- 390 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
feminizmde kadın kimliği
sanat tarihi helenizmin etkisiyle barok tarzı gibi akımlarla varolmuş batıda.gotik mimari çağdaş sanat için estetiğiyle anlam kazanıyordu..heykellere bakıldığında ahu antmeni haklı çıkarıyor tarih.feminist eleştiri cinsiyetçi yaklaşımı sanatın içinde görmüştür daima.figürlerin erkek egemen toplumun aynasında görülmesi günümüze kadar ulaşan bir izlek..toplumun kadına yüklediği anlamda sorunlar yaşanmış daima.buna açıklık getiriyor sanat cinsiyet ve sanat tarihi kitabı.orta çağda sanat kilisenin emrindeydi.ressamlar ve şairler çareyi dini hayatta bulmuşlardı.çok sonraları aydınlanmanın fitilini ateşledi islam sanatı.bilimsel felsefe geliştiğinde dogmalara savaş açmıştı sanat.batı islamın tuttuğu aynada görmüştü uygarlığa giden yolu.modern öncesi şartlar düşünüldüğünde bir hayat bulma şansı yoktu bu tür fikirlerin.maria miesin son sömürge kadın vurgusu kadını nesneleştiren mülkiyetle çağımız için geriye dönüş başlamıştır artık.kürt hareketinde kadın ve kadın kimliğinin oluşumu.handan çağlayan neyi anlatmak istiyor.ideolojik söylemler topluma bakışı netleştirmiş yakın zamanda.bir savaşın kadınlara kazandıracağı ayrıcalık için ölümü göze alır sevgililer.cynthia enloe bu görüşe felsefi bir bakış getirmiş.kadınların sınıfı denince ekonomik özgürlüğün ilişkiler konusunda belirleyiciliği anlaşılır.çalışma hayatı kısmi bir özgürlük sağlar bireye.ancak kültürün iddia edildiği gibi ekonominin bir sonucu olduğunda ısrarcıdır aksu bora.kızların sessizliği karar mercii olan erkek egemen toplumdaki aktörlerin eşit haklar tutumunu uzun uzadıya işliyor.sanat tarihi için bir objedir kadın bedeni en çok anneliğe yakışan.anneyse kutsalı temsil ediyor cinsellikte.elif ekin akşit akademide kadının kaybolduğu görüşünde farklı cinsel eğilimde olmanların gözüyle bakılınca rollere..gül özyeğin kadınların asıl emre muhatap olmakla irade konusunda zaaf yaşamanın kadın hallerinden anlaşılan bir mecraya sürüklendiği görüşünde sabitliyor görüşünü bedensel sömürünün nedenlerini açıklarken.erkekler kadınlardan neden korkar.doğru bir sorumu bu felsefenin içinden gelen.jean journut aslında anlayışa bağımlı kalıyor farklılığın niteliği konusu için anlaşma zeminini.burdaki anlama seçici bir zihinle bakmak gerekiyor.ayşe saraçgilin bukalemun erkek kitabı.erkekler kadınların çevresinde binbir şekle girer bir memnuniyet ifadesi için.insan genlerinde bu oyunu sezmiş olmalı yazar.geleneksel kültürün kadına bakışı.jale parla ve sibel ırzık kadınlar dile düşünce kitabında bu konuları işlemiş.kadınlar itaatla mükellef tutulmuştur.aile içindeki rolu erkeğe duyduğu sadakat nispetinde saygı uyandırır.pınar ilkkarcan müslüman toplumlarda kadın ve cinsellik kitabında doğu toplumundaki ilişkileri modern bir bakış açısı getiriyor.sorunların kültürel olduğu düşünülsede toplum yapısında var olan kaderciliğe bağlanıyor geri kalmışlık.nira yuval cinsiyet ve millet kitabında kamusal alana dikkat çekiyor.bir ulus yaratmanın şartı gibidir kollektif hafıza.sosyalleşme alanı için kutsanmaya hazırdır bağımsızlık.bir ideolojik bakış var feminist tarihyazımında sınıf ve cinsiyet kitabında.leonore davitoff burjuva sanatı için kullanılmış kimlikleri uyandırmanın telaşını yaşar mülkiyetin kutsallığını savunanlara karşı.90larda türkiyede feminizm hiç iç açıcı bir başlık değil.aksu bora ve asena günal bir azınlığın sanat seviciliğini görmüştür sosyal demokrasinin lütfettiği ölçüde.halide edip;türk modernleşmesi ve feminizm kitabı cumhuriyetin kuruluş yıllarına ışık tutacak bir konuyla çıkmış.ayşe durakbaşanın katkısı inkar edilemez.vatan millet kadınlar sakarya şiirine bir gönderme yaparak kültürün tarihselliğini ele alıyor.ayşe gül altınay eğitimin yetersizliğini sloganlaştırmış bu başlıkla.kadın yurttaşın el kitabı moderni kurtarıcı görmenin sonucu.bu konuda bir heyecan uyandırmak için kadın haklarını güncellemek istiyor esra güçlü er ve esra koç.sınıf atlama telaşını yaşayanların önemsediği bir kitap olmaya aday içeriğinden anlaşılan.nezihe muhittin ve türk kadını;türk feminizminin düşünsel kökenleri ve feminist tarih yazıcılığından bir örnek.bu kitabın özel bir yeri var feministler için.19.asırda sanat bir ifade şekline dönüşmüş.talim ve terbiye kurulu şart koşmuş batı kültürünü.istibdatla hürriyet arasında bu ideali yaşatmış eşitliğin sağlanması için.ayşe gül başkan belma ötüş bu kitabı hazırlayan yazarlar.feminist teori amerikan feminizminin entellektüel gelenekleri.josephine donovan tarafından hazırlanmış.uygarlaşma sanata rağbeti artırmış demokrasiyle birlikte.sonra eşit haklar sözkonusu olmuş her alanda.amerikan kültürü bu düşünceyi bir uygarlık ölçüsü kabul etmiş sanayileşme dönemiyle birlikte.ben işçiyim demek bir yazarın sınıfsallığa atıf yapması mücadele burda başlıyor eşitlik için.zehra kosovada bunu yapmış.kadın bakış açısından 1980ler türkiyesinde kadın.şirin tekeli darbe yıllarını anımsatıyor okuyucuya.özel teşebbüsle birlikte yeni bir sınıf doğuyor ülkede.her şeyin meşru görüldüğü bir dönemin iç çelişkileri.feminizm sosyalizm ve eylemde birlik.sheila.rowbotham,hilary wainwright ve lynne segalın katkılarıyla hazırlanmış.feminizmin bir bilinçle savunmanın koşullarını hazırlar örgütlülük.buda eylemin haklılığını arar sosyalizmin eşitlikçi duruşunda.mesafeyi aşmak;barış mücadelesinde kadınlar uyuşturucu müptelası için hak tanımına anlamsız bakmanın sonuçlarıydı yaşanan toplumsal zaafiyet.cyntiha cokburn kitabında yaşlı dünyanın sorunlarına değiniyordu anlamı yaşatmanın güçlüğüne rağmen.buradan baktığımızda;kadınların militarizme karşı mücadelesi.yazar bu kitabında terörü çok önceden sezmiş gibi ülkeyi bir barış yurdu yapmanın koşulları için düşünüyordu.militarizm erkek egemen toplum demekti.bu da resmi ilişkilerin açmazını dayatmıştı topluma.cariyeler bacılar yurttaşlar;kimlikler ve toplumsal dönüşümler.yeni dünyanın sorunları ezbere bir hayatın yaşanmasıydı.kimlik kazanmanın sakıncası yoktur kesinlikle.deniz kandiyoti kültürün ölümünü sezmiş gibidir kitabında.hayatın lümpenliğine tutunamıyordu kimlikler.cinsiyet belası;feminizm ve kimliğin altüst edilmesi.judith butler bu kitabı için yanilmanın tarihine bakıyor kimliklerin tuttuğu aynada.aslında paylaşmanın mantığını çürütüyor bu bela.çatışan feminizmler;felsefi fikir alışverişi.judith butler bu kitabında farklı bir konuya değiniyor.aidiyet duygusunda görmeli çatışmanın mantığını.kimlikler haklı nedeni sayılabilir çatışmanın.demokrasinin cinsiyeti.sorun sistemde görülmüş yönetici elitin demokrasi dışı bırakmasıtla oydaşmayı.anne phillipsin kaygıları bu konuyu görünür kılmakta.erkeklik:imkansız iktidar;ailede,piyasada ve sokakta erkekler.cinsiyet farklılığı bir çok insana olağan gelmekte hayatın akışına bakınca kadınlar bu durumda yalnız kalıyor serpil sancara göre.feminist bir devlet kuramına doğru.düzenin işlemesi fikirlerle etkili oluyor.bunun sağlayacak olan devlettir catharine a.mackinnona göre.feminizm ve doğaya hükmetmek.insan fıtratından söz ediyor yazar.doğaya hükmetmek vahşi yönümüzü açığa çıkarır.val plumwood sezgilerine güveniyor anlaşılan.harem ve kuzenler.germaine tillion oryantalist bakışta arıyor hakikatı.hayat yolları bir öykünün en mutena çiçeği gibi gülümsüyor hayatımıza.alice miller tercihini sadelikten yana kullanıyor.hayatımı yaşarken emma goldmanın sorunlar karşısındaki tutumuna bağlıyor hayatın çıkardığı sorunları.erkekleri ikna etmenin bir yolu vardır belkide.kadın hareketinin kurumlaşması fırsatlar ve rizikolar kitabı bilgi merkezi vakfı yayınları arasında.kurumsallaşma itirazlara halel getirebilir amacına yabancılaşma yaşarken.ajitasyon sona ermiştir artık.kadın belleği.bilgi vakfının hazırladığı bu kitapta feminizmin tarihi var mücadele ve kayıplarla geçen yıllar.kadınlara karşı savaş kitabında bahse konu olan sanal bir zekanın dünyayı kavrayışımı.neyi amaçlıyor tutkulu bir aşkın uzağındaki bu savaş.marilyn french bunu açıklıyor cinselliği bir savaşın garipliğinde görmeyle.bunu sonlandırmak pek mümkün değil galiba.sıcak yuva masalı aile içi şiddet ve cinsel taciz.toplumu suçlu görmenin kaçınılmazlığı var alınyazımızda.düzgün bir hayata özlem duyar herkes.pınar ilkkaracan leyla gülçür ve canan arın kitabı hazırlayan yazarlar.siyaset ve cinsiyet;istanbul gecekondularında kadınların katılımı.heidi wedelin kaleminden çıkmış bir kitap.şehrin planlamadan uzak oluşu.kadınların iş hayatına katılımı azdır bu mahallelerde.ekonomik özgürlük kadın haklarınıda gerekli gördüğünden kültürden uzak bir hayat gerçeği var bu bölgelerde.tarihin cinsiyeti kitabı.bunu anlamak için iş bölümüne bakmak yeterlidir.fatmagül berktay bu gerçekler ışığında görüyor tarihi.yönetme makamında daima erkekler var.fatmagül berktayın başka bir kitabı.tek tanrılı dinler karşısında kadın.farklı dönemlerde farklı tablolarda görürüz kadın kimliğini.sadakat kadına yüklenmiş bir vecibedir.kadınların erkekler üzerindeki hakkı tanıma gereği duyar kuran.toplumsal cinsiyet ve bilim üzerine düşünceler.bunu anlamak için das kapitale bakmak gerekir.materyalist tarih yorumuna yakın duruyor evelyn fox keller.cezayide katın olmak kitabını kolonyalizmin mantığıyla incelemek mümkün.halide mesudiyle elisabethschemianın ortak çalışması.islam coğrafyası moderne karşı kendi kimliğinden vazgeçmemiş bütün propaganda aygıtlarına rağmen.bunun acısını toplum olarak hissetmiş daima.moderne uzaktan bakmanın yazgısını yaşatmış inanç dünyaları.sömürgeci fantaziler;oryantalist söylemde kültürel ve cinsel fark.meyda yeğenoğlu bu incelemenin yazarı.doğu için egzotik dünyanın varlığına inanmış geçmişte batı.kültüre yabancı doğu ülkelerini sömürmüş daima medeni olma vasfına rağmen.direniş ve itaat;iki iktidar arasında islamcı kadın.türkiyede islamcılığı anlamak isteyen bir yazar ruşen çakırın kitabı.böyle bir yaklaşım toplum dokusuna uygunmu tartışılır.islamcı iktidarın böyle bir ayrıma neden olduğu iddiası.nurdan gürbilekin kaleminden çıkmış kör ayna kayıp şark;edebiyat ve endişe.kitabı.kendini tanımanın uzağındaki şarkın kendini savunamayışı saldırılara karşı.kadınlığın 21 hikayesi kitabı için ne düşünülür murathan munganın.doğu batı ikilemi üzerine yapıtlar vermiş bir şair.şiirini yitik hikmetin izinde görenler var.kadın aşkı simgeliyor bir davet başlatan kişiliğiyle.asla vaz geçilemez bir kadının şahsında var olan temsiliyetten.bu konuda yalnız değildir çağdaş şiirin temsilcilerine bakınca.psikanaliz yazıları-2 psikanaliz ve kadın kitabı talar parmanın kaleminden çıkmış.deliliğin felsefesinde kadın manzaraları farklılık arzeder.bir nevi çaresizlik sınırlandırılmış bir hayatla yaşamak.beden ve toplum kuramı;öznenin sosyolojisinden bedenin sosyolojisine kitabı emre ışıkın kaleminden çıkmış.değişen şartlar farklılıklar yaşatıyor topluma.kendini ifade biçimleri deniyor yazar.kadın yaşantıları-ayşegül yaramanın gözlemleriyle zenginleşmiş bir anlatı değerinde.toplumun dışında kalmanın sakıncaları var hayatta.bir çeşit kendini kanıtlamanın geçitlerine inmiş kafile.kadınlara dair akılda kalanlar neşe dosterin kalemin çıkmış bir edebiyat denemesi olma niteliğiyle.yine ayşegül yaramanın türkiyede kadınların siyasal temsili kitabı.pozitif ayrımcılığa rağmen yalnışlıklar yaşanıyor.bunu anlama kılavuzudur kadınlara tanınan haklar.popüler feminizm kadın özgürlüğünü savunur.erkeklerde bulunan bütün haklar.cinsel özgürlük eş seçiminden ibaret değildir.popüler feminizm;türkiye ve britanyada kadın dergileri konuya ait dökümanları sayfalarına taşımış.yazar süheyla kırca verilen mücadelenin izini sürüyor.resmi tarihten kadın tarihine;elinin hamuruyla özgürlük kitabı ayşe yaramana ait.post modernin ulusal kimliği dışlamasımı kadına indirgenmiş bir özgürlük arayışını ortaya çıkardı.ideolokik benliğin kof tanımına yakın bir duruş.bilim ve cinsiyet ayrımı evelyn reedin kaleminden çıkmış.neyin bilimi sorusunu akla getiriyor.belki insan yaşamına doğrudan etkisi vardır bilimin.yine aynı yazarın bilimde cins ayrımı kitabı.yurttaşlık bilinci bu ceremeyi yaşatır halka.kadının evrimi ana erkil klandan ataerkil aileye.tarım toplumundan sanayileşmeye evrilen tarih için rollerin değişmesi.aynı yazar konulara farklı bir bakış getirmiş bu kitabında.cinsel politika kate milletin kaleminden çıkmış.iktidarın cinselliği denebilir bu mevzuya.kazanmanın hazzıyla muktedir olma.sokak kadınları aynı yazarın başka bir kitabı.sosyal sorunlar vfeminizmin başedemiyeceği kadar karmaşık.tatmin olmanın insan ruhunda açtığı yaralar.alfred adlerin cinsiyetler arasında işbirliği kitabı feminizmin aradığı vasat bir akıl değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.