı yani ? Yukarıdaki resimlerde bayrağa yapılmış olan bir sürü çirkin saldırı var. Bu saldırılara karşı bir protestomuz oldu mu? Sadece Ak Parti mitinginden sonra o veled-i zinanın bayrağımızla ayakkabısını silmesine karşı cılız bir haykırış olmuş. Peki diğerleri? Gezi Eylemleri içindeki bayrağa saygısızlık olayları da aslında çok gündeme geldi. Peki CHP lilerin yaptığı saygısızlığı protesto eden? Resim 3 ve resim 4 deki saygısızlıklar üzerine ’ Ey Mavi göklerin kızıl ve beyaz süsü ’ , ’ Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır ’, ’ Ne mutlu Türk’üm Diyene ’ diyen oldu mu? Ben hiç rastlamadım. ( Ben de dahilim yanlış anlaşılmasın )

Velhasılı kelam olaya ’ Benim partim yapmışsa mutlaka bir sebebi hikmeti vardır ’ Diye bakıyoruz hep. Ak Partilinin yaptığı saygısızlığa ( Ki o ayakkabı silme olayından bahsetmiyorum çünkü o piçin neyin nesi olduğu belli değil ama yerde sürünen bayraklar var çöpçülerin çöpe süpürdüğü ) ’ Aman efendim bizdendir ’ Diye ses çıkarmadığımız, Gezi Eylemlerinde yapılan saygısızlığa ’ Bayrak sömürüsü yapıyorlar ’ Diye göz yumduğumuz, Chp lilerin yaptığı saygısızlığın esamesini bile anmadığımız müddetçe benim öğrencim haklı olarak ’ Kürde vurmaya sıra gelince mi bayrak önemli oldu ’ Diye soracaktır.

Ben öğrencilerimin sorularına hep cevap vermişimdir genelde ama bu soruya maalesef verecek cevabım yok ya da ’ Hayır, sadece Kürt değil özbe öz oğlum da olsa bayrağa uzanan eller kırılmalıdır. Bu el kimin eli olursa olsun mutlaka kırılmalıdır ’ diyeceğim. Demesine diyeceğim de o zaman da hani kırsam bin bir türlü sitemle karşıma çıkıp ’ İki metre bez mi, yoksa insan mı daha önemli ’ diyecek olan bu öğrencim bana şimdi ’ Madem öyledir niçin kırmadınız bu güne kadar yapılan bunca saygısızlığa rağmen ? ’ Diye soracak. Sormuş da zaten. O ellerin kırılmasnı istediğinden olmasa da sormuş işte...Bilemem bu sorunun cevabını veren çıkabilecek mi?


Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
İşin bir başka boyutu Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz İşin bir başka boyutu yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İŞİN BİR BAŞKA BOYUTU yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
10.6.2014 23:32:45
okudum da cevap verecek sözüm yok sadece içimden gelen
bayrağı indirene bir kurşun atarım iki kaşı arasına
saygımlasınız her zaman
bekir odaci
bekir odaci, @bekirodaci
10.6.2014 22:26:28
Hocam o bayrağı indiren şerefsizdir ve onu görüpte müdahale etmeyense şerefsiz oğlu şerefsizdir benim nazarımda saygılarımla
CaNMaYBuLL
CaNMaYBuLL, @maybull
10.6.2014 20:48:34

Dillerinde hürriyet aşkı, ceplerinde paranın sarhoş hali....Meydanlarda kalabalıklara •akıl•larını satanlar, uykularında kendilerini birer hürriyet şehidi ilan eder, mest olurlar . Gün gelir kitaplar açıldığında ,kendilerini aslan diye tanıtanların aslında aslanın tarifinden düşen nankör kediler olduklarını çok iyi bilirler...Şimdi bayrak uğruna , aynalardaki düşmanlarla kavgaya tutuşanlar ,dün gölgelerini bir kılıç darbesiyle yere sermiş, keyiflenmişlerdi...Ne tuhaf değil mi, benim gölgemde hep yerlerde :) (★ TC Maybull Can ★)

(★Saygılar Değerli Hocam ★)

maybull tarafından 6/11/2014 2:51:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Billur T. Phelps, @billurt-phelps
10.6.2014 20:20:23
Bahsedilen diğer bayrak olaylarında zaten herkes sokaktaydı, direniyordu. Ayrıca bayrak için sokağa dökülmeye gerek kalmamıştı ki!

Kürt vatandaş yapınca mı suç oldu denmesi son derecesaçma sapan bir savunma. Bir Türkiye var ve Ay yıldızlı tek bir bayrağı var bu ülkenin. Onu korumak, çıktığı gönderde tutmakta herkesin asli görevi. Kim olursa olsun olsun, ister göz dağı vermek için, ister ben yaptım bakın oldu demek için olsun gereken yapılmalı, sessiz kalınmamalıydı.

Bu yaşaşanlara, öyle veya böyle müsemağa edildikçe, kılıflar bulundukça yarın bir gün çok daha vahim olaylaylar ile karşılaşacağımız aşikar...

Billur T. Phelps


Billur T. Phelps tarafından 6/10/2014 8:22:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erol URAZ.
Erol URAZ., @eroluraz-
10.6.2014 18:17:27

Efendim şimdi bir fıkra tam yerinde bu duruma cevap için.
Bankanın biri reklam yapmış, demiş isteyene istediği kadar kredi vereceğiz. Kefil yok, senet yok. Hiç bir şey istemiyoruz.
Uyanık bir müşteri kredi almak için banka müdürüne gelir ve 5 milyon lira kredi ister. Müdür de kredi alabilmesi için iki şartımız var der. Bir gözünüzün bir de dötünüzün resmi gerekiyor.
Müşteri önce itiraz eder ama, ucunda para olunca çaresiz denileni yapar ve resimleri getirir.
Müdür resimlere bakar ve müşteriye "kusura bakmayın size kredi veremeyiz" der. Müşteri küplere biner ve sebebini sorar. Müdürün cevabı muhteşemdir. "Beyefendi" der, "sizde o parayı alacak göz var ama ödeyecek döt yok...."

Şimdi ağalar aynı ağa, ara sıra çobanlar değişiyor ve sık sık da köpekler değişiyor. Ve tabi ki sürü aynı sürü.
Bir tutam hayat
Bir tutam hayat, @birtutamhayat
10.6.2014 17:52:05
''Aman aman çözüm sürecine bir halel gelmesin, zinhar pkk lılara dokunmayacaksınız ’’ demiş ve askerin elini kolunu bağlamışsa o kışlaya girip bayrak indirmekle kalmaz yarın bir gün evimize girip donumuzu da indiriler.''

''Hayır, sadece Kürt değil özbe öz oğlum da olsa bayrağa uzanan eller kırılmalıdır. Bu el kimin eli olursa olsun mutlaka kırılmalıdır ’’

Hocam,
benim kimseyi dinleyecek, kimseden akıl alacak halim yok.
Ne doğudan, ne batıdan, ne de diğer tüm yönlerin tekmilinden.
Şu yukarıdaki iki cümle her şeyi sarıp sarmalıyor.
Gerisi boş laf diyorum.
Ve,
bu iş ile ilgili önemli bir adım bekliyorum.
Ayrıca,
şımaranlara da okkalı bir ders verilmesini.
Böyle süreç flan olmaz.
ironi
ironi, @ersinbasegmez
10.6.2014 16:58:47
iki yazınızı da okudum

sorun burada farklı bence. Burada indirilen bir bayrak var. Hem de askeri alandan. Kim yaptığı beni ilgilendirmez. Taksim'de ve benzeri yerde bayrağa yapılana saygısızlık diyebiliriz be bir nebze özrü vardır. yakalarsınız ve gerekli yasal süreci işletirsiniz ya da başka

Ama burası farklı. Siz hiç polis karakolundan teröristin bayrak indirdiğini gördünüz mü? Müsaade eder mi? Ya da askeri birlikten. O bayrak için asker kanunen ölmek zorunda. Siz hiç teröristlerin askerleri şehit etmeden bir karakolda bayrağı indirdiğini gördünüz mü?
Ben çuval vakasından sonra silahlı kuvvetlerin alnına çalınan ikinci leke olarak düşünüyorum. Oradaki nöbetçiinin işi çözüm sürecine katkıda bulunmak değil, askeri alanı korumak ve bayrak için gerekirse canını vermektir

gerisi hikaye

bu arada kırk yıl düşünsem başbakanla aynı safta olacağıma inanmazdım. O bayrağın inmesine sebep olan tüm komuta katı istifa etmeli

tabii ki başbakan da dahil

u konuda hoşgörümüz olamaz

diğer bayrak olayları farklı.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL