Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
55 şiiri ve 51 yazısı kayıtlı Takip Et

TOKİ REZALETİ



TOKİ REZALETİ

Devlet’in satılacak bir yeri kalmayınca,
Bizim doymaz oburlar toki’ye demir attılar,
Görünürde hizmet iyi yanı var var olmasına,da geri yanı ne bir incele de, gör bakalım.
Türk milletini,köle etmenin,vebali yok,mu.?
Türk millet’inin yüzde yetmiş,ine yakını kredi borçlusu yaparak,
Türkiye,nin 75 milyon olduğunu düşündüğünüz,de 48 milyon kişinin kredi borçlusu olduğu göreceksiniz.
Bu ülkede 75/4 18.750 küsür bin kişi ebeveyn olsa 28.250 bin kİşi çocuklarınız, da Borçlu. Coni,nin banka,sına bizde Petrol yok ama iş gücü var bunun Avrupa ya peşkeş çekilmesi lazım ve yapıldı iktidar uğruna, (ineğ Bank hcsb bank ve ötekiler herkes en az, 10 yılını bu banka,lara çalışarak geçirecek,
Bu bir boyutun.!

Gelelim rant boyutuna tok, nin.
Arazi bedava arsa masrafı yok yer, devletin belediyelere, yapı denetim parası,da yok zannettiğim kadar, elektriği TEDAŞ suyu İSKİ getiriyor, onlara,da para ödeniyor,mu o da bellisiz.

Gelelim bina maliyet,ine ve aradaki kazık farkına, paralar nasıl kime aktarılıyor.
Sanayici sanayiyi kapatıp inşaat firması kuruyor.
Ülker in başak şehir bizim evler gıda,dan inşaata,
Avrupa konutları çetin sayalar turizm,den inşaata Ve daha mantar gibi türeyen inşaat firmaları, kalyon, dap yapı ,fi yapı ,buket , kar ,ak yapı,gül,adalarını sayamadıklarımız on larca bin,lerce inşaat firması türedi.
Bir metre küp beton,un bu firmalara m3 küpü, 58 ila 70 lira arasın,da veriliyor
100 metre kare bir bina, ya ,10 cm den. 10 metre küp beton gider, yani bir yüz metre bina,nın
Beton maliyeti 1000 tl. biz diyelim ki! 3000 tl falan , 2 ton,da demir gitsin demir,in tonu 1000 tl etti Sana 3000 tl biz bunada 2 000 fazla verelim tesin 6000 tl?

10.000 tl de , kaba işçilik koy etti 16.000 tl inşatta ince işçilik daha fazla gider tutar ince işçiğ, e 20.000 tl ,ona Koy Etti 36.000 tl 20. Bin de tokiye personel masrafı koy, etti 56.bin 56 bin tl ye, gidin yüz metre kare, daire başak şehirde, kaya şehirde, sup radon, yada bizim evler de, Isparta kulede, Bahçe şehir de, kaç para, 100 metre kare bir ev mübala değil İstanbul da oturanlar gdip sora bilir 56 binlira takribi fiyata Karşılı en az. 10 yılda ipotekli olarak, 200.000 bin tl den,aşağı değil fazlası çok vahim
Yeni hortum,TOKİ,soluyup TOKİ, çekiyorlar bizim paraları bedava,dan mücahit mütahitler
Zıkkım olsun tüyü yetmedik yetim hakkı yiyenlere,

BEN 30 YILLIK İNŞAATÇIYIM SAKIN ABARTI DEMEYİN





Beğen

Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Kayıt Tarihi:13 Aralık 2011 Salı 03:09:24

TOKİ REZALETİ YAZISI'NA YORUM YAP
"TOKİ REZALETİ" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
Celil ÇINKIR
30 Ağustos 2021 Pazartesi 19:53:58
inşaat demirinin kilosunu 1 lira tonunu da 1.000 tl yazmışsınız. İnşaat demirinin kg fiyatı 8 liranın üzerinde. Diğer maliyetler inşallah böyle tutarsız değildir. Maliyet rakamlarınızın kalemleri gerçeklerden uzak olunca Yorum yerine susmayı tercih ediyorum.

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 30 Ağustos 2021 Pazartesi 21:36:21
Celil bey ben gayet tutarlı yazdım tabi yorum sizin ben bu yazıyı 13 aralık 2011 de paylaştım doğrusun bu gün demirin kilosu 8 lira 2011 kaç liraydı demir susup susmamak size kalmış doğru dersin 8 ayda yeşil fasulyenin kilosu 13 ila 20 tl arası domates 13 ila 6 Tl arası 10 yıl sonra buna da tutarsız dersin
Celil ÇINKIR 30 Ağustos 2021 Pazartesi 21:51:35
.
Düzenleme:30.8.2021 21:54:04
YahyaSEVİM
6 Mart 2013 Çarşamba 17:57:35
devletin hantalığını bilmeyen varmıdır ve devletin ev işinde ne işi varmış ,,,,,,zaten gerçek hayatta ayakta kalamayan devlete kapağı atıyor ve devletin yaptığı işin ne kadar olabileceğini anlamamak için ne olmak lazım ,,,,, kızan kızar buyursun kızsın dost sözüdür ,,,, ve devletin vatandaşla rekabetide ne demekmiş ,,,,hem serbest ekonomi diyeceksin hemde devlet vatandaşla haksız rekabet hadiya ordan ,,,,gülemiyorum bile saçmalığa ,,,bende bu işi çok iyi bilirim ve hele devletin yaptığı işi dahada iyi bilirim ,,sağlık olsun saygılar

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 30 Ağustos 2021 Pazartesi 21:37:33
Yahya bey çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuza saygılar selamlar
YahyaSEVİM 1 Eylül 2021 Çarşamba 09:40:57
biz size azap edici değiliz diyor yaradan ,,,siz azabı kendiniz edersiniz işde bu kadar ister anlarlar,,,, ister anlamayaverirler burası reklamlar aşarısı gerçek,,, bu dünyanın aşarısı var kendisi bilir her kes ,,,, hiç bir halife yanisi peygamberin en yakını devletin başı görevini kabul etmemiş vebali çok ağır diye ,,,, bu dünyadakilerin vebalden haberleri yok mesela hz, ömer fıratda bir kuzu kaybolsa benden sorulur diye korkarım diyor ,,,,,,, neyse uzun hikaye ,,, anlayacak olsalar bunları bilmeyecek kadar ahmak değiller,,,
destegül
28 Ocak 2013 Pazartesi 02:19:19
Zengin zaten zengin bütün oyunlar garibanin üzerine malesef güya garibani ev sahibi yapacaklar ama bankalara bağımlı olarak zaten dar olan gelirlerini iyice daraltatak ev sahibi yapıyorlar ....

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 30 Ağustos 2021 Pazartesi 21:38:14
Deste gül hanım çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuza
Güzelçamlı 2021
21 Eylül 2012 Cuma 20:09:42
Yazınızın bitimine kadar kurulan cümlelerdeki bütünlükten sektörel anlamda inşaat tecrübesi gözümde canlanmıştı zaten son açıklamanızla bunu teyid etmiş oldum.

Uzman görüş ve objektif bir yaklaşımla rakamlara dayalı net maskesiz bir yorum olmuş.

SÖZÜN ÜSTÜNE SÖZ SÖYLENMEZMİŞ.

Benim de söyleyeceğim bir şey olamaz.

BURSA'dan esenlikler.

Dipnot=

Benim de Bursa'nın prezentable tacir bürokratlarına iltifatlarım olmuştur tabut evlere yakın markaj başlıklı bir yazımda.
Milliyet Blog sayfalarındaydı zannediyorum.

Sevgiler.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 21 Eylül 2012 Cuma 20:12:56
çok teşekkür ederim saygılarımla
KRALİÇEEE
7 Mayıs 2012 Pazartesi 02:13:21
nerye dokunsak orası kanıyor.. allah sonumuzu hayretsin

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 7 Mayıs 2012 Pazartesi 02:36:22
çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuza
KRALİÇEEE 7 Mayıs 2012 Pazartesi 17:22:12
rica ederim.. TOKİ sadece denizde damla...
dost46
29 Nisan 2012 Pazar 14:54:55
Gerçekleri dile getirmişsiniz,bu sömürünün tek bir basamğıydı dile getirdiniz.Hangi cepheden ararsan ara aynı rezaletler yaşamaktadır.Aziz Nesin'bu millet için söylenilenleri zaman geçtikçe doğru olduğu anlaşılıyor.Güzel bir anlatımdı sevgi ve saygılarımla...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 2 Mayıs 2012 Çarşamba 03:21:31
çok teşekkür ederimilğinize
YahyaSEVİM
25 Mart 2012 Pazar 10:07:26
toki demek zaten başı rezalet ve çelişki garip garip işler bu konuya yazıya dökmek bile saygıya değer ,,, (zorla güzelliğe hiç sevmiyorum )kişi nasıl zevk alırsa öyle yaşasın diyorum bence saygılar selamlar ,,,arkadaş

Cevap Yaz
Kadir haktan TÜRKELI
4 Mart 2012 Pazar 15:18:48
''Kapitalizm'de 100 kişi fakir olmaz'sa bir kişi zengin olamaz; Bunun başka mantığı yok.....çark yukarıdan aşağıya doğru örgütlenerek döndürülür..... Aslan payını alanların aralarında dengesizlik olmadığı sürece o çıkar çarkı döner durur...o çarka comak sokanlar vatan hainliği ile suclanarak...yola devam edilmektedir...bu böyle gelmiş böyle gidilir...ne zamana kadar , orası ise muamma.....saygılarımla''

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


teşekkürederim hocam kıymetli yorumnunuza
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 25 Mart 2012 Pazar 12:46:47
kıymetli yorumunuza çok teşekkür ediyorum saygılar
kadiryeter
3 Mart 2012 Cumartesi 01:01:58

Yazınız çok ilgi çekici konuda amma, sayılamayacak kadar çok imlâ hatası dolu. Bu gibi ciddî konularda yazı yazarken, yazım hatâsı yapmamaya çok dikkat edilmelidir. Yoksa, "Bakın, daha yazmasını bilmiyor ki, ne dediği anlaşılsın" durumuna düşmemek gerekir.

Konunuz o kadar geniş ki, bu yazıyı serî yazı hâlinde ve numaralandırarak okuyucuya sunabilirsiniz. Öyle dertliler var ki; ilginç yorumlar alacağınız; muhakkat.

Kısaca; kusursuz yazılmış olması hâlinde, çok değerli bir yazı serisini site üyeleri bekliyoruz....
Kolay gele...

kadiryeter
03.3.2012- TRABZON.

w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=89264
Bekir Akbulut

Cevap Yaz
Osman NURANİ
23 Şubat 2012 Perşembe 19:57:42
...çeken bilir diye bir tabir vardır. siz birde toki iyi mi kötü mü oradan ev alan fakir-fukaraya sorun bakalım.

...dağ başı dahi olsa çok yakında oralara da hizmet gider.

...sömürü düzeni bu devirde olmuşmudur? elbette bu dönemde de olmuştur. ama DEMOKLESİN KILICINI, Haydar-ı Kerrar'ın KILICINI hep enselerinde hissettiler. ortaya çıkarılan suç örgütlerinin artık sayısını unuttum. (hatırlayın adam İZMİR'DE çiftlik evinde yani örgüt evinde kendine karşı çıkanları Aslanların önüne atıyordu. çökertildi). işte daha geçen gün İHALE yolsuzluğu, şike yolsuzluğu, onlarca Demokrasiye müdehale planları çökertildi. KCK operasyonlarıyla binlerce kişi kodeslendi, her yer otoban şeklinde bölünmüş yol oldu, sağlıkka ki olanlar başlı başına bir devrim. anlatmakla bitmez. ama bende AK PARTİNİN aile politikasından muzdaribim. oy vermez isem bu nedenle vermiyeceğim. gereksiz olarak kadın hakları, kadın hakları diye diye orta yerde aile kalmadı. ipini koparan polise ve sığınma evlerine doluyor. çokları eften-püften mesele yüzünden. Bu reva mı bu MİLLETE. iktidar sırf LAİKLERİN hışmına uğramaktan korktuğu ve rüşdünü ispatlamak uğruna KADINA HAK adı altında AİLE mefhumu perli-perişan hale getirildi. her neyse tekrar konuya dönüyorum.

...ama bu kepazeler bu aç gözlüler her devirde oldular ve olacaklar. önemli olan İDAREYİ ELİNDE BULUNDURAN İDAREYE suizanda bulunmak hiç yakışık almaz.

Cevap Yaz
HÜSNÜ ÖNDER
29 Ocak 2012 Pazar 23:12:22
Toki denince milletteki algı şu, devletin garibanı ev sahibi yapmak için kurduğu bir inşaat firması. Ama ne yazıkki böyle değil. Bu son derece yanlış bir algı. Bu, hükümetin takındığı bir maske. İşin gerçeği ise garip gurebaya dağ başında sus payı olarak sembolik ucuz evler yapılırken diğer tarafta en değerli yerlerdeki devlet arazileri yandaşlara peşkeş çekiliyor ve bu peşkeş çekilen yerlere zenginlere toki adı altında bedavacı zihniyet tarafından lüks evler yapılıyor. Bi bakın tem yoluna, yol boyunca toki adına evyapan yandaş f,irmaları görürsünüz. Minareyi çalan kılıfını hazırlarmış. Bunlar herşeyi kılıfına uydurmasını iyi biliyor hocam.
Kaleminize sağlık. Size katılmamak mümkün değil.
Selam ve dua ile.

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 29 Ocak 2012 Pazar 23:13:38
selamlar kardeşim nihayeti beni anlayan bir kişi çıktı yürektenkutlarım
zakir 3 Mart 2012 Cumartesi 01:12:42
Eleştirinize aynen katılıyorum, Şu anda Gölbaşı İncekte BDP milletvekilleri de dahil tüm üst düzey bürokrat ve siyasilerin ucuz yoldan ev sahibi olduğu Toki inşaatı bitmrk üzrer kendilerine maliyeti 150-200 bin arası inşaat bitince değeri en az 650 -700 bin. Burayı ilan bile etemdiler sadece gazeteler haber olarak geçti. İnternette o kadar aradım ilanı var mı diye ulaşaamadım. Aynı bölgede bir yenisisi daha başlayacakmış demekki ağababalar yetmedi. O ds halka arz edilmeyecek yine elitler peşkeş çekilecek göreceğiz.
glenay
13 Aralık 2011 Salı 22:47:13
İşin içinde işler olduğunu anlıyorduk .Böyle işleri bilen birinin anlatması iyi oldu.buraya Çubuk'a da girdi toki. Aşağı Çavundur'un girişine yapıyorlar bir de Tahtayazı köyüne . Evleri beğenen yok ,
kimler alıyor bilmiyorum . Bilgilendirmelerinize sevindim .Yalnız daha özenli yazmanızı beklerdim ..

selâm ve saygılarımla, kutluyorum..

glenay tarafından 12/13/2011 10:54:23 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 22:50:05
teşekkürler özenli yazarsak şimdi herkes iktidar yalası kimse okumaz
Mustafa Göktekin
13 Aralık 2011 Salı 13:54:12
Ne diyelim gören gözler görüyor.Hakikat görene köre ne?! Yüreğine sağlık muhterem selam ve hürmet ile...

Cevap Yaz
Yükselenyıldız
13 Aralık 2011 Salı 12:21:11
Hiç peşinatsız ayda 100 Liraya ev sahibi odu çok kişi. Hem de 1+1 ama mükemmel daireler.
Ben, daha berbat 1+1 daireye 400 lira kira veriyorum.

Bu nasıl iştir anlayamıyorum.

Paylaşım için teşekkürler.

4 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 19:10:52
saygı deger abim 1+1 daireye sen hanği çocgunla hani misafirinle yatacaksın hani ders çalışam oda bulacaksun banyo tuvalar kosundan nasıl duracaksın bir artı bir daire yi alan lar dostları ile gelip haftada bir gün kalıp gidiyorlar
yani sizce 1+1 daire bir ile dairesimi bir ailenin hani ihtiyacına cevap verecek tek başına yaşıyorsan benin diyeceğim yok yüzliraya nasıl enaz 400 biinlirdan aşagı değil bak söylüyorum kançomaldı git sor gebze şeker pınarda toki konutlarında kaç paraymış hala kuma gömülmenin hiç bir nalamı yok saygılarım
Yükselenyıldız 13 Aralık 2011 Salı 22:06:50
Yani "TOKİ yapılaması yanlıŞ, rağbet etmeyiniz, " mi demek istiyorsunuz?
Osman NURANİ 23 Şubat 2012 Perşembe 19:43:05
...Allah razı olsun. çok doğru söylemişsin.

...çeken bilir diye bir tabir vardır. siz birde toki iyi mi kötü mü oradan ev alan fakir-fukaraya sorun bakalım.

...dağ başı dahi olsa çok yakında oralara da hizmet gider.

...sömürü düzeni bu devirde olmuşmudur? elbette bu dönemde de olmuştur.

...ama bu kepazeler bu aç gözlüler her devirde oldular ve olacaklar. önemli olan İDAREYİ ELİNDE BULUNDURAN İDAREYE suizanda bulunmak hiç yakışık almaz.
Osman NURANİ 24 Şubat 2012 Cuma 15:03:06
...hayır hayır elbette rağbet edeceğim. sadece her devirde keneler olabilir bu kenelerin olması GÜZEL İŞLERİ görmemezlikten gelmemizi gerektirmez. size hak verdim.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
13 Aralık 2011 Salı 08:22:17
inanırım bende Ankarada yaşıyorum toki ankarada bir çok yerde evler yaptı şehir içinde şehir dışında bir polatlya varmadan temelli denilen yerde yani kuş uçmaz kervan geçmez Ankaraya birsaat uzaklıkta bir diğeri havalanı yolunu otarafta dağ başında oralar ucuz durumu pek iyi olamayanlara oda 1+1 56 bin tamda bilmiyorum gölbaşı yolbaşı yolunda ve yenimahallede yaptı 3+1 4+1 evler ve lüks evler diğerler fukara evi 2+1 1+! evler amadağ başında lüks olanlar güzel yerde yenimahalledeki evler 250 liraya satıldı orada mütahitten alsanız sıfır ev 200binealırsınız gölbaşı dahada pahallıdır heralde ben anlamıyorum toki durumu kötü olanlar ev sahibi olsun diye değili ve devlet yaptırmıyormu niye orta sınıfı şehir dışına atıyor niye her yerde aynı olmuyor yani haklısınız arkadaşım kiim bilir neler dönüyor

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 19:02:16
saygılarımı sunuyorum kıymetli yorumunuza allah razı olsun
Aşık Hekimi
13 Aralık 2011 Salı 06:38:26
yüreğine sağlık bekir kardeşim güzel bir konuya temas etmişsin bu sesinizi inş duayrlar selam ve sevgilerimi sunarım toprağım

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 19:00:36
abi saygılar hürmetler
Makedonyalı Şair
13 Aralık 2011 Salı 03:25:49
Çok haklısın Bekir kardeş haklısında bura türkiye, burda şimdi böyle işler garibanı kim ne eyler nasıl ister öyle eyler, dizginleri atı kullanan çeker. tebrikler saygı ve selamlarımla..

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 19:00:11
hocam saygı bizden türkiydeki yapılanlrın hortum kayanı dan bahsettim sadeca
Makedonyalı Şair 13 Aralık 2011 Salı 23:01:06
Ah onlar bir önlense, her şey yoluna gireceki ülkemize düzen gelecek belki garibanda rahat edecek.
Ama nerdeeeeeeeeeeeeee..Birileri ezilmeli ezen öyle rahat eder, bu düzen de böyle gider..
Zengin alır yürür gider, fakir olan yerde emekler..Saygılarımla...
telkök
13 Aralık 2011 Salı 03:15:02
BİR KONUYU HAKKEL YAKİN BİLENDEN DİNLEYİNCE BAMBAŞKA OLUYOR TEŞEKKÜRLER

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi 13 Aralık 2011 Salı 18:58:46
saygılar hocam hürmetler
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.