Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
KAFKASİ
KAFKASİ

Şaire yazara kural konmaz.

Yorum

Şaire yazara kural konmaz.

8

Yorum

2

Beğeni

0,0

Puan

1292

Okunma

Şaire yazara kural konmaz.



Şaire yazara kural konmaz.

Yazı yazmak; Biz yazı yazmayı küçükken evlerimizin kireçli odalarının duvarlarına yazarak öğrendik, bizim kalemlerimizden çıkanlar Ay yıldız bayrak resimleri Türk ve vatan yazıları idi. Vatan aşkını daha minnacık bedenlerimizde büyüttük. Biri bir resim çiz dediğinde hilal içinde yıldız çizer üstüne de Türk yazardık. Başka resim bilmez başka isim de tanımazdık. O dönemlerde sokak duvarlarına ellerinde yağlı boya veya kömürlerle ‘’ BARIŞ- DEVRİM’’ veya fikrimize ters yazıları resimleri yazanlara kızar toprağı çamur yapar üzerine sürerdik.. Oysa bu gün Ay ve yıldız çizmek Türk yazmak yasak ve suç sayılırken ‘’Barış ‘’ ‘’ devrim’’ yazmak her hangi bir terör örgütünün cismini ,ismini yazmak yasal ilan edilmiş . Türk yurduna ihanet edenleri yazılarımızla, şiirlerimizle yerdiğimiz zaman kural koymuşlar ama ihanet edenleri övenlerin şiir ve yazılarına kural yok istediğini yazar!....

Bu vatanın siyasi arenada satıldığını, mevcut hükümet tarafından 36 etnik millete bölündüğünü bilmeyen duymayan kalmadı sağır sultan bile duydu.. Peki kardeşim kendine aydın, yazar, şair diyen özellikle isimlerinin önüne ‘’ Yazar- Şair’’ sıfatı ekleyip site yöneten kişilerin bir başka yazara, şaire kural koyması, yasak getirmesi satılmışlık değil midir?. Her gerçek yazarın veya şairin kendi kalemine göre ahlaki ilkeleri, dik duruşu vardır. Ahlaki ilkelerinden taviz verenler başımıza buyruk kesilip kural koyamaz Bunlar olsa olsa kalemşörlük yaparlar.

Konumuz şiir şiir yazan bir kalem (şair) görüp haz aldığı veya rahatsız olduğu her şeye şiir yazabilir. Ülkemizin düştüğü bu durumdan haz alanlar olduğu gibi rahatsızlık duyanlarda olacaktır bu rahatsız olanlardan biride benim. Gördüklerime yazdığım yazılar veya şiirler küfür değil sadece mealdir(yorumdur) bu yorumlarımı (şiirlerimi) astığım birkaç siteden bir olan * site yönetimi isminin önünde ŞAİR YAZAR yazan zat, edebi aşmayan-taşmayan yazdığım hiciv ve taşlama şiirlerimi ‘’siyasi’’ konulara değindiğim için yasak getirip şiirlerimi silme cesaretine erişmiş sahte şair evliyalığı yapmaktadırlar.. Açıklamaları ‘’kurallara uyunuz’’ şair kural tanıyacaksa kalemin kırıp boyun eğmeli her düzene . Nedir kural ? Sahte aşklar üzerine sevda şiirimi yazmak!... Yoksa kişisel birilerine nazireler dizmek midir?..


Özünde ihanet var Başlıklı şirim taşlama - hiciv olarak değilde siyasi şiir diye silinmesi yasak konulması kalemime hakarettir.

Aynı Başlıklı şiir edebiyatdefteri yani bu sitede de mevcut olup, birkaç dost kalemin dörtlükleri ile bulunmakta.

Edebiyatdefterine bu konuda bir kez daha teşekkür ederim.


Yok kardeşim kendi çapımda yazdığım yazıları şiirleri birilerinin kurallarına göre yazacaksam kalemimi kıracak kuralı yıkarım..

Şaire yazara kural konmaz. Kural konulursa Ülkenin halinden şikayet etmesinler kuralcılar

Kuralsızım ama Şair değilim 

Saygılarımla

Kuralsız Osman Onuktav
Kafkasi

Paylaş:
2 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Şaire yazara kural konmaz. Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Şaire yazara kural konmaz. yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şaire yazara kural konmaz. yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Akin Akin
Akin Akin, @akinakin
22.11.2015 17:35:02
sırf kuralsızlıkta bir yerden sonra kuralcılık sayılmaz mı ?
Site yönetimine gelirsek ülkemizde tv kanalları bile kapatılabilinirken hergün kaç tane internet sitesi kapandığını tahmin etmek zor sayılmaz herhalde.yazınıza katılmakta beraber site yönetimininin halinden anlamak gerekiyor galiba.
beren yılmaz
beren yılmaz, @berenyilmaz
22.11.2015 11:58:49
edebi sınırlar içinde her tür şiir ve yazı yazıla bilir değişik fikirlere saygı duymayı bilmeyen toplumlarda her zaman kavga ve bölünme kaçınılmazdır. zaten bir fikri her kes doğru buluyorsa o fikrin kökten bir yanlışlık var demektir. yazınıza katılıyorum.saygılar.
Mert YİĞİTCAN
Mert YİĞİTCAN, @mertyigitcan
22.11.2015 03:44:45
Kafkasi kardeşim, yazı konusu şair ve şiirlere kurallar ve sınırlar koymak konusunda ifade ettiğiniz düşüncelerinize ben de aynen katılıyorum. Bu, nasıl bir anlayıştır ki, kendi fikrine, çıkarına, dümenine, ahlaksızca yürüttüğü sistemlere ucundan kenarından dokunan şiirler keyfi gerekçelerle silinebilsin. Düpedüz ahlaksızlık ve yozluktur bu. Az gelişmişliğin en basit ve net göstergesi de zaten budur.

İnsan toplulukları, farklı çıkar odaklarından, farklı toplumsal sınıflardan hatta çağımızda nerdeyse arı ırk kalmadığına göre bir biçimde toplumların şu ya da bu biçimde de birbirleriyle kaynaşmasından meydana gelen , genel olarak çok ırklı ve çok dinli ve çok etnik ve kültürel yapılı toplumlar olduğuna göre ; bu toplumlarda oldukça fazla konularda çıkar farklılaşmaları ve çıkar çatışmaları da yaşanması, bu konularda da büyük fikir çatışmalarının da oluşmaları zaten gerekmektedir ve çok da yararlıdır. Ama gel gelelim, bir sınıfı, bir zümreyi, bir inanç grubunu poh pohlamak , korumak ya da üstün sınıf gibisine alenen desteklemek maksadıyla, aleyhinde yazılan şiirleri, yazıları , eserleri silmek , yazar ve şairlerine karşı en büyük saygısızlık ve büyük bir ahlaksızlıktır.

Kişiler ya da kurumlara alenen hakaret içermeyen ve belli başlı temel bazı etik ve ahlaki kurallara aykırı olmayan her her her türlü düşünce, siyasi görüş, etnik, dini ya da benzeri görüş düşünce ve bunlarla ilgili fikir çatışmaları, zaten düşünebilen, insan olan her yaradılmışın, kişinin, en temel haklarını oluşturmaktadır.

Bu tür fikir ve yazın ürünlarimizin paylaşımında ve düşünceleri belirtme ve yayma özgürlüğü çerçevesinde bu özgürlüklerimizin olması gerektiği gibi çağdaş ve tarafsız biçimde yayınlanması konusunda bu site, ( Edebiyat Defteri ) iyi bir profil çizmektedir. Dilerim bu saygın ve her düşünceye tarafsızca kendisini ifade etme olanağı veren site yayın politikalarını bozmadan da devam ettirirler.

Selam ve saygılarımla.
Etkili Yorum
berhudar
berhudar, @berhudar
24.5.2015 12:28:53
Aşk şiirleri zaman zaman genelinde muhatabına ağır itham ve suçlamalarla doludur.
Ne zalimliğini koyar ne hainliğini, beddua eder ihanet ve ağır ithamlarla suçlar,
Hatta kahpede der türlü çeşitli hakaret edenler olur.
Şair bu ya muhatabını türlü türlü şekilde suçlar edebi bir dil ile hakaret eder,
Bu tür şiirler hakaret içermesine rağmen silinmez.
Çünkü muhatabının bir koruyucusu yoktur, şikâyet edeni de bulunmaz,
Siyasi görüşüne ters düşen şiirlerin silinmesini isteyenlerin bu tür şiirlerin altında imzaları vardır.

Siyasi şiirlerde durum farklıdır çünkü karşı görüşün hoşuna gitmeyen bir durumdur,
Şiire karşıt üyelerin şiirle cevap verme cesaretini gösteremeyen sinsice şiiri site yönetimine şikâyet ederek yöneticileri etkilediğinin sonucundan olduğunu düşünüyorum.

Kaynağı basın olan eleştiri içerikli siyasi bir şiirdeki suçlamaları hakaret sayılması dolaysı ile silinmesi keyfidir,
Zira aynı suçlamaları çarşaf çarşaf gazeteler yazıyor görsel medyada haber ediyor,
Gazetelerin yazması televizyonların haber etmesi suç teşkil etmiyorken şair yazınca nasıl olurda suç sayılır.

Üye sözleşmesinde tüm sorumluluğu üyenin kendisine ait olduğunu zorunlu kılar,
Şairin yazdıklarından site sorumlu değildir ibaresi de bulunur üye sözleşmesinde,
Hiçbir sorumluluğu kabul etmediğini belirten site,
Uyarı dahi yapmadan bir açıklama gereği dahi duymadan silmesi de keyfidir.

Şiirde yer alan (sebep olan sözleri belirterek) Türk yasalarının falan maddesi filan bendine göre suç teşkil etmektedir bu yüzden silinme kararı alınmıştır denilse amenna,
Üye sözleşmesinde tüm sorumluğu kabul eden üyenin şiirini hiçbir yasal dayanağı olmadan birileri tarafından katli vacip ilan edilerek silinen şiirler keyfi katledilmiştir.

Osman Bey, önemli ve kanayan bir hassas yaraya parmak basmışsın teşekkür ederim, Saygılarımla.

Bu harmanın gelir sonu, kapıştırın giderayak!
Yarın bakarsınız söner bugün çıtırdayan ocak!
Bugünkü mideler kavi, bugünkü çorbalar sıcak,
Atıştırın, tıkıştırın, kapış kapış, çanak çanak…

Yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin,
Doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin! … Tevfik Fikret
Turgay COŞKUN
Turgay COŞKUN, @turgay-coskun
20.5.2015 01:30:42
Şu sıralar ancak arada sırada uğrayabildiğim için yazınızı geç fark ettim. Yazdıklarınızın tamamına katılıyor ve imzamı da atıyorum.

Teşekkür ederim böyle bir haykırış için...

Saygılar...
ARİF BARAN
ARİF BARAN, @arifbaran
8.5.2015 20:29:06
Osman hocam şiir ve şair her ikisi etle tırnak gibi birbirinden ayrılamayacak kadar bagımlıdır ancak Şair yaşadığı toplumda ezilenlerin ve bozuk düzene isyanın sesidir eğer bu ses kısılmış kota konulmuşsa ortada ne savunulacak bir kural kalmamıştır rejim ya diktatörlük yada düzen kölelik düzenidir biz halkımuızın tevecühlerine saygı fgösteririz ama onların göremedikleri incelikleri kalemlerimizle dile getiririz bu konuda sizin kaleminiz daima dik ve onurlu bir şekilde mücadele veren ender kalemlerdendir size kota koyan o site sizin gibi degerli bir kalemi yitirdiğine üzülsün hocam Selam ve Dualarla Cumanız Mubarek olsun Sayğılar...
hüzün şairi
hüzün şairi, @huzunsairi7
6.5.2015 21:05:36
Bir şiir veya yazıda haddi aşan hakaret, küfür ve argo olmadıkça silinmesi yazandan çok asıldığı siteye zarar verir. Malum sitede benim de HEM YURTTAŞIM HEM KURTDAŞ adlı şiirim aynı gerekçe ile silinmişti. Bende bir daha siteye giriş almadım. Oysa ki bu şiirim defterde astım bir şey olmadı. Zihniyet çok önemli.

Ama yılmamak yıkılmamak gerekiyor. Saygılar.
mehmetmacit
mehmetmacit, @mehmetmacit
5.5.2015 21:32:18
görüşlerinize samimi düşüncelerimle katılmaktayım.
hakaret ve küfür olmadıkça müstehcenliğe inilmedikçe yasak koymanın edebiyatta yeri olmamalı.
Hele Ülke bütünlüğünü Vatan sevgisini konu alan yazı ve şiirlere bırakın yasağı en büyük ödüllerin verilmesi gerekir.
saygılarımla
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL