Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
memosta_73
memosta_73

DÜNYA DÜZENİ TÜRKİYE KÜRTLER VE ORTADOĞU (1)

Yorum

DÜNYA DÜZENİ TÜRKİYE KÜRTLER VE ORTADOĞU (1)

14

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1891

Okunma

DÜNYA DÜZENİ TÜRKİYE KÜRTLER VE ORTADOĞU (1)

Dünya düzeninde söz sahibi olmak isteyen ülkelerin hepsinde ortadoğu üzerinde herhangi bir şekil ve mantalitede bir plan ve projeleri vardır
Ortadoğu kavramı OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN Yıkılmasından sonra dünya gelişmiklik merkezi olan avrupa dayatmasıyla ortaya çıkmış olan bir kavramdır. (19) Ondukuzuncu yüzyılda İngilizler tarafından daha çok kullanılmaya başlandı
(1957) Bin dokuzyüz elli yedi yılında ABD Dış politikasının temelini oluşturan EİSHEWER Doktrini ile ilk kez ortadoğu kullanılmıştır
Tarih buyunca ticari askeri teknik politika ekonomik ve kültürel alanlardaki önemli bilgi ve fikirlerin merkezinin çıkış noktası olan aynı zamanda ( 3 ) Üç İlahi dinin çıkış ve pek çok Uygarlığın yeridir
( 1 ) Birinci dünya savaşından sonra yeniden çizilen sınırların SUNİ Olarak çizilmesi temel sorun olarak şii suni meshepleri birde bunların yanında en temel sorun olarak yansıyan KÜRTLERİ Parçalanmış olarak bırakılmıştır. Temel sorun olarak kürtleri ve ÜLKELERİNİ Dört ( 4 ) hatta ( 5 ) beş parçaya bölmüşlerdir Bu temel sorunu Türkiye İran Suriye ve Irak arasında bölmüşlerdir
O Dönemde İngilizlere bunu sordukalrında neden böyle bir sınır yaptınız sorusuna karşılık olarak yüz ( 100 ) yıl sonra tekrar girmek için demişlerdir Bunu yapabilmek içinde suni sınırlar çizmişlerdir bu dört ( 4 ) ülke arasında kalan sınırlarda her zaman için geçiş güvenliği yapılamamış bu ülkelerede bu sorunu çözmek için hiç bir intiyasif bırakılmamıştır
bütün bu ülkeleri askeri zihniyetle yönetmişler Bu tür askeri zihniyetler hiç zaman hiçbir ülkede demokrasi getirmemişler Sırf kendi ikdarlarına hizmet etmişlerdir
Stratijik öneme sahip olan bu bölge hem üç ( 3 ) Dinin çıkış yeri hemde Üç ( 3 ) kıtaya açılan köprü görevi görmesi birde ilk Uygarlıkların çıkış noktası
Kıtalararası ekonomik ve kültürel bağ halinde olan bölge günümüz dünyasında ekonominin temeli olan enerji havzasının başlıca çıkış noktasında olması dünya sanayisinin büyük bölümü enerji ile beslenmesinden dolayı her zaman bu bölge her zaman için önemi büyüktür ve büyük öneme sahip olacaktır Günümüz dünyasında petrol ve doğal kaynakların en ço olan bölgesinde her zaman savaşlar olacaktır Savaşlar için hep hazır olacaktır ta ki gerçek demokrasi gelene kadar



Mehmet Sait AKALIN


29/05/2010

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Dünya düzeni türkiye kürtler ve ortadoğu (1) Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Dünya düzeni türkiye kürtler ve ortadoğu (1) yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜNYA DÜZENİ TÜRKİYE KÜRTLER VE ORTADOĞU (1) yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
mahmut çelim
mahmut çelim, @mahmutcelim
1.6.2010 13:48:52
sevgili mamosta bu platformda bu sığ tartışmayı fitillemiş gibi bir durumunuz var.fakat bu mevzuları daha derin izahatlarla ve geçmiş bilgilerle yapmanızı tavsiye ederim .bunu diğer yazılarınıza da atfen belirtiyorum.çünkü bu hassas mevzuda hem kendinizi hemde diğar size eşlik eden insanları zor durumda bıraka bilirsiniz yada bunu bir kördövüşüne döndürebilirsiniz.kullandığınız söylev olsa olsa bir kahve muhabbeti uslubu gibi birşey;cezire hakkında yazdıklarınız gayet hoş ondada işin sonu gelmemiş çizimler görülmüyor.ya bu söylevleri fikir yoklaması maksatlı kullanıyorsunuz yada olayın derinliğine pekte vakıf değilsiniz benim fikrimce, bunlar daha makro çözümlemelerlede tartışılabilinir. sevgiler muhabbetler..

mahmut çelim tarafından 6/1/2010 1:49:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
KEVE
KEVE, @keve
31.5.2010 17:33:09
güzel bir çalışma
emeğinize saygılar sunar
yüreğinizi kutluyorum
Funda SAĞLAM
Funda SAĞLAM, @fundasaglam
31.5.2010 08:43:02
YAZAN KALEMİ KUTLUYORUM..BİLGİLENDİRİCİ OLMUŞ AKIŞ..SAYGILAR ÇOKCA
leydican
leydican, @leydican
30.5.2010 02:48:21
Bence herkesin ayrı düşüncesi haklı olduğu taraflar vardır çünkü her fikir kendine göre haklıdır
Benim tek bildiğim insanlar arasında yıllardır sürdürülen ayrımcılık ve alt üst tabaka kavramını batıdan veya doğudan nerden geliyorsa?İnsanlara beyinlerine soka soka empoze etmelrinin sonucudur bu yaşadıklarımız

saygılar
sidar özcan
sidar özcan, @sidarozcan
29.5.2010 18:06:03
ewet gerçekten öyle bu savaşlar gerçek demokrasi gelene kadar sürecektir güzel yazınızı tebrik ederim bizi aydınlattınız bilgilerinizle saygılarımla
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
29.5.2010 17:34:41
Öncelikle tarih yazılı olan yerlerde bir karışıklı var yazıda. O rahatsız etti, içimden önce onu dökeyim dedim.
İçeriğe gelince;
plânlar 100 hatta daha fazla süreler hesaplanarak yapılıyor. Vuran-vurduran,kaçan-kaçırtan, çalan-çaldıran vs vs aynı kaynaklardan çıkmış entrikalar eşliğinde oynanıyor. Bunda da hemfikiriz.
Demokrasi havarisi ülkeler yalnızca kendi çıkarlarına göre demokrasi üretir,yazar ve uygularlar.
Afrika'ya gittiklerinde beyazları korumak için bir demokrasi oluştu ki, nedense bu demokraside beyazlar hiç zarar görmüyor,ezilmiyordu. Yerli halk ise eziliyordu. Çünkü yasa kendileri içindi.
Ülkemizde bilinç düzeyinde yakın zamanda büyük sıçrama görünmüyor. Dışa bağımlı ve ekonomik zayıflıklar içindeyiz.
Kendi ekonomimizi,kendi sanatımızı, kendi varlıklarımızı yüceltip, kendi elbisemize göre bir demokrasi yasaları hazırlayamadıktan sonra bu sancılar biraz daha uzayacak gibi.

Türkiye çok külltür, çeşit ırk, dil barındırıyor. Farklı din sayısı çok azınlıkta, genel din kabulü belli.

Bütün bu çeşitlilikler ele alınabilmeli.
Fakat şahsi ihtiraslar buna çok engel. Dileğim bu olgunluğa ulaşılır.
Kutlarım yazı için. Selam ile...
abdurr
abdurr, @abdurr
29.5.2010 17:00:43
Mehmet Sait bey; Dediklerinizin doğruluk payına bir diyeceğim yok , ancak demokrasi gelinceye kadar bu savaşların devam edeceği hakkındaki görüşlerinizi biraz açmak istiyorum. Yani demokrasi Abd ve onun işbirlikçilerinin Irak'ta sergilediği vahşet sonucunda kurdurduğu kukla yanetim ve kukla devletçikleri kastediyorsan bunu hiçbir vicdan sahibi kabul etmez. Devletler kendi üniter yapısını hiçbir zaman bozmak istemezler. Ancak sorunlar varsa bunu demokratik yollardan hal çarelerini üretirler. Zaten bugün için söylemek gerekirse kürt halkının demokratik haklarının neredeyse tamamı verilmiş durumda. Ancak başka emeller peşinde olanlarında artık vatan ve milletimizin huzuru için lütfen art niyetlerinden vazgeçmelidirler. Ufak tefek sorunlarımız olsa bile bunu kırmadan dökmeden güzel bir lisan ile dile getirip bu haklarımızı elde edebiliriz. Hergün gözyaşı , kan görmek istemiyoruz. Bakın demokrasiden dem vuruyoruz ancak demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan seçme ve seçilme hürriyetimizi doğuda ne kadar özgür olarak kullanabiliyoruz. Doğru olmak lazım. Şehir merkezlerindeki oy oranlarına bakın birde kırsal alandaki oy oranlarına bakın. Aradaki uçurumu görebilirsiniz. Demekki kırsal alanda vatandaş hür iradesini kullanamıyor. Elbetteki onada hak vermek gerekir niçin kendisini ve ailesini ateşe atsınki. Bakın doğu insanı bir kere minderi kaptımı öyle kolay kolay başkasına kaptırmaz. Bir muhtarlık için dahi kan dökülebiliyorsa daha çok çalışmamız gerekmektedir.
İkinci husus olarak kürt halkını temsil ettiğini iddia edenler bizzatihi o halkın inancına saldırmalarınada bir anlam veremiyorum. Acaba bu olayın perde arkasında başka simalarmı var demektende kendimizi alamıyoruz.
Selamlarımla.
necva kıyak
necva kıyak, @necvakiyak
29.5.2010 15:53:35
10 puan verdi
"Dünya düzeninde söz sahibi olmak isteyen ülkelerin hepsinde ortadoğu üzerinde herhangi bir şekil ve mantalitede bir plan ve projeleri vardır"

Türkiye üzerinden bütün komşularımız ortadoğu leride ülkeyi uğraştırıp zayıf düşürmek ve sürekli onlara bağlı kılmak amacıyla ülkelerini denetlemek amaçlı kesinlikle demokrasinin gelmesini engellerler ve sadece ellerinde kukla olabilecek liderleri güçlendirip destek verirler.
Malesef halkın büyük bir kesimi belli bir kültür düzeyi ve refaha erişmeden bağımsız olmamız düşünülemez.
Ellerinize sağlık çok doğru ve anlamlı bir yazıydı düşündüren bir yazı olmuş
guler birsozu
guler birsozu, @gulerbirsozu
29.5.2010 15:35:09
10 puan verdi

O Dönemde İngilizlere bunu sordukalrında neden böyle bir sınır yaptınız sorusuna karşılık olarak yüz ( 100 ) yıl sonra tekrar girmek için demişlerdir...
...
Her şeyin nedenini bence burda görmek mümkün. Ve ne kadar korkunç bir hesaplamayla nasıl pilanlar yapılmakta dünya üzerinde
Hani bu ne kin ne öfke dedirtecek kadar tarihe hiç bir fırsat tanımayan yön ayarlaması.
Her şey değişebilir zamanla, denmeyecek anlayışa saplanılmışlık...
Valla benim anladığım bu
Yani göz açtırmaya niyeti yok ...Yaşama şansımızı kopyalasada.

Yüreğinize saglık
Çok saygılar
KORDELYA
KORDELYA, @kordelya
29.5.2010 15:29:39
Benzer düşünceleri paylaşıyoruz aslında.Gelmiş geömiş medeniyetler beşiği ortadoğu asla kendi haline bırkaılmayacaktır.Ortadoğu bir ateş topu olarak kalacak ne yazık ki.Bu yörede yaşayan insanlar uyanıp ikendi üzerlerinde oynanan oyunun farkında olana kadar.Bu da eğitim ve ekonomiden geçer.Öğrenmeli sorgulamalı ve karşı durmalı.Yoksulluk ve cahillik ortadoğunun kaderi olmamamlı.Bu politikacıların umurunda olmayabilir,ama halk bilmeli ,anlamalı üzerlerinde oynanan oyunları.Çok güzel ve önemli bir konu işlemilsiniz.Düşünen beyninize sağlık
Payleşım için teşekkürler...
ayşe1
ayşe1, @ayse1
29.5.2010 15:06:28
10 puan verdi
İlk uygarlıkların ve dinlerin güneş gibi doğduğu Ortadoğu' da çıkar odakları, öncelikle, bu yörenin derin zenginliği olan tarihi hafızayı silmeyi hedef alıyorlar ki, son Irak Savaşı'nda Bağdat'ın yağmalamasında ve tarih öncesinden beri bugüne gelen eserlerin kaçırılmasında bunu acı bir şekilde izledik.
Enerji kaynaklarını, güdümlerinde tutma emelleri olan malum devletler, bu bölgenin, karışık ve zayıf kalmasını hedefleyen stratejik politikaları yüzyıllardan beri uyguluyorlar.
Sadece bizim Güneyanadolu'muzda son aylarda 4000 ( dörtbin) ajanın bulunduğu yayınlandı.
Bu bölge ülkeleri, güçlenip, demokratikleşip kendilerine dönük oyunları farkederek sorunlarıyla baş edebilicek konuma gelebilirse ümit var demektir.
Yazınındaki saptamalara katılıyorum.
Paylaşıma teşekkürlerimle.
Y. Kaya
Y. Kaya, @yasar-etinkaya
29.5.2010 14:36:47
Dostum orta doğuya barış ve demokrasi gelmesi hiçbir emperyalist ülkenin işine gelmez, çünkü bu şekilde daha kolay sömürülüyor . İnsanların ölmesi işkence görmesi kimin umurunda, herşeyin çıkar üstüne kurulu olduğu dünyada, yani demokrasi içi boşaltılmış bir kelimeden öte birşey değildir.
Bir düşünün barışın gelmesi kimi zararlı çıkmasına neden olur ? işte bütün sorun bu sorunun içinde gizli.
Kutlarım dost, etkileyici ve düşündürü bir çalışma, duyarlı yüreğine selamlar.
hazan444
hazan444, @hazan444
29.5.2010 14:20:12
Kıtalararası ekonomik ve kültürel bağ halinde olan bölge günümüz dünyasında ekonominin temeli olan enerji havzasının başlıca çıkış noktasında olması dünya sanayisinin büyük bölümü enerji ile beslenmesinden dolayı her zaman bu bölge her zaman için önemi büyüktür ve büyük öneme sahip olacaktır Günümüz dünyasında petrol ve doğal kaynakların en ço olan bölgesinde her zaman savaşlar olacaktır Savaşlar için hep hazır olacaktır ta ki gerçek demokrasi gelene kadar



Ülkemizin bulunmuş olduğu coğrafi konumdan dolayı,dünya ülkelerince göz önündeyiz.Bundan ve bu gibi nedenlerden dolayı,bir türlü kurtulamadığımız sorunları yaşıyoruz.Bundan dolayıdır ülkemizi içten parçalamak istiyorlar.Türlü oyunlar içindeler.Bunun farkında olmalı,birlik ve beraberlik içinde davranmalıyız.Tebrik ederim ,çok yararlı ve bilgilendirici bir yazıydı.Saygılarımla..
av
avsinli zeyno, @avsinlizeyno
29.5.2010 13:34:52
evet haklisiniz yoldas demokrasi olmadikca savas bitmez haklisin daha nereye kadar ölümler daha nereye kadar
sürgün edilecek mechuller koltuk sevdalilari bara babalari yasadikca nice insanlar yok olup fakir kalacak
cok yakin olsa gerek birlik beraberlik icinde bu düzeni bozmak fasizmin carkini kirmak cok yakin olsa gerek
yüregine saglik dost yoldas güzel be dogruktu bir yazi tebrikler
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL