(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Doğa ve ben şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Doğa ve ben şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kusura bakmayın Kışın soğuğuna Yazın sıcağına Dayanabilirim Amma velâkin Şu şiirlerinizdeki fotoğraflara dayanamıyorum. Sanat, çarpıştırmadır birleştirir. Sinema sanatındaki kurgu öğesini düşünelim, ne dersin Güldane. sevgimle...
Kendilerini doğanın bir parçası olarak gören Kızılderililer için her doğa olayı aslında büyük bir düzenin içindeki hayatın ta kendisi. Kış rüzgarları esiyor çünkü doğanın kırılmış dalları, kurumuş yaprakları temizlemesi, ağaçları budayıp, toprağı dinlendirmesi gerekiyor; bahar geliyor çünkü uyanma zamanı, yağmurlarla yıkanma, temizlenme, silkinme zamanı…acılar değil sevgiliyi çağırır doğa ...çok doğa(l)bir şiirdi kutlarım
Bu kısa cümlelerin içersinde öyle derin anlamlar ve söylemler var ki katılmamak elde değil...gerçekten de öyle...bazen tepe takla bazen de yuvarlana yuvarlana sürüyoruz bu hayatın çilesini ama gel gör ki itiraf etmeliyim ne bu kışın soğukluğu ne de yazın kavuran sıcaklığı gerçekten çekilmiyor...yazan yüreğini emeğini kutluyorum Sevgili Güldane...çok güzel ve anlamlıydı...sevgilerimle...
doğayı ve sistemi eleştirmeye başladığın an insanın yaşama biçiminde büsbütün etkileyen ve çelişkiler doğurran bir hayat karmaşasına hızla sürükeleniyorsunuz..cevapsız sorular,sorgyular başkalaşan tanımlar ve sonu gelmeyen bir kördüğüm..çok derine inmek tehlike demek
Gül yüreklim, bu beden nelere dayanamıyor ki acılarla yoğrulduk, tüm acıları içimize gömdük yeri geldi ağladık yeri geldi güldük inadına yaşama tutunduk çünki başka yapacak bişey yok... Yüreğinin sesi güzel ve anlamlıydı kutlarım canım....
Offf Güldane ablam, biz burada cirpiniyoruz, birazcik gülümsetmek icin corap ördük neredeyse, siz böyle derinden vurup tekrar aglattiniz.((((( Malesef aci hayatimizda cok yer kapliyor...
Son yazdığım şiirlerime yazmış olduğun birbirinden güzel yorumlar için teşekkürler can . Ayrıca anneciğinin ellerinden de öpüyorum:)) Sevgilerimle can ...
nasıl da dayanıyorum......BU DİZEYİ KEŞKE ŞÖYLE YAZSAYDIN SEVGİLİ GÜLDANE;
nasıl da/yanıyorum...sAYGIMLA KUTLARIM; BUNA YAKIN GEÇMİŞTE ... YAN YAN DİYE BAŞLIYAN ŞİİRLERİM OLDUĞU İÇİN KOLAY İNTİKAL ETTİM ŞİİRE. yan yan !kül iyidir hem gülden daha iyidir; bir süre sonra gülü bırakır külün müptelası olursun hem; ve o zaman aşk, herdem... saygımla...
kusura bakma dayanamıyorum ne kışın soğuğuna ne de yazın sıcağına
ama bak bana nasıl da dayanıyorum onca acılara...
Acılar anlatılacak gibi değil! Kaybettim en yakın komşumu Bırakıp gitmiş, aile ve çocuklarını Hastanede beklerken muayene sırasını Ambulanslar taşıyordu gördüm Bu acıyla peş peşe bayılanları Bu doğayı biz kirlettik biz bozduk Böyle büyük oluyor faturası.
Bir doğaya gibi döktüm Dertlerimi sana dost.
Çok güzeldi...Yürekten tebrik eder, Sevgiler, saygılar sunarım.
Ağ attık acılara tuz yüzlü balıkçılarla battı gölgesinde şiirlerimiz sustum ses kanatlı kırlangıca dedim hadi ağlayalım buz tuttu kirpiklerimiz....Sevgiyle..
manzara güzel.... mangali ve rakısı eksik... hele yakamozlaer yakarken suları...değme gitsin... şiir o kadar can alıcı değil...resim gölgelemiş biraz birde artık biz takke takıyoruz ailece cumalarda camilerdeyiz....
kusura bakma dayanamıyorum ne kışın soğuğuna ne de yazın sıcağına
ama bak bana nasıl da dayanıyorum onca acılara...
çünkü seçtiğimiz yaşam biçimiyle acılara dokunmayı seviyoruz hatta yetmiyor kan revan içinde olmak hoşumuza gidiyor ....sıcağada soğuda çözüm var, bir tek hatalarımızın çözümü yok ve biz onları çok seviyoruz:)))))))) çok beğendim can çokkkkkkk....maviler yüreğine...
Sado-mazo bir yanım var canım, bunu hissediyorum, hissettiriyorum!!! Şiirlerim işkence çektirmez mi sana, ve sen keyif aldım demez misin, çoğun? Ben yorumlarımı keyifle atarım, hesapsız!!! Ve ben de bundan keyif alırım, inadına; sen şimdi böyle etikamsı yazarsan, sevdiğim Ö.Asaf'ı çağrıştırırsan sado-mazo duygulara ortak oluruz!
kusura bakma dayanamıyorum ne kışın soğuğuna ne de yazın sıcağına
ama bak bana nasıl da dayanıyorum onca acılara...
şiiri komple aldım, bir de altına çok beğendim, yazayım mı?! Burada olduğuma göre; çiçeğini bıraktım, çayımı içtim ve kaçtım; Hesapsız!!! Sado-Mazo takıldım Can Dostum. Dostçakal. Müjdat Eraslan.
"Kışın soğuğuna ve yazın sıcağına dayanamayan yüreklerimiz nasılda onca acıya dayanıyor" diyen kalemin daim olsun. Onca acı ve onca uzun yıllar, artık ne dersek diyelim, çok şey anlatan bir final, bir anda bizi nerelere götürmediki. En kalbi tebriklerimi , sevgimi ve saygımı sunuyorum Güldane.
Dayanıyor insan bunca acıya geçengün saunada sıcaklığın 90 derece olduğunu duydum yumurta pişer ama insan zevk ve sağlık için katlanıyormuş meğer 90 derece sıcaklığa ya hayatın bize çektirdiği o yüksek işkencelerde acaba nelere katlanıyoruz
tahammül bile edemiyorum Çok güzeldi arkadaşım okurken o acıların ağırlığını ve hasretin sıcaklığını yaşadım
Kışın soğuğuna
Yazın sıcağına
Dayanabilirim
Amma velâkin
Şu şiirlerinizdeki fotoğraflara dayanamıyorum. Sanat, çarpıştırmadır birleştirir.
Sinema sanatındaki kurgu öğesini düşünelim, ne dersin Güldane. sevgimle...