kelimelerin kifayetsiz kaldığı sinema tarihimizin en iyi roman uyarlaması olan Senaristin müthiş senaryosu Rifat ilgaz'ın müthiş yönetimi oyuncuların içtenliği ve tabi ki cahit berkay'ın müthiş müziğiyle hafızalara kazınan herşeyiyle muhteşem olan film
Hiç kimse, hiç kimse için selvi boylum al yazmalım değil şu dünyada... Film sevgiye ihanet edeni, emeğe değeri gösteriyor.. hepsi bu.. Bu sadece bu filimde yok ki... hayatlarımızda da yaşamıyor muyuz bunu... Fazlasıyla...
bu kadar abartmayalım bence..
Müziğine gelince hakikaten güzel bir melodisi var.. Filimden tek sevdiğim kısım... ve Cep telefonumun melodisi yaptım... Severek dinlediğim...
Asya emeğe verilen değeri seçtive yapabileceği en doğru şeyi yaptı.Aşkın ve sevdanın üstüne geçen bu değeri hissettim iliklerime kadar bu filmde.İzlemekten asla bıkmadığım bir klasik benim için..
cengiz aytmatova ait olduğunu geçen yıl öğrendim ve bu yüzden yaz boyu kendime kızdım... yine olsa yine izlerim dediğim sinemanın en harika örneklerinden...
asya ve ilyas'ın iç konuşmaları... o muhteşem müzik... samet'in cemşit'e baba deyişi ve asya adına o zor kararı verişi... filmin son sahnesi: asya, samet ve cemşit yanyana yürüyüşü... ve son kara: sevgi emekti... bunlar da selvi boylum al yazmalım'dan hafızama kazınanlar...
çarkıfelek yarışmasında "selvi boylum al yazmalım" çıktıktan sonra Mehmet Alinin bu kitabın yazarı kim dediğinde "Kadir İnanır " cevabını aldığı eşsiz şaheser :)
selvi boylum al yazmalım gel senle bir kısa muhasebe yapalım sen sensizlikle cezalandırırken beni ben sen diye soluyorum bu şehrin kömür kokan havasını sen gülüşlerinle kavururken bu alemin göğünü ben sensizliğe yazdığım mısralarda buluyorum hayatı şimdi hayatta boş hayalde şiirdi tüm imgeler sensiz boş ne demiş şair ölüm allahın emri ah şu ayrılık olmasa
ve çok acıklıydı.