Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
Guldane Dal
Guldane Dal

Ben de ' ahlaksızım ' !

Yorum

Ben de ' ahlaksızım ' !

26

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1133

Okunma

Ben de ' ahlaksızım ' !

Ben de ' ahlaksızım ' !



Eğer kadın haklarını savunmak ahlaksızlıksa ben de AHLAKSIZIM demektir .

Bugün yine gazetelerde ve haber sitelerinde okumuş olduğum bir haberle yine ’ Burası Türkiye ’ dedirtecek cinsten bir haberle karşılaştım ve gerçekten de insanı kadın olmaktan özelliklede Türkiye’li bir kadın olmaktan utandıracak türden bir haber ...

Diyanet İşleri Bakanlığı’nın web sitesindeki bir haberde aynen şöyle yazıyor ;
’ Feminizm , ahlaki ve sosyal bakımdan çok olumsuz sonuçlar doğurmaktadır . Bir kere , feminizm hareketine kapılan kadın , genel olarak kayıtsız şartsız özgürlük düşüncesiyle aile için vazgeçilmez olan bir çok kural ve değerleri hiçe saymakta ; esasen sosyal hayatın hiç bir alanında hiç bir insan için geçerli olmayan ’ Kendi hayatımı canımın istediği şekilde yaşamak hakkımdır ! ’ şeklindeki anlayışı , bütün değerlerin üstünde bir değer ve kanun kabul etmektedir . ’ Ayrıca yine Diyanet İşleri Bakanlığı’nın , 8 Mart’ta yaptığı , ’ Feminizm ahlaksızlıktır ’ açıklaması da kadınların tepkisine yol açmıştır ...

Bu tüyler ürpertici , zavallı bir zihniyetin parçası ve kadınımızı ikinci sınıf bir vatandaş yerine koyma çabalarıdır ..

Kimse kimsenin ahlak bekçisi değildir ve olmamalıdır da diye düşünüyorum .. Bu tür açıklamalar bazı şeyleri hedef gösterme türündendir ki oldukça tehlikelidir örneğin Mersin de bacağı açık olan bir kızımızın ayağına şırıngayla kezzap verilmesi gibi .. Şimdide feminist düşünceleri olan bütün kadınlarımız ve kızlarımız potansiyel zan altında kalmışlardır ve hayatları da bu anlamda tehlikededir ...

Daha geçenler de Başbakan’ın 8 Mart’ta kadınlara yönelik yapmış olduğu bir açıklamada 3 çocuk doğurun emri verdikten sonra bu tür haberin çıkması bir çok endişeyide beraberinde getirmektedir .. Bu açıklamalar gerçekten de kaygı vericidir ..

Canan Arı’nın da dediği gibi bu zihniyet ’ VARLIĞIM AİLE VARLIĞINA FEDA OLSUN ’ zihniyetidir .Diyanet’in bu ifadeleri oldukça düşündürücü ve tehlikeli ifadelerdir ve Diyanet İşleri Bakanlığı’nın bu hatasını bir an önce düzeltmesi gerekmektedir ve bu arkadaşlardan da ve kadınlarımızdan da özür dilemelidir !

Ben şimdi bunları yazdım diye AHLAKSIZ mı oluyorum sizce ?

Sevgiyle kalın !


Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Ben de ' ahlaksızım ' ! Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Ben de ' ahlaksızım ' ! yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ben de ' ahlaksızım ' ! yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sevi-esin
Sevi-esin, @sevi-esin
28.9.2009 23:29:36
Burası Türkiye
Türkiyede biz yaşıyoruz
Bu zihniyet bizimdir
Biz bu kafayla nereye varacaz ???

d_i_l_e_k
d_i_l_e_k, @d-i-l-e-k
30.6.2009 13:00:25
erkeklerin ve kadınların eşit haklara sahip olması gerekliliğinden yanayım... ama bunun bu şekilde olamamasının suçu ne devlette ne diyanette... erkeklerin haklarını ihlal ettiğini düşünen kadınlar etraflarındaki erkekleri suçlu bulmalı devleti değil... yönetim birçok konuda eleştirilebilir ama koca karısının özgürlüğünü kısıtlıyorsa en başta suçlu erkektir...
özgürlük adına her önümüze geleni karalama hakkına sahip değiliz... yazınızdada onlar ve biz diye neyi ayırdınız anlayamadım... birilerinin amaçlarına hizmet mi ediyoruz... kendimizi gruplara mı ayırıyoruz...?
vurduğumuz özgürlüğümüz başkasının haklarını ihlale giriyorsa orda kesilir...




Oflu
Oflu, @oflu
17.5.2009 16:35:34
Bu kısır ve saptırıcı tartışmaya katılmayacağım ama;

" Bu tüyler ürpertici , zavallı bir zihniyetin parçası ve kadınımızı ikinci sınıf bir vatandaş yerine koyma çabalarıdır .. " sözünüzden dolayı diyanetten ve diyanetin temsil ettiklerinden, en önemlisi; diyanetin kaynak kabul etiği " Kitap ve Sünnet'ten " siz özür dilemelisiniz.

Diyanet, ihtiyaç duyanlara, öğrenmek isteyenlere, merak edenlere ancak yardımcı olmaya çalışır. Önyargılı olanlara değil.

Bireysel olarak siz özgürsünüz. Ama hiç kimsenin özgürlük anlayışı, tercihleri ve düşünce yapısı sizin düşüncelerinizle örtüşmek zorunda da değil.




Oflu tarafından 5/17/2009 5:55:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
kübrabekmez
kübrabekmez, @kubrabekmez
13.2.2009 16:55:02
Sizi kutlarım... Ne yazık ki durum böyle... Kadın haklarını savunmak tabii ki de ahlaksızlık değil... ÖYleyse eğer ben de ahlaksızım demektir... Saygılar... Sevgiler...
ionia
ionia, @ionia
13.2.2009 16:44:20
sayın güldane, ne yazık ki şaşırtıcı değil! dinlerin kadına bakışı bellidir zaten. çocuklarımız da, daha 7 yaşında "armağan ediyorlar(!) varlıklarını türk varlığına"... eh bir de kadın olunca, daha fazla armağan bekleniyor senden.
Şahin Cahit Yanık
Şahin Cahit Yanık, @sahincahityanik
13.2.2009 15:05:12
DİYANET NE DERSE DOĞRUDUR...

zebercet fırat
zebercet fırat, @zebercetfirat
1.1.2009 17:22:36
ahlaksızlık bir yana
ki öyle ulu orta edilemeyecek kadar üzerinde düşünülmesi gereken bir kavramdır...


geçen gün galatasarayda bir direnişteydim
mor bir direnişte...

ve siz deyin elli ben diyeyim ellibeş kişiydik...


şimdi diyorum ki;
neredeydiniz ey haklısınız diyenler
sokaklar nerede siz nerede


neredeydiniz...

yalan yapmayın...

sokağa çıkın...

hayat orada...


şiir de
mor da...





sevgilerimle...
adigelibya
adigelibya, @adigelibya
2.8.2008 01:36:34
:)
elinize saglık..
cesur yürek..
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş, @ahmetbektas
18.7.2008 17:20:58
Bir kadının kendi özgüveni ve yeteneğiyle, ayakta kalmak istemesi; feministlik değildir. Erkeklere dahi güçlüklerle mücadeleyi ve özgüveni öğreten, bir kadın neden feminist olsun ki. Erkeği de kadını da yaratan; onları birbirini tamamlayacak şekilde yaratmış; aynı yaratmamış.
Feministliği, katı manasıyla ele alırsak bir nevi yaratılışa, fıtrata itiraz olarak algılamak gibi yanlış bir durumla karşılaşabiliriz.
Feminizmin elbet bazı olumsuz sonuçları (bilinçsizler için) olacaktır. Faydalı yönleri de mutlaka görülecektir.Genellemeden eleştirmek, irdelemek faydalı olabilir.
hoşkelam
hoşkelam, @hoskelam
7.7.2008 02:34:04
evet bence ahlaksız lık yapmış olabilirsin dost
çünkü bazılarının işine gelmiyen şeyler söylüyorsun dikkkatli ol dost sevgiler saygılar devam et uyarmaya uyandırmaya kadınlarımızı ben sizinleyim dost güzel yazı
aynur soysal kumcu
aynur soysal kumcu, @aynursoysalkumcu
17.6.2008 18:24:13
paylasımınız için tesekkurler...ahlaksızlık bu kadarla kalsa keske...ınce ve hassas konulara egılıyorsunuz tesekkurler..
al
alper34, @alper34
9.6.2008 00:13:14
Hiç bir düşünceyi yargılamak hakkımız olmamalı. Sizin düşüncelerinizden dolayı yargılanmanız nasıl hoşunuza gitmezse diğer bireylerinde gitmez. Düşünmek kendi adımıza üretebileceğimiz bir eymeldir. Başka düşünceleri eksen alarak üretmek düşünce üretmek değildir. Kendi düşüncemizi ortaya koymak diğer düşüncelerin yanlışlığı üzerine yazılmış en büyük tezdir. Başkaca bir bilgi sahibi değilim saygılar.
HALİLİM
HALİLİM, @halilim
26.5.2008 09:38:55
hayır ahlaksız değilsiniz ben yazıyı okumadım ama sizin yazınızı okudum bence haklılık payı var diye düşünüyorum kadınlarımız asla ikinci sınıf vatandaş değil baş tacı lakin kadın hakkı kadın hakkı diye diye bazı kadınlar kendini fazla yukarılarda görmeye ve aile içindeki sorumluluklarını yerine getirmemeye ve ayrılıklara neden oluyor ve ondan sonra başlıyoruz biz şairler ayrılık şiirleri hasret şiirleri dram şiirleri yazmaya saygılar
necva kıyak
necva kıyak, @necvakiyak
25.5.2008 00:26:05
"Neden bu kadar kızıyorsunuz anlamıyorum.!!!
sizi özgür bırakıp da ;
" bende seninle eşit haklara sahibim" demen için mi?
eşit haklara sahip olursan bana kim hizmet edecek?
yarın kesin dersin ki ben çocuk doğurmak istemiyorum !
eee ne olacak.ben mi doğurayım ?

uzun saç kısa akıl otur kafanı kırmayım.
senin yerin evin.anladın mı?
baba evde babanın, koca evinde ise kocanın sözünden dışarı çıkmayacaksın !!!
okumak, çalışmak da neymiş. okuyup da başımıza bela mı olucan? hadi kalk git inekleri sağ bana da kahve yap. yoksa bak sopa cenetten çıkmış zaten. inan allah yarattı demem. kırarım her yanını. bir daha böyle diyanete karşı gelmek ne demekmiş.feminizim tabi ahlaksızlıktır...

Güldane Dal hanım kızım sen gavur ellerde kalarak onlar gibi olmuşsun.sakın buralara gelip kadınlarımızın ahlakını bozayım demeyesin haaaa!!!"

Arkadaşım,yazınızdan dolayı size teşekkür ediyoruz. Malesef biz kadınlar bize verilen hakları dahi almaktan çeknyoruz veya haberimiz yok. Onun için bu konuları işleyen ellerinize ve yüreyinize sağlık...
kadınlarımız şunu çok iyi bilmeli;
"HAK ALINIR VERİLMEZ GÜMÜŞ TEPSİ İLE HEP.
Kadınım şiiriimden alıntı...


binyıl
binyıl, @binyil
22.4.2008 23:22:27
Anlamıyorum sizin psikolojisinizi.....






Saygılar....
zeyn
zeyn, @zeyn
16.3.2008 16:07:55
gerçekten çok güzel yazmışsınız. yüreğinize sağlık.
ben de yazmaktayım. kendim istanbullu olup, tekirdağda ikamet etmekteyim. daha doğrusu emekli olunca buraya yerleştim. bunu yazma sebebin yurt dışındasınız. ama yine de vatanınızı kimbilir nasıl özlüyorsunuz. tıpkı benim istanbul u özlediğim gibi. buralara alışamadım sanırım. tekirdağ gibi bir yere 60 yaşından sonra geleceksin. ben bir de genç emekli oldum. 39 yaşında. bu yüzden burada o kadar sıkıldım ki. neyse yazılarımın devamı dileğimle.
saygılar sunarım.
zeynep
soloyin
soloyin, @soloyin
15.3.2008 21:16:58
Tokat gibi bir yazı olmuş.Anlayana......
Cesaretinizi ve yazının konusunu anlatan duyarlı kaleminizi kutluyorum.Sevgilerimle.
Toynak
Toynak, @toynak
15.3.2008 11:57:53
eh sanırım!!!!
ne işiniz var böyle yazılarla falan
oturun evinizde
kazanıp getirsinler birileri
sadaka verir gibi atsınlar önünüze bir şeyler

zaten sana kan ayaklı dememişlermi
saçı uzun aklı kısasın...
zeki ve ahlaklı olanbirz erkekleriz
erdem bize özgüdür..
biz biliriz
biz değerlendiririz..

yirminci yüzyılda
ahlak ve namusu nerelerde arıyoruz...
dürüstlük ve ahlak içişmizde değilmi...
Allah islah etsin diyelim
akıl fikir versin...
kutlarım...
cesur bir yazıydı dost yürek...
TANIMSIZ
TANIMSIZ, @tanimsiz
14.3.2008 21:43:34
yorum yazmama hiç gerek yok ki...
dolu dolu sanki her harfin içine girerek,hissederek yazmışsınız...kehyaya katılmadan geçmek istemiyorum...

kesinlikle ve kesinlikle Kadınlar kendi ayaklarının üzerinde durabilmelidirler ve bunun için okumaları gerekmektedir...
benim 2 tane kızkardeşim var ve ben bunu onların kafasına kazımaya çalışıyorum...hangi insan ne kadar severse sevsin,ne kadar üstünüze titrerse titresin hayattta hiç bir şeyin garantisi yoktur...ve yalnız kaldığınızda ayaklarınızın üzerinde durabilmeniz gereklidir...tbrklr...
kehya
kehya, @kehya
14.3.2008 21:05:48
Eğer kadın haklarını savunmak ahlaksızlıksa ben de AHLAKSIZIM demektir .
KAdının giysisini, varacağı eşi, duracağı yeri, erkeği belirleyeceğine göre, sen çoktaaaan o zihniyete göre ahlaksızsın.
bende diyorum ki... KAdın kendi ayakları üstünde durabilmelidir.
bunun içinde önce bütün kızlarımızın oktulması sağlanmalıdır.
iş hayatına atılmalılar.
Çok güzeldi... Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
FATOŞ
FATOŞ, @fato26
13.3.2008 17:28:14
Kimse kimsenin ahlak bekçisi değildir ve olmamalıdır da diye düşünüyorum ...




kutladım saygımla.
pelin
pelin, @pelin35
13.3.2008 12:08:58
Ben şimdi bunları yazdım diye AHLAKSIZ mı oluyorum sizce ?

Siz olmuyorsunuz ama sanırım bu konuda duyarsız olanlar oluyorlar...

Ne diyeyim ki şimdi,katılıyorum bütün yazdıklarınıza ve yürekten kutluyorum duyarlılığınızı...

Ellerinize sağlık...
Olgun Ekinci
Olgun Ekinci, @olgunekinci
13.3.2008 10:04:05
Ben şimdi bunları yazdım diye AHLAKSIZ mı oluyorum sizce ?

Elbet olmuyor, ışık tutuyorsunuz...bence diyanet yada başka bakanlığın açıklamasını dikkate almamak lazım..
Adamların kadın hakkında veya çağdaş yaşam hakkında görüşleri belli.

Kutladım duyarlı kalemi ve yazarı.
şev
şev, @sev
13.3.2008 08:39:37
E o vakit bende ahlaksızın önde gideniyim be can yanlız değilsin demeki:)) onların ahlak anlyışna baktığımız zaman ooooo diyelim

tayyip beyin 3 çocuk yapın yani kısaca(dizinizi kırın evde oturun çocuk büyütün demesi oluyor bu ) kadın demek potansiyel hizmetçi demek bu zihniyet için ki zaten yeni sağlık reformu adı altında değişen yasada kadınları işten caydırıcı bir çok yenilik konmuş ve içlerinde en acı ve cahilce olanı süt izni ve ödeneği ile ilgi olan burda bırakın anneye saygıyı çocuğun en doğal hakkı olan şeye bile saygıszlık yaplımakta ve diğer yeni tüm değişklikler KADINSAN OTURR EVİNDE ÇALIŞMAK SENİN NEYİNE MESAJIDIR .50 li yılardan bu yana çalışan kadın yüzdesinde önemli bir düşüş meydana gelmiştir bundan sonrasında ise dahada ileri gidecektir bu ya yazmaya kalksak bitmeycek aslında anlayan anlmıştır kanımca..e şimdi bunalrı yazdık ozaman AHLAKSIZIM :))))

TEBRİKLER DİYORUMMM
Suat Uğur
Suat Uğur, @suatugur
12.3.2008 23:54:20
estafurullah. siz neden ahlaksız olacaksınız. diyanet'in yaptığı açıklamalara katılmıyorum. doğru değil bence. yani feminizm sadece bir kadının hayatını istediği gibi yaşaması fikrine indirgenecek birşey değil. gerçi feminizmi savunduğum da söylenemez. ama bir yandan dünya genelinde kadına yaklaşımı da doğru bulmuyorum ve feministlerin pek çok isyanına ve hak arayış çabasına hak veriyorum. insanın kendi hayatını yaşaması fikri de yanlış bir fikir değil aslında. ahlaksızlık asıl insanların gözünün içine baka baka yalan söylemek, insanların haklarını gaspetmek, zayıfları ezmek, insanlar arasında cinsiyet, dil, din, ırk ayrımı yapmak,..... daha çoğaltılabilir. feminizme gelene kadar ohoooooooo !!!!
meselci 3
meselci 3, @meselci3
12.3.2008 21:35:26
YAZAN YÜREĞİ
kocaman kocaman kutlarım
sağol
varol...

ahyır sen duyarlısın
gözüm
sözümsün...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL