Onur BİLGE
517 şiiri kayıtlı

ÇILDIRIYORUM

Onur BİLGE
  4,9 / 14 kişi ·5 beğenme · 16 yorum · 2166 okunma
ÇILDIRIYORUM

ÇILDIRIYORUM


Hücre hapsindeyim, sevda sürgünü...
Duvardan duvara... Çıldırıyorum! ..
Aldırış etmeden geçen her günü
Bellek arşivine kaldırıyorum.

Bazen üzerime düşer, duvarlar
Bir ses alır, yardan yara yuvarlar!
Yan yana koşuda, ayrı kulvarlar…
Hırsımdan kadere saldırıyorum!

Yaklaştıkça kaçan ebemkuşağı
Madem buldun benim gibi uşağı
Ne olur birazcık insen aşağı
Derdindan akıllar aldırıyorum!

Az mı geldi onca değerim, sana?
Oysa dünyalara değerim, sana!
Elimi uzatsam değerim, sana
Sen yanımda mısın? Daldırıyorum.

Onur BİLGE

NOT:

(DEĞERİM sözcüğü özellikle seçilmiş, CİNAS olarak kullanılmıştır.)

değer

a. 1. Bir şeyin önemini belirlemeye yarayan soyut ölçü, bir şeyin değdiği karşılık, kıymet: “İnsan bir şeyin değerini ondan yoksun kalınca anlıyor.” -Halikarnas Balıkçısı.

2. Bir şeyin para ile ölçülebilen karşılığı, kıymet, paha, valör: “Bildiği bütün Fransızcayı toparlayarak vitrindeki kravatın değerini sordu.” -N. Hikmet.

3. Üstün nitelik, meziyet, kıymet.

4. Üstün, yararlı nitelikleri olan kimse: “Bence ziyan olmuş, eski deyimiyle heder olmuş bir değerdir.” -İ. O. Anar.

5. fel. Kişinin isteyen, gereksinim duyan bir varlık olarak nesne ile bağlantısında beliren şey.

6. mat. Bir değişkenin veya bilinmeyenin sayı ile anlatımı.

7. Bir ulusun sahip olduğu sosyal, kültürel, ekonomik ve bilimsel değerlerini kapsayan maddi ve manevi ögelerin bütünü: “Edebiyat, sanat, fikir, ilim ve başlıca değerlerimize toptan bir bakış lütfeder misiniz, efendim!”

-A. Kabaklı.

(DEĞER sözcüğün diğer onlarca anlamını öğrenmek isterseniz, TDK sözlüğüne bakabilirsiniz.)

Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇILDIRIYORUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

ÇILDIRIYORUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
gelmeyenvuslat , 5 puan verdi
15 Aralık 2010 Çarşamba 14:52:44

Bazen üzerime düşer, duvarlar
Bir ses alır, yardan yara yuvarlar!
Yan yana koşuda, ayrı kulvarlar…
Hırsımdan kadere saldırıyorum!


Çok güzel dizeler sayfanızı geç bulmanın üzüntüsü ile candan tebrik ediyor başarılarınızn devamını kalben diliyorum.selam saygılar..
.birisi.(zekeriya duman) , 5 puan verdi
1 Aralık 2010 Çarşamba 12:23:17
Ellere kükrerken şahlanan taydın,
Sırtıma ok atan, gerili yaydın,
Çaresizim artık, gözlerin aydın,
Sevdanı hasrete çaldırıyorum…..deyiverdim Üstadem....

Hoş geldiniz uzak yokluğunuzdan sonra.

Yine muhteşem bir şiirle dönüşünüze alkış tutuyorum.
Kaleminiz susmasın.
Saygılarımla....
Şükrü Türkmen , 5 puan verdi
1 Aralık 2010 Çarşamba 07:45:38
Kendinizi çok özlettiniz. Busayfalarda olmayışınız çıldırtıyor. Saygılarımla...
Turgut UZDU , 5 puan verdi
1 Aralık 2010 Çarşamba 03:12:09
Ali Bey,

Onur Bilge Hanım’ı (Bacımdır) uzun yıllardır takip ediyor ve takdir ediyorum. Hecede gerçekten Türk Edebiyatı’nda yer alması gereken ve nadir bulunan şairelerimizden birisidir. Ayrıca şiir eleştirme konusunda da bilgisi ve ifade gücü tamdır. Önce bunu belirtmek istiyorum.

Şiirde, noktalama işaretlerine pek sıcak bakmıyorum. Sadece anlam karışması ihtimali olan yerlerde virgül konulabilir düşüncesindeyim. Söylediğiniz gibi okuyana bırakılmalı. Bu konuda katılıyorum size.

Kafiye konusunda iki kıtada tereddüt etmiş, nasıl yapıldığını anlayamamışsınız.

Bilindiği gibi değer tek olur. Bunun değeri bu kadar dersiniz. Şaire, “onca değer” dediği için buradaki değer kelimesi meziyetlerim, kıymet verilmesi gereken özelliklerim anlamına geliyor. Bu özelliklerin hepsinin toplam karşılığının dünyalara eşit olduğu ikinci mısrada ifade edilmiş. Yani iki mısradaki “değer” kelimesi aynı anlamda değil.

Duvarlar, yuvarlar, kulvarlar kelimelerine de takılmışsınız. Kafiye kökte aranmalıdır. Ancak kafiye tarif edilirken anlamları ve görevleri farklı ses benzerlikleri denir. “Duvarlar” kelimesinin kökünü duvar olarak almışsınız doğru. Ancak “Yuvarlamak” kelimesinin kökünü yuva olarak almışsınız. Bir kelimenin kökü ile tamamı arasında anlam ilişkisi vardır. Yuva ile yuvarlamak, yani döndürmek arasında anlam ilişkisi yoktur. Kısaca yuvarlamak kelimesinin kökü yuva değildir. Kafiyelerde problem yok.

Bu arada “yada” yazarsanız menşei Orta Asya olan kutsal bir taş anlamına gelir. –de, -da ekleri bitişik, de, da bağlaçları ayrı yazılır.

Bir çınara gölge edecekseniz o çınardan büyük olmalısınız.

Sevgiyle, dostlukla, güzellikle kalınız efendim.


Turgut UZDU tarafından 12/1/2010 3:20:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
ramazan.efe
1 Aralık 2010 Çarşamba 02:59:31
epeydir sayfanızdan uzağım
yorumları okudum
hak vermemek elde değil
hecesinin rengini zenginliini tanıdığım onur bilge şiirlerinden pek farklı değil
beğenim kalsın sayfanızda sizde sağlıcakla kalın efendim
Ali Sevimli , etkili yorum yaptı.
30 Kasım 2010 Salı 13:57:48
Şiir hece şiiri olarak yazılmış sanırım. Hece 6+5 olarak duruyor. Gerek yapılan noktalamalar gerekse kelime seçimlerindeki sesli harf seçimlerinden dolayı heceler kayıyor ve şiirin ritminde kayıp oluyor. Bu arada belirtmek gerekir ki, ahenk ve sesde bu şekilde bozuluyor. Şiir anlam olarak değer kaybetmese de okumada sorunlar yaşatıyor. Gelelim şiirin vurgularına ünlem işareti ile oluşturulmaya çalışılan ton yükselmesi hece şiirinin bu yapısında çok gereksiz, bu okuyanın kendi yorumuna bırakılmalı. (sadece fikir)

Az mı geldi onca değerim, sana?
Oysa dünyalara değerim, sana!
Elimi uzatsam değerim, sana
Sen yanımda mısın? Daldırıyorum

burada kafiye örgüsü sorunlu. '' sana'' redif. ''değerim '' kelimesi çok önemli burada ilk iki dizede değer paha karşılık anlamında üçüncü dizede ise dokunmak anlamında kullanılmış. kafiye olarak zengin, tunç, cinaslı olarak herhangi bir değerlendirmeyede koyamadım. yanlışım varsa düzeltin.

Bazen üzerime düşer, duvarlar
Bir ses alır, yardan yara yuvarlar!
Yan yana koşuda, ayrı kulvarlar…
Hırsımdan kadere saldırıyorum

Burada ''duvarlar'' ''YUVARLAR'' '' kulvarlar'' şimdi lar eki redif dedik. diğer köklere bakıyoruz. duvar, yuva, kul, yada mesela duvar, yuvar, kulvar. Nasıl kurdunuz inanın anlamadım. du, yu, kul olarak bile olmadı.

Eğer bu bir hece şiiri ise inanın ben kafiye örgüsünde düzgün yapı oluşturamadım umarım yardımcı olursunuz. Bilgi sahibi olurum bende. şiirce.

Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
1 Aralık 2010 Çarşamba 00:47:51
O zamanlar, altı beş on bire fena takılmıştım da bir türlü dilimi kurtaramamıştım. 2000 yılının şiirlerinden... Şiirlerime henüz son şekli veremedim. O nedenle ikinci kitabı çıkarma çabası içine giremedim. Elimde 1.300 adet ŞİRİMSİ olduğu halde beklemedeyim. içime sininceye kadar beklemeye de kararlıyım. İlk kitap çıkarmahatasını 2000 yılında yapmıştım. İki ay içinde yazmış olduğum şiirlerden oluşan 200 sayfaya yakın bir kitaptı.

O nedenle eleştiri, karşılığı ödenmesi zor bir hizmet ve onu bedava almak, alabilmek ne büyük bir nimet! İdrak eden için...

Evet ya... Noktalamalardan arındıracak güya... Unutmuşum. O yorumu yazdıktan sonra sadece sondaki nokta gözüme ilişti. Dokunmadım artık. Öyle kalsın dedim. İnanın ki üsttekileri hiç görmedim.

Zaten serbest şiirde noktalamaya gerek kalmıyor. Durma veya duraklama gerektiren yerlerde alta geçiliveriyor.

Değersiz bir şiir için size de çok zahmet vermiş oldum. Neyse... Benim de size yararım olur birgün mutlaka.

Sizi tanıdığıma sevindim.

Görüşmek üzere...

Ali Sevimli
30 Kasım 2010 Salı 21:52:43
Evet, ukalalık sayılmazsa şunu belirtmekte yarar var. LİRİK ŞİİR yazacağınız zaman onu kalıplara sığdırmaya çalışmak zordur. Ben yapamazdım, çok iyi yapan kesinlikle var, hece yazıp lirik yapıda akıcılık elde eden önemli şairler var bizler için çoğu zaman zor. Ben şiiri hece olarak değerlendirmedim sadece sayfada duruşu hece olarak algı verdi illa bir şiir yaftası vereceksem hece olarak vermeliydim. Ben hece üzerinden gittim. Noktalama işaretleri şiirin olmazsa olmazı değil, ne kadar noktalama o kadar çok ahenk ve ritim sağlanmasında hata olur. Neticede nesir yazmıyoruz nazım yazıyoruz. Şiire son verilen hal bile bu yüzden hele(...) yüzünden çok dağılıyor. Zaten eski şiirinizmiş mutlaka zamanla gelişim göstermiş daha güzellerini yazmışsınızdır. okumak umuduyla. Eleştiri alma olgunluğunuz sizi hep ilerletecektir. şiirce.
Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
30 Kasım 2010 Salı 21:45:19
değer

a. 1. Bir şeyin önemini belirlemeye yarayan soyut ölçü, bir şeyin değdiği karşılık, kıymet: “İnsan bir şeyin değerini ondan yoksun kalınca anlıyor.” -Halikarnas Balıkçısı.

2. Bir şeyin para ile ölçülebilen karşılığı, kıymet, paha, valör: “Bildiği bütün Fransızcayı toparlayarak vitrindeki kravatın değerini sordu.” -N. Hikmet.

3. Üstün nitelik, meziyet, kıymet.

4. Üstün, yararlı nitelikleri olan kimse: “Bence ziyan olmuş, eski deyimiyle heder olmuş bir değerdir.” -İ. O. Anar.

5. fel. Kişinin isteyen, gereksinim duyan bir varlık olarak nesne ile bağlantısında beliren şey.

6. mat. Bir değişkenin veya bilinmeyenin sayı ile anlatımı.

7. Bir ulusun sahip olduğu sosyal, kültürel, ekonomik ve bilimsel değerlerini kapsayan maddi ve manevi ögelerin bütünü: “Edebiyat, sanat, fikir, ilim ve başlıca değerlerimize toptan bir bakış lütfeder misiniz, efendim!”

-A. Kabaklı.

Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
30 Kasım 2010 Salı 21:41:24
Az mı geldi onca değerim, sana?
Oysa dünyalara değerim, sana!
Elimi uzatsam değerim, sana
Sen yanımda mısın? Daldırıyorum


DEĞER ve DEĞMEK konusunda bir açıklama yapmam gerekiyor. Unutmuşum. İlk dizedeki DEĞER, özellikler, artılar... Tercih edilme sebepleri...

İkinci ve ve üçüncü dizelerdeki anlamları malum. O nedenle, burada CİNAS vardır.
Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
30 Kasım 2010 Salı 21:28:05
Bu tür şiirlerde, anlam ve uyak dizginlerini elden bırakmamak olabildiğince sağlam kafiye yapmaya çalışırken, duygu yoğunluğunu eksiltmemek, anlam bütünlüğümü muhafaza etmek gerekir.

Bazı hallerde dar ayaklara girildiğinde, uyak sıkıntısı çekildiğinde, ses uyumu redifle sağlanarak, anlam dizginina sıkıca yapışmak zarureti doğabilir. İşte bu şiirde de, o sıkıntılar yaşanmış, hecenin değişmemesi gereken karakteristik özellikleri sollanmak zorunda kalınmıştır.

Bütününe bakıldığında, duygu yoğunluğu, anlam bütünlüğü varsa ve kulağa hoş geliyorsa, İLLE DE İLLE kalıba sığdırmaya çalışmak, oldurmaya uğraşmak gereksizdir.

Şiir, duyguların coştuğu zamanların donduruşudur.

Bu şiirde, dizeler hece şiirinin olmazsa olmaz yapısında değildir. Hece düzenine sokulmaya çalışılmış bir serbest şiir niteliğindedir. Ben eleştirmiş olsaydım, aynen dağıtır, tek sözcüğünü uyak prangasına vurmaya kıyamazdım.

Dediğim gibi çok eski bir şiirdir. En iyi şiirimdir diye bir iddiam yok. Eleştirinin çoğuna katılıyorum. Eleştirmene TEŞEKKÜR EDİYORUM. EMEK döktüğü ve ZAMAN harcadığı için. İşini iyi bilen bir HATABULUCU. Onu KUTLU/YORUM. (Sadece fikir) diyerek tevazu göstermiş.

Aslında, zaman zaman eski şiirlerimiz elden geçmeli. Bu şekilde didiklenmeli. Gerekirse kalıplardan çıkarılma, başka şekilde tanzim edilmeli. O zamanlar kendimi ne kadar zorunlu hissetmişim HECE yazma konusunda! Zora sokmuşum.

Şu KULVAR, DUVAR meselesinde, üçüncüyü bulmakta zorlandığım aşikâr... Fakat bana kimse yardım etmiyor, mantıklı bir üçüncü seçiminde. Yine REDİF elini uzatıyor. Mecburen tutuyorum.

Değerli eleştirmen kardeşim, ben bu şiiri aynen bıraksam ama hece kalıbından nasıl olur acaba?

ŞÖYLE YAPSAM:

Ç I L D I R I Y O R U M

Hücre hapsindeyim, sevda sürgünü...
Duvardan duvara...
Çıldırıyorum! ..
Aldırış etmeden geçen her günü
Bellek arşivine kaldırıyorum.


Bazen üzerime düşer duvarlar
Bir ses alır
Yardan yara yuvarlar
Yan yana koşuda
Ayrı kulvarlar
Hırsımdan kadere saldırıyorum


Yaklaştıkça kaçan ebemkuşağı
Madem buldun benim gibi uşağı
Ne olur birazcık insen aşağı
Derdindan akıllar aldırıyorum


Az mı geldi onca değerim sana
Oysa dünyalara değerim sana
Elimi uzatsam değerim sana
Sen yanımda mısın
Daldırıyorum.


Onur BİLGE

(Göznuru döktünüz. Hakkınızı helal edin.)

Tekrar teşekkürler...

Mutluluklar...

Onur BİLGE


FedakarYÜKSEL
30 Kasım 2010 Salı 13:33:02
Bu güzelim şiire bende çıldırdım.Harika idi.Tebriklerimle efendim

FedakarYÜKSEL tarafından 11/30/2010 1:33:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
celvet
30 Kasım 2010 Salı 13:28:24
Bazen üzerime düşer, duvarlar
Bir ses alır, yardan yara yuvarlar!

Çok başarılı,bu mısralarınızı özellikle beğendim.
Haluk Sonuzun , 4 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 10:59:53


Haluk Sonuzun tarafından 3/20/2011 5:57:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
ezom , 5 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 10:47:31
E L E Ş T İ R İ / Y O R U M

Eskidende güzel şiir yazıyormuşsunuz
:)

saygım çok bilesin
kempol , 5 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 10:20:32
Ç I L D I R I Y O R U M

Hücre hapsindeyim, sevda sürgünü...
Duvardan duvara... Çıldırıyorum! ..
Aldırış etmeden geçen her günü
Bellek arşivine kaldırıyorum.


Bazen üzerime düşer, duvarlar
Bir ses alır, yardan yara yuvarlar!
Yan yana koşuda, ayrı kulvarlar…
Hırsımdan kadere saldırıyorum!


Yaklaştıkça kaçan ebemkuşağı
Madem buldun benim gibi uşağı
Ne olur birazcık insen aşağı
Derdindan akıllar aldırıyorum!


Az mı geldi onca değerim, sana?
Oysa dünyalara değerim, sana!
Elimi uzatsam değerim, sana
Sen yanımda mısın? Daldırıyorum.


Onur BİLGE
---------------------------------------------------------------------
Gerçekten aşk ve sevginin mi, yoksa yaşanılan çelişkilerle dolu süreçlerin yorgunluğusonucumudur bu çığlıklar. Onur Bilge gibi adına layık, yaşamın en tılsımlı figürlerini dahi özümsemiş, şairlerimizden bile gelen bu çığlık gibi seslere, mesajlara nasıl duyarsız kalablir insan? Umarım çok cinaslı bir kurgu yapmıştır, insanlar uyanıp kendilerine gelsin, çılgınlıklardean, vefasızlıktan vaz geçsin; düzeyli sevgilere duyarsızlıkların son bulması için.
Uzun zamandır özlemiştim, Onur'u ve şiirlerini.
Bu lodoslu sabah günlerine, meltem gibi esintiler getirdiniz güzel şiirinizle. Esenlik dileklerimli selamlıyorum dost şairimi.
Kermal Polat
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
kempol
30 Kasım 2010 Salı 10:40:14
Teşekkürler sevgili onur, hoş geldiniz. Gelmişken sayfam da uğrasaydınız.
Mutluluğum daha da artar, ağırlamaktan kusur etmezdik.
Her zaman hatırlayıp unutmadıklarımızdansınız değertli dost.
Sonsuz sevgiler selamlar dostça. Kemal Polat
Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
30 Kasım 2010 Salı 10:32:36
Çok eski bir şiir, CAN!

Şair, her yaşta, her ruh halinde olabilmeli ve herkesin iduygularını dile getirebilmeli. Bu şiir de öylesi bir şiir işte! :)

Ben de sizleri özlerim. Çoktandır siteye girmiyordum. Kimseye sataştığım da yoktu. ELEŞTİRİ / YORUM lara başladım. Arada sırada rastlarsınız artık. DOSTlar sağolsun! Zorladılar. :) Durduk yerden... Kötü komşu mal sahibi, edermiş adamı.

Gelmişken bir de şiir asıvereyim dedim. Müflis tüccar, eski defterleri karıştırırmış. Ben de öyle yaptım. :)

Mutluluklara, CAN!

En kötü günümüz böyle geçsin!



Furkan Evren Nezir
30 Kasım 2010 Salı 09:58:16
tebrikler kkaleminiz susmansin
Afet İnce Kırat , 5 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 09:49:09
Çok güzeldi Onur Bilge, sadece virgüllerin yüzünden okumak durakları bozmuyor mu sence, gerçi noktalamayı benden iyi bilirsin ama durağı bozuyorsa ben virgül kullanmamayı tercih ederdim. tebrikler başarılar arkadaşım.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiOnur BİLGE , şiirin sahibi
30 Kasım 2010 Salı 10:36:20
Çok eski bir şiir, CAN!

Yenileri, virgül gerektirmeyecek tarzda yazmaya gayret ediyorum. Bu şiirde olmazsa, anlam değişecek.

Hepinizi çok özledim.

Mutluluklara...
Şükran AY , 5 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 08:45:16



Dupduru anlatımıyla çok güzeldi sayın üstadım.Sevda sürgünündeki hücrenin içine misafir ettiğiniz bizleride değerli dizelerinizle.Kalben kutluyorum gönül emeğinizi ve yetkin kaleminizi.Selâm, sevgi ve saygılarımla.
tacettin yıldırım
30 Kasım 2010 Salı 08:13:20
işte bir tane daha yorumu yazalım ama şiir incinmez inşallah dediğimden....kısa kalıyorum inan....o kadar güzel bir şiirki onur hoca yorumu denk getirmek gerek....sadece muhteşemdi diyor saygılar sunuyorum....
Cengiz Zorluoğlu , 5 puan verdi
30 Kasım 2010 Salı 06:51:25


Cengiz Zorluoğlu tarafından 11/30/2010 11:16:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.