Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner)

SİTEMİZDE NELER OLUYOR....

Yorum

SİTEMİZDE NELER OLUYOR....

35

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

2813

Okunma

Okuduğunuz yazı 22.2.2007 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.

SİTEMİZDE NELER OLUYOR....

Merhaba dostlar.....
Ne zamandır yazmak istediğim bir yazıydı.Ama hep erteledim belki düzelir diye.
Ama Hacı kardeşimizin gidişi ve vedasının nedenini açıkladığı yazısına yorum olarak yazdığım düşüncelerimi sizlerle de paylaşmak için buraya da ekliyorum,eklemeler yaparak.

Pek çok edebiyat sitesine üyeyim.Hemen her site de aynı tartışmalar.Yok efendim gruplaşma var,yok algülüm vergülüm yorumlar var.Milletin gözü kendi şiirinden çok başkalarının şiir ve yorumunda .Sana ne kardeşim sen kendi şiirine bak.Başkası çok yorum aldı diye neden hasetleniyorsun.Demekki güzel yazıyor,demek ki sevdirmiş kendini.Bu hatır için yorum anlamına gelmez.Sitemiz de öyle usta kalemler var ki.Şiirden anlayan bir kişinin şiirlerine yorum yazmaması şaşırtıyor beni çünkü hiç kötü şiirlerini okumadım.Serbest yazan bir çok kalemin yorumlarını süper hece şiirleri yazan isimlerin altında göremiyorum.Örneğin Sayın Yitikozan,Sayın Ali Altınlı,Sayın Ramazan Kurt,daha var elbet ilk aklıma gelenler bunlar.Şimdi Serbestçiler ayrım yapıyor,gruplaşıyor mu diyeceğiz.Herkes istediği şiire yorum yazmakta özgürdür.Benim beğenmediğim bir şiire biri kendine yakın gelen bir duygu yakalayıp yorum ekleyebilir ve bu kimseyi ilgilendirmez...Gruplaşma var diyen varsa ben söyleyende art niyet ararım....

Ben yazdığımın farkındaysam,iyi mi kötü mü yazıyorum bunun bilincindeysem,benim şiirime üç yorum yazılsa ne olur,otuz yorum yazılsa ne olur.Fazla yorum alana ödül,az alana ceza var da ben mi bilmiyorum yoksa?Bu arada şiirlere gerçekten çok samimi eleştiriler yazan dostlar var,bilinçli ve doğru.Onlar biliyor kendini hepsine teşekkür ederim....Eleştiri bilgilendirici olursa eyvallah,Ama sırf muhalefet olsun,dikkat çekeyim diye eleştirenler var ve yaptıkları hiç etik değil.Bu yükselmek için bir başkasının üzerine basmak ve acizliktir benim gözümde......

Gelelim dilbilgisi kurallarına.Sitemizde bir kaç Edebiyat öğretmeni var onların dışında herkesin ufak hatalar yapması normal.Haa Edebiyat öğretmenleri güzel mi yazar.Ben ce hayır, güzel yazan da var ama işin imla kısmını bilmek yetmez.Şiir gönül,duygu ve yetenek işidir,Allah vergisidir.Ben İnşaat bölümü mezunuyum işin teknik kısmını bilirim ama bir inşaatta çalışan işçi gibi demir kesip döşemeyi bilemem.Ben çizerim onlar uygular.....

Lütfen dostlarım yalvarırım.Küçük çıkar çatışmaları yüzünden Can dostlarımızı kırmayın.Ne kadar okunacak kalem varsa tek tek uçup gidiyor....
Önce pek çok dost ayrıldı aramızdan İlk aklıma gelenler Necati.k,Tayyibe Atay,Işın Ergüney,Erdoğan Ateşi de göremiyorum birden kayboldu,Sonra Sabiha Rana.Şimdi Hacı,Sevgi Pınarı ve diğerleri.......


Bunların hepsi de iyi insanlar.Hepsi her yerde bulamayacağımız kalemler.Lütfen kırmayalım birbirimizi.
Neyi paylaşamıyoruz bir anlasam......

Selam,Sevgi ve Saygımla........

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Sitemizde neler oluyor.... Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Sitemizde neler oluyor.... yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SİTEMİZDE NELER OLUYOR.... yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
batmanlı _aşık
batmanlı _aşık, @batmanli-asik
21.9.2008 02:43:44
guzel yazılarınza saygılarımla
fazile keleş
fazile keleş, @fazilekeles
6.3.2007 18:42:41
ben bu siteye yeni katılmış biri olarak daha ilk şiirimde imla hataları yüzünden acımasızca eleştirildim. özür diledim. bu yetmedi sanat üzerine bir tartışma başladı farklı şeyler umarken başka birşeyle karşılaştım övgü deyil belkentim saadece paylaşım. tercüman oldunuz teşekkürler....
Şule DEMİREL
Şule DEMİREL, @suledemirel
28.2.2007 18:20:26
Merhaba,
Öncelikle günün yazısının sahibi olduğunuz için kutluyorum.Ama bundan da önemlisi( bana göre )(hani derler ya analar neler doğuruyor diye)böyle yapıcı,birleştirici,hoşgörücü ve sevgi dolu bir insan olduğunuz için kutluyorum sizi.
Ben siteye yeni üye oldum,bir arkadaşım tavsiye etti ve çok memnunum.
Gidenlerin de,kalanların da,dönenlerin de başımızın üstünde yeri var.
Hepimiz duygusal insanlar olduğumuz çin belki doğal belki de doğal olmayan bir ikilemle karşı karşıyayız.Yani duygularımız yoğun olduğu için çok çabuk alınıp kırılabiliriz...Fakat aynı duygusallık ile karşımızdakini daha rahat ve daha yürekten de anlayabiliriz...
Sitedeki çoğu eseri okumaya çalışıyorum ve görüyorum ki bizler duygularla yaşayan kalemleriz,bırakılım o zaman herkes içinden geldiği gibi yazsın.Bizler de kötü niyet düşünmeden eşlik edelim arkadaşlarımızın duygularına,sözcüklerine...Hayatta da öyle yapmıyor muyuz ki? Eğer duyguları serbest bırakmayıp kısıtlama koyarsak nasıl anlayıp anlaşılabiliriz ki???????Özgür kalmalıyız ve özgür bırakmalıyız her duyguyu ve her bireyi diye düşünüyorum.
Sizleri okudukça daha önce siteden haberim olmadığı için çok üzülüyorum.
Sevgimle ve ışığımla sizi kutluyorum.
Yolunuz açık olsun.
loader
loader, @loader
24.2.2007 20:42:41
sevgıler ,tebrıkler...Kalemını dost ,gonulden tebrık ederım

DemAN
DemAN, @deman
24.2.2007 12:09:02
Selam...
İki gün yoktum ve yokluğumdan güzel bir yazı ve dostluğun pekiştiğini; Gidenlerin tekrar aramıza dönmleri pekte sevindirici oldu.

Günün yazısını ve duyarlı yüreği ayakta alkışladım...Tebrikler efendim

Saygılarım yürekten.
muhammed mehmet
muhammed mehmet, @muhammedmehmet
24.2.2007 00:13:48
Duyarlı kalemin
Yararı ve işlevselliği olan güzel bir yazısı.
Başarınız daim olsun
Tebrikler saygılar
çakmaktaşı
çakmaktaşı, @cakmaktasi
23.2.2007 23:41:17
sevgili dost bende uzak kaldım bu aralar siteden ve neler olmuş neler yorumları tek tek okudum...ve yazınızı, duyarlılığınızı kutluyorum canı gönülden...ve bu tarz üzücü olayların yaşanmaması dileğiyle ...

yüreğinizdeki dostluk ateşi hiç sönmesin...hep sevgiyle...
anlamsizlik
anlamsizlik, @anlamsizlik
23.2.2007 22:41:12
sayin cetiner bu yazinizdan dolayi sizi yurekten kutlarim saglicakla kalin
hayatttt
hayatttt, @hayatttt
23.2.2007 22:32:32
çok güzeldi yazınız geç okudum ama mutlu oldum arkadaşalrımız geri dönüyorlar ne güzel degilmi.sayenizde bunu başardınız.kutluyorum bu güzel yazını tüm kalbimle.
sahra
sahra, @sahra
23.2.2007 18:47:03
..

sahra tarafından 12/10/2016 1:57:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Zeynep Tavukçu
Zeynep Tavukçu, @zeyneptavukcu
23.2.2007 18:26:22
10 puan verdi
Sevgili Çetiner07

:)
Daha öncede iletmiştim size...
Çok doğru tespitleriniz var.
:)
Tekrar tebrik etmek geldi içimden
Sayfaya girdikçe mutlu oluyorum.

Sevgimle kalın..
Ki oradasınız...
yasemin karahan
yasemin karahan, @yaseminkarahan
23.2.2007 17:30:43
Yazınızı dün okudum ve takdir ettim. Yalnız katılmak bugüne nasipmiş. Bırakalım güzel kalsın herşey ... Ben burada çok güzel dostlular kurdum. Yeni bir sayfa gibi benim için. Herkes çok kıymetli vazgeçilmezdir. Yazıları yada şiirleri ile değerlendirmem ben insanları hiç düşünmeden severim ve sayarım. Bazen düşünürüm acaba istemeden kırdığım bir yürek var mı diye... Eğer kırdıysam defalarca kez özür dilerim. İnsanları kırmak gibi bir lüksümüz olmamalı. Zaten o kadar çok sıkıntı var ki gerçek hayatta.
Bu güzel duyarlı yazıyı en içten duygularımla kutlarım ve yazarınıda. Teşekkürler güzel dost...
d.
d.nadir, @d-nadir
23.2.2007 16:49:08

Sevgili kardeşim , ne güzel yazmışsın... herkelimesine katılıyorum... saygılarımla... ( yazını dün bilmeden atlamış olsam da gönlümüz hep yan yana..)
Çınar GÖLE
Çınar GÖLE, @cinargole
23.2.2007 16:30:02
Sevgili Mustafa duyarlı yüreğini kutluyorum sevgili dostum sanırım sitede herkesin adına sesli düşündün ve iyi de yapmışsın bak en azından bu konuda seslenmeyi düşünüp de sessiz kalan çoğunluk ne kadar fazlaymış üstelik yazında bahsi geçen dostların da çağrıyı duyup aynı duygusallıkla hassasiyetle duyarlılıkla tekrar katılımları da mutluluk verici olmalı tekrar kutluyorum bu yazını yürekten yüreğine sağlık sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..

Çınar GÖLE
sessiz71
sessiz71, @sessiz71
23.2.2007 15:21:27
hay allah yaa...bir gün girmedim siteye neler olmuş...ben dizi seyrederken de böyle olur hep. diziyi seyrederim seyrederim, bir gün bir bölümünü kaçırırım herşey değişmiş döndüğümde...

eleştiriler haddini aşmamalı.

eğer eleştiri sadece yazılanaysa eleştirilen kişi de bunu şahsi algılamamalı. yapıcı eleştiriler yapılıyor ama bir bakıyorum cevap öyle yanlış gelmiş ki iş çatışmaya dönmüş...

ben şiirlerimi de yazılarımıda benden kopan parçalar olarak görüyorum. eğer eksik yönlerim varsa bunlarında hatalı ya da yalnış olması normal. ve eleştirilere hep teşekkür etmişimdir...hatta eleştirinin haksız olduğunu düşünsem de tartışma yaratmamak için cevap ver miyorum.

geçen gün bir şiirime tek harf hatası yüzünden ağır bir eleştiri gelmiş...ki bariz bir şekilde klavye hatası olduğu belli. beni tek harf hatası nedeniyle böyle uzun uzun eleştiren kişinin aslında bunun klavye hatası olduğunu bilinçli yapılmadığını görmemesi üzdü. kısaca konu şu iki satırda da "yalnız" kelimesini kullanmışım şiirde. birinde "yanlız" yazmışım. yorumsa şöyle kısaca "sizin böyle bir hata yapmamanız lazımdı. övgülerle dolu yorumlar yazanlarda neden hataları görmezler anlamam" tabii ben yorumun özetini yazdım şuan aklımda kaldığınca. halbu ki sadece hata olan bölümü de belirte bilirdi. ki şiir de başka hata yok yazım hatası yani. cevap vereyim dedim. kırıldım diyeyim dedim. ama sonra vazgeçtim sadece orda ki bir harf hatasını düzelttim.

niye mi anlattım bunu? aslında bazen eleştiriler ağır oluyor ama bence cevap vermeye kalkmakta işi büyütüyor.

sayın çetiner yazınızın doğruluğu güzelliği ortada ve size çok teşekkür ederim böylesi doğru bir konuya değinip hemen hemen hepimizin içinde ki duygulara tercüman olduğunuz için.

gitmeler evet çok üzücü.

birbirimizi hatalarımızla kabul edip yapıcı olmak için eleştirilerde bulunsak sanırım daha bir güzelleşir bu site ki zaten çok güzel sıcak bir ortam.

sanırım karşımızda ki insanın gözüyle duygularıyla olaylara bakmayı da öğrenmeliyiz. ve de her ne kadar sıcak bir ortam da olsa bu internet denen olayın soğuk olduğunu unutmamalıyız. sözcükler yalın haliyle burda ve konuşmak gibi olmuyor burda yazmak. kelimeler sesin tonu olmadan, yüzün mimikleri olmadan salınıyor ekranda. aslın da canım derken canın çıksın diye algılanabiliyor yani. yazarken bunu da düşünmek lazım sanırım...konuşurken tek kelimeyle anlatılacak bir şey burda bir çok kelimeyle açıklanmak zorunda kalınabilir. bunu da düşünerek yazılsa sanırım yanlış anlamalarda ortadan kalkacaktır...

son olarak günün yazısı olan bu yazıyı canı gönülden kutlamak istiyorum...

ve gidenlerin gelmeleri ayrıca çok keyifli...darısı diğer gidenlerin gelmesi olsun inşallah. yani kolayı değil zoru başarmak lazım bir çok kişinin bir arada ve bir çok kişiliğin bir arada bulunduğu bir ortamda...
lord farcyus
lord farcyus, @lordfarcyus
23.2.2007 14:25:52
gönül dostu demek sanırım sizinle çok bağdaşan bir tanımlama.yazdığınız her yorum zaten daha fazla sevdirmeye yetiyordu şiirleri.ama bu yazıdan sonra hem şiiri hemde bu siteyi (hatta sayın yöneticilerin affına sığınarak sitemizi demek istiyorum) daha da çok sevdim.
diğer giden usta kalemler ve hocalar için de keşke yapacak birşeyler olsa diye düşünmekten alıkoyamıyor insan kendini.

geç oldu biraz belki ama
tekrar tekrar kutlarım
tebrikler...
selin yıldız
selin yıldız, @selinyildiz
23.2.2007 13:43:52
Teşekkürler,
aslında birçok kişinin düşüncelerine tercüman oldun.

Bazen sadece yorum yazmak için yazanlar var gerçekten,
ben gönülden katılıyorum söylediklerine ve seni destekliyorum.

kutluyorum günün yazısını.

bir edebiyat öğretmeni olarak, edb. öğrt. ile ilgili yazdıklarına yürekten katılıyorum bilmeni isterim.

sevgiler...
realduman
realduman, @realduman
23.2.2007 12:57:16
KELEBEK VE ARI



Koskoca bir ömrü
Bir güne indirdik
Güne gün
Düne dün ekledik

Yarına yarın
Söylendikçe
Söylendik

Büyük defter
Yazıyor
Yazacağını da
Küçük defteri de
Beğendik

Bir günü
Kırk dilime
Dizdik
Ana sayfaya
Sıra
Sıra dizildik

Her birimiz
Bir gün bile
Görünmeyen
Kelebektik
Tekrar tekrar
Her şiirde
Yenilendik

Defter büyüdü
Kalplerde
Kelebek olmayı
Da arı *
Kalmayı da
Becerdik

Büyük defter de
Bizi
Ana sayfasında
Sıra sıra
Dizecek


Ahmet Ertan GÜRBÜZ 20.01.07



Mustafa Kardeşimin gönül sayfasında buluşmak ne güzel.

sevgi ve saygılarımla...

(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
23.2.2007 12:53:21
Mutluluktan gözlerim dolu dolu şu an...Ağlıyorum evet.
Ama bu kesinlikle yazımın günün yazısı seçilmesinden değil....Puanlayan dostlarıma teşekkür ederim ama benim için önemli olan yazımın işe yaramasıydı.Güzel bir şeylere vesile olabildiğim için mutluyum.....
Teşekkürler Hacı,Teşekkürler Sevgi pınarı ve teşekkürler tüm dostlar,beni mutlu ettiniz.
Ben Edebiyat defteri için üyesi olduğum bir çok siteyi ihmal ettim son günlerde,bazılarından tamamen koptum ve tüm zamanımı buraya ayırdım.Çünkü burada farklı bir ortam görmüştüm.Yanılmadığımı anladım bir kez daha....

Harika bir ortam ve ben beni seven ,sevmeyen herkesi çok seviyorum.....Selam,Sevgim ve Saygımla......
Banu Kalyoncu
Banu Kalyoncu, @banukalyoncu
23.2.2007 10:29:08
sevgili çetiner yazınızı kutluyorum..
güzel bir konuya değinmişsiniz..eleştirilere sonuna kadar açık biriyim..ve ben sadece dilime dolanan sözcükleri ya da bir anda oluşan şiirsel yazılarımı ekledim hep bu siteye..bende bir şiirimin altında veda edip gitmeye kalkmıştım ama hata ettim biliyorum..
bana yapılan olumsuz eleştiriler içinde hiç tepki göstermedim çünkü mükemmel değilim..
ama gitmelere üzülüyorum..
F.S.M de yok bu aralar farkındaysanız..
ayrıca eleştiriler olmalıki çok daha iyi olma yolunda ilerlemeliyiz birbirimizden birşeyler öğrenmeliyiz..hep bazı edebiyat öğretmenlerimizden yardım istemiştim..yanlışlarımı biri düzeltsin düzenlemelerini yapsın diye ama kimse oralı olmadı..
şimdi yardım alamadığım için günlerdir birşeyler yazmıyorum..
ki ben yeni yeni yazmaya başlamışım..
ama okumayı çok seviyorum..kendi algıladığım düzeyde karşılık veriyorum..sevdiğim şiirlere yorum yazıyorum..
umarım burdan birşeyler öğreneceğim..ne kadar çok okursam bu kadar iyi olabilirim diye düşünüyorum..
sevgim saygım sonsuz..
güzel yazınız için teşekkür ediyorum..
sevgili Hacı 'nın gidişinden haberim yoktu..ama dönüşüne sevindim..
sevgipınarı
sevgipınarı, @sevgipinari
23.2.2007 10:19:06
herşey için sonsuz teşekkür dost

vesilelerine de...


kutlarım yürekten

tüm saygım ve sevgim ile

yeniden merhaba.....

sevgipınarı tarafından 2/23/2007 10:21:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
göçmenkuş
göçmenkuş, @gcmenkus
23.2.2007 09:56:46
yapılan yorumları geçtik çoğu şiir okunmuyor bile.
galiba kendimizi sevdiremedik bir çok kişiye. ama şiirden vaz geçmek asla aklımdan geçmiyor. bu sitede kendimi buldum. herkese çork teşekkür ediyorum. mesela benim günün şiiri olan şiirimin okunma oranı diğer şşiirlerin okunma oranından düşük. vaz geçmem valla aklıma bazı şeyler geliyor ancak hemen sıyırıyorum beynimden. sizi seviyorum tüm şiir dostları...

göçmenkuş tarafından 2/23/2007 9:57:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
me
mersaus, @mersaus
23.2.2007 09:22:18
tebriklerim sonsuz..daim olun
Zeynep Tavukçu
Zeynep Tavukçu, @zeyneptavukcu
23.2.2007 08:54:08
10 puan verdi
:)
Sabah sabah alınan hayır bir haber,
tanık olunan güzel bir vesile,
ve tebriklerimle...
Güzel yürek daima kazanır..

Sevgimdesiniz...
?STANBUL
?STANBUL, @
23.2.2007 02:08:49
10 puan verdi
Sevgili Hacı' nın almış olduğu bence bu kez "doğru" kararla çok mutlu oldum.

Umuyorum sitemizde herşeyin sevgi ve saygıyla çözülebileceği bir ortamın başlangıcı olur bu güzel vazgeçiş.


Vesile olduğun için Teşekkürler Sevgili Çetiner...
İBRAHİM EROĞLU
İBRAHİM EROĞLU, @brahmerolu
23.2.2007 00:45:30
BU YAZI GECİKMİŞ BİR YAZIYDI BENCE..
200 E YAKIN OKUNMA SAYISI OLAN...50 YE YAKIN YORUM YAPILAN..GRAMERE UYGUN VE GERÇEKTEN ŞİİR GİBİ ŞİİRLER YERİNE..SIRADAN ŞİİLER "GÜNÜN ŞİİRİ" OLUYOR ÇOĞU ZAMAN..
ÜZÜLEREK İZLİYORUM..
DEĞERLENDİRME KRİTERİ NE..?
oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
23.2.2007 00:10:52
bu olanlara çok üzüldüm..keşke hiç biri olmasaydı...inşallah gidenler enkısa zamanda geri dönerler...ben bir siteden ayrılmanın acısını çok iyi bilen biriyim ve bunu sn.Mustafa ÇETİNER dostum da bazı dostlarım da çok iyi bilirler...yine de hiç bir siteye kırgın değilim..yeter ki sevgi ve saygı birliği zedelenmesin...saygılarımla...
not. çok özür dilerim..Mustafa beyi " günün yazısı " ve " yazarı " olarak kutlamayı unutmuşum..değerli dostumu yürekten kutlarım...sevgiyle...

oktayzerrin tarafından 2/23/2007 12:13:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
FATOŞ
FATOŞ, @fato26
22.2.2007 19:49:09
10 puan verdi
Bunların hepsi de iyi insanlar.Hepsi her yerde bulamayacağımız kalemler.Lütfen kırmayalım birbirimizi.
Neyi paylaşamıyoruz bir anlasam......



Yazının tamamına katılıyorum..
gidişler üzsede,
giden gidiyorsa saygı duymak lazım kararına..
seviyeli bir sitede seviyeli şiirler okumaktayım..
yazmak,
okuduklarıma yorum eklemek özgürlüğüne sahibim.
eleştiri yorum her zaman kalemi güçlendirir.ve ben eleştiriye evet rencide ye hayır diyorum..
okuduğum beğendiğim şiirlere yorum atarkende kişiye özel değil ,kaleme özel saygı duyuyor ve eklıyorum...
özgür bir sitede özgürce yazıp çizerken,kalemleri kırmayalım...

SAYGILARIMLA
EY
EYLEM, @eylem
22.2.2007 17:56:10
Çetiner'in çok güzel konuya değindiğini ve Hüseyin bey'in söylediklerinin noktasına kadar katıldığımı belirtmeden edemeyeceğim.

Kafama takılan asıl soru şu: Yöneticiler şiirlerin altına yazılan gidiyorum elveda cümlelerini asan şairlerin şiirlerine neden izin veriyorlar. Belliki gidenlerin bir gidiş nedeni var. Madem gidiceksiniz gidin bizleri de huzursuz etmeyin. Anlamsız gidiyorum yazılarınızla sitede bir şeyler var sanıyoruz. İSTANBUL'un yaptığı açıklamaya göre belliki bizim haklarımızı gasp edemedikleri için gitmişler. Sayın hacı gidişinin açıklamasını güzel bir şekilde açıklayıp bize veda etti. Peki ya diğerleri? Hacı ile birlikte bende gideceğim diyenlerin neden bunu dediklerini de anlamış değilim. Yöneticilerinde bu konuda ki sabrını takdir ediyorum. Bu tür şiir ve yazıları bir daha okumamamk dileğiyle.

EyLem72
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
22.2.2007 17:03:12
Sevgili İstanbul.
Bu yazıyı yazarken Yöneticilerimizin hiç birini düşünmedim.Yaptığınız zor bir iş ve bazı durumlarda müdahale etmek hakkınız ve zorundasınız,göreviniz bu....
Benim gözlemlerim tamamen üye arkadaşlar üzerine...
Gidenlerin çoğu size değil diğer arkadaşlarının olumsuz tutumlarına alınıp giden insanlar.

Sevgili mina çok önemli bir konuya değinmiş.Evet eleştiri yapalım ama bilerek , yardımcı olmak ve şiiri geliştirmek adına.Meselâ dünkü şiirim de yanlışlıkla İÇTİMA yerine İŞTİMA yazmışım.Sadece bir harf hatası ama hata hatadır.Bir dost mesaj kutuma mesaj yazdı ,uyardı.Teşekkür ettim hatamı düzelttim.Şiirimin altına da yazabilirsiniz bunda kırılacak bir şey yok.Bu bir kaç kez oldu.Şiirlerin altına da yazılsa kimse kırılmamalı..Zaman zaman ben de gerek şiir altına gerekse iyi tanımadığım birisi ise özeline yazdım(tepkisinin ne olacağını bilmediğimden,kırılabilir diye) hatasını bazı dostların.
Hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz.....

Bir şiir altında bir yorum okumuş ve hakkında yorum yazmıştım.İsimler önemli değil.Şiirin bir bölümün de karlı bir kış günü pencerenin önüne gelen kuşlardan bahsediliyordu.
Yorum hemen,hemen şuydu ''tutarsızlık var hem kar'dan hem de pencerenin önüne konan kuştan bahsediyorsunuz''

Şimdi bu yorumun amacı nedir.sadece eleştireyim,adım görünsün,muhalefet olayım,dikkat çekeyim.....

Benim yorumum da şuydu:
''Kışın kar sebebiyle yiyecek bulamayan kuşlar gelip penceremize konarlar,belki bir ekmek kırıntısı veririz diye''

Lütfen yaptığımız eleştirinin bir tutar yeri olsun....


cetiner07 tarafından 2/22/2007 5:07:24 PM zamanında düzenlenmiştir.

cetiner07 tarafından 2/22/2007 5:51:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
mina
mina, @mina
22.2.2007 16:41:15
Kalem aklın dili.. Birileri bu kadar güzel sita yapmışlar ve hepimizi ortak bir zevkte toplamışlar.. Arkadaşımın yazısını tebrik ediyorum. Benimde gözlemlediğim bu.. Kıskançlık var..
Ve ben sadece olumlu yazı yazılıp eleştirisel kelimelerin çoğunlukla yer almamasına da çok şaşırıyorum. Varsa bir eksiği yazarın yada şairin nacizane fikirlerinizle belirtin bunu belirtin ki kişi kendini geliştirebilsin. Alınacak diye korkuyorsanızda özeline yazın ama muhakkak yazın..
Saygı ve seviye her şeyden önemli. Kaldı ki eser paylaşıyoruz her birimiz sanat icra ediyoruz, dikkatli davranmak ve kelimeleri seçmek bize düşer..
Tekrar teşekkür ediyorum böyle güzel konu için.. Saygımla...
Zeynep Tavukçu
Zeynep Tavukçu, @zeyneptavukcu
22.2.2007 16:40:39
10 puan verdi
Sevgili Çetiner07,

güzel bir yazı okudum sizden ..

site içinde geliştirilmek istenen ''aile'' kavramını asla algılayamıyor ve tasvip etmiyor olsam da...

Giden kişilerin/arkadaşların kararlarına saygı duymaktan başka seçeneğimiz yok malesef. Üzülsekte..

Tek söyleyeceğim;
Pire için yorgan yakmaya değer mi?

Sevgimle kalın..

?STANBUL
?STANBUL, @
22.2.2007 15:52:49
10 puan verdi
Sevgili Hacı' nın düz yazı sayfasında sizin yorumunuz üzerine yapılmış açıklamanın büyük bölümü sayfanıza taşınmıştır. Gelen yorumlar üzerine gerekirse yeniden açıklama yapılabilir.

Üzüldüm çünkü gitmeler bu şekilde olmamalı. Bizler eksik olabiliriz, hata yapabiliriz herkes kadar insanız. Fakat gidilmesi gereken şekil bellidir en azından olması gereken şekli bence bu olmamalıdır. Sizlere çok yakın olmaya çalışan Yönetici arkadaşlarımızla görüşüp bunu veya sorununuzu anlatarak talepte bulunabilirsiniz. Size muhakkak bir açıklama yapılacak daha huzurlu olabilmeniz için yol gösterilecektir veya isteğiniz yerine getirilecektir.

Kocaman Aile olduğumuz bu sayfalarda bu tür vedalar bizi mutlu etmiyor, olduğunda da bu şeklinden hepimiz huzursuz oluyoruz.

Ve aslında yukarıda yaptığımı değil, Sevgili Çetiner'in yorumuyla ilgili küçük bir açıklama yapma gereği hissetmiştim. Bunun için sayfa sahibinden özür diliyorum.

Bahsi geçen üç kişiyle ilgili işlemleri yapan kişi olarak şunu söyleyebilirim.

Sayın Erdoğan Ateş, tamamen kendi arzusuyla sitemizden ayrılmıştır. Sitemizle ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum. En azından bize yapılan bir açıklama yok talebi yerine getirdik.

Sayın Tayyibe Atay ve Sayın Işın Ergüney'in ayrılma nedeni ise "bence" öncelikle bana benim uygulamama karşı alınmış karardır. Konu kısaca şudur;

Sayın Ergüney'in henüz ana sayfadan düşmemiş Tayyibe Atay şiir'ine methiyeler dizerek düz yazılar bölümünde sergilemesine, diğer üyelerimiz adına doğru bir davranış olmayacağı düşüncsiyle tarafımdan silinip şiir ana sayfadan düştükten sonra yapılmasını istememle alakalı alınmış bir karardır...

Sık sık birçok yerde vurguladığım gibi bu sitede yöneticiler dahil herkes eşit haklara sahip ve kimsenin kimsenin hakkını gasp etmeye veya kimsenin başka birini rencide etmeye hakkı yok.


Bu, ben ve diğer yönetici arkadaşlarım için aynıdır. Tüm üyelerimizin de bu düşünceyi taşıdığına eminim.


SAYGILARIMLA
aynur soysal kumcu
aynur soysal kumcu, @aynursoysalkumcu
22.2.2007 15:25:42
doğrudur.hak verdım.kalemınız daim yureğiniz sevgi dolsun..
me
mersaus, @mersaus
22.2.2007 15:07:31
Eveeet kadim dostum kalem arkadaşım..virgülüne kadar her kelimeni tasdiklerim...sanırım duyarlı tüm arkadaşlarımda bu yazıyı onaylayacaklardır...evet yazık olmuştur ayrılan arkadaşlara..bir kez daha her kalemi sağduyuya davet ederim nezdinizde...eliniz dert görmesin...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL