- 841 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Toprağın Suya Hasreti
TOPRAĞIN SUYA HASRETİ
Nazım Usta öyle diyor:
“Suyun toprağa hasreti var
Toprağın hasreti makinalar”
Su mu hasret toprağa yoksa toprak mıdır suya hasret olan.Bence ikisi de.Can ile cananın vuslatıdır toprakla suyun buluşması.Yaratılşın iki temel unsurudur toprakla su.Anasır-ı erbaadandır.Yaratılış bahrinde kafa yoranlar dört unsur üzerinde birleşmişler:Hava,su,ateş,toprak...
Bu dört unsur yaratılışın harcı...Olmazsa olmazı.Hayatın da...Topraksız,susuz,havasız ve de ışıksız yaşanabilir mi? Yaşansa da ne tadı olur öyle hayatın dostlar?
Şimdi Oğulcuk’un bağlarında iki çeşme akıyor.Ambarlı’daki su Osman’ın (Topaloğlu) ve Tayfun’un(Şahin) bağına geldi.İki sevgili, toprakla su vuslata erdi.İki gün devasa bir kazıcı makine çalıştı Ambarlı’da.Bir su çıktı ki dostlar insanını içtikçe içesi geliyor.Ab-ı hayat...Zemzem suyu sanki...
Çalışmalar esnasında görüntü alamadım.Ancak Tayfun’un bağında bir karelik bir görüntü kaydedebildim.İki tertip Tayfun’la Zekeriye haşir neşirdi suyla.Çocuklar gibi şendiler.
Köyümüzün suya kavuşmasında çok emeği olan eski muhtar Zekeriye (Kalkan) ile Tayfun (Şahin),akan suyun başındaydılar ve gözlerinin içi gülüyordu.Tayfun Ağa kamelya yapacak.Ağaçlandıracak...Bağın küçük bir bölümü piknik yeri olacak.Kamelya için Resul Ceyhan da katkıda bulunacak.Söz verdi bana.
Bizim Osman’ın sevincine payan yok.Sanki göklerde...Uçuyor.Cevizlik yapacak.Çiftlik kuracak.Muradına nail olur inşallah.
Bağlarımızın kurumaması,yeniden yeşermesi için büyük bir adım.Kim bilir Öküz Pınarı da eski günlerdeki gibi bağı bostan olur.Coruklar boşa akan suyu değerlendirirler de Öküz Pınarı çocukluğumuzda görüp yaşadığımız güzelliğine kavuşur.Belki Sadullah ve Yunis Kahraman’ın bağındaki sular yeniden akmaya başlar.Kayınbaba (Şevki Şahin)’in bağındaki suyu değerlendirir Mıkdat...Öyle olmasını diliyoruz.Köyümüzün güzelleşmesi için bunlar olmalı.Atalarıızın armağanları,bağlarımız kurumamalı.Sahiplenmeliyiz bağlarımızı.
Fuzuli “Su Kasidesi”ni boşuna yazmamış.Su üstüne methiyeler dizmek,türküler çığırmak geliyor içimden:
“Su gelir güldür güldür
Gel de yâr beni güldür” diyesim geliyor.
Suyun “güldür güldür” akması,akan suyun “gül” olması...Ve de vuslata erince canın gülmesi ne güzel.
Emeğiniz var olsun kardeşler...Kolay gelsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.