Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
13 şiiri ve 48 yazısı kayıtlı Takip Et

Arap hayranlığı



Arap Hayranlığı

Değerli okurlar, aklım yettiğinden bu güne kadar, çevremde ve Türkiye de genel bir kanı olarak
Hep dindaş olmamızdan dolayı, Türkiye deki Türkler, hep Araplara karşı hep hassas olmuşlardır.

Acaba Araplar da aynı hassasiyet var mı ?
Türkiye de, Araplara, Osmanlı Türklerine yaptıklarından dolayı benim gibi düşünenler tepki koyduğu zaman, belirli kesim hemen bizi ırkçılık ya da Arap düşmanlığı ile suçluyor bu son yıllarda yüz kat daha da arttı bu suçlama.

Suriye, Irak, Yemen, Libya, Mısır, Cezayir, Tunus, Bangladeş ya da Sudan, her neyse Arapların top yekûnu dâhil buna,

Bizim Türkiye den ve Türklerden daha çok sahiplendiğimiz Filistin var ya biz Türklüğü
Aşağılarken, Filistin hayranı Arap sevdalısı olmamız için, her gün Camilerde vaaz verdiriliyor ya TV ekranlarından ağlayan, bir Myanmarlı, ya da Filistinli, Sudanlı Açeli, çocukları çıkarıp
Yardım kampanyaları başlatanlar, ağlayanlar, kendini yerden yere çalanlar, ayılanların bayılanların haddi hesabı yok bizim ülkemizde.

Dinimiz de yardım güzel, bu ülkelere destek olunmalı mı kabul olunmalı da !!

Gelelim işin esas bölümüne ve benim bu yazıda anlatmak istediğime

Şimdi Türkiye bu Araplara, her türlü kucak açıyor ve Türkiye de de bir Arap hayranlığı oluşturuldu, nerdeyse her Arap peygamber muamelesi görecek kadar sapıklar var bu ülkede peygamberimiz Arap diye her Arap aynı muameleyi görme noktasında ve düşüncesindeler

Türkiye, Araplara bu kadar ekonomik, siyasi, sosyal, kültürel ve maddi destek vermesine rağmen
Bayramlarda, kurban ve derisine varıncaya kadar, her türlü savaş ta, afette, Türklerin, Türkmenlerin, Doğu Türkistan, Kerkük, gibi yerlerin oradaki zulümleri görmezden gelirken Filistin için sırf Arap diye kendini yerden yere çalanlara soruyorum? Doğu Türkistan la Kerkük tekiler hangi dine mensuplar ya da onların çektikleri acı ve zulüm değil mi?

Türkiye 1983 yılında KKTC ni kurdurarak rahmetli Turgut Özal ile bir hamle yaptı ve Kuzey Kıbrıs Türk cumhuriyetini ilan etti,
Peki, bu Arap hayranlarına soruyorum acaba bu 47 tane Arap ülkesinden KKTC yi yani Kıbrıs ı kaç ülke tanıdı
Yada Kıbrıs’ın tanınması için elinden geleni yaptılar?

Arapların bir Arap birliği var, bir Müslüman ülkeler örgütü var Kıbrıs’ı niye bir tanesi tanımıyor?

Çünkü Kıbrıs TÜRK, Türkiye tek tafralı Arap yalakalıgını bırakmalı ya da Araplarda gereğini yapmalı

Yıllarca Türklere karşı Beka vadisinde ki kamplardan terörist yetiştiren bir zihniyete hayran olmak ancak akılsız Türklere mahsusudur.

Tek taraflı bir dindaşlık tek taraflı bir çıkar anlayışı her şeyi Türklerden beklemek kendileri yapa bilecekleri ni bile yapmıyorlar

Kıbrıs’ı tanımalarında ki engel ne Hiçbir engel yok ben tanıyorum dedikten sonra
Yarısı Rus yarısı Amerika babalarının talimatı ile tanımıyorlar başka bir engel yok hani siz Müslümansınız O zaman gidip bütün o ağlamaları Ruslara ve Amerika ya yapacaksınız
Derdinizi de onlara anlatacaksınız.

Hadi bütün Arap ülkeleri Kıbrıs’ı tansın bende Araplara bir dost bir dindaş gözü ile bakayım ama maalesef, Müslümanlığı Araplara indirgeyen zihniyet bunu anlayacak beyne kapasiteye sahip değil çünkü bu günkü zihniyet birleşmiş milletlerde Filistin için verdiği mücadelenin binde birini Kıbrıs için Kıbrıs Türklüğü için vermiyor.

Hal böyle olunca Kıbrıs sırtımızda kambur diyorlar çünkü Kıbrıs ve Kıbrıslı Türk, Arap değil

Sanki Müslümanlığın ana şartı Arap olmak gibi bir durum çıkıyor oraya

Arap hayranlarının şu soruyu kendilerine sorması lazım Araplar bize ne verdi _?
Bizim bu kadar fedakarlığımıza rağmen, Arapların hangi tutumu Türklere ve Kıbrıs’a karşı değiş ti ?
Her konuda bizi yalnız bırakan Arap dünyasına biz niye sımsıkı sarılıyoruz?

Diye düşünmeleri gerekmez mi? gerekir ama gel gör ki dini Arap’tan ibaret sananlara bunu anlatmak hiç ama hiç kolay değil yeter ki Türk olma ne olursan ol Türklük ırkçılık Arapçılık Müslümanlık, olay bu kadar basit ve sığ beni sevmeyeni ben niye seveceğim bizdekiler diyorsa ki biz Arapları Allah için seviyoruz, ben de diyorum ki Araplarda Türkleri Allah için sevsin

Saygılarımla

BEKİR AKBULUT
09.09.2014

Beğen

Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Kayıt Tarihi:9 Eylül 2014 Salı 16:03:32

ARAP HAYRANLIĞI YAZISI'NA YORUM YAP
"ARAP HAYRANLIĞI" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
CaNMaYBuLL
26 Şubat 2016 Cuma 00:20:44



Ah be abi, beni anlamadın ya ,pardon,yorumu anlamadın ya ben ona yanıyorum !!!

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:40:01
kardeşim jeton çok geç düştü hakkını helal et uyarmasan yine de anlamazdım çünkü hiç o tarafını düşünmemiştim konunun çok sağ ol
CaNMaYBuLL
25 Şubat 2016 Perşembe 15:15:59


Bence siz bilmiyorsunuz…! Tabi nereden bileceksiniz… Onları Tanrının çok sevdiğini… Ama ben biliyorum ve Araplara hayranım diyorum… Neden mi ?

Tarih susmuşken, tarih uyumuşken, tarih işte ! O sıralar M.Kemal uyanıkken …Ne demişti? Çok şey diyordu, çok şey söylüyordu, çok şeyleri 2016 da bitti… Yalancı ! Oysa Araplar var ya … Dedim ya ,siz bilmiyorsunuz…

Dünya onların hamalı iken, dinler onların rahmanı iken, Tanrı susun ve onlar için konuşun derken...İşte ben o zaman hayrandım onlara… Onlar mı kim ? Araplar Araplar…

Çöle düşen, çöle ayağı değen düşünceler orada ölür… Şimdilerde coğrafyası ölen topraklar.. Kurtulun Araplardan kurtulun…Yoksa sizi de kurutacaklar 




Bak işte yine geliyorlar... off off..






Saygılar…

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:16:22
ne demek istediğini pek anlayamdımya ola bilirsiniz arap hayranı davar bu ülkede ermeni hayarnıda var terörist hayranında var
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:25:04
kardeşim seni anlamaya çalıştım ama inan ki biraz kap sıvar sorsusu gibi olunca anlayamadım özür dilerim açık yaz

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
hüzün şairi
25 Şubat 2016 Perşembe 14:47:48
''Birinci Dünya Savaşı'nda Ingilizlere, 150 bin askerimiz esir düştü. Bu askerlerden bir kismi da Mısır'ın İskenderiye şehri yakınlarında bulunan Seydibeşir Usare Kampı'na hapsedildi.

Kampın tam adı, 'Seydibesir Kuveysna Osmanli Useray-i Harbiye Kampı' idi. Bu kampta, 1918'de Filistin cephesinde esir düşen 16. Tumen'in 48. Alayı'na bağlı Osmanlı askerleri tutuluyordu.

12Haziran 1920'ye kadar iki yıl boyunca her türlü işkence, eziyet, ağır hakaret ve aşağılamaya maruz kaldılar.

Bu insanlık dışı muamelenin nedeni ise Ermeniler idi...

Kamptaki, Türkçe bilen Ermeni tercümanların yalan, yanlış çevirileri ve kışkırtmaları nedeniyle, kampların İngiliz komutanları, azılı Türk düşmanı kesilmişlerdi. Savaş bitmişti. Ancak, kamptaki ağır koşullar nedeniyle ölenler dışındaki askerleri teslim etmek, İngilizlerin işine gelmiyordu. Çünkü olası yeni bir savaşta, bu askerlerin yeniden karşılarına çıkabilecekleri, Ermeniler tarafından, İngilizlerin beyinlerine işlenmişti.

Çözüm toplu katliamdı...
Askerlerimiz, mikrop kırma bahanesiyle, süngü zoruyla dezenfekte havuzlarına sokuldu. Ancak suya normalin çok üzerinde krizol maddesi katılmıştı. Mehmetçik, daha ayağını soktuğunda, aşırı krizol maddesi nedeniyle haşlanıyorlardı. Ancak İngiliz askerleri dipçik darbeleri ile askerlerimizin havuzdan çıkmalarına izin vermiyorlardı. Mehmetçikler, bele kadar gelen suya başlarını sokmak istemedi. Ancak bu kez İngilizler havaya ateş etmeye başladı. Askerlerimiz, ölmemek için çömelerek başlarını suya soktular. Ancak başını sudan kaldıran artık göremiyordu. Çünkü gözleri yanmıştı...

Dışarı çıkanların halini gören sıradaki askerlerimizin direnişleri de fayda etmedi ve 15 bin askerimiz kör oldu.'' (ALINTIDIR.)

Şimdi dostluğu ve hayranlığı adlandıranlara bunu sormak lazım bence Bekir Bey.

Nasıl bir Osmanlı ve Arap hayranlığı yaşıyorsunuz ki, geçekleri görmezden gelmektesiniz?

Yukarı da tarihe mal olmuş olay Avrupa da ya da Amerika'da mı yaşandı? Osmanlıyı sırtından vurup, Alman, İngiliz, Fransız sömürgeciliğine çanak tutanlar kimdi?

Dedim ben de, tebrik ve saygılarımı bırakarak...


1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:14:23
çok saü olunu nimet hanım Allah razı olsun saygılar
Alp Aldatmaz
25 Şubat 2016 Perşembe 14:21:06
Bekir beg, size kabul ederseniz naçizane bir kitap serisi önerecegim.
Sadi Koçaş'in 4 ciltlik anilarini anlattigi, hiçbir devlet yetkilisi, akademisyen, bürokrat tarafindan tek bir kelimesi dahi tekzip edilmemis bir anilar zinciri.
Araplari uzun küs oldugumuz dönemden sonra ilk ziyaret eden büyükelçi oldugu için, müthis anilar var. Begeneceginize, istifade edeceginize, ziya olacagina inaniyorum.
Ayni zamanda Kibris konusu içinde teferruatli detaylara sahit olacaksiniz ki, makalenizde de Kibris konusunda araplarin dün ve bugün ihanet sayilabilecek tutumlarini belirtmissiniz.

Saygilarimla,

Yazarin ismini vermis, kitabin ismini yazmayi unutmusum.
Atatürk'ten 12 Marta (4 cilt) Sadi koças.

Alp Aldatmaz tarafından 2/25/2016 2:23:38 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:13:08
çok teşekkür ederim değerli kardeşim saygılar
Müşteba Güneş
25 Şubat 2016 Perşembe 14:03:53
Arap milleti, tarih boyunca Türk'lere karşı hep iki yüzlü olmuştur. Bunun çok örneği vardır. Yazınızda da belirtildiği üzere, bu gün ülkemizdeki kargaşanın ana kaynağı bile onlardır. Bu gün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetini tanıyan kaç tane Arap ülkesi vardır. Biz Filistin için kıçımızı yırtarken o bile Tanımamıştır Kıbrısı. Aslında fazla bişey söylemeye de gerek yok. Bekir Akbulut hocam, gayet güzel izah etmiş.Teşekkürler hocam.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 26 Şubat 2016 Cuma 00:12:30
çok teşekkür ederim Müştaba bey Allah razı olsun
ELLİ ATAYURD
11 Eylül 2014 Perşembe 14:16:01
Nitem Tran bəy ,...siz türk deyilsiniz ...türk olmasanız belə Türkiyənin türkdən uzaq durumunu görməyə bir böyük ağıl lazım deyil . sadəcə sizin həmin arap hayranı olduğunuz gözükür .. adam çox mantıklı yazmış ,çox doğru araşdırmış...detallarla yazmaq istəmirəm . bu yazıda Bəkir bəy sizin dediyinizin tam əksi olaraq məntiqli yanaşmış . Həqiqəti söyləmiş......Sizin Türkiyənin bu ağrı acısını anlamaq istəməməniz Türk dövlətçiliyini milli türkiyəni .. və türk dövlətlərinə qarşı mənfi münasibətdə olmanızı göstərir..

Cevap Yaz
ELLİ ATAYURD
10 Eylül 2014 Çarşamba 07:00:36
Ərəb laylasında uyuyan millət
Qərbin havasına eylədi biyət
Özündən heç zaman etmədi söhbət
Belə ləyaqətlə necə yol gedim?---- şirimdən bir 4-lə gəldim .. çox doğru göstərmişsin Bəkir bəy .. Türkiyə hələ türk olduöunu bilmir . türk özünə dönməlidir.. Titrə və kəndinə gəl ey türk ,sən özün olanda güclü olursan .. türk isə hələ də kimliyini anlamağa belə yaxınlaşmır . çox ciddi bir məsələ toxunmusan . Var ol

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 10 Eylül 2014 Çarşamba 10:19:07
çok teşekkür ederim
nitemtran
10 Eylül 2014 Çarşamba 00:53:40
Defterde konunun edebiyat olması ve bizzat bunu isteyen biri olarak siyaset midemi bulandırıyor. Ama metodolojik olarak söyleyeceğim bir kaç eleştirim var.

Birincisi; bu tür tespite yönelik argümanlar dile getirilirken kanaat belirtilmez, istatistiki veriler yazılır. Kanaat belirtilirse o yazı bilimsellikten çıkar, la fontain'den masala döner. Değerli yazar bu argümanlarını destekleyecek hiçbir veri kullanmamış, sadece kendi öznel fikirlerini kullanarak bir algı yaratmaya çalışmış. Nereden biliyorsunuz Türkiye'de bir Arap hayranlığı olduğunu? Ya biri çıkar tam aksini savunursa ki yazınıza yazılan yorumların çoğu sizin yazdıklarınızın tam tersine siz gibi düşünen insanların çok olduğunu destekliyor yani Araplara yönelik bir antipati olduğunu delillendiriyor.

İkincisi; Her ne konuda olursa olsun, eğer bir yazıda küçücük ve fakat nesnel bir yanlış olursa, o yazı çöpe dönüşür.Tüm biliminsanları, bilimsel bir konuyu yazan biri için, o kişinin yazdığı konuyu iyi bilmesini, bilmiyorlarsa da yazmamasını isterler. Çünkü yanliş bilgileri kulanan yazar, okuyucuyu kandırmaya yönelik, onları aptal yerine koymaya niyet etmiş dezenformasyon yayıcı olarak algılanır ve bu sıfattan kurtulması da çok zor olur. Hatta ortada kasıt yoksa bile, konuya hakimmiş gibi ahkam kesmesi hem okuyucuya hem de yazarın kensisini tüketeceği bir saygısızlık olarak kabul edilir.(Yazara yönelik değil, genele yönelik bu yazdıklarım) Şimdi gelelim yazarın, yazdığı yazının sloganları arasında, kendisine dayanak yaptığı hatalara.

Yazardan bir cümle aktarayım. "Suriye, Irak, Yemen, Libya, Mısır, Cezayir, Tunus, Bangladeş ya da Sudan, her neyse Arapların top yekûnu dâhil buna" Olmadı değerli yazar, zira bu sıraladığınız ülkelerden Bangladeş'in ne ırk, ne dil hatta ne de dil grubu olarak Araplarla uzaktan yakından bir benzerliği var. İnternet elininiz altında, lütfen girip öğrenin Bangladeşin ve insanlarının kim olduğunu.
Diğer bir yanlış; yazar 47 adet Arap ülkesi demiş, oysa yine okuyucuyu sırf kendi yaratmak istediği algıyı pekiştirmek için yanıltmış. Eğer kasten yapmamışsa, iki dakkalık bir araştırmayla doğrusunu öğrenip, yazabilirdi.


Üçüncüsü; Yanlış analoji yani, bazı verilerden hareketle yanlış bir mantıki sonuca varmış. Nasıl mı? İşte kendi cümleleriyle "Türkiye 1983 yılında KKTC ni kurdurarak rahmetli Turgut Özal ile bir hamle yaptı ve Kuzey Kıbrıs Türk cumhuriyetini ilan etti, Peki, bu Arap hayranlarına soruyorum acaba bu 47 tane Arap ülkesinden KKTC yi yani Kıbrıs ı kaç ülke tanıdı ya da Kıbrıs’ın tanınması için elinden geleni yaptılar?"
Yani bu yazdığıyla demek istiyor ve okuru yöndermek istiyor ki, Arap ülkeleri KKTC'yi tanımadı, o halde onları sevmemeliyiz. (Buna bazı değerli kalemler dikkar çekmişler.Ben sadece formel açıdan bakıyorum)

Mantık daha baştan çürük. Bir Arap da kalkıp " Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Özbekistan diye beş adet Türk devleti var. Kıbrıs'ı kaç ülke tanıdı ya da Kıbrıs’ın tanınması için elinden geleni yaptılar?" dese ve hareketle bir nefret söylemi geliştirse, o da haklı mı olur?

Maksadım kırmak değil, sürçü lisan ettikse affola...

Saygılarımla...

3 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 10 Eylül 2014 Çarşamba 02:05:47
Değerli yorumcu bende senin çürüteyim madem sen hep çürükle başladın beni bitirdin Türkiye baki olduğu müddetçe ne ben ne de benim gibi düşüneneler bitecek.
ama sizin zihniyetimizde ki kafasını kuma sokanlar hiç ama hiç bunu göremeyecek Bangladeş, Arap aynı değil doğru, fakat sen hiç ekranlarda Devlet ekabirlerin den Türkmenistan için ağladığını gördün mü? sen gördüysen beni körüm o zaman

Ha şimdi eğer bu ülkede Kırgızistan, Kazakistan içinde ya da Karabağda Aybüke ye ya da Aybars için yas tutup göz yaşı döken bir Cumhur başkanı bir Başbakan görürsem o zamana eyvallah derim
Doğu Türkistan Müslüman mı ? Müslüman peki niye orada kurşuna dizilenleri, derisi yüzülenleri kemikleri kırılanları senin Devleti yönetenlerin hiç ağlayarak bizim Doğu Türkistanlı Aybarsımız demiyor ya da seçim meydanlarına 5 parmak yaptırmıyor, kamu oyu oluşturmuyor Rabia için 4 parmak varda sen çok bilimsel bir adamsın KKTC ne zaman kuruldu Türki cumhuriyetler ne zaman bağımsızlık aldı onuda bir kenara koy

varsa bu ülkede Filistine ağladıgınız kadar, Kerkük içinde ağlayın ben sözümü de yazımı da geri alıyorum
zaten ben işte böyle körü körüne Arapçı zihniyete kızıyorum eğer Türk cumhuriyetleri de Araplar gibi Türkiyeyi arkadan vurur alabalık gibi kaypaklık yaparlarsa onlarda yazarım sizin gibi körü körüne sahiplenmem


sen çok iyi bir tarihçi isen o zaman yaz çok sevdiğin şerif Hüseyin in 30 yıl İstanbul da Abdülhamid HAN tutup tekrar İngilizler kutsal toprakları işgal etmesin diye orada orduya yardımcı ol diye Mekke ye yolladığı İngilizlere , TÜRKLÜĞÜ, TÜRKLERİ, Osmanlıyı nasıl sattI oku çok
hayransın ya Araplara, ha gelelim Filistin'e yine Abdülhamit Han Alman Vilhem kayzere 4.000 000 Milyon marka yaptırdığı hicaz demir yolunu kutsal topraklar çiğnenmesin, Kabe düşmesin diye yaptırırken SENİN FİLİSTİNLİ SOYDAŞLARIN O demir yollarını söktüler ki

Türklere ihtiyat gitmesin, tabi ki sen şimdi onların savunuculuğunu yapacaksın beni de çürük ilan edeceksin yapacaksın çünkü senin soydaşın da dindaşında Araplar ''Ben'' TÜRÜM
senin yorumundan da anlaşılıyor ki Arapların yaptıkları hatayı eleştirmek yerine hemen Türk cumhuriyetlerini öne söylüyorsun sokak çocukları oyun oynarken birine bir kötü laf söyleyince diğeride bende senin der ya hemen lafın alata klammak için laf olsun torba dolsun bu mantıkla bakıyorsun çok bilim adamısınız ya

bilim adamı olduğunuz için bütün Müslüman ülkeleri Fen de teknolojide, öndeler sizin zihniyetiniz, bir kahraman yaratıp onunun üzerinden sömürü düzeni kurma biz bunu seyrediyoruz ve de görüyoruz sen şimdi kendin kendine Arap kardeşlerinle çürü ben çürümem buradayım yazdığımda bir yanlış da yok Araplar için ağlayan herkese söylüyorum ben bunu Araplar bize ne verdi ? bu güne kadar biz her konuda onların yanında olduk ya Araplar ne verdi

gelelim senin ön yarğına
ben türkiye nekadar kuran kursu cami vakıf dernek varsa araplara medta yazılı basın ve devlet ekabirid edahil olmak üzere can hırşa çalşıp verdiklerini biliyorum sende bir tane türk cuhuriyetlerine ne yatılarsa yada kaçç kişi kendini yere çaldı ağladıysa yaz

hani siizin bu Devlet Ekabirlerinde Biremen mızıkacıları ağlama korosu bir günde Kerkük için yada bir asker öldüğü için ağlasın agladılarsa allahını seversen yaz ben görmedim

ha birde sizce Müslümanlık Araplıklamı oluyor Türk olan Müslüman olmuyor mu?

Ben bu kadar sert bir cevap yazamazdım ama sizin yazdığınız yoruma bu çok az
BELLİ Kİ BİRAZ DOKUNMUŞ SİZE

KENEDİ BENLİĞİNİ KENDİ KİMLİĞİNİ KENDİ KİŞİLİĞİNİ YİTiRENLER ANCAK FİLİSTİN GİBİ OLUR DA BUNLAR İŞLERİNE GELİNCE YAHUDİ İLE TİCARET YAP İŞİNE GELMEYİNECE FİLİSTİNİ sömür manevi olarak

yine de o kadar zahmet çekip yazdığın yorum için teşekkür ederim
benim amacım kişiler şahıslar değil geçmişten ders alarak geleceğe bakmak

Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 10 Eylül 2014 Çarşamba 10:28:57
SAYIN YORUM CU (Nitem Tran) SİZ ADINIZI BİLE YAZAMAYAN SAKLAYAN ADINI GİZLEYEN BİRİSİNİZ BURALARDA ÇOK VAR SENİN TARİHÇİ BİLİM ADAMI.

benim Kıbırsı 1983 tarihi yazıma yanlış demişsiniz biraz tarih oku Kıbrıs 15 KASIM 1983 DE RAHMETLİ ÖZAL ZAMANIN DA KURULDU YALANI YA DA YANLIŞI NEY 1991VE -92 BAGIMSILIK ALDILRA YALAN SEN MİSİN? TARİH Mİ? BEN MİYİM? SAYIN TARİH Çİ AZERBAYCAN VE TÜRKİ CUMHURİYETLERİ DE
ELLİ ATAYURD 11 Eylül 2014 Perşembe 14:16:22
Nitem Tran bəy ,...siz türk deyilsiniz ...türk olmasanız belə Türkiyənin türkdən uzaq durumunu görməyə bir böyük ağıl lazım deyil . sadəcə sizin həmin arap hayranı olduğunuz gözükür .. adam çox mantıklı yazmış ,çox doğru araşdırmış...detallarla yazmaq istəmirəm . bu yazıda Bəkir bəy sizin dediyinizin tam əksi olaraq məntiqli yanaşmış . Həqiqəti söyləmiş......Sizin Türkiyənin bu ağrı acısını anlamaq istəməməniz Türk dövlətçiliyini milli türkiyəni .. və türk dövlətlərinə qarşı mənfi münasibətdə olmanızı göstərir..
Muzaffer Yavuz
9 Eylül 2014 Salı 23:07:21
Tarih boyun ca Araplar bize destek değil köstek olmuşlar dediğin gibi yarısı amarikanın yarısıda Rusların egemenliği altında gerçi Türkiye'de özgür sayılmaz,yüreğine sağlık Bekir hocam hayırlı geceler.

Cevap Yaz
muhacir bozkurt
9 Eylül 2014 Salı 21:54:57
Yazıyı önce facebook sayfasından okuduğum için orada bir yorum yazmıştım. Oradaki yorumuma ek yapacak pek bir şey göremedim. Benim değindiğim Vehhabilik ve diğer Arap ülkelerinin kimin kontrolünde olduğu ile ilgili birkaç kelâm eden yorumcular olmuş. O yüzden, facebook sayfasında yazdığımı aynen buraya da eklemek isterim.
====
Yazıyı da, tek tek yorumları da okudum.
Bekir Akbulut Kardeşimin asıl rahatsız olduğu konu Kıbrıs'ta Türkiye Cumhuriyeti'nin yalnız bırakılmış olması. Uluslararası arenada Kıbrıs'ı tanıyan kaç devlet var? Tek Türkiye var. Pakistan ve Bangladeş de tanımıştı bir ara ama Birleşmiş Milletler'in üye ülkelere yaptığı bir çağrı ile onlar da tanıma kararlarını geri çektiler. Ondan sonra da hiç bir BM üyesi ülke Kıbrıs'taki KKTC'yi tanımaya cesaret edemedi. Yakın zamanda Cumhurbaşkanı sıfatı ile Pakistan'da Pervez Müşerref tarafından Mehmet Ali Talat kabul edildiydi. Başka bir yerde de böyle bir sıfat ile hiç bir KKTC yetkilisinin kabul edildiğini veya tanındığını ben işitmedim.
Hâl böyle olunca ister istemez bir Türk olarak gocunuyoruz.
Bizler bir Müslüman olarak İslâm Ülkeleri insanlarına yakınlık göstermekte ve bunu inancımızın gereklerinden görmekteyiz.
Hele hele İsrail zulmü altındaki Filistin ve orada bulunan Mescid-i Aksâ, inancımızın kutsal mekânı olmaları hasebiyle daha bir çok mekân bizim açımızdan kıymetlidir. Oradaki insanlara yardımcı olma isteğinin temelinde din kardeşliğiyle beraber bu mekânların varlığı yatmaktadır. Bunu göz ardı etmemeliyiz.
Arapların, Osmanlı'nın son döneminde gösterdikleri tutarsız ve oynak tavırlar ise tamamen İngiliz sömürge zihniyetinin eseridir. İngilizler tarih boyunca İslâm dünyası içinde İslâm inancını çok iyi bilen ajanlar bulundurmuşlar, müslümanların inanç temellerini sarsıntıya uğratacak çabalar göstermişlerdir. Bugün için Suudî Arabistan'daki hâkim mezhep olan Vehhabîlik'in temelini İngilizler atmıştır.
Olayı bu açıdan değerlendirdiğimizde şu soruyu sormak gerek: Acaba kaç Arap ülkesini gerçek Araplar ya da satılmamış Araplar yönetiyor?
Türk olarak biz kendi özümüzü bilelim ve kendi inanç temellerimizden de kopmayalım. Ve: Yardım etme konusunda gene aynı hassasiyetimizi sürdürelim. Bilelim ki ilâhî takdir "veren el alan elden üstündür" buyuruyor.
Öyleyse üstünlüğe devam!
Saygılar sunuyorum bu güzel yazıyı kaleme alan Bekir Akbulut Kardeşime.
===========
Muhabbetle!

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 21:59:24
hocam bu güzel aydınlatıcı bilgi dolu yorumunuza şahsınıza saygıları mı yolluyorum ellerinden öpüyorum
k.doğanay
9 Eylül 2014 Salı 21:15:29
Baştan sona haklısın.Ancak dinimiz İslam.Aslında biz Arapları Dinimiz ve Peygamberimiz sevgisinden dolayı seviyoruz.Yoksa Araplar o kadar da sevilen insanlar değil.Daha öncede yazdım Avrupa Arabı Müslüman saymıyor.O yüzden Türk demek İslam demek, İslam demek Türk demek.Haçlı Seferleri Araplar için yapılmadı.Hala devam ediyorsa bunun sebebi Türk Irkıdır.Bu güzel açıklamalar için teşekkürlerimi sunuyorum.İşte böyle herkes araştırıp değişik konuları yazmalı ki,insanlar ve gençlik bu konulara cahil kalmasın.Selamlarımla..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 21:43:16
çok teşekkür ederim kemal hocam sayfama onur kattın bu güzeel tespilerinle
KAFKASİ
9 Eylül 2014 Salı 21:14:45
Bekir bey kardeşim.. Ülkemizde her türlü ırkı övenler, ''Müslüman kardeşiyiz'' diyenler Türk deyince neden rahatsız olurlar.. Arap'ı, Ermeniyi, Kürdü Allah yarattıda Türk'ü kim yarattı? Türksüz dünyay bakmak Dünyayı inkar etmektir.. Ülkemizdeki Arap milliyetçiliği inanın Araplarda yoktur bu kadar yalaka bu kadar devrişme insanlar..... Ne zaman bu tarz bir yazı yazılsa hemen balıklama atlarlar. Irkçılık yapmayın müslümanız müslüman müslümanın kardeşidir derler!.. Ben bu günki dünya düzeninde Arapları kardeş görmüyorum zaten geçmişte bizlere en büyük ihaneti yapanlar bunlar değilmiydi?!..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 21:41:42
çok teşekkür ederim osaman hocam Allah razı olsun
GÜLDESTE
9 Eylül 2014 Salı 21:11:32
KONU ÇOK ANLAMLI DERİN VE DÜŞÜNDÜRÜCÜ SİZE KESİNLİKLE HAK VERİYORUM CAN KARDEŞİM OLAYLAR GERÇEKLER NE YAZIK Kİ BÖYLE KALEMİN HİÇ SUSMASIN SEVGİLER SAYGILAR

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 21:12:38
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ABLAM KIYMETLİ YORUMUNUZA SAYGILAR
Bir tutam hayat
9 Eylül 2014 Salı 19:59:08
İki yıl kadar Arabistan'da yaşadım işim gereği ailemle birlikte.
Arapları sevdiğimi söyleyemem.
Onlar da, pek Türkleri sevmiyorlar işin doğrusu.
Ancak,
yazarı kusura bakmasın ama,
yazılanları oldukça taraflı buldum.
Doğru tarafları da çoktur muhakkak.
Şimdi,
gelelim şu Arap sevgisi meslesine.
Arapları sevmemize gerek yok ama, hepten kötü göstermek de hiç doğru değil.
Çünkü günümüzde,
İsrail ve Amerika'nın biz Tütklere pompaladığı bir Arap düşmanlığı fikri mevcut.
Arap tu-kaka,
İsrail dost ve cici oğlan.
Olayı çok detaylandırmayalım. Yazarımızın biraz bu durumun etkisine girdiğini düşünüyorum.
Kıbrıs meselesine gelince;
Askerliğimi de orada yapmıştım.Onları da çok iyi tanırım.
Kıbrıs Türklerinin ana vatan sevgisi, inanın Arplardan çok daha azdır.
Ülkem için gereklidir Kıbrıs derseniz,
eyvallah derim, haklısınız.
Kıbrısın tanınma meselesi.
Hiç bir arap devleti tanımadı değil mi?
Haklısınız.
Peki,
gardaşımız, tek millet-iki devlet dediğimiz Azerbaycan tanıdı mı?
Ya da diğer Türk Cumhuriyetleri?
Demek ki,
sadece Araplara bağlamamak gerekli işi.
Irak ve Türkmen'ler konusunda da bir iki cümle yazayım.
Şüphesiz,
ciğerimiz yanıyor onların durumunu gördükçe ama,
elinden ne gelebilir ki?
Amerika, dünyayı yönetiyor.
Kurmuş orada düzeni, seni dışarıda tutmuş.
Neden mi?
Bir aralar bir oylama olmuştu mecliste ve Amerika'ya izin vermemiştik Iraka girmesi için.(Bu olay gururumuzu amma okşamıştı.Koskoca Amerika'ya kafa tutmuştuk.)
O da güneyden, çölden girmişti.
İşte,
işin püf noktası burada.
Yerse gir diyor Irak'a...
Giebilir miyiz?
Zor...
Gerçekleri konuşmak lazım.
Haksız mıyım?


4 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 20:37:48
değerli kardeşim ben ne Amerikanın nede İsrail etkisinde kalarak bu yazıyı yazdım BAKINIZ Kıbrıs 1983 yılında kuruldu Azerbaycan 1992de bağımsızlığına kavuştu biraz tarih okursanız ki mutlaka okuyorsunuz olayı görürsünüz ben yanlı tarfalı bakmadım Arap sevgi kadar Türk türken sevginiz de olsun olay bu ben olayı Kıbrıs üzerinden özetlemeye çalıştım nitekim ben bir konu yu gündeme taşıdım eğer varsa Türk cumhuriyetler ininde suçu onları da eleştiririm ben olaylara kör bakan biri değilim sıfır sorun diye Ermenilere yağ çekmek uğruna Azerbaycan bayraklarını toplatıp Bursa maçta çöpe attırırsan Azerbaycan dan da onu beklemem ama bir Filistin bayrağı çöpe atıldı ımı ? bu ülkede

kıymetli yorumunuza çok teşekkür ederim

bir Rabia hayranlığını düşün bir Filistin hayranlığını düşün bir Açeye duyulan duygusallıkla Sincan Uygur bölgesindeki dersi yüzülen Türkler arsındaki sevgiyi düşün hiç adı bile geçmiyor Türklerin görsel ya da yazılı medyada ama mısırda Mursi aylarca manşet Rabia yıllardır manşet BİZ ARAPLARA HER TÜRLÜ DESTEGİ VERİRKEN KARŞIMIZDA NE GÖRÜYORUZ İHANET HAİNLİK VE KARŞI CEPHE BUNA RAĞMEN NEDEN ARAP HAYRANLIĞI NEDEN ?
Bir tutam hayat 9 Eylül 2014 Salı 21:00:44
Şu anda, Azerbaycan'da yaşamaktayım.
Buradaki gardaşlarımızın bizlere bakışı da,
bizim zannettiğimiz gibi değil.
Gün gelir,onu da kaleme alırız.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 21:14:33
ELBET Kİ HOCAM BEN NEREDE BİR ARIZA VARSA ONA BAKIYORUM VARSA ONLARI DA YAZARIZ TABİ Kİ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM AMA YALNIZ YANLI DEMENİZ HOŞ DEĞİL BUNU DİYEM BEN GERÇEKLERİ YAZDIM
Bir tutam hayat 9 Eylül 2014 Salı 21:17:06
Yav arkadaş,
takılma her yazılana.
Sonuçta, kemale ermiş adamlarız biz.
Bazen dümenini şaşırıyoruz cümlelerin.
Arada, ipin ucu kaçtığı da oluyor.
Size değil de,
yazıyı yazan ele kızdık farzet.
Kusura kalma, e mi?
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu Yazının sahibi
9 Eylül 2014 Salı 18:02:37
ARAPLAR HANGİ KONUDA YARDIM CI OLDU PARALARI İSVİÇRENİN HANGİ BANKLARINDA AMERİKANIN EMRİNDEN HANGİSİ ÇIKIYOR SA SÖYLE BANA

AZER BAYCAN 1 ÜLKE ARAPLAR 57 ÜLKE BUYUR ŞİMDİ

Cevap Yaz
Reva
9 Eylül 2014 Salı 16:38:29


Reva tarafından 3/9/2015 2:17:42 PM zamanında düzenlenmiştir.

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


Ozan İhlasi (Bekir Akbulu 9 Eylül 2014 Salı 16:48:45
demekki yazdığım yazıyı iyi okumamışsın Azerbaycan en azından amlını alıp satıyor kıbrsın iyi arştır kıbrıs tanıyorum diyen tek ülke dir Azerbaycan hemen suçlamaya geçmeyin sordugum soruya cevap ver onları da ele alırız eksik tarafları ile
Reva 9 Eylül 2014 Salı 16:52:46
tek tanıyan ülke Pakistandır...Hatta en pahalı doğalgazı Azerbaycan verir..hatta yüzlerce ülke vizeyi kaldırmışken Azerbaycan Rusyadan emir gelmediği için vizeyi kaldırmamıştır...Ermeni meselesinde bizi yanlız bırakır Aliyevin Aile serveti tirilyonları avrupadadır..bütün servet aliyevlere akar halk rüşvet ile geçinir...
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.