- 85 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TEZLER-2
din üzere 12 tez
Sevgili okurlarım,
din meselesi hafife alınacak bir konu değildir, binlerce din olması senin kafanı karıştırıp bütün dinleri aynı konuma getiriyorsa kalbini çoktan şeytana yurt edinmişindir, çünkü her şeyin bir hakikatı olduğu gibi dinlerde de bir tane hak din vardır.
Örnek vermek gerekirse, nasıl ki onca canlı içerisinden "insan ismi bize özgüyse onca din içinden de "hakikat" kavramı İslam dinine özgüdür.
bunu nereden çıkardın derseniz çünkü alemler üzerinde çok ilah olursa kavga olur o der ki benim dediğim olacak, o der ki benim dediğim olacak, zaten çok ilah olsa bu düzende olmazdı, kavgadan elleri değmezdi, bu düzen, intizamı görünce insan anlıyor ki bir ilah var o da Allahdır.
Allah ne cisim ne süret ne şekil ne zaman izafe edilir ne de mekan izafe edilir, peki Allah’ın olduğu nasıl anlaşılır? Yeryüzünün, gökyüzünün ve tüm âlemin intizamını gören anlar, ayrıca niyet meselesi bunlar sen öğrenmek için araştırırsan çok şey görürsün, inkar etmek için araştırırsan tersini görürsün
1- Allah’ın varlığına alemlerin nizam ve intizamı delildir.
2- (1.tezde geçtiği üzere ) Allah’ın nizam ve intizamına karşılık bir istisnayı getirmek delil değildir, çünkü istisnalar Allah’ın yokluğuna delil değil aksine Allah’ın kullarına has yaratmış olduğu kusurdur, bunun sebebiyse kendisinden başka kusursuz olmayacağına delil, her şeyde bir eksik olduğuna delil içindir.
3- (2.tezde geçtiği üzere) bir kimsenin hala inanmaması üzere ısrar etmeyin, çünkü onun gayesi öğrenmek değil inkar etmek ve seni kumpasa düşürüp rezil etmeyi planlmak.
4- (3.tezde geçtiği üzere) büyük kimseleri Allah’ın varlığına ikna etmek zordur, çünkü onlar alacağını küçük yaşta almış ve yeretmiş belleğinde ama bir çocuğun beyni taze olduğu için aklı herşeye müsaittir, bu yüzdendir ki çocuğunuza dinini ve ahlakını öğretiniz.
5- (4.tezde geçtiği üzere) bu da annelerin yegane görevidir.
6- Allahı eleme sistemiyle bulabiliriz.
7- (6.tezde geçtiği üzere) binlerce din arasından tekli ilaha mensup olanları alalım gerisi elekten dökülsün.
8- (7.tezde geçtiği üzere) tekli ilah arasında
cisme tapan, zaman, mekan, yön izafe edenleri çıkartalım, çıkarttıktan sonra şöyle analiz edelim öyle ilah olacak ki kudreti sonsuz olacak, yaratana benzeneyecek, azabı ve merhameti olacak lakin kulları azgınlık ettiği halde affetmek için sebepler yaratacak işte bu İslam dininin ilahı olan Allah’a mahsustur.
9- Allah’ın bu vakte Kadar tevhid inancına mensup olan 100 suhuf, 3 semavi dinlerle beraber 4 kitabı indirmesi aciz olduğu için değil insanları iradesine bıraktığı için, kimi korumaya tenezzül etmedi kimi çıkarı için korudu, çıkarı bittiğinde ihanet etti.
10- Allahın yeryüzünde ki elçileri peygamberlerdir, bu elçilere vasıtasıysa Cebraildir, lakin elçilere ve tevhid inancına en çok ihanet eden İsrailoğullarıdır.
11- Allah, tevhid inancını sen inkar et diye göndermedi, iman et diye gönderdi, beşerden örnek vermek gerekirse nasıl ki sınavda gerekli derslerin soruları çıkıyorsa, dünya sınavı içinde gerekli olanları Allah Vahiy yoluyla insanlara bildiriyor, bir inkarcının, inkar etmesi Allah’ı yok saymaz çünkü o kadar delil içinde yok saymak hakikat değil körlük, sağırlıktır.
12- beşerden örnek vermek gerekirse nasıl ki bir gruba bir başkan gerekiyorsa, nasıl ki bir ülkenin başkanı varsaz nasıl ki bir topluluğunun önderi varsa 18 bin aleminde bir ilahı vardır, sen bunlara inanıp ilahın olduğuna inanmıyorsan seninki inanmamazlık değil gördüğün bildiğin hâlde ilahı kabullenememendir, bunun tek sebebi var sen şeytanî tarafını tahtına oturttuğu için dinin sorumluluğu ağır geliyor bu da inkarı tetikliyor,
bu çıkmak için delik arayan lavlar misali sende inkar için sebep arayacaksın bulamayınca aklından senaryo cizip o senaryo üzerine inkara başlayacaksın.
İnsanın anlama yetisi üzere 24 tez
Sevgili okurlarım,
insan anlama yetisi olarak gelişmiş bir varlıktır lakin anlamak için bilgili olmak lazım, bilgili olmak içinde bol okumak lazım.
anlama yetisi okuyan insan için şipşak, okumayan insan için güçtür, çünkü okudukça kelime darcığın gelişir, bu da cümle bağını güçlendirir, bu da anlama yetisini hat safhaya çıkartır.
Evet, insan anlar ama geride dediğim gibi okuyan şipşak, okumayan güç anlar, bu da ülkenin anlama yetisi yüzdeliğini düşürür, okuyalım ve okumayı tavsiye edelim.
1-) insan, doğuştan anlayan bir varlıktır lakin buna katkı için kitap okumak şarttır. 2-) (1.tezde geçtiği üzere) nasıl ki bedenin temizliği su ise aklın temizliği de kitap okumaktır; cehaletten kurtulmanın yolu bol ve okuduğunu analiz ederek okumaktır.
3-) karşında ki muhatabın konuşmasını bitirmeden konuşma çünkü anlaman zorlaşıp onunda anlatması güç olur, sabır içinde sırasıyla konuşmak erdemli insanlar ahlakıdır.
4-) okuyan insanı kimse kandıramaz ve alt edemez çünkü okuyan insan araştırmayı da sever, boş durmayıp her daim sorgular.
5- (3.tezde geçtiği üzere) dinleyen pür dikkat dinlediği sürece anlar, dinlediği hâlde anlamıyorsa ya kitap okumuyordur ya da şeytan ruhludur.
6- muhatap konuşurken açık ve anlaşılır konuşması esastır.
7- iki kişi konuşurken birbirine müsaade ederek, saygılı şekilde konuşması esastır. 8- (6.tezde geçtiği üzere) bir insanın mayasında terbiyesizlik ve bozukluk varsa konuşmayı kes çünkü onun özünde bozukluk galebe çalmıştır.
9- (7.tezde geçtiği üzere) iki konuşandan biri iletişim kurallarına uymazsa iletişim Kopukluğu oluşur, bundan dolayı da anlaşılmaz bir hâl alır. 10- nasıl ki anlayan olduğu gibi anlamayanda var, ne kadar kural olsa da uymayan çok olacaktır, ondan dolayı kurallar düzenli ve intizamlı insanlar için cezaysa aksi insanlar içindir.
11- anlamak iki kısımdır;
-madden anlamak ki harflerden meydana gelen cümleleri, cümlelerden meydana gelen paragrafları görüp aklında şekillenmelerinden ve o yazının görünüşünden ibaret.
-manen anlamak ki o kelimeleri akıldan manalandırıp bir cisme ve yahut bir şeye atfetmektir.
12- iletişim araçları; ses, işaret, kabartma ve resim.
13- (12.tezde geçtiği üzere) ses âmâlar için, işaret ve resim sağırlar için, kabartma körler için.
14- özrü olmayan için okumak, yazmak, dinlemek esastır.
15- (8. Ve 9.tezlerde geçtiği üzere) bu özürler olmadığı halde anlamıyorsa mânen özürlüdür ki buna çağre yok.
16- lisanlar farklı olsa da ortak işaretle kısmen anlaşılır.
17- insalarda ki kızgınlık, darılma, sinirlenme, üzülme gibi olumsuz ifadeler karşıda ki insan, cisim ve bir şeye anlam yüklemeyle oluşur.
18- (17.tezde geçtiği üzere) sevinmek, tebessüm etmek, huzurlu olmak gibi ifadeler de aynı şekildedir.
19- bir şey ve ya cisim anlam yüklemekle bir şey ifade eder.
20-bir kişiye sıfatı sebebiyle iyi ya da kötü diye hüküm veririz.
21- (20.tezde olduğu üzere) sıfat zayıf düşeceği için kalp esas alınır, ancak kalp Allah’a ayan olduğu için sadece allah bilir, bu yüzden hüküm geçersizdir.
22- (21.tezde olduğu üzere) sıfata bakarak hüküm vermek zayıftır, çünkü bazı sıfat vardır ki kötü görünür iyidir, iyi görünür kötüdür.
23-hastalıkların %95’i olumsuz anlam yüklediğimiz cisim ve ya bir şeyden dolayı oluşur.
24- en güzel iletişim sevgidir çünkü onda olumluluk, huzur, güven var.
sevgiyle anlaşan insanın yanılma oranı düşüktür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.