Tanıtım Yazısı
Gençlerin içinde çok beğendiğim şairler var, hepsinin ismini aklımda tutamıyorum, isimleri henüz yer etmedi; ama şiirlerini pek beğeniyorum. Şöyle aklımda kalanları sıra tefriki yapmadan sayayım; Dinamo, Suat Taşer, Rıfat Ilgaz, A. Kadir, Orhan Kemal, Saffet Irgat vesaire...
Nazım Hikmet
Nazım`ın yanında bulunuyordum. Dehşetli etkisi altındaydım. Nazım "Kendi sesini bul!" diye bağırdı. Rıfat Ilgaz`dan, Celal Sılay`dan örnekler gösterdi...
Orhan Kemal
Hemen bütün şiirlerin mevzuu, kendi küçük dertleri, arzuları. Ama hayret! Bunların hiçbiri sadece Rıfat Ilgaz`ın dertleri değil... Sosyal şiir nedir diyenlere bu kitabı göstermek lazım. En şahsi, en hususi şeyler nasıl cemiyetin malı olabilirmiş, insan kendi hasis dertlerinin dışına nasıl çıkar ve onları nasıl biraz yukardan, dudaklarında hazin bir tebessümle seyredebilirmiş... En basit kelimeler, en özentisiz tasvirlerle nasıl hayat dolu tablolar, koskoca bir cemiyet parçasını aksettiren manzaralar çizebilirmiş. Bütün bunları Rıfat Ilgaz`dan öğrenmek kabil.
Sabahattin Ali
Rıfat Ilgaz, müreffeh bir zümrenin değil, fakat bir günden öbürüne yaşayabilmek için didişen, böyle üzüntülü günlerin akşamından, bazan, `gününü gün etmek için, şöyle bir demlenen` halkın şairidir.
Behice Boran
Yeni Türk şiirine inanmayanlara, Rıfat Ilgaz`ın kitabını okuyup anlamalarını dilemekten başka yapılacak bir şey yoktur.
Pertev Naili Boratav
Rıfaz Ilgaz, şiirlerinde şehir insanının günlük dertlerini yaşattı. İkinci Dünya Savaşı`nda, İstanbul şehrinde yaşayan fakir halk Rıfat Ilgaz`ın şiirlerinde ölmezleşmiştir.
Oktay Akbal
Yarenlik`le (1943) başlayan, sonra Sınıf (1944), Devam (1953) ve arkasından gelen kitaplarında süren, her menzilde kendini aşan; toplumun olduğu kadar sanatın da nabzını tutup özde bir biçimde en yeni açılımlara kadar izleyerek özümseyen bir şiir serüveninin bilançosu!
Çekinmeden söylemeli de: Nazım Hikmet`in arkasından, Türkiye`de `İnsan Manzaraları`nı Rıfat Ilgaz`dan daha hünerli sürdüren ve zenginleştiren bir başka şair çıkmadı, diyebiliriz.
Nazım Hikmet
Nazım`ın yanında bulunuyordum. Dehşetli etkisi altındaydım. Nazım "Kendi sesini bul!" diye bağırdı. Rıfat Ilgaz`dan, Celal Sılay`dan örnekler gösterdi...
Orhan Kemal
Hemen bütün şiirlerin mevzuu, kendi küçük dertleri, arzuları. Ama hayret! Bunların hiçbiri sadece Rıfat Ilgaz`ın dertleri değil... Sosyal şiir nedir diyenlere bu kitabı göstermek lazım. En şahsi, en hususi şeyler nasıl cemiyetin malı olabilirmiş, insan kendi hasis dertlerinin dışına nasıl çıkar ve onları nasıl biraz yukardan, dudaklarında hazin bir tebessümle seyredebilirmiş... En basit kelimeler, en özentisiz tasvirlerle nasıl hayat dolu tablolar, koskoca bir cemiyet parçasını aksettiren manzaralar çizebilirmiş. Bütün bunları Rıfat Ilgaz`dan öğrenmek kabil.
Sabahattin Ali
Rıfat Ilgaz, müreffeh bir zümrenin değil, fakat bir günden öbürüne yaşayabilmek için didişen, böyle üzüntülü günlerin akşamından, bazan, `gününü gün etmek için, şöyle bir demlenen` halkın şairidir.
Behice Boran
Yeni Türk şiirine inanmayanlara, Rıfat Ilgaz`ın kitabını okuyup anlamalarını dilemekten başka yapılacak bir şey yoktur.
Pertev Naili Boratav
Rıfaz Ilgaz, şiirlerinde şehir insanının günlük dertlerini yaşattı. İkinci Dünya Savaşı`nda, İstanbul şehrinde yaşayan fakir halk Rıfat Ilgaz`ın şiirlerinde ölmezleşmiştir.
Oktay Akbal
Yarenlik`le (1943) başlayan, sonra Sınıf (1944), Devam (1953) ve arkasından gelen kitaplarında süren, her menzilde kendini aşan; toplumun olduğu kadar sanatın da nabzını tutup özde bir biçimde en yeni açılımlara kadar izleyerek özümseyen bir şiir serüveninin bilançosu!
Çekinmeden söylemeli de: Nazım Hikmet`in arkasından, Türkiye`de `İnsan Manzaraları`nı Rıfat Ilgaz`dan daha hünerli sürdüren ve zenginleştiren bir başka şair çıkmadı, diyebiliriz.
daha fazla