Alçak ruhlu olanlar para arar, yüksek ruhlu olanlar ise saadet arar. ostrovski
SEVDAMDENIZ
SEVDAMDENIZ

...KALEMIN IZI...

Yorum

...KALEMIN IZI...

( 18 kişi )

27

Yorum

4

Beğeni

5,0

Puan

2886

Okunma

...KALEMIN IZI...

...KALEMIN IZI...

EDEBIYAT`IN YIKILMAZ HAYALI KÖPRÜSÜ


Degerli sair ve saire dostlari, uzun suredir, Edebiyat defterinde siir ve yazilari okuyorum, siz degerli insanlarin arasinda olmakdan buyuk mutluluk duyuyor ve huzur buluyorum. Din, dil, irk ve lisan ayirimi yapmadan butun dusuncelere, fikirlere saygim sonsuzdur.
Edebiyat sitesi ismi ustunde oldugu gibi, insanlarin duygulari, hisleri, acilari, ayriliklari, birlikleri, kardeslikleri, birlik ve beraberlik ruhu icerisinde toplumun hassasiyetlerini, örf, adet ve geleneklerini dikkate almamak gibi bir luksumuz olamaz, bu millet birlik, beraberlik ruhu iceri
sinde, Canakkale`de, Sakarya, Dumlupinar`da ve butun cephelerde birlikte mucadele etmislerdir.
Toplum olarak birligimizi, beraberligimizi sarsacak, gorus ve dusunceler olabilir fakat bizler buna musade etmemeliyiz, Bu vatan,bu millet hepimizin, ayni bayrak altinda yasiyoruz, bu nedenle burada yazilan siir ve yazilar yayinlaniyor ve okunuyor, olmasi cok onem arz ediyor, fakat bir ellin parmaklari kadar olmasada toplum icerikli sayfada, halkin ve toplumun icerisinde bulundugu durum gozardi edilerek sair veya sairelerin siir ve yazilarinin yer almasinda buyuk uzuntu duyuyorum.
Degerli dostlarim, vahsice oldurulen, 3 mahsum yavrular icin kaleme alinan yazi ve siirleri ilgi ile okudum, dikkatimi cekti merak ettim, sair ve saire dostlardan kac kisi okuma geregi duymustur diye baktigimda ne kadar duyarli bir toplum oldugumuzu, duyarliligimizin dille oldugunu bizzat gordum, bir ormek vermek istiyorum,: siirin adi " O 3 YAVRU" diye basliyor sair ve saire dostlardan sade 3 yorum vardi, toplam 37 kisi tekil okuma diyordu. Tarih 30,03,2011 saat : 23,50 itibari ile baktim, Toplumun duyarli oldugu siirler yazilar, " Porno, Erotik " gibi siir ve yazilara yapilan yorumlar ise yine ayni tarih ve saat itibari ile 20`nin uzerinde yorum, okunma sayisi ise 200 e yakin kisi ziyaret ederek okumuslar.
Bir baska konu ise, Alevilik konusunda bazi sair ve saireler sagdan soldan uc- bes kelime ve dize aliyor buraya ekliyor, sozde aleviligi temsil etmis oluyor, yalan yanlis bilgilerle oyle gorunuyorlar, " Ya ALLAH, Ya Ali, Ya Muhammed " diyen herkes kendisini alevimi saniyor, Alevilik dilde degil, özde yasanir, dogru bir yol vardir bu yolda; Allah`in bize gonderdigi Kur`an-i Kerime, Peygamberimiz Hz, Muhammed`e ve Ehl-i Beytine inanan ve onlar gibi yasayan istihattina inanmakla degil uygulayarak alevilik olunur.
Edebiyat defteri bildigim kadari ile aramizda cok usta sair ve saireler var olduguna inaniyorum, usta kalemlerden beklentim, özellikle toplumun hassasiyetini iceren siir ve yazilara yorumlarinda yanlis yapildigini dogru olmadigini, ve hatta yorumlarinda ikaz ve uyarilmasini istiyorum,
Siz degerli usta kalemler, bizlere öncü olmaniz gerekiyor diye dusunuyorum, sizler yorumlarinizda duyarsiz davranislarda bulunacak olursaniz " Bana dokunmayan, yilan bin yasasin." dememeliyiz. Dürüst, onurlu, saygin, yanlisa yanlis, dogruya dogru denmeli " aksi takdirde uyarilmayan, ikaz edilmeyen yanlisa yanlisla gitmek, onurlu kalem durusu sergilememis olur,
Siz degerli edebiyat defteri uyeleri, büyük bir cogunlugun benim gibi dusundugunu hissediyorum,
" Hepimiz birimiz, Birimiz hepimiz."

SEVDAMDENIZ,
Saygilarimla,


Uzun zamandir, kalemim ile ben oturdugum masa basinda, bazen dolma kalemime dokundum, siir yazmak adina, bazen de yuregimi actim, butun eserlere kursun kalemime dokundum, yorum yapmak adina. Var oldugum surece de vazgecilmez olarak kalacak icimde.
Nasil bir masal bu, kimse hayatta kalmayacak eserlerden baska, gercekler asili mi kaldi gozlerde, hayali geminin ustunde kaptan tayfa oluyoruz. Amansiz bir hastaligin SIKINTISINIMI cekiyor gozler, okunacak olani gormuyor. Kulak zarlarini mi deliyor gercekler, mantiga sigmiyor sozler. Devamli kacislarin izinde takipci gozler.
Cengel takili dil sus pus olup, carsaf misali katlaniyor, Kaypakligi urpertiyor belki, hayale, yanlisa, calintiya, eyvallah diyor. Sanki edebiyatin sessiz cigliklarina karismis eserler, sanki bir savas icerisinde kalemler. Bu savasin adi nedir bilmem lakin gozlerimiz butun kalemlerin bir maratonluk icerisinde oldugunu fark etmis olacak ki, bazi usta kalemlerin eserleri yetim kaliyor, birkac cumle eklenen eserlerin yaninda.
Kalem yazdigi kadar, gozler secici oluyor okunmasi gerekenleri gormuyor, yada goruyor duyarsiz kaliyor, bir selam vermeye. Edebiyata ekilen butun eserler tohumdur, yorum ile sulanir, buyutmek adina. Burasi bir beyin evi, edebiyatin kuralli kuralsiz, yasakli yasaksiz her degindigi nokta, saglamligi ile buyuk bir kaya parcasi gibi olmalidir.
Biz, bazen sessizligimizi burada bozmaksizin, yorum yapmaksizin, butun eserleri takip ediyoruz, agir top kalemler bir diger anlamda, usta kalemlerin eserleri, digerlerine orantili olmaksizin takip edilmiyor, gercegi vurgulamak gerekir ise, kim kimin eserine yorum yaparsa, bir digeri solugu yorum yapanda aliyor.
Hicbir eser ozgurce elestirilmiyor, sakincali, kuralli kuralsiz eserler yurek sagligi ile es geciliyor.
Iyi kotu her eseri birkac cumle ile yurek sagligi dileyip, sapka cikartilmasi
Surc-i lisan etti isek affola..........
SEVDAMBEYAZ...
Saygilarimla,


__ YORUM SOFRASI_

Bir varmis bir yokmusla baslayan, kalem kahramanlari.
Soyleyin hangi soguklukla, ördük paylasimlari.
Bosluklari doldurmak adina, calistik cabaladik.
Dolup tasanlarin ustu, sel olup gitti.
SEVDAMDENIZ...

Kültür mü adın, dön bir bak, çağdaş mı eksenin.
Her parmağın hareketi, duygulardan su taşır.
Adını biz koyduk bu zalim çağın.
Leyleğin ömrü iki lak lak.. Kaç darbe aldı kalemin.
SEVDAMBEYAZ...

Yargılara intikal edilmeyen kalem kahramanları.
Nereden aldın genişliği, açtın göğsünü.
Giriş, gelişme, sonuç der iken.. Nefes nefese kalmışsın, dur biraz.
Hele bir gel dinlen biraz.. Ne vakit sildin kalemden, geri vitesi.
SEVDAMDENIZ...

Gecelik giydirdik şiire, porno ile geldi.
Çek çekebildiğin tarafa, alıp başını gitsin.
Masumiyet giydirdik şiire, tatlı tatlı esti.
Sanki sütü verilmiş, baygın baygın bekledi.
SEVDAMBEYAZ...

Akıl akıldan üstündür diyen, ağır toplar.
Giydirmiş şiire pijama, yol verin der.
Incecik tığ gibi, kıvrım kıvrım dizeli olan.
Hani bana, hani bana der.
SEVDAMDENIZ...

Bakarsın hastaneden yeni çıkmıs bir şiir.
Kan kusuyor hayatın dört bir eksenine.
Öte yanda sahipsiz yetim kalmıs bir şiir.
Benim günahım, benim günahım ne der.
SEVDAMBEYAZ...

Çekildim ayak altından, uzaktan izledim seni sizleri.
Düşünen makinalar, dikiş nakış işledi.
Her çizgi yanlış bilmeden, aldı başını gitti.
Çuval yarışı düşürür, hırs insanı öldürür.
Kanalizasyon çukurları, iştahla kapar.
SEVDAMDENIZ...

Kaleme esen rüzgarlar adına.
Elini vicdanına götürsen, ateş mi yakar.
Söylerim söylersin, başımı ağrıtansın.
Dilim sivri, kalemim uçuk, aklım yarim olsa da.
Hele bir bak şu konuşana dersin.
SEVDAMBEYAZ...

31,03,2011
..... Iki yurek, Tek kalem`de ....SEVDAMBEYAZ ve SEVDAMDENIZ...

Paylaş:
4 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (18)

5.0

100% (18)

...kalemın ızı... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz ...kalemın ızı... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...KALEMIN IZI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Seyit Kazım
Seyit Kazım, @seyitkazim
3.4.2011 23:07:20
5 puan verdi
SELAM ŞAİİR DOST KUTLARIM ANLAMLI ESERİNİ
CANDAN OKUDUM HAK İLE BİLE KALEMİNE
BEREKET OLSUN
HERDEM ARTSIN EMEĞİN
EKSİLMESİN HAK İLE PUANIM TAMDIR
SEYİT KAZİM SAYGILAR
,,,
,,,,,,,,,,
,,,
KNİSK
KNİSK, @knisk
3.4.2011 21:09:30
ÇOK DEĞERLİ KALEMŞÖRLER ;
TAMAMINA OLMASA BİLE %80 VE 90 NINA KATILMAMAK MÜMKÜN DEĞİL ..GERÇEK MANA DA TESBİTLERDİ ELBETTE..SİZLERİNDE DİKKATİNDEN KAÇMADIĞINA İNADADIĞIM ,HEM SEVİNDİRİCİ HEM ÜZÜCÜ İKİ DURUM VARDI BENCE..BİRİ HEPİMİZİN YORUM ADINA YAPTIĞIMIZ YANLIŞ..İKİCİSİ İSE ,HALA YANLIŞI YANLILA DÜZELTME ALIKANLIĞIMIZI SÜRDÜRME..YANİ YORUM ADINA (ki buna yorum denirse...) BİLE BİLE YANLIŞ YAPMAYA DEVAMDI....İÇİNDE ŞAHSIMDA DAHİL ,BU SAYFADA AHKAM KESENLEREİ BİR TAKİP EDİN.."körler sağırlar" GELENEĞİNİ İLKELELEŞTİRMEYE ÇALIŞTIĞIMIZ GÖRÜLECEKTİR..ÖYLEYSE NEYİN EDEBİYATINI YAPIYORUZ..KALDIKİ İNSAN OĞLU EGO SUNUN TATMİNİ İÇİN SEVMEDİĞİNE BİLE SEMPATİK GÖRÜNMEYE VE DAVRANMAYA ÇALIŞMAZ MI..NEYSE DEMEM O Kİ ;BİZ TOPLUM OLARAK BUYUZ..BUNUN ALEHTE DEĞİŞMESİNDEN DE PEK HOŞLANMAYIZ..AMA BÖYLE BİR KONUYA DİKKAT ÇEKMENİZ BİLE ÇOK ÖNEMLİ VE MEDENİ CESARETTİ HER İKİ YÜREĞİ VEDE KALEMİ ELBETTE ERDEMLİ DAVRANIŞ ADINA KUTLAMAK İSTERİM.SELAM VE SAYIMLA.
-Abdulkadir Yıldız-
-Abdulkadir Yıldız-, @abdulkadiryildizz
3.4.2011 15:57:03
değerli yazı ve şiirlerinizi okudum.katılmamak mümkün değil. Tabi ki burası bir kültür sitesi. Üyeleri bu kültürel değerleri yaşatan insanlar.gelenekleriyle değer yargılarıyla ülkenin her yerinden ,bölgesinden katılımcılar var.Herkes yöresel özelliklerini korumakla beraber genel olarak davranmak zorunda.Müspet yönlerini bir birine yansıtarak bir bütünlük oluşturulmalıdır.Böylece farklılıklar zenginliğe dönüşür.inanç ve fikir konularına gelince ,bunun siyasi ideolojilere alet edilecek kadar basitleştirilmemesi gerekir.mutlaka kaynağından öğrenerek beyanda bulunulmalıdır.yorumlara gelince çok değerli üstatlar var sitede. dikkat ediyorum ziyaretçileri bir parmak sayısını geçmemiş çoğu zaman .Halbuki onlar yararlanılacak şair ve eserlerdir.yorum ve değerlendirmelerde her üyenin rahatlıkla becerebileceği incitmeden kırmadan gerek teknik gerek mana bakımından eleştiriyi yapmalıdır. yalnız onama niteliğinde olmamalıdır.Bu olmalıdır ki iyi ve güzel olanlara sürekli yenileri katılabilsin.
Düşünce fikir ve insanın iç dünyasına katkısı olmayan yazılar onamalarla aynı üslupta çoğalarak devam edecektir.
inanıyorum ki hassasiyetiniz örnek teşkil eder yazınız ve uyarılarınız dikkate alınır.
Sevdam deniz ve sevdam beyaz'ın yazı ve şiirinin mesajını alan biri olarak mesajın alınacağ ümidiyle sizleri tebrik ediyorum
tekrar yazınız için teşekkür ediyorum
selam ve saygılarımla
kanayanyaramsın
kanayanyaramsın, @kanayanyaramsin
3.4.2011 00:38:29
5 puan verdi
yüregi güzel insan yazınızı ve şiirinizi sonuna kadar okudum ve büyük tad aldım
böylesi güzellikleri ve gerçekleri yazdıran yüreginizi ve kaleminizi gönülden kutlarım
nasihat gibi çok çok güzeldi sonuna kadar katılıyorum
sayğılarımla selamlar.
Aşık Alemi
Aşık Alemi, @asikalemi
2.4.2011 23:08:33
5 puan verdi
Yazdiklarina katiliyorum maalesef haklisin Dostum lakin kimse elestirlmeye gelmiyor bu yuzden bir cok sair dostumu aliniyor guceniyor Sanirim bende onceleri bu konuda hassas idim :) neden diyeceksin !? bir kac elestiri almistim farkli bir sitede iyi guzel onun yorumu dedim sayfasina gittim dedim bir iki siirini okuyayim HANI bu kadar ahkam kesiyor Edebiyat uzerine siirleri sanirim cok iyidir diye dusundum LAKIN GORDUGUM manzara korkunctu :):) boyle bir sey olamaz dedim
o yuzden bu konuda yorumsuz kalmayi tercih ediyorum
Hassasiyetin icin tesekkurler onemli bir konu elestirilerin sizinde dediginiz gibi yapici olmasi gerek yikici degil
Guzelliklerde kalin saygilar


Bir varmis bir yokmusla baslayan, kalem kahramanlari.
Soyleyin hangi soguklukla, ördük paylasimlari.
Bosluklari doldurmak adina, calistik cabaladik.
Dolup tasanlarin ustu, sel olup gitti.
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
2.4.2011 13:37:19
Siz degerli usta kalemler, bizlere öncü olmaniz gerekiyor diye dusunuyorum, sizler yorumlarinizda duyarsiz davranislarda bulunacak olursaniz
..........................................Günümüzde baba oğluna bir şey diyemiyor

Bu sebeple ben kendi adıma konuşuyorum,Türk edebiyatı,Ülkemin Birlik ve Bütünlüğü,Milletimin dirliği,beraberliği ve bütünlüğü üzerine elimden geleni yaptığımı sanıyorum

..............................Ama haddimi de aşmam ve bu güne kadar aşmadım

İnanıyorum ki....Bu sitede yazılarıyla,yorumlarıyla,davranışlatı ile örnek olabilecek insanlar fazlasıyla vardır

Dilerim öneri ve tavsiyelerinizi,rica ve istirhamlarınızı dikkate alırlar

Selam,saygı ve dua
Mahmut Ali
Mahmut Ali, @mahmutali
2.4.2011 10:42:09
Bu duygular düşünceler tüm insanlarda olması gereken duygulardır ama ne yazıkki dünya müşkülü az okuma alışkanlığı birde sizin söylediğiniz gibi az yorum yapılması gerekene çok yorumlar yazıldığı durumlar var ben ANKARA YANIYOR başlıklı şiirimi yazdığımda 6 sıtede yayınladım ANKARA belediye BAŞKANI Melih beye kadar ulaştırdım ama malesef bir yanıt almadım buna benzer çok konularda şiirler yazdım her konuda yorum bile yok sayılır hiç unutamadığım bir konuyu sizlerle başlaşmak istedim bir bayan arkadaşıma sıradan bir şiirimi hediye ettim inanın nasıl yorum yazacağını şaşırdılar nasıl övğüler yorumlar yazacagını bilemediler çok üzüldüm o şiiden da çok güzel şiirler yazdım durumun ne olduğunu ziz düşünün bizler böyle bir milletiz yanlış anlaşılmasın herkezi kastetmiyorum şiiri şiir olduğu için değer verenler elbetteki çok var aramızda saygılar sunuyorum
Murat Çakır (şeker29)
Murat Çakır (şeker29), @muratcakir-seker29-
2.4.2011 00:57:05
duayrlı kalemi tebrik ediyorum saygımla..............
kul bahri
kul bahri, @kulbahri
2.4.2011 00:28:19
.....................
Bir varmis bir yokmusla baslayan, kalem kahramanlari.
Soyleyin hangi soguklukla, ördük paylasimlari.
Bosluklari doldurmak adina, calistik cabaladik.
Dolup tasanlarin ustu, sel olup gitti.
.
Merhaba sevgili kardeşim.
Güzel yazını ve şiirini okudum.
Doğru ve güzel şeyleri, hassasiyetleri dile getiriyorsun.
Agzına, yüreğine saglık.
Ancak burası zannettiğin gibi bir yer değil.
Ben bir kaç defa benzer konuları dile getirdim ama dikkate alan olmadı.
Hatta yazdığım yazıyı kaldırdılar.
Onun için canını sıkma.
Eleştiri yapanlar fazla sevilmiyor.
Onun için dikkat edersen pek şiir yayınlamıtorum.
Burada daha çok (sözüm meclisten dışarı) körler sagırlar, birbirini agırlar ................
Şiirlerin edebiliğine, güzelliğine değil kimlerin yazdığına bakılıyor.
Onlar yorum alıyor, onlar günün şiiri seçiliyor.
Ha bu arada güzel şiirler de var gerçekten.
Ben de zaten fırsat buldukça onları okumak, takip etmek için burdayım.
Selam ve muhabbetle...
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Yaşanmamış Aşkların Şairi, @ya-anmam-ca-klar-nc-airi
2.4.2011 00:26:46
5 puan verdi
Bilgilenmiş olmak, bu günümü boşa geçirmediğimin kanıtı oldu yazınızı okuduktan sonra.

Selamlar..
S / ÂYE
S / ÂYE, @s-ye
1.4.2011 22:46:54
5 puan verdi
Yazınıza bütünüyle katılıyorum. Şiir denince akla ,aşk'' geliyor. Halbuki şiirin ona yakın türü var. Ben bu sayfada kimsenin kuyruğuna basmak istemedim ama; zamanı geldi. Evvela bu günün şiirlerini seçenlerin şiir anlasyışından bir problem var. Genellikle günün şiirleri aşk şiirleridir. Ve de ne kadar imge salatası olmuş şiirler gündemde. Fakat günün şiirleri farklı türlerde seçilmeli. Yedi günün şiiri varsa, biri ,,Aşk'' biri ,,Hiciv'' biri ,,Epik'' biri ,,Pastoral'' şiir türünden seçilmelidir ki insanlar diğer şiir dallarına ilgileri artsın. Bunu yaparlarsa sevinirim. Genellikle milliyetçi şiirler ve aşk şiiri gündemde.

Diğer bu husus şiir sürrealist hale gelmiş. Toplumdan kopuk ve imge batağına batmış durumda. Şiir tolumsallaşmalı.
Bu sayfada iki blok var. Sol kesim (Alevi), sağ kesim (sunni). Bu iki grub sadece kendi içine kafayı gömmüş, başka bir dünyadan çok uzaklar. Şiire şiir gibi yaklaşan yok açıkcası. İçinde Ali, Atatürk veya Muhammed, İslam kelimesi olsun yetiyor, ,,Muhteşemdi'' lafını yapıştırmaya.

Ayrıca hiç kimse eleştirilmeyi sevmiyor. Öğrenmeyi sevmiyor.

Yazınız için çok teşekkür ederim. Çok çok çok güzel bir yazıydı. Emeğinize sağlık.

Selam ve saygılarımla.

feyzi kanra
feyzi kanra, @feyzikanra
1.4.2011 21:59:42
5 puan verdi
Yazdıklarınıza katılıyorum.Bilhassa belden aşağı şiirlere çok yorumlar yapılıyor pardon yorumlar yapılmıyor ödünç alkışlar atılıyor.Utanılacak bir durum.
Söylenmedik söz mü kaldı?
Her şey kabuk öz mü kaldı?
Mangal gibi her bir yürek
Yüreklerde köz mü kaldı?

Di/yorum.Selam ve sevgilerimi sunuyorum kardeşim.Allah a (cc)emanet olun.
Genç Ozan
Genç Ozan, @gencozan
1.4.2011 20:30:12
5 puan verdi
Böylesine bir duyarlı kalemi yürekten kutlarım
Saygılarımla.....
H.TATAR
H.TATAR, @h-tatar
1.4.2011 18:38:17
5 puan verdi
SEVGİLİ SEVDAMDENİZ VE SEVDAMBEYAZ KARDEŞLERİM ,

Aslında geneli kapsayan ve çoğu alanlarda çok mu çok anlamlı , manalı , dersler verip , yollar gösteren fevkalade insani ve eğitici bir nesir ve manzum karışımı iki yürek bir kalem olarak , cesaret dolu bir performansla bizlere sunuyor ve neler yapmalı düşünceleri ve de birfiil icra etmeleri bütün detayiyle ortaya koyuyorsunuz. Bir kere bütün bu pozitif düşüncelerinizi ve fikirlerinizi yüzde yüz olmasa bile paylaştığınız için bütün hassasiyetimle sizleri kutlar ve sevgilerimi tevdi ederim.
Gelelim toplumsal sorunlara ; insanların, şairlerin , şairelerin ve usta kalemlerin gösterdiği ilgilere ve bizzat var olması gereken sorumluluklarına . <<YALNIZIZ>> adlı şiirimde ifade ettiğim gibi <<İnsanlar tezikmişler yollarından - Allah bile razı değil yarattıklarından>> diyorum. Globalleşmiş dünyada gelişmiş ülkelerin yıllar önce yaptıkları plan ve projeleri vardır . Bu gizli kapılar ardında hazırlanmış olan oyunlar devreye sokularak , kendi dışlarında kalmış olan bütün Halkların aklını da , fikrini de ve ruhunu da istedikleri gibi uyuşturuyorlar ve insanları birbirleriyle savaştırıp, hedefledikleri bütün rantlarına ve çıkarlarına kavuşuyorlar. Bir de geri dönüp şöyle o uyuşturdukları ve oyuncak haline getirdikleri insanlara bakıp, dalga geçiyorlar. Aklı,fikri,ruhu ve hatta bedeninin bile kendisine ait olmadığı korkusu içindeki bu denli insanlardan,toplumlardan ve halklardan ne beklenebilir ki, adetler,gelenekler ve görenekler tam anlamıyla yerine getirilebilinsin. ÜÇ MASUM ÇOCUĞUN HUNHARCA KATLEDİLMESİ DİKKATLERİ ÇEKSİNDE İLGİLENSİN. Dedim ya İnsanlar tezikmişler yani dağılmışlar,parçalanmışlar ve artık kardeş kardeşi , baba oğulu , anne kızını ve hülasa hiç kimse kimseyi tanımaz ve sormaz hale gelmiş. Diğer taraftan hiptonize edilmişler. Taaa önceleri , zamanında paçalar kaptırılmamış ve BÜYÜK ÖNDERİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN , İLKELERİ , YÜZ YILLARI AŞAN FİKİR VE DÜŞÜNCELERİ ŞİMDİYE KADAR BİRFİİL TAM ANLAMIYLA İCRAA EDİLİP , YERİNE GETİRİLSEYDİ , bu yazdığınız olumsuzlukların çoğu olmayacaktı. Emperyalist ülkelerin uşaklığını ve yalakalığını yapan ve kendi halkını , devletini peşkeş çekip , ayağının altındaki dalı kesmeyecekti. İşte böyle bir ortamda ve kim kime havası içinde sürüp giden bu depdebe bizleri bu hale getirdi. Ancak, yine de donanımlı ve akliselim insanlar ve toplumlar , her alanda birlik ve beraberlik içinde olmalılar , kendilerini A-Z kadar donatmalılar her alanda , diğer bir tabirle yüzyıllardır uyumuşluktan çıkıp , uyanmalılar ve sürü olmaktan kurtulmalılar aksi taktirde daha da kötü olacaktır.
ALEVİLİK VE ALEVİLİK KONUSUNA GELİNCE ; bu konuda başlı başına çok derin ve önemli bir konudur. Bu kadar önemli olan bu alanda tabii ki, yüzeysel ve geçiştirici birşeyler yazarak ALEVİLİK böyledir demek, abesle iştigal etmektir. Aleviliği çok mu çok iyi tahlil ve analiz edebilmek için büyük ve uzun süreli araştırmalar yapmak, ilmi ve batini alanda yapılan bütün konferanslara,panellere ve toplantılara katılarak , çeşitli görüşler doğrultusunda , bu konunun uzmanları tarafından eğitilerek ve ALEVİLİĞİ yaşayarak ve ancak ondan sonra söz edebilme olgunluğuna gelmiş olmak gerekir. Sonra ALEVİ TOPLUMU , yüzyıllar boyunca ezilmiş, katledilmiş, yüzülmüş, yakılmış ve horlanmış olarak, Şeyhülislamın verdiği fetvalarla birsürü iftiralara maruz kalmış. Bütün bunlardan kurtulmak ve kendine gelmek o kadar kolay olmasa gerek. Hala da birçokları tarafından <<Ben Aleviyim>> dediğin zaman dikkat çekip, benimsenmiyorsun. Sevgili SEVDAMDENİZ VE SEVDAMBEYAZ kardeşlerim, sizlerin buraya yazdığınız ALEVİLİK hakkındaki düşüncelerinize katılmamak mümkün değil. En azında bu kadarıyla bile yolumuzun ve yöntemimizin ne kadar sosyal,kültürel,eğitsel ve insani olduğunu bu değerli beyanlarınızla ortaya koyuyorsunuz. Sizi, yürekten kutluyor ve cümlemize ALLAH akıl fikir ihsan eylesin diyorum. KURAN-I KERİM , HZ. PEYGAMBER VE EHLİBEYİT deyince , aklıma kendi yazdığım <<SANA NE >>adlı şiirimi getirdiniz. Bu şiirimin iki kıtasını dikkatinize sunuyorum.

SEVDALIYIM EHLİBEYİTE BEN KURBAN
NE ARARSAN ONDA VERİYOR DERMAN
ÇIKARMA GÖNLÜNDE YAD EYLE HER AN
ALEVİYİM , KIZILBAŞIM SANA NE ...

ONİKİ İMAM KATARINDA BİZİ
KAYIM EYLE DE BOZULMASIN DİZİ
ELİNE , BELİNE , DİLİNE SÖZÜ
ALEVİYİM , KIZILBAŞIM SANA NE ...


Sevgili Kardeşlerim, ben bu siteye kaydolalı 2 yıl 18 gün oldu . Nerdeyse o günden bugüne bu sitede şiir yazan , öyküler ve hikayeler yazan birçok şair, şaire ve yazar dostlarla yazıştık , konuştuk ve sunulan şiir ve yazılara yapılan yorum ve eleştirilerin hiç mi hiç eleştiri niteliğinde olmadığını ve eleştiri denilince eksiğiyle,noksanıyla,fazlasıyla gerçek detaylar ve yapıcılık doğrultusunda olmasını , kimsenin kimseye kırılmamasını , gruplaşılmamasını, taraf tutulmamasını, hatırı gönülü var da , ya da o bana yorum yazdı ben de ona yazayım şeklinde olmamasını söyledik durduk. Maalesef hiç kimse nazarı dikkate almadı. Nihayetinde Site Yöneticiliğine bile bu durum aksedildi. Sayın Site Yöneticimiz ANSIZIN , bu konuda çeşitli çalışmalar yaptı ve bizlere bu çalışmalar hakkında bilgi verdi ve hatta <<NEŞTER<< adı altında gerçek eleştirilerin yapılması istendi.Buna rağmen ve yine maalesef çoğu arkadaşlar uyum sağlamadı ve kendi bildiklerini yapmaya devam ettiler ve ediyorlar. Yani << KÖRLER , SAĞIRLAR , BİRBİRİNİ AĞIRLAR<< hesabı devam ediyor . Bir de , bazı şair ve şairelerimiz, sadece bir yol tutturmuşlar ve sanki bir dizi (film) misali sürdürüp duruyorlar. Sevgili Kardeşlerim , sizin sözünüze geleceğim yani pek önem arz etmeyen şiirlerin yorumu ve puanı başına almış gitmiş, diğer taraftan gerçekten de toplumsal ve sosyal sorunlara el atmış şiirlerin yorumu ve puanı küçük ölçülerde kalmış. Tekrar bu konuyu gözler önüne serdiğiniz için Sizlere teşekkür ederim. Dilerim bundan sonra daha gerçek detay ve doğrultularda bu önemli eleştiri mekanizması laik olduğu yerini bulur. Bu konuyu içeren <<NE YAZSAM OLMUYOR<< adlı şiirimi lütfeder de okursanız , ne demek istediğimi bir kere daha anlamış olursunuz. Benim güzel SEVDAMDENİZ VE SEVDAMBEYAZ KARDEŞLERİM HER ŞEYLERİN GÖNLÜNÜZCE OLMASINI VE BAŞARILAR DİLERİM.

DOSTÇA SEVGİLER VE SELAMLARIMLA

H.TATAR tarafından 4/1/2011 6:57:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Abdulkadir BOSTAN
Abdulkadir BOSTAN, @abdulkadirbostan
1.4.2011 14:22:16
5 puan verdi
Biz, bazen sessizligimizi burada bozmaksizin, yorum yapmaksizin, butun eserleri takip ediyoruz, agir top kalemler bir diger anlamda, usta kalemlerin eserleri, digerlerine orantili olmaksizin takip edilmiyor, gercegi vurgulamak gerekir ise, kim kimin eserine yorum yaparsa, bir digeri solugu yorum yapanda aliyor.
Hicbir eser ozgurce elestirilmiyor, sakincali, kuralli kuralsiz eserler yurek sagligi ile es geciliyor.
Iyi kotu her eseri birkac cumle ile yurek sagligi dileyip, sapka cikartilmasi
Surc-i lisan etti isek affola..........
SEVDAMBEYAZ...

şair yüreği bu olmalı ve kalemi de yüreğinin doğrultusunda akmalı
okuduğum yazı ve şiir içerik olarak çok anlamlı ve gerçeğe ışık tutuyor
fakat uygulamaya gelince ne kadar etkin olur bilmiyorum en azından her okuyan kendince bir şeyler
bulup bir adım atabilmişse bu da, yazının hedefine ulaşması demektir...saygıyla kutladım hasas kalemi
NAZMİ ŞENUSTA
NAZMİ ŞENUSTA, @nazmisenusta
1.4.2011 12:37:28
5 puan verdi
Kaleme esen rüzgarlar adına.
Elini vicdanına götürsen, ateş mi yakar.
Söylerim söylersin, başımı ağrıtansın.
Dilim sivri, kalemim uçuk, aklım yarim olsa da.
Hele bir bak şu konuşana dersin.
SEVDAMBEYAZ...

Bembeyaz sevdalarda büyük aşklara değerli şaiirim şiirinizi kıtlar saygılar sunarım.
Mehmet Aktaş
Mehmet Aktaş, @mehmetaktas
1.4.2011 12:26:11
5 puan verdi
İçli yazınızı ve güzel şiirinizi kutlarım dost şair.
Zaman zaman aynı duyguları bende paylaştım.
Sağlıcakla kalınız...
muhacir bozkurt
muhacir bozkurt, @muhacirbozkurt
1.4.2011 00:59:00
Muhterem Kardeşim,
Ele aldığınız konu mükemmel. Şair dediğin toplumun geçmişinden derlediğini geleceğine aktaran duyarlı yürektir. Her gözün görmediğini görebilen er gözdür. Söylenmesi zor olanı kolay hissettirebilen söz sanatkârıdır şair. Ben böyle düşünüyorum. Lâkin duygularını bedenlerinin tesirinden kurtaramayanların kalem oynattıkları sayfalar o kadar çok ki... toplumsal meseleleri kim işliyor ve ne kadar görebiliyoruz ? Keşke yazanların/yazılanların tümünü görebilsek...
Saygı ve selâm duyarlı yüreklerinize...
kul düşünce
kul düşünce, @kuldusunce
1.4.2011 00:36:53
5 puan verdi
Bir ses duydum derinden,
Sevdam denizin gönlünden,
İnciler saçılmış,
İki yürek tek kalemden,

yazdıklarınıza katıldım ben,
Kutladım duyarlı yüreklerinizi,yürekten...
Selamettin PULAT
Selamettin PULAT, @selamettinpulat
1.4.2011 00:13:42
5 puan verdi
.....Sevgili SEVDAMDENİZ, SEVDAMBEYAZ ile birlikte yaptığınız yorumdaki tüm düşüncelerinizin altına imzamı atıyorum.
Şuna inanın ki ben bu serzenişlerden üzerime düşen payı aldım ve öz eleştirimi yaptım.
.....Bundan sonra bu konularda daha duyarlı ve dikkatli olmaya özen göstereceğim. Böylesi bir medeni cesareti göstererek
toplumsal sorunlara dikkat çekme çabanızdan ötürü sizleri yürekten kutluyorum.
....Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Sizleri saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

Selamettin PULAT tarafından 4/1/2011 12:57:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bekir yavuz
Bekir yavuz, @bekir-yavuz
31.3.2011 23:48:10
duyarlı davranışınızı candan kutlarım.söylediklerinize katılmamak mümkün değil.saygılarımla.
halilşakir
halilşakir, @halilsakir
31.3.2011 23:28:46
Sayın Sevdambeyaz ve sevdamdeniz, yazınızı ve her ikinize ait dizelerinizi sonona kadar
atlamadan okudum.sizi en iyi anlayacaklardan bir olduğumu zannediyorum çünkü;
bu çabanızın bir kaç mislini 5 senedir antoloji.com ve edebiyatdefterinin ilk döneminde
müteaddit defalar ben de yazdım...gördümki, yorum yazana yorum,favori listesine alandan favori,puan verene puan
veriliyor ve bunun değişmesi de mümkün görünmüyor.ben buna MEN DAKKA DUKKA adını koyarak yıllarca yazdım ve bıktım.
şimdi o konuyu aştım.ben genellikle beğendiğim şiirlere yorum yazıyorum,o sebeple de hepsine olumlu ifadelerim oluyordur
çünkü olumlu bulduklarıma yazıyorum,bana yazmayanlara da en küçük bir sezenişim olmuyor,ki önceleri oluyordu.
şimdi önemsediğim konulardan bazılarını yazmak istiyorum:bazı şuara,bu meydanı vaaz kürsüsü,bazıları mohaç meydanı,
bazıları sıffin savaşı,bazıları çoban çeşmesi ve bazıları da mecnunun sahrası gibi görüyor ki saygılarım hepsine sonsuz ama şair özgür olmalıdır,gerektiğinde bu konuların her birinden eserler verebilmelidir.ben bazen aşk şiiri yazıyorum ki tamamı kurgudur çünkü eşimi bile severek aldım,aşık olarak değil ama bu aşkı yazmama engel değil idi...lakin bir şiir dostum:UTANMIYOR MUSUN,63 YAŞINA GELMİŞSİN,HACCA GİTMİŞSİN HALA NE AŞKI ...diye tersleyenler oldu o pamuk hala kulağımda...yazacak çok...başka şiirlere de uğramam gerek...uğraşınızda başarılar diliyorum ve kalbi saygılarımı sunuyorum...Halil Şakir Taşçıoğlu..Hacı-İNŞAAT MÜHENDİSİ.
AZAP
AZAP, @azap
31.3.2011 23:16:22
5 puan verdi
DOSTLAR BİZLER HAYAL ALEMİNDE YAŞAYAN NE KADAR PUAN NE KADAR YORUM ALAYIM DİYE BOŞ EDEBİYAT PEŞİNDE GEZEN ÖĞRENMEYİ BİLE BECEREMİYEN BİR BÖCEK PEŞİNDE KOŞAN KİŞİLER OLDUK...YANİ NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE MİSALİ...ROBOTUZ GÖSTERİŞLERE...VARLIK VE YARATILIŞTAN UZAĞIZ GERÇEKLERE KUSUR BİZDE SUÇTA BİZDE ASIL ÖZÜR DİLEMEK HATAYI KABULLENMEK ÖZÜMÜZE DÜŞER HARİKASINIZ KUTLARIM GÖNÜL SESİNİZİ KALIN GÖNLÜNÜZCE...

AZAP tarafından 3/31/2011 11:16:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
zafer kocakuşak
zafer kocakuşak, @zaferkocakusak
31.3.2011 23:06:30
5 puan verdi
Yazılar ve dizeler çok anlamlı,evet herşeye birazdaha duyarlı olmak lazım size katılmamak mümkünmü, yürekten kutluyorum sizi tebrikler.

saygılarımla
SEVDAMBEYAZ
SEVDAMBEYAZ, @sevdambeyaz
31.3.2011 22:23:30
5 puan verdi
Böyle bir konuyu kaleme almak düşüncesi bende var idi fakat cesaretim yok idi, senden bu konuda birlikte calışma teklifi aldığımda, senden cesaret alarak kaleme değindim, değindik.. Bizler neye duyarlı olup olmadığımızı bilmiyoruz, hassasiyetler bir noktada ya görünmüyor, yada görünüyor da, belirttiğimiz gibi duyarsız kalıyor.. Ya gözümüzü kapatacagız, yada bu diyardan gideceğiz.. Emeğine yüreğine sağlık, hassas bir konuya değindin, benim de katkım oldu ise, ne mutlu bana diyorum... Sevgilerim ile....
türkmendağlı
türkmendağlı, @turkmendagli
31.3.2011 22:13:18
YORUM SOFRASI_

Bir varmis bir yokmusla baslayan, kalem kahramanlari.
Soyleyin hangi soguklukla, ördük paylasimlari.
Bosluklari doldurmak adina, calistik cabaladik.
Dolup tasanlarin ustu, sel olup gitti.
SEVDAMDENIZ...

Kültür mü adın, dön bir bak, çağdaş mı eksenin.
Her parmağın hareketi, duygulardan su taşır.
Adını biz koyduk bu zalim çağın.
Leyleğin ömrü iki lak lak.. Kaç darbe aldı kalemin.
SEVDAMBEYAZ...

Yargılara intikal edilmeyen kalem kahramanları.
Nereden aldın genişliği, açtın göğsünü.
Giriş, gelişme, sonuç der iken.. Nefes nefese kalmışsın, dur biraz.
Hele bir gel dinlen biraz.. Ne vakit sildin kalemden, geri vitesi.
SEVDAMDENIZ...

Gecelik giydirdik şiire, porno ile geldi.
Çek çekebildiğin tarafa, alıp başını gitsin.
Masumiyet giydirdik şiire, tatlı tatlı esti.
Sanki sütü verilmiş, baygın baygın bekledi.
SEVDAMBEYAZ...

Akıl akıldan üstündür diyen, ağır toplar.
Giydirmiş şiire pijama, yol verin der.
Incecik tığ gibi, kıvrım kıvrım dizeli olan.
Hani bana, hani bana der.
SEVDAMDENIZ...

Bakarsın hastaneden yeni çıkmıs bir şiir.
Kan kusuyor hayatın dört bir eksenine.
Öte yanda sahipsiz yetim kalmıs bir şiir.
Benim günahım, benim günahım ne der.
SEVDAMBEYAZ...

Çekildim ayak altından, uzaktan izledim seni sizleri.
Düşünen makinalar, dikiş nakış işledi.
Her çizgi yanlış bilmeden, aldı başını gitti.
Çuval yarışı düşürür, hırs insanı öldürür.
Kanalizasyon çukurları, iştahla kapar.
SEVDAMDENIZ...

Kaleme esen rüzgarlar adına.
Elini vicdanına götürsen, ateş mi yakar.
Söylerim söylersin, başımı ağrıtansın.
Dilim sivri, kalemim uçuk, aklım yarim olsa da.
Hele bir bak şu konuşana dersin.
SEVDAMBEYAZ...

31,03,2011
..... Iki yurek, Tek kalem`de ....SEVDAMBEYAZ ve SEVDAMDENIZ...

Şiir toplumun malıdır, şair ise toplumun gözü kulağı ve dili, bunları toplumun yararına kullanabilen şairlere ne mutlu dizelerinizi kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
kosarli 47
kosarli 47, @kosarli-47
31.3.2011 21:57:02
Hepimiz birimiz, Birimiz hepimiz."
Iki yurek, Tek kalem`de ....SEVDAMBEYAZ ve SEVDAMDENIZ...
Duyarlı yüreğinize kaleminize sağlık diyorum
Muhteşem deyinmişsiniz konuya kutluyorum
Hepimiz birimiz, Birimiz hepimiz."Dediğin gibi
Her dem selam sevgi dua ile.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL