Reloaded, 24 Ocak'a kadar Zorlu PSM'de
Sanatçıların üretim süreçlerini canlı örneği olma özelliği taşıyan Reloaded, 24 Ocak'a kadar Zorlu PSM'de görülebilir...
2.1.2016
Zorlu Performans Sanatları Merkezi, artnivo.com işbirliğiyle gerçekleştirdiği küpler projesine "Reloaded" ile devam ediyor. Sanatçıların üretim sürecinde belirli bir ana başlık altında toplanmadan, bağımsız bir şekilde mekanı kullanmalarının amaçlandığı sergide, Ahmet Rüstem Ekici, Çağrı Saray, Eylül Ceren Ersöz, Jacqueline Roditi, Manolya Çelikler, Neslihan Karaağaç, Öykü Ersoy, Özge Enginöz ve Sadık Arı’nın eserleri yer alıyor.
KÜPLER DÖNÜŞÜYOR
İstanbul Bienali’ne paralel etkinlikler kapsamında Zorlu PSM Sanat Galerisi’nde özel olarak inşaa edilen 8 küp (oda), ’RELOADED’ projesi ile dönüşerek, yepyeni anlamlar kazanıyor. Bir solo sergiler bütünü olan projede her sanatçıya, kendilerine ayrılmış özel bir alan sağlanıyor.
Proje, sanatçıların mekanı birbirlerinden bağımsız olarak değerlendirmelerine olanak sağlarken, bir taraftan da güncel konuların ve yaşanılan coğrafyanın eş olması sebebiyle eserler birbirleriyle kesişiyor.
İzleyicinin serginin başında ve sonunda karşılaştığı, mekanın dış duvarına dev boyutta uygulanan ’Kırmızı Oda: Sekanslar’ ile Çağrı Saray, her bir sekansın çizgi roman estetiğine yakın olduğu ve lekesel çizim değerleriyle ifade edilen, 34 parçadan oluşan bir duvar resmi sergileyecek.
Küplerde yer alan sanatçılardan Özge Enginöz, buluntu fotoğraflardan oluşturduğu ’Yıldızlı Gökyüzünün Gücü Adına’ isimli çalışmasıyla insanın, öznelliğini güçlendirerek tanımladığını zannettiği dünyanın aksine, bakarak görebileceği, hatta göremeyeceği ama belki hissedebileceği yerde olduğunu hatırlatmak istiyor. Manolya Çelikler ise haritalardan oluşturduğu dev boyutlu kağıt gemisiyle göçmen olmanın bir tercih olmadığını ve göç sürecinin güçlüğünü izleyiciyle paylaşıyor. Ahmet Rüstem Ekici’nin içini renkli plastik toplarla doldurduğu yine aynı plastikten üretilmiş çocuk ceset torbası, özellikle son iki senedir yaşanan çocuk ölümlerine dikkat çekiyor. PVC üzerine boya uyguladığı işlerle sergide yer alan Neslihan Karaağaç ise yapay ve soğuk bir malzemeyle soyut formlar oluşturarak, günümüz dünyasının yansıması niteliğinde bir alan yaratıyor.
Kağıt üzerine çizimleriyle bilinen Sadık Arı, gündemin karamsarlığından uzak kalmanın imkansızlığında, çözümü her şeyin başladığı yere, doğaya bakarak bulmayı amaçlıyor. Eylül Ceren Ersöz ise küpünde 1942 yılında kurulmuş, Hitler karşıtı barışçıl bir örgüt olan ’Beyaz Gül’ün hikayesini sunuyor. İnceleme alanı olarak kurguladığı küpte Ersöz, örgütün bilgilerine ulaşma sürecini, örgütün tarihini, belgelerini ve karakterlerini yeniden üretiyor. Kent üzerine çalışmalarıyla tanınan Öykü Ersoy, bireyin kent ile kurduğu çarpık ilişki üzerine giderek, silikleşmiş, kimliksiz kentler resmediyor. Kente bir başka açıdan bakan, zamansız ve melankolik fotoğraflarıyla bilinen Jacqueline Roditi ise kentten izlerini bize büyük boyuttaki fotoğraflarıyla aktarıyor.
KÜPLER DÖNÜŞÜYOR
İstanbul Bienali’ne paralel etkinlikler kapsamında Zorlu PSM Sanat Galerisi’nde özel olarak inşaa edilen 8 küp (oda), ’RELOADED’ projesi ile dönüşerek, yepyeni anlamlar kazanıyor. Bir solo sergiler bütünü olan projede her sanatçıya, kendilerine ayrılmış özel bir alan sağlanıyor.
Proje, sanatçıların mekanı birbirlerinden bağımsız olarak değerlendirmelerine olanak sağlarken, bir taraftan da güncel konuların ve yaşanılan coğrafyanın eş olması sebebiyle eserler birbirleriyle kesişiyor.
İzleyicinin serginin başında ve sonunda karşılaştığı, mekanın dış duvarına dev boyutta uygulanan ’Kırmızı Oda: Sekanslar’ ile Çağrı Saray, her bir sekansın çizgi roman estetiğine yakın olduğu ve lekesel çizim değerleriyle ifade edilen, 34 parçadan oluşan bir duvar resmi sergileyecek.
Küplerde yer alan sanatçılardan Özge Enginöz, buluntu fotoğraflardan oluşturduğu ’Yıldızlı Gökyüzünün Gücü Adına’ isimli çalışmasıyla insanın, öznelliğini güçlendirerek tanımladığını zannettiği dünyanın aksine, bakarak görebileceği, hatta göremeyeceği ama belki hissedebileceği yerde olduğunu hatırlatmak istiyor. Manolya Çelikler ise haritalardan oluşturduğu dev boyutlu kağıt gemisiyle göçmen olmanın bir tercih olmadığını ve göç sürecinin güçlüğünü izleyiciyle paylaşıyor. Ahmet Rüstem Ekici’nin içini renkli plastik toplarla doldurduğu yine aynı plastikten üretilmiş çocuk ceset torbası, özellikle son iki senedir yaşanan çocuk ölümlerine dikkat çekiyor. PVC üzerine boya uyguladığı işlerle sergide yer alan Neslihan Karaağaç ise yapay ve soğuk bir malzemeyle soyut formlar oluşturarak, günümüz dünyasının yansıması niteliğinde bir alan yaratıyor.
Kağıt üzerine çizimleriyle bilinen Sadık Arı, gündemin karamsarlığından uzak kalmanın imkansızlığında, çözümü her şeyin başladığı yere, doğaya bakarak bulmayı amaçlıyor. Eylül Ceren Ersöz ise küpünde 1942 yılında kurulmuş, Hitler karşıtı barışçıl bir örgüt olan ’Beyaz Gül’ün hikayesini sunuyor. İnceleme alanı olarak kurguladığı küpte Ersöz, örgütün bilgilerine ulaşma sürecini, örgütün tarihini, belgelerini ve karakterlerini yeniden üretiyor. Kent üzerine çalışmalarıyla tanınan Öykü Ersoy, bireyin kent ile kurduğu çarpık ilişki üzerine giderek, silikleşmiş, kimliksiz kentler resmediyor. Kente bir başka açıdan bakan, zamansız ve melankolik fotoğraflarıyla bilinen Jacqueline Roditi ise kentten izlerini bize büyük boyuttaki fotoğraflarıyla aktarıyor.
Yorumlar
"Reloaded, 24 Ocak'a kadar Zorlu PSM'de" haberine henüz yorum yapılmamış.
İlk yorumu siz yapın.
Yorum Yapın
Reloaded, 24 Ocak'a kadar Zorlu PSM'de ile ilgili yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
Üyelik Girişi Yap