Ama şan ve şerefime tanık olanların önünde ondan daha fazla söz etmek bana yakışmaz.. XIV. Louis [Paylaş]
E-mail: Şifre: Facebook ile bağlan Üye ol | Şifremi Unuttum
Türkiye Şiir Platformu
ANASAYFA ŞİİRLER Edebiyat Defteri YAZILAR Edebiyat Defteri FORUM Edebiyat Defteri ETKİNLİKLER Edebiyat Defteri NEDİR? Edebiyat Defteri Kitap KİTAP  Edebiyat Defteri Tv TİVİ Edebiyat Defteri Sesli Şiirler MÜZİK Edebiyat Defteri BLOG Edebiyat Defteri Atölyeler ATÖLYE  Edebiyat Defteri BİCÜMLE Edebiyat Defteri ARAMA Edebiyat Defteri İLETİŞİM

Larousse' den Tahta At



Kaosa verilecek bir düzenin aslında hiç bulunamadığından
Dadizmin eteklerinde büyüyor kızıl elması insanlığın




Sanatın dalkavukluk olmadığını söylüyorum. Kendi bedenimde kendim için özgürüm. Büyük ve küçük harflerin sıralandığı sofu bir imgenin bir salyangoza benzediğini gördüm. Kendi sıvısından olumlanmış Dadaist bir avcının ormanında içgüdüsel açıklanışıdır şiirsellik. Bazı sözcüklerin kendi evrimini çifte evetleyen, Rusça onaylayan bir akımın kimsesiz bir biçimsizliğe sahiplendiği bir resme bakarken belden aşağı kayıyor umursamazlığı lanetli vahşi arzuların. Basit bir bardağın kübikken harekete geçip fütürist bir dansa davet ettiği heyecan verici bir manzaradan bahsediyorum.

Yadsıdığınız her şeyin sevimsiz bir karşıtlığından doğdu sınıflanmış orgazmımız. Doymayan bir hayal gücü var edebiyatın. Hangi resme bakarsanız bakın kendi kulağını kesebilen bir delinin renklerine aşık olacak kadar deli değilseniz yazdığınız her şey sıradandır. Lunaparka giden bir korkak kadar keyif alırsınız o kamikazeyi izlerken ahlakının düğmelerini çözemezseniz.


Bin o kamikazeye!










Deniz...





Etiketler: sayfam ,


muslumbayram  | müslüm bayram
25 Şubat 2019 Pazartesi 16:32:38


Sanatçının belli bir yörüngesi olamaz
Hayal gücünü sınırlayamaz
Aksi halde sanatçı olamaz

saygılarımla


    [ Cevap yaz ]    

24 Şubat 2019 Pazar 20:15:31


Benim düğmem yok. Fazla tragos çekip renklerle sevişmişliğim var.
Binelim o kamikazeye. Sanat eğilmemeli.


    [ Cevap yaz ]    

Serap IRKÖRÜCÜ  | Serap  Irkörücü
24 Şubat 2019 Pazar 15:02:36

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.

Başlıkla 'dada' sözcüğünün tarihsel ilişkisini bilenler bu yazının amacını daha iyi anlayacaklardır.

Tristan Tzara adlı yirmili yaşlardaki bir genc ve birkaç arkadaşı, tüm akımlara karşıt olacağını düşündükleri dadaizmi kurarken aklı dışlamakla kalmazlar, özellikle şiirlerdeki dilin estetiğinin ve daha birçok şeyin anlamsız olduğunu savunmuşlar ve bu çok kısa süren serüvenlerin olmuştur.

Birinci Dünya savaşI'nın bunalımlı yılların eşdeğer bu davranışın uzun soluklu olamayacağı o dönem bu akımı savunanların sayısından belli zaten. Sadece altı kişiler.


Bu serüvende o kadar ileriye gitmişler ki şiir yazmanın bir 'safsata' olduğunu kanıtlamak için bildikleri bütün sözcükleri birer küçük kağıt parçasına yazıp bir torbaya koymuşlar ve çektiklerini yan yana koyunca da şiir olabileceğini savunmuşlardır.

Her akım kendi mantığı içinde tutarlıdır ve bunu savunanların da kendince gerekçeleri vardır elbette.

Son paragraftaki gönderme dahi kabul edilen Dali'ye aittir ve yine bilinir ki deliyle dahinin arasında çok ince bir çizgi vardır, üstelik buna zaman karar verir.

'Tahat at'tan kamikazeye geçiş de bir başka yorumu gerektiriyor bence.

Sevgilerimle.



Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 2/24/2019 3:10:13 PM zamanında düzenlenmiştir.


    [ Cevap yaz ]    

24 Şubat 2019 Pazar 13:46:42


Dalgalıydı çok. Alaycı bir kuşun kanadından yeryüzünü izlemek gibiydi. Birdir bir oynuyordum sanki yazıyı okurken. Anlamdan anlama sıçradım durdum. Belki benim okumaktaki beceriksizliğimdendi ya, böyleydi...


    [ Cevap yaz ]    

Billur T. Phelps  | Billur T.Phelps
24 Şubat 2019 Pazar 12:20:14


Bu yazıdaki tarzın bana birini hatırlattı.

Yazarın kendi tasarrufundadır kullanacağı dil elbette ki ancak fazla imge kullanıldığında
okuma iştahımı kaçırıyor benim.

Umarım düşündüğümü söylememe gücenmezsin Denizcim.



    [ Cevap yaz ]    




Larousse' den Tahta At başlıklı yazıya eleştiri yazabilmeniz için üye olmalısınız.

Üye değilseniz üye olmak için tıklayın.


Bilgi
Yayınlanma Tarihi:
24.2.2019 00:32:40
Toplam 5 yorum yapıldı
403 çoğul gösterim
349 tekil gösterim


Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.