rasay
333 şiiri ve 16 yazısı kayıtlı Takip Et

Testi ve insan



TESTİ VE İNSAN

TOPRAK TESTİ ve İNSAN

Bilir misiniz, bilmem. Bilmeyenlerin söyleyince anlayacağınızı umuyorum. Genellikle köylerde kullanılan bir alettir. Adına toprak testi denir. Arazide çalışan köylüler bu testilere suyu doldurup, tarlaya götürürler. O testi anların buzdolaplarıdır. Son zamanlarda termos bu işlevi görmeye başlamıştır.
Benim değinmek istediğim, testinin özelliklerine haiz insanların varlığıdır. İşte o özellikler.
Toprak testi üç çeşittir. Süs için yapılmışlar hariç.
Birincisi; bu testinin bir özelliği vardır. İçine koyduğunuz suyu tarlaya vardığınızda bulamazsınız. Buharlaşıp gitmiştir. Bu testiye güvenenler susuz kalmaya mahkûmdur.
İkincisi; bu testinin özelliği ise içine doldurduğunuz suyu tarlaya kadar götürür, ama size kan gibi su ikram eder. İçtikçe içiniz yanar. Buna güvenirseniz susuz kalmaz, ama su ile hararetinizi söndüremezsiniz.
Üçüncüsü ise, iyi fırınlanmış olup, testi sahibi tarafından da dış yüzeyi betonla sıvazlanmıştır. Hatta bunu da kâfi görmeyerek, bir de özel kılıf dikilmiştir. Bu kılıfı dışarıdan ıslatarak, içindeki suyun soğuk olmasına yardımcı olmuştur. Arazide içiniz yandıkça bu su size tekrar çalışma şevki verir. Dinlendirir insanı.
İnsanın bu testi ile ne gibi özellikleri var derseniz?
Okuyalım görelim var mı yok mu?
Bugün varız yarın yoğuz. Doğduk ki öleceğiz. Buna kimse mani olamaz. Olamayacakta.
Birinci testinin özelliği şu insanlara benzer; Öyle insanlar var ki; İnandığını söyler ama inançları doğrultusunda bir hayat düsturları yoktur. Bayramdan bayrama, insanlar desin diye cemaat içine katılıp, camiye veya mescide giderler. Çokbilmişlik taslayıp, çok yanıldıklarının farkında olmazlar. Desinler diye yaptıkları her iş, boş bir iş olduğunu çok geç anlayacak olan bu insanlara güven olmaz. Tıpkı, birinci testinin tarlada susuz bırakması gibidir. Kalıbına güvenirsen aldanırsın.
İkici testinin özelliği de şu insanlara benzer; Onlarda dini bayram günleri ve Cuma günleri cemaat içine katılıp, desinler sevdasındadırlar. Evlatlarına ve çevresine iyi örnek olmakta başarısızdırlar. Onlara güvendikçe için yanar. Kalıpları sayesinde ve davranışlarına aldandıkça, başınız hep belaya girer. Fitne çıkarmakta mahirdirler. İkinci testi gibi su ihtiyacınızı giderir ama içinizi yakarlar. Duydukları ile amel etmeye kalkarlar. Gerçek mecradan konuyu araştırmak gibi bir özellikleri yoktur. İşittik iman ettik diyemez. İşittik ama derler? Kendi yorumlarını katmaya kalkarlar. Çünkü yaşantılarına engel olarak imanı görürler.
Üçüncü testinin özelliği ise şu insanlara benzer; Onlar ki, hem içi hem dışı bir olan insanlardır. Gönüllerinde Allah (cc) aşkı vardır. Onların dudağından sanki bal akar. Allah (cc) için söyler, Allah (cc) için yaşarlar. İman esaslarına harfiyen uyarlar. Rahatlatan bir özellikleri vardır. Tıpkı üçüncü testinin suyu gibidir onlar. İçtikçe içiniz soğur, yüreğinizdeki ateş söner. Daha çok çalışma şevkine varırsınız. Çünkü onlar üçüncü testinin dışı gibi iman nuru ile sıvazlanmışlardır.
Allah (cc) hepimizi üçüncü testinin özelliklerine haiz kılsın.
Allah’a emanet olun. Abdullah Yaşar ERDOĞAN

Beğen

rasay
Kayıt Tarihi:4 Mart 2012 Pazar 07:45:53

TESTİ VE İNSAN YAZISI'NA YORUM YAP
"TESTİ VE İNSAN" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
Kemnur
4 Mart 2012 Pazar 22:10:50
yazınızı çok beğendim, beğenerek okudum...umarım, benzetme özgündür...başka bir yerden adaptasyon ya da esinlenme olsa da güzel yazıydı...saygıyla

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


rasay 4 Mart 2012 Pazar 22:20:09
Yazı benim... İlgi ve alakanıza teşekkür eder saygılar sunarım üstadım...
Kemnur 4 Mart 2012 Pazar 22:27:24
yazının sizin olduğundan şüphem yok...kastım, üç çeşit testi ile üç çeşit insanı mukayese etmeniz... testi, isan benzetmesi hoşuma gitti de, daha önce kullanılmış bir benzetme mi, yoksa size özgü mü diye sormuştum. SAYGILAR
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.