Bayram Kaya
7 şiiri ve 223 yazısı kayıtlı Takip Et

Kurucu İnşa Temelinde Kolektif Oluş 9



Egemenler vicdan yapıp(!) kolektif zenginlikten %89 yerine %10 da pay alsalar, sosyal adalet bir sömürü öngörmekle birlikte sosyal adalet sömürenlerin biraz vicdanı, biraz hukuku, biraz adaleti olan bir sömürü sistemidir.

Özel mülk sahibi egemenlerin işbirlikçisi olan siyasetler sizin cehaletinize koca koca yalan söylerler. "Devlet size iş bulmaz, herkes kendi işini kendi kuracak" demekle kişileri kolektif bilince uyanmasınlar diye kolektif bilinci bastırıcı söylemlerle uyuştururlar.

Kolektif alan içindeki herkesin temel düzlemden gelen davranım, yönelim, sağlama eylemleriyle kişiler iş sahibi olup; alan içine işiyle ve depo enerjili işgücüyle gelmişti. Oysa sömürü bile zaten işi olan kolektif sistem içinde istisnasız var olan, iş ve işçilikler üzerine alabildiğine açılım vermiştir.

Potansiyel olarak herkes bir enerji durumuna sahiptir. Ve bu enerji türlü işlev dönüşmelerin eşgüdümüyle hayat dediğimiz canlı oluşu ortaya koymakla harcanır. Harcanan, dönüşen enerjiyle enerjinin dıştan bünyeye girdisi yapılır.

Harcanması ve girdisi yapılacak enerjinin kolektif düzenle harcanması, kolektif düzenle girdi yapılmasıyla kişi iş, güç ve bir gayrete sahiptir. Yani kişide atılması gereken harcanması gereken düzenli enerji formuna sokulması gereken enerji vardır. Bu girdi ve çıktı kişinin işi gücüdür.

Harcanan işgücü kişisel de olsa, dışta kolektif bağ üzerinde olduğunda, kişinin işgücünün kolektif düzenle düzenli biçimde harcaması zaten iş-güçtür. Doğa türlü enerji deposu olmakla çekim merkezidir. Tekil kişinin doğaya yönelme davranışı denen sağlama süredurumlarla kişiler; avcı, savunmacı gibi faaliyetlerinin farklı tür enerji harcanmasına ve farklı tür bir enerji üretmesine tabiidirler.

Kişi avcı savunmacı vs. işleyimleriyle, işlerge olana doğru beslendirme yaparken kişilere yaptığı savunma nedenle savunmacılar; avcıların beslendirme yapması içinden kazandığı enerji ile avcılara, güvenlik sağlar.

Böylece avcılar tarafından savunmacılara verilen beslenme enerjisi, avcılara güvenlik enerjisine dönüşen savunma olarak geri döner. Avcılar güvenlik içinde tehditten uzak şekilde av yaparlar. Savunma yönelimi avcıların geri düzlemle savunmacılara bağlanma noktasıdır. Beslenme yönelimi de savunmacıların, avcılara geri düzlemle bağlanma noktasıdır.

Güvenlikçilerin avcılar için harcadıkları güvenliklerini sağlama enerjisi savunmacılara; beslenme enerjisi olarak döner. Buna fizikte enerjinin bir biçimde başka biçime dönüşmesi yasası denmektedir.

Kolektif yapı içinde de bir tür emek gücünün, başka tür emek gücü enerjilere değişme dönüşme çevrimleri de kolektif alan içinde farklı işleyim kuvvetlerinin kolektif takaslar üzerinde çevrim edilme dönüşmeleriyle olasıdır.

Kolektif alan içinde avcılara bakıcılara geride kalan yaşlı güçsüzlere uykuda olanlara vs. verilmekle savunma gibi ortaya konan bu tür enerjilerin av yapan enerjiden yavru bakımı yapan enerjiden vs. pay alması kolektif alan içinde farklı tür enerji gücü harcanmalarıyla değişime ve tüketime tabiidir.

Temel düzlem sağlaması olan her bir kişisi işgücüne karşılık değişik sağlanmalar yapılır. Yapılacak her bir sağlamaların farklı tür hüner harcanması ve enerji harcanmasıyla üretilmeleri, kullanımları ve tüketilmelerinin; farklı türden olan başka tür bir iş gücüne karşılık değiştirilme ve tüketilme bedelleri vardır.

Erke içinde değişime, dönüşüme tabii oluşun eğilimi; kolektif alan düzenlemeli kontrollerle; yaptıran, organize eden bir enerji gücüdür.

Bu türden düzenli enerji değişimi, enerji üretimleri; ortaklaşa ve yalıtıma bir kolektif alan içindedirler. İlk biçimi ile kolektif alan da içe açık, dışa kapalıdır. Dışa kapalı bu yalıtıma alan da totem alanıdır. Bu alanın kendi içinde kolektif miras aktarımı vardır.

Kolektif miras aktarımı ikinci bir bağlanın enerjisi de olup, kişilerin dışındaki akışla sistemin sürekli çevrimine diyagram veren eşlikleriyle sürer gider.

Bileşimle olan alan kolektif düzenleşime tabiidir. Alanın temel düzleme tabii sağlasan iş ve uğraşları vardır. Alanın ikinci bir tutumla sosyal hiyerarşin ilişkileri vardır vs. Şimdilik alan içinde olup bitenlere göre olup bitenler alanın korunması gereken alan içi tabusuydu.

Tabuya tabiilik bilmeden geri bağlanım yasalarını da içeren bir kutsamaydı. Yalıtmanın içe açık, dışa kapalı, fakat dışa da en az durumla patlak, çatlak yapan tesadüf kabili durumlarıyla istem dışı açıkları vardır.

Kolektif bir yalıtıma alanın çok büyük oranda dışa kapalı olmasının nedeni; “sınırlı çevre kaynaklarının fazla nüfusa yeterli olmamasına bağlı” bir kısıtlanmadan ve kontrol edilebilirlikten ötürüdür. Bunlar ilk inşanın kendi kendine etkime ve organize olma kuralıdırlar.

Beğen

Bayram Kaya
Kayıt Tarihi:7 Ekim 2021 Perşembe 17:39:33

KURUCU İNŞA TEMELINDE KOLEKTIF OLUŞ 9 YAZISI'NA YORUM YAP
"Kurucu İnşa Temelinde Kolektif Oluş 9" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.