İntikam alıp da sonunda pişman olmaktansa, affedip de pişman olmak daha iyidir. cafer b. muhammed
_KARAYEL__
_KARAYEL__

ismsiz şiirler-8

Yorum

ismsiz şiirler-8

30

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1512

Okunma

ismsiz şiirler-8

ismsiz şiirler-8





Vatanın yoksa çocuk
İki ihtimal var önünde
Ya iyi bir savaşçı olursun
Yada soylu bir ozan

Savaş düşerse bahtına
Ozan gibi dövüş
Ozanlıksa talihin
Savaşçı gibi söyle

Vatanın yoksa çocuk
Kurşun da hece de aynı kapıya çıkar

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
İsmsiz şiirler-8 Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz İsmsiz şiirler-8 şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ismsiz şiirler-8 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ömür
ömür, @omur
4.11.2007 19:32:55
etkin --farklı--- tebrikler..
aşikar
aşikar, @asikar34
4.11.2007 17:50:28
kim olduğunuzu bilmiyorum belki bir türkçe öğretmeni belki dili için kendini fedai yapmış bir şahıs pekte kasmıyor zaten tabanı düşünüldüğünde aynı şey zaten
imla hatalarıyla tenkit ettiğiniz adamın üç çocuğundan biriyim ve adım gökbörü
şu an sitemize kayıtlı olan insanların çoğunun isminden daha türkçe bir isimdir kabul edin
ve bu adam türkçesini en iyi şekilde gelecek nesillerine aktarmıştır
ve gökçen ve kutalmış....
daha ne olsun daha nasıl türkçeye önem verdiğini anlatsın bu adam daha nasıl yaşatsın bu dili
sonra...
var say ki imla girmemiş aklına
var say ki unutmuş dilini
o unutsa bile bu isimlerle onun türkçesi unutulmaz
saygılarımla
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
4.11.2007 16:30:30
beni anladığınızı sanmıyorum,siz kafanızda bir değerlendirme yapmışsınız zaten burda yazarak değiştiremiyeceği mi biliyorum,gerekte yok zaten ben akrep şiirini yazmış biriyim kaldı ki benim gibi düşünmüyor diye size kızamam...şiirle kalın.katkılarınız için ayrıca teşekkürleri mi kabul edin...
RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
4.11.2007 16:02:49
Burada tartıştığımız sizin imla eksikliğiniz, benim şiirlerimin içeriği değil. Öyle olsaydı şiirin içeriğine bakardınız önce. FİGAN kelimesini oluşturan harflerle başlayan kadın isimleri türkçede kullanılan isimler, kökeni Arapça ya da Farsça olabilir. Bu isimleri manaları açısından kullandım farkedememiş olabilirsiniz. Tıpkı sizin, benim ve diğerlerinin isimleri gibi tabii gerçek isimler kullanılıyorsa bu sitede...

Vatanı olmayan çocukla kime, kimlere seslendiğiniz Türkçemize umursamaz yaklaşımınızdan ortaya çıkmaktadır. Siz bildiğiniz gibi devam edin kayıplarınızla, ben bildiğim gibi kazançlarımla...
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
4.11.2007 14:18:23
Nadime
Adviye
İfakat
Fahire
Güzel seçimler türkçemize değerli katkılarınız için tşk...
RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
4.11.2007 13:48:48
"şurda verdikleri bir kırmızı ,5-10 tanede beyaz kurdaleyi çivi yazısıylada yazsam anlayanlar var diye değerlendirip kendimi avutuyorum.."

Zaten kurulun bilgisi ve bilgisinden(!) doğan yetkisi de ayrı bir tartışma konusudur... Ha bunu söyledim diye yarın resmimin üstünde "silindi" ibaresi de görebilirsiniz ama ben Türkçemiz için, Türkiyemiz için savaşmaya devam ederim vatanımda. Başkaları gibi ucuz numaralara başvurmadan başka isimlerle yeniden katılmadan dimdik kendime olan güvenimden aldığım güçle yalansız, dolansız...

Ayrıca son eklediğiniz, bir sonra ki şiir ile siz kendinize gereken cevabı vermiş oluyorsunuz. Teşekkürler
Yılmaz Tuna
Yılmaz Tuna, @yilmaztuna
4.11.2007 11:57:25
Karayel dostum, şiirlerinle ,yanıtlarınla inan karayel gibi esiyorsun. Hoşcakal..
Yılmaz Tuna
Yılmaz Tuna, @yilmaztuna
4.11.2007 11:57:24
Karayel dostum, şiirlerinle ,yanıtlarınla inan karayel gibi esiyorsun. Hoşcakal..
cinpo77
cinpo77, @cinpo77
4.11.2007 11:41:11
bencede güzel bir şiir her şey kurala bağlı kalmak değildir özgürce yazılan şiirler duyguların tamamı olduğu gibi dile döker siz bu şekilde yazmaya devam edin tebrikler
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
4.11.2007 11:33:56
Bakın eleştirinizde yerden göğe kadar haklısınız ama ben çarpım cedvelini bile ezberleyememiş bir zeka özürlüyüm,imla kurallarını bilmiyorum,öğrenecektim ama kural koyucular öğrenmemem için ellerinden geleni yaptılar.bende vaz geçtim öğrenmekten anamdan öğrendiğim türkçeyle paldır küldür yazıyorum işte,zaten nobel filanda istemiyorum,kimseye örnek olmakta istemem...şurda verdikleri bir kırmızı ,5-10 tanede beyaz kurdaleyi çivi yazısıylada yazsam anlayanlar var diye değerlendirip kendimi avutuyorum...haa dilini korumasını bilmiş,onu dünya dili haline getirmiş bir ulus elbette süper olurdu.ama yemenli kelimeler...o benide üzüyor inanın...şiirle kalın...
RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
4.11.2007 11:15:10
Türkçemiz adına ekleri ayırdığınız için teşekkürler sayın _KARAYEL_

Dilin yoksa çocuk
İki ihtimal var önünde
Ya iyi bir savaşçı olursun
Ya da soysuz bir esir

Savaş düşerse bahtına
Ozanca dövüş
Esaretse talihin
Kuralsızlığın kuralına eriş

Dilin yoksa çocuk
Kurşun da kuralsızlık da aynı


Sadece nazire...
Saygımla

RENGİN ALACAATLI tarafından 11/4/2007 1:50:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
kehya
kehya, @kehya
4.11.2007 11:11:06
Vatanın yoksa çocuk
Kurşun da hece de aynı kapıya çıkar

Güzel ve anlamlıydı... Tebrik eder,
Selamlar, saygılar sunarım.
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
4.11.2007 09:51:25
Mesajını vermiş güzel bir şiir okudum....Kutlarım.Selam ve Saygımla..
alwaysyou
alwaysyou, @alwaysyou
4.11.2007 01:25:24
çok gerçekçi ve halk diliyle yazılan şiir çok şeyi barındırıyor içinde...
beğenerek okudum seçkiyi fazlası ile haketmiş
kutluyorum kalemi
azzeki
azzeki, @azzeki
3.11.2007 23:30:41
Vatanın yoksa...Otur ağla...Kimsecikler duymaz şiirini...Tebrikler...
sena03
sena03, @sena03
3.11.2007 23:18:45
Vatanın yoksa çocuk
İki ihtimal var önünde
Ya iyi bir savaşçı olursun
Yada soylu bir ozan

Savaş düşerse bahtına
Ozan gibi dövüş
Ozanlıksa talihin
Savaşçı gibi söyle

Vatanın yoksa çocuk
Kurşun da hece de aynı kapıya çıkar

emeğinize sağlık 4 puan
sairyurek
sairyurek, @sairyurek63
3.11.2007 23:06:31
"Vatanın yoksa çocuk
Kurşun da hece de aynı "
benim açımdan bu kadarı bile yeter çok güzel
şairin dediğine de katılıyorum şiir okurla buluşunca şairden kaçar çünkü yeni aşklar bulmuştur...
tabiki herkese göre değil kalemin daha da güçlensin saygılar
Blackless
Blackless, @blackless
3.11.2007 22:42:59
:)) bildiğin gibi yaz boşver ...

güzel senin şiirlerin herkez okuyor merak etme :))

sevgiler
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
3.11.2007 22:05:28
yok haber doğru,bu şiir eski sadece,yetişemediğim zaman eskilerden imdat istiyorum,hepsi bu,varmayın üstümeeee diye bağırtmayın beni,sizi seviyorum dimi...
güleryüz, @guleryuz
3.11.2007 21:57:49
KARAYEL BEY,
Şiir şairden çıktıktan sonra okuyucunundur sözü :
"şairin kullandığı kelimelerin insanlar için çeşitli anlamları vardır;
herkes beğendiğini seçer” R.TAGORE "
YUKARIDAKİ BAĞLAMDADIR.

Sizin , bu şiir özelinde söyledikleriniz genelleme değildir.

YAZIM YANLIŞI ŞİİRDE GERÇEKTEN ÇOK ÇİRKİN DURUYOR.

Bir önceki şiirinizde olumlu çıkan tahlilden bahsetmiştiniz, biz de sizi hal dilyle kutlamıştık, yanlış haber miymiş, üzüntünüzü de paylaşabiliriz.
GÜLŞEN
GÜLŞEN, @glen
3.11.2007 21:56:51
Savaş , savaştır..Kimi kalemiyle savaşır kimi de silahıyla..En doğru olanıda savaşı kalemle kazanmak..kan dökülmeden..Vatan elden gittiyse silahta fayda etmez kalemde...önemli olan her ikisinide iş işten geçmeden konuşturmak...Ama gerektiğinde gerektiği yerde...Şiiriniz düşündürücü ve güzel..Kutlarım...
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
3.11.2007 21:56:40
rengin hanım sizi anlıyorum,içinde arapça farsça ve daha bir sürü dilin çorbaya çevirdiği kelime haznemin kurallarla yola geleceğine inanmıyorum,yapabiliyorsanız siz yapın bizde hayranlıkla seyredelim...ben çivi çiviyi söker diye düşünenlerdenim,şiirle kalın...
cinitas
cinitas, @cinitas
3.11.2007 21:48:13
Vatanın yoksa çocuk
İki ihtimal var önünde
Ya iyi bir savaşçı olursun
Yada soylu bir ozan

Savaş düşerse bahtına
Ozan gibi dövüş
Ozanlıksa talihin
Savaşçı gibi söyle

Vatanın yoksa çocuk
Kurşunda hecede aynı kapıya çıkar

VATANIN YOKSA ÇOCUK:
KURŞUNDA HECE DE AYNI KAPIYA ÇIKAR....NE KADAR HAKLISINIZ.YAPTIĞI İŞ YAPTIĞINA DEĞMELİ YİĞİDİN.BENDE KURALLI YAZMIYORUM.DUYGUYA KURAL SORULMAZ.DİYE DÜŞÜNÜYORUM.TEBRİKLER VE SAYGILAR
RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
3.11.2007 21:46:28
Sayın _KARAYEL_ , ben şiirin kuralından bahsetmiyorum. Türkçemizin kuralıdır uyulmasını istediğim. Bizler sahip çıkmazsak bizden sonraki nesilin hali ne olur. Dil bir kültür aktarımıdır. Yabancı sözcüklerin bu kadar dilimize girdiği, teknolojik gelişim ile her şeyi kısa yaşamaya, çabuk tüketmeye başladığımız, gençlerimizin "msn dili" geliştirdiği hatta w,x,q gibi harfleri kullandığı günümüzde lütfen Türkçemize sahip çıkalım. Kuralsız yaşamak sizin hayat tercihiniz olabilir ama dilimizi doğru kullanalım lütfen.
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
3.11.2007 21:36:40
şunu dedim ilyas;şiir benden çıktıktan sonra sizindir,istediğiniz şekilde değiştirme hakkına sahipsiniz,telif hakkı bile,yani burada yayınlanan şiirler artık benim değil demek istedim,gene yanlış anladın beni...kuralsa, zaten ben kuralsız bir adamım şiirin kuralı olsa kaç yazar...yazdıklarım da bel ki şiir değildir dimi,öyle değerlendir,o zaman anlarsın beni...
ilyas
ilyas, @ilyas
3.11.2007 21:30:01
kuralsız şiir mi olur sayın hocam...

Hadi de da lara bişey demedik ama şiir benim değil sizin demeniz çok yanlış oldu...

tavırı yakıştıramadım size...

ya da...
kurşun da...
hece de...

Biz sizden ders almaya çalışıyoruz sizin dediğinize bakın...


Saygılar sevgiler...
_KARAYEL__
_KARAYEL__, @-karayel--
3.11.2007 21:23:59
rengin hanım ben pek kurallara bakmıyorum,öyle diyorsanız öyle okuyun,şiir sizin bu saat ten sonra ,benim değil...
sudengi
sudengi, @sudengi
3.11.2007 21:18:34
Bazı insanlar -daha doğrusu bazı şiir eleştirmenleri- için konu, öz değil de sunuluş biçimi öne çıkıyor..umurumda değil..
Mazruf ve ifade edilişi..çok güzel.selam ve sevgiler.
RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
3.11.2007 21:12:59
Oldukça etkileyici , kısacık olmasına rağmen defalarca okutuyor şiir kendini. Fakat diyorum ki final dizesinden "kapıya çıkar" kaldırılsa daha mı vurucu olur( -de, -da eklerinin ayrılması koşuluyla), hoşgörünüze sığınarak. Tebriklerimle...
ilyas
ilyas, @ilyas
3.11.2007 21:09:38
Güzel şiir vesselam...

Saygılar sevgiler...

ilyas tarafından 11/3/2007 9:16:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL