Bir politikacının amacı sürekli iktidar olmaktır. bu çaba ona çoğu zaman sorun çözme görevini unutturur. jean monnet
Ruhunda ateş olan, şeytani izler taşır, Kalbi toprak olanlar, Adem'de sonsuzlaşır.
andelip

andelip

@andelip Etkin Üye
ŞairYazarVip Üye
  • 27 Ekim 2007'den beri üye

Şiir Yorumları

andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 21:01:55
Nadide ifadelerle hayatın cenderesinden geçerken
düşen, şaşan, kaşan, deşen, insanoğlunun serencam-ı hayatını
gözler önüne sermiş güzel bir şiir olmuş kıymetli hocam.
tebrik ediyorum
selam ve saygılar..
Düşmeye gör, @Çiloğlu
16.9.2024 09:18:05
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 20:55:25
Düşünür olmuşum artık ölümü
Rüzgarlar savursun benim külümü
Elimle diktiğim sevda gülümü
Bölen insanlara yüreğim küskün

duygu dolu şiirinizin final bölümü
gayet derin manalar ifade eden dizelerle süsülenmiş nadide bir çiçek gibi...
ifadeler...

Yüreğim küskün, @azaptar
16.9.2024 18:27:13
Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 20:50:55
ömür dediğin nedir ki? göz açıp kapayıncaya kadar geçip gidiyor kıymetli dost...
gayet güzel ifadeler akıcı ve berrak,
aynı zamanda şiirin ahengi ve ritmi de yerinde
Duygu dolu fadeler, alabildiğine revnaktar..
tebrik ediyorum..
selam ve saygıl...

Ömür dediğin, @cinitas
16.9.2024 19:34:45
Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 19:07:01
Tebrik ediyorum kıymetli hocam ayaklar yere tam basmakta..
selam ve saygılar..
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:57:58
Hak nuru tamamlayacak! demişsiniz kıymetli dost.. lakin
biz insanlar bu süreci uzatıyoruz maalesef...
nefsi arzularımızı ve dünya beklentilerimizi bıraka bilirsek bu hakikatı hızlandıra biliriz..
aksi haldı hiç kurtuluşumuz yoktur...
selam ve sa...

andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:54:42
Gözünle bakışan, benim yegane,
Canım feda olsun, aşk-ı canane,
Yollar düze çıkar, kalır virane,
Bakarken hoş etti, ela gözlerin.

naçizane bende yazmıştım bir zamanlar ela gözlere..

tebrik ediyorum duygu dolu şiirinizi..
selam ve saygılar..
Ela gözlerin-2, @hosoglu
16.9.2024 17:05:06
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:45:20
Hükümsüz kaldı din ve ayet
Her gün zulüm her gün cinayet
Tepeden tırnağa denaet
Kokuşmuş dışımız içimiz
Hayırsızdır çoğu işimiz.

maalesef ki maalesef diyorum üzülerek doğru ve haklısınız...
dini ayaklar altına alan dalalet içinde yaşayan
bi...

andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:39:53
Tek gerçek olan ölüm adına yazılmış güzel bir şiirdi kıymetli dost..
biz de çeker gideriz birgün...
üstümüze toprak atılır birgün
kabirde hesaplar dürülür birgün
biz de kabirden geöeriz birgün...
Rabbim kabir azabından koruması dileğiyle.
selam...

Birgün, @Kırgınım sana hayat
16.9.2024 12:56:07
Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:33:09
Ne zaman kin nefret ve şiddetle doldu yürekler diyorsunuz ya....
İnsanoğlunun içinde saklı olan
kin, nefret, haset ve adavet duyguları
zamanı geldiğinde ve zemin musait olduğunda mutlaka ortaya çıkmaktadır..
bu taa Hz adem zamanında kabil'in H...

andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:22:34
Manası çok derin beyitlerin sırrını çözemesek te eşlik etmek istedim...

Bu nasıl bir şiirdir manası çok derin
Aldı götürdü bizi semaya hararetin.

diyerek tebrikler derim kıymetli dost,,
selam ve saygılar..
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 17:10:10
Şiirin başlığını gördüğümde okumak istemedim ama
şiiri okuduğumda başlıkla hiç alakası olmadığını gördüm...
başlık elbette mecaz anlam yüklemek amacıyla seçilmiş olabilir..
Mutlaka şairin bir bildiği olmakla birlikte
ne mana yüklemek istediği ş...

Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 12:50:00
Kıymetli dost... Şiiriniz, hasret ve hüzün dolu bir yüreğin serzenişi olmuş adeta...

Bir taraftan kaybolan sevdaların açtığı yaraları sararken..
diğer taraftan ızdırap ve çile dolu bir hayatın altında ezilmek..

Müzikle birlikte duygulu ve hüz...

Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 00:53:57
Duygu ve his dolu şiirinizin en etkili dizesi;

Oysa her başlangıcın bir sonu vardı,

Şiirin soluk borusu ve en derin manalar içeren dizesi bu dize gibi geldi bana..
bu sırrı çözen herşeyi anlamış demektir..

tebrik ediyorum..
selam ve saygıl...

andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 00:24:57
Hasret ve hüzün dolu şiiriniz, farklı bir tarz olmuş kıymetli dost..
Bırakıp gittiğin, aynı yerdeyim.. derken..
sevdiğini sabırla hala aynı yerde beklemek..
büyük bir sevdanın gereğiidir diye düşünüyorum..
tebrik ediyorum..
selam ve saygılar.. ...

Aynı yerdeyim, @ASIKLUZUMSUZ
16.9.2024 00:01:11
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 00:19:49
duygu dolu şiirinizi tebrik ediyorum..
güzel bir şiir okudum kaleminizden..
selam ve saygılar..
Seni konuştuk, @Selami TIRAŞLAR
15.9.2024 23:49:45
Etkili Yorum
andelip
@andelip
16 Eylül 2024 Pazartesi 00:17:31
Duygu dolu his ve heyecan dolu şiiriniz ne güzel kıymetli hocam..
ifadeler alabildiğine berrak sade ve revnaktar..
tatlı bir su kaynağından su içer gibi haz verdi bizlere...
cahil cesur olur derler..
aynen öyle de, insan ilmi ve irfanı arttıkça, ...

Edebi portre, @halilşakir
16.9.2024 00:00:27
Etkili Yorum
andelip
@andelip
15 Eylül 2024 Pazar 18:14:55
Tebrik ediyorum kıymetli hocam bu güzel şiirinizi..
revnaktar ifadelerle ne güzel anlatmışsınız kin ve nifak tohumlarını..
merhum Akif'in dediği gibi

Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem
Biri ecdad...

andelip
@andelip
15 Eylül 2024 Pazar 17:48:00
Bir dünya ki sevinç hüzün iç içe
gönüllere hırsızlar tadandı,
giderken bilinmez bir hiçe,
yaşayanlar değil ölenler utandı...

Şiirinizi okuyunca bu dizeler geldi aklıma kıymetli dost..
tebrik ediyorum..duygu dolu şiirinizi
selam ve saygılar.. ...

Ölen utandı, @avamperest
15.9.2024 16:47:43
andelip
@andelip
15 Eylül 2024 Pazar 17:01:02
Duygu dolu, his dolu şiiriniz bizi aldı başka diyarlara götürdü kıymetli dost..

ifadeler alabildiğine manalı ve revnaktar..
aynı zamanda sade ve berrak,..

yüreğnizden nebean eden bu rengarenk duygular,
çağlayanlar halinde gönlümüze aktı adeta...

andelip
@andelip
15 Eylül 2024 Pazar 16:35:10
Çakallar arslan rolunde çalım satarken..
Arslanlar kahrın pençesinde adeta inliyordu.
ve kulakları çınlatırken saksağan sesleri
Bülbüller yuvasında yutkunup duruyordu..

böyle bir handikap içerisinde bizler..
yine de hayata tutunmaya çalışıyord...

Tükendik biz, @Emir ŞIKTAŞ
15.9.2024 00:54:27
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
45.390
Şiir Okunma
310.161
Yazı Okunma
17.853
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL