Kötülük etmeden pişman olmanın en iyi şekli, iyilik etmektir. bretonne
türkmendağlı
türkmendağlı

ALINMASIN ŞAİRLER.

Yorum

ALINMASIN ŞAİRLER.

( 19 kişi )

46

Yorum

1

Beğeni

5,0

Puan

2134

Okunma

ALINMASIN ŞAİRLER.

ALINMASIN ŞAİRLER.


Şiir yazmak zor iştir, olur mu sallamakla.
Anlamsız dizeleri, şiir diyerek pulla.
Hele şairim demek, hak etmekle olunur.
Aptal tavuklar gibi, hak etmeyen yolunur.

Ne yazdığı okunur, ne de anlarsın onu.
Yazdığı şiirlerin, çöplük olur en sonu.
Hece kafiye bilmez, ayak uyak ne gezer.
Kendini üstad sanır, şairlikten bi haber.

İşte böyle bilmişler, mahvederler şiiri.
Akifler yaşasaydı, terk ederdi deviri.
Necip Fazıl üstadım, şiirinden çok çekti.
Can Yücel gibileri, milli şiiri yok etti.

Özümüze dönmezsek, edebiyat yok olur.
Kızmayın ey şairler, işin doğrusu budur.
Karakoç gibi yazın, başımın tacı olun.
Yaradanın izniyle, gül olun sonra solun.

Şiir Allah vergisi, şiir ilhamla olur.
Vatan, millet ve bayrak, yazmağa sebep olur.
Bilgide ister tabii, alt yapısı kuvvetli.
Hak’tan ilham gelirse, şair olur hikmetli.

Şiiri bilip yazana, benim sözüm olamaz.
Bir çok şair geçinen, yazsa bile okunmaz.
Katletmeyin şiiri, okuyun ustaları.
Boşa kalem sallama, yazma safsataları.

Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.

HİLMİ CAN. (2467)
16.EKİM.2009.

Paylaş:
1 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (19)

5.0

100% (19)

Alınmasın şairler. Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Alınmasın şairler. şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALINMASIN ŞAİRLER. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
muhlis sünbülcü
muhlis sünbülcü, @muhlissunbulcu
18.10.2009 14:19:27
Çok haklısınız hocam, zaten yüreğinde vatan, millet ve en önemliside insan sevgisi olmayan, bu duygularını şiirleştiremez yapmacık olu. Büyük Şair Abdurrahim Karakoçun bir şiirinde dediği gibi
Yalanın gerçekten enbüyük farkı.
Uzağa atarsın, yakına düşer.
Öyle yüzler, öyle simalar vardırki.
Unutmak istersin aklına düşer.

Saygı ve sevgilerimle.
alielbeyi
alielbeyi, @alielbeyi
18.10.2009 00:13:22
İşte böyle bilmişler, mahvederler şiiri.
Akifler yaşasaydı, terk ederdi deviri.
Necip Fazıl üstadım, şiirinden çok çekti.
Can Yücel gibileri, milli şiiri yok etti.

Üstad Necip fazılı da hatırlattınızya şiirinizde Allah bil cümlesinden razı olsun.
Ve gözlerim doldu.

kaleminiz daim olsun, muhabbetle kalınız...
HakanKurtaran
HakanKurtaran, @hakankurtaran
17.10.2009 22:32:17
5 puan verdi
Özümüze dönmezsek, edebiyat yok olur.
Kızmayın ey şairler, işin doğrusu budur.
Karakoç gibi yazın, başımın tacı olun.
Yaradanın izniyle, gül olun sonra solun.
====================================


Değerli Üstadım, bizler çaylağız,
Boş zamanda yazan aylağız ...
Bilmeyiz heceden kafiyeden,
Karakoç Hocanın adı hiç düşmez ki dilden...
Yürekten Tebrikler..
Saygılarımla....
alaettin usta
alaettin usta, @alaettinusta
16.10.2009 18:11:37
Şiir yazmak zor iştir, olur mu sallamakla.
Anlamsız dizeleri, şiir diyerek pulla.
Hele şairim demek, hak etmekle olunur.
Aptal tavuklar gibi, hak etmeyen yolunur.

Ne yazdığı okunur, ne de anlarsın onu.
Yazdığı şiirlerin, çöplük olur en sonu.
Hece kafiye bilmez, ayak uyak ne gezer.
Kendini üstad sanır, şairlikten bi haber.

İşte böyle bilmişler, mahvederler şiiri.
Akifler yaşasaydı, terk ederdi deviri.
Necip Fazıl üstadım, şiirinden çok çekti.
Can Yücel gibileri, milli şiiri yok etti.

Özümüze dönmezsek, edebiyat yok olur.
Kızmayın ey şairler, işin doğrusu budur.
Karakoç gibi yazın, başımın tacı olun.
Yaradanın izniyle, gül olun sonra solun.

Şiir Allah vergisi, şiir ilhamla olur.
Vatan, millet ve bayrak, yazmağa sebep olur.
Bilgide ister tabii, alt yapısı kuvvetli.
Hak’tan ilham gelirse, şair olur hikmetli.

Şiiri bilip yazana, benim sözüm olamaz.
Bir çok şair geçinen, yazsa bile okunmaz.
Katletmeyin şiiri, okuyun ustaları.
Boşa kalem sallama, yazma safsataları.

Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar


HOCAM ANLAMLI DİZELERDİ,YÜREĞİNE SAGLIK.KUTLUYORUM DEGERLİ KALEMİNİ...DOĞRU SÖZE KİM NE DİYEBİLİR? YUNUS DİYARINA SAYGI VE SELAMLARIMLA .HOCAM BEN AMATÖRCE YAZIYORUM.ŞİİRE GÖNÜL VERDİM,ŞAİRLERİ SEVİYORUM
İÇİMDEN GELDİ

Bende payımı aldım,
Düşen hisseden dair.
Şiire gönül verdim,
Lakin deyilim şair.

SEN BENSIZ BEN SENSIZ
SEN BENSIZ BEN SENSIZ, @senbensizbensensiz35
16.10.2009 17:08:56
5 puan verdi
yine nasihat degerinde msjlar iceren mukemmel bir siir hocam dogru söze ne denir kutluyorum siirinizi emeginizi yüreginizi ve sizi ,,, saygilar slmlar tbkler,,,
AŞKIN COĞRAFYASI
AŞKIN COĞRAFYASI, @askincografyasi
16.10.2009 16:59:22
5 puan verdi
Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.

Tebrikler........Yunus Yürekli Abim!
Adeta şairin poetikasını şuara suresi çerçevesinde şiir dilyle bizlere sunmuşsunuz,inşallah hepimiz gereken dersi çıkarırız.

Selam,saygı ve dualarımla.............
gelmeyenvuslat
gelmeyenvuslat, @gelmeyenvuslat
16.10.2009 16:42:07
5 puan verdi

Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.


Doğru söze ne denir?alınmak kırılmak değil ders almak gerek bu dizelerden.elbette şairlik kolay değil zaten çoğunlukta ben şairim demiyordur sanırım.bir duygu paylaşımı diyorum ben kendi adıma.yüreğinize sağlık efendim.tberrik ediyorum.selam saygımla...
neneh.
neneh., @neneh-
16.10.2009 15:48:09
Ders verici dizeler aldım alacağımı ne diyebilirim ki? haklısınız üstadım.Yunus Diyarına selam olsun efendim.Hayırlı Cum'alar olsun.Saygılarımla.
Elif Masal
Elif Masal, @elif-masal
16.10.2009 14:44:28

Şiir Allah vergisi, şiir ilhamla olur.
Vatan, millet ve bayrak, yazmağa sebep olur.
Bilgide ister tabii, alt yapısı kuvvetli.
Hak’tan ilham gelirse, şair olur hikmetli.

HARİKASINIZ HOCAM..DOĞRU SÖZE NE DENİR..
ÇOK TEŞEKKÜRLER BİZİMLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN..
SAYGILAR EFENDİM..
S.SAMYELİ
S.SAMYELİ, @cevresam-71
16.10.2009 09:51:45


konu secimi mükemmel

işleyiş fevkalade güzel

meramı anlatan dizeler bir birirndende özel.

tam yerinde dizelerdi sayın abim elleriniz dert görmesin saygılar.
RUMUZ4300
RUMUZ4300, @rumuz4300
16.10.2009 09:05:42
5 puan verdi
HAKLISIN HOCAM.DOĞRU SÖZE NE DENİR.ÇOK ANLAMLI DİZELERDİ.YAZAN YÜREĞİNE VE KALEMİNE SAĞLIK.KALEMİN VE DUYGULARIN DAİM OLSUN.SEVGİ VE SAYGILARIMLA...RUMUZ4300
AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
16.10.2009 08:36:53
haklısın hocan
gönlüne yüreğine kalemine sağlık
ne güzel dizelerle uyardın saygım sonsuz yazan kaleme
yunuss diyarına saygı hürmet selamlar

hocam manzara ise harika sevgilerimle

ayse09 tarafından 10/16/2009 8:37:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ben sana yandım
Ben sana yandım, @bensanayandim
16.10.2009 08:27:56
Şiir yazmak zor iştir, olur mu sallamakla.
Anlamsız dizeleri, şiir diyerek pulla.
Hele şairim demek, hak etmekle olunur.
Aptal tavuklar gibi, hak etmeyen yolunur.

Ne yazdığı okunur, ne de anlarsın onu.
Yazdığı şiirlerin, çöplük olur en sonu.
Hece kafiye bilmez, ayak uyak ne gezer.
Kendini üstad sanır, şairlikten bi haber.

İşte böyle bilmişler, mahvederler şiiri.
Akifler yaşasaydı, terk ederdi deviri.
Necip Fazıl üstadım, şiirinden çok çekti.
Can Yücel gibileri, milli şiiri yok etti.

Özümüze dönmezsek, edebiyat yok olur.
Kızmayın ey şairler, işin doğrusu budur.
Karakoç gibi yazın, başımın tacı olun.
Yaradanın izniyle, gül olun sonra solun.

Şiir Allah vergisi, şiir ilhamla olur.
Vatan, millet ve bayrak, yazmağa sebep olur.
Bilgide ister tabii, alt yapısı kuvvetli.
Hak’tan ilham gelirse, şair olur hikmetli.

Şiiri bilip yazana, benim sözüm olamaz.
Bir çok şair geçinen, yazsa bile okunmaz.
Katletmeyin şiiri, okuyun ustaları.
Boşa kalem sallama, yazma safsataları.

Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.

Hocam çok güzel bir konuyu daha gündeme aldınız teşekkür ediyorum. Şairlikk,yazarlık gayet tabi geniş perspektif kültür birikimi ve dünya görüşü açılımı geniş olan bir çaba ister.Hepsinden öte yanan bir yürek hisseden bir yürek ister.Özveri ister.Kolay değil tabi laf olsun diyede olmaz.Hocam yüreğin dert görmesin Yunuz diyarına Yozgat'tan selamlar.saygılarımla.
ramazan.efe
ramazan.efe, @ramazan-efe
16.10.2009 07:39:46
hocam
akifte nazımda bu toprağın sesi
arif nihat asya da can yücel de
eksik ya da fazla söylenmiş
savunma durumu olmayanları bırakın sevenleri okusun
yunus diyarından yunusça seslenişlerinizi sürdürün savaş sözcükleri barışa terk edilmeli
sağlıcakla kalın
guler birsozu
guler birsozu, @gulerbirsozu
16.10.2009 03:23:28
5 puan verdi
Can yücel gibileri,milli şiir i yok etti
...........................................
Karakoç gibi yazın,başımın tacı olun
...........................................
Aslında çok güçlü kaleminizin varlıgını yürekten kutluyorum.Ve burda alınganlık yapmak sadece çok degerli kıymetli paha biçilmez Şair Can Yücel gibi bir ustadın adına.Yüregimi yine çok derinden sızlat tı.Gözlerim doldu
Fakat Karakoç kim tanımadıgım için ayrıca üzüldüm.Degerli kalem türkmendaglı size saygımız her d aim var olacak.Sakın eleştirdigimi düşünmeyin haddim degil
Fakat bütün şair ler karakoç gibi yazarsa ...Yeni nesil nasıl Şair dogacak.Elbette benim bile begenmedigim şiir ler var fakat onları bile okurken zevkle okuyorum.Yazmaya çalışılmışlık adına.Tabi Aslını incelemeye alırsak o kadar çok gerçek şair var ki ...Tavuk gibi yolun muş...Damgalanmış...Fişlenmiş...Esaret zinciriyle bogulmuş...Dünün Vatan HAİNLERİ MESELA...CAN YÜCEL... MİLLETİN ŞAİRİ oldu..Geriye kalan sadece mısradır.Yazabilene saygı duyarım
Saygılarım sonsuz dur size
Sevgi ve selamlar Yunus diyarına
Tabi zevkler ve renk ler tartışılmaz mış
yön
yön, @yon
16.10.2009 01:03:37
çok güzel bir şiir hocam siz bir dahi siniz taktire şayan siniz yüreklerinize sağlık saygılar ...
ümit zeki soyuduru
ümit zeki soyuduru, @umitzekisoyuduru
16.10.2009 00:38:43
5 puan verdi
Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.

Teşekkür ederim çok güzel bir şiirdi. Payımızı aldık.
Saygı ve selamlarımla.
romanci28
romanci28, @romanci28
16.10.2009 00:20:49

Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.

Harika bir şiir okuduk sayfanızdan hocam..
Bu şiirin bütün dizelerine katılıyorum..
Yüreğiniz<e sağlık..
Duygularımıza tecüman oldunuz..
Cesur kaleminizi kutluyorum Hocam..
Sevgi ve sdaygıyla esen kalın..
Şahin Cahit Yanık
Şahin Cahit Yanık, @sahincahityanik
15.10.2009 23:59:51
eyvallah üstad....


saygılarımla
bahattintonbul
bahattintonbul, @bahattintonbul
15.10.2009 23:42:59
5 puan verdi
Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.


YAZ KARDEŞİM YAZ FARK EDERMİ YUNUS DİYARI GENİŞ
ALIR HEPSİNİ YÜREĞİNE SAKLAR BENLİĞİNDE BENDEN SELAM YUNUS DİYARINA OLUR İYİ KÖTÜ YETERKİ SEVSİN SEVEN SEVGİ SÖZLERİ ÇİRKİN OLMAZ YÜCE YARATANA KUTLARIM YİNEDE SENİ GÖNDERİRİM YUNUS DİYARINA HAYIRLI AKŞAMLAR....
si
simsiyah65, @simsiyah65
15.10.2009 23:30:37
şair değiliz haddimizi biliyoruz
lakin
yazmadan da geri duramıyoruz
afedin


haklısınız ne deyim .
TIKIROĞLU1071
TIKIROĞLU1071, @tikiroglu1071
15.10.2009 23:26:20
AYAK UYAK DURAK VE REDİF BİLMEYEN VE KENDİNE ŞAİR DİYEN O KADAR ÇOK İNSAN VARKİ.
ONLARA NE DEMELİ
SELAMLAR
ilhamialbayrak
ilhamialbayrak, @ilhamialbayrak
15.10.2009 23:23:47
Şiir ilhamla olur dorudur bilgide gerekir senin şiirlerinde ikiside var kutlarım dost selamlarımla,

aşık komani
aşık komani, @asikkomani
15.10.2009 23:23:29
KOMANİYİM DÜNYADA BAKİ DEYİLİM
CANI VEREN BİRGÜN ALIR ONU BİLİRİM
KALANLARA İPRET OLSUN DİYE SÖYLERİM
BEN ÖLDÜKDEN SONRA OKURLAR DİYE

ÇOK HAKLI KONUYA DEĞİNMİŞİN DOST TEPRİKLER SAYGILAR SELAMLAR,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
fırat69
fırat69, @firat69
15.10.2009 23:03:28
güzel mesajlar veriyor şiir sayın hocam.yüreğinize sağlık.çok anlamlı...saygılarımla
Etkili Yorum
Fatma Biber
Fatma Biber, @fatmabiber
15.10.2009 23:03:09
5 puan verdi
Güzel konuya değinmişsiniz değerli şairim, teşekkür ediyorum.
Bence duygusu olmayan şiir yazmaya kalkışmaz. Şiiri beğendirmeyen bilgi yetersizliği ve duyguyu yerinde kullanamamaktır.
İğneyi kendine batıranlardanım. Duygu aynı duygu, ilk şiirlerimle son şiirlerim arasında bilgi farkı bariz şekilde görülüyor...
Aynı malzemeden yapılan yemeklerin tadı farklı olduğu gibi aynı sözcüklerle yazılan şiirlerin okuru etkileyişi de biliyoruz ki farklıdır...
Beğenilmeyen şiire methiyeler dizilirse şairi hatasını görüp, yetişme çabasında olamaz. Sitelerde yapılan en büyük hata budur. Yorum ve puanlama olayı kaldırılsa sanırım şiire hizmet edilmiş olur.
Amatörler yorum peşinde koşmaktansa, usta şairlerin şiirlerini incelemeli, kendi şiirleriyle karşılaştırıp hatalarını görmeli.
Ustalar da uygun dille gerekli uyarıları yapmalı...
Daha iyiye, daha güzele ulaşmamız dileğimle saygılar sunuyorum.
dursun tiftik
dursun tiftik, @dursuntiftik
15.10.2009 23:00:28
5 puan verdi
YÜREĞİNİZE SAĞLIK.SELAM VE DUA İLE...
Cemal Erkoç
Cemal Erkoç, @cemalerkoc
15.10.2009 22:58:37
Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.
***********************************************şiir çok güzel olmuş---5
Beğeni ile okudum Arkadaşım...Kutlarım,selamlarım Arkadaşım

Cemal Erkoç tarafından 10/15/2009 10:59:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
su_misali(Gülhun Ertilav)
su_misali(Gülhun Ertilav), @su-misali-gulhunertilav-
15.10.2009 22:58:25


hocam, sustum
boynumu eğdim
ve çıktım sayfadan

saygılarımla


YAŞAYANKELİME
YAŞAYANKELİME , @yasayankelime
15.10.2009 22:50:36
5 puan verdi
hocam, çogu tespitleriniz dogru.. gönülden katiliyorum.. nihayetinde ögrenmek için siir yaziyorum... kelimelerin içinde yasayan bir kelimeyim sadece.. herkesin sair ve siir anlayisi farkli elbette saygim sonsuz..

siiriniz için gönülden tesekkür ediyorum..

sevgiyle..

.......


Ali Ekber Hırlak
Ali Ekber Hırlak, @aliekberhirlak
15.10.2009 22:42:30
evet kesinlikle haklı dizeler yalnız bu işin birde şu yönü var elbette burası bir Edebiyat sayfası ve herkes yazacak
ama iyilerle kötüler seçilecek iyi olan zaten her zaman iyidir kötü olanda kaybolup gidecek,sevgilerimle..
Murat Çakır (şeker29)
Murat Çakır (şeker29), @muratcakir-seker29-
15.10.2009 22:38:07
hocam ayakta alkışlıyorum yüreğine sağlık çok güzeldi
Mehmet Aktaş
Mehmet Aktaş, @mehmetaktas
15.10.2009 22:35:01

Şair üstadım,
Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.

Yeter be Türkmendağlı, kantarın topu kaçar.
Senin doğru sözlerin, çoğunu eder naçar.
Yazmayın saçma sapan, ölmüşler olur düçar.
Hak, hakikat olmazsa, şair olur isyankar.
Bir komşu kızına vurulup 1965 yılından beri ( adına şiir denirse) 75 adet şiir yazmışım.Eskiden,hazır giyim
olmadığından,kumaş alınır terziye gidilirdi.Terzi, bedenin bazı yerlerinden ölçüler alıp defterine yazardı.
Büyük makası ile kumaşı keser,bir hafta sonraya prova için gün verirdi.Teyellediği elbiseyi giydirir,olmayan
kısımlarını düzelterek son şeklini verirdi.(Şair üstadım siz de bu yazdıklarımı biliyorsunuz.Müsade ederseniz
gençler için yazayım.)
Bir hafta sonra terziye gittiğimizde,takım elbise askıda hazırdır.Terzi,yaşınız ne olursa olsun,ceketi tuta-
rak giydirir.Pantalonu da giyince şöyle eserine bir bakar.Elbise,bedene kalıp gibi oturmuşsa terzi ,yorgunlu
ğunu unutur.
Birçok şair arkadaşım,işlediği konuyu ,olçü,kafiye ,vezinle öyle başarılı işliyorki,elbise misali kalıp gibi
oturuyor.Bu tarz şiir yazmak elbette çok zor.Büyük küçük harf kullanmadan,cümlenin nerde başlayıp
bittiği belli olmayan,mısranın biri kısa,diğeri tren yolu gibi çok uzun,lüzumsuz süslemelerle bozulan
anlam,ne ölçü,ne kafiye,ne vezin=Şiiriniz çok anlamlıydı çok beğendim yorumları.40+40 kişi.
Yazdıklarına candan katılıyorum üstadım.Bu güzel şiiri yazan kaleminizi kutluyorum.Yunus diyarının güçlü
ozanına saygılar...

Sevinç İNAL
Sevinç İNAL, @sevincinal
15.10.2009 22:32:11
5 puan verdi
Her yazanı överiz, bu işin geleneği.
Hak etmeden öğülen, üzer bizde yüreği.
Doğru neyse yazalım, meilleri atarken.
Çıraklar övülüyor, bir çok usta dururken.-------------------- Burada oluş sebeplerimizden biri de şiirleri okuyup düşüncelerimizi ifade etmektir ve bu ifadelerimiz bilgi dağarcığımızda olanı paylaşmak amaçlıdır.
Ancak;
Benim nacizane müşahadem şudur ki; Bir sayfada şiir eksikleri ile var ve ben kendi adıma bunları ifade ediyorum bunu asla ukalalık mansında yazmıyorum maksat daha ileriye taşımak değil mi şiiri?
İşte bu noktada aynı sayfadaki yorumlara tekrar döndüğümde şairin bana cevaben kırgınlık ifadesini okuyorum ve çok haklı...
Çünkü şiire yapılan yorumlar sadece sağ ol var ol bal ol iken benim analizim çok normal olarak kırıcı oluyor...

Hep aynı şeyi söylüyorum burada hiç kimse Orhan Veli ya da neyzen değil amacımız amatör keyfimizi hem geliştirmek hem de bir alışveriş sağlamaktır, kimde ne varsa ekler ki şiirin çıtası her seferinde yükselsin, budur doğru olan ve budur doğru yorum...
Var olun emeğinize sağlık.

Bu arada eklemek istiyorum, ben şair değilim sadece şiir yazmaya gönül verenim.
güşe
güşe, @guse
15.10.2009 22:19:07
5 puan verdi
Yazdığını şiir sanmakla şair zaten olunmuyor hocam.Kendini şair zannedenler varsa da , varsın alınsınlar.Size katılyorum.Saygılar ..
Son Damla
Son Damla, @sondamla
15.10.2009 22:17:30
5 puan verdi
Çok söze ne hacet ALKIŞ TUTUYORUM Hemfikir oldugum yürege YÜREGİMLE...Güzel yazmış bee gönül TÜRKMEN DAGLARINDAN Yunus diyarından...
aliyaizzet
aliyaizzet, @aliyaizzet
15.10.2009 22:07:46
Özümüze dönmezsek, edebiyat yok olur.
Kızmayın ey şairler, işin doğrusu budur.
Karakoç gibi yazın, başımın tacı olun.
Yaradanın izniyle, gül olun sonra solun.


bırak sevgili şair yazılsın
kalan kalır
tebrik ederim
Coşkun Mutlu (Hüznünşairi
Coşkun Mutlu (Hüznünşairi, @coskunmutlu-huznunsairi-
15.10.2009 22:07:06
5 puan verdi
Anlam ve anlatım ve şiir mükemmeldi... Evet hocam gereksizlikten kurtulmalıyız... ilik girişte 2 tane ve kullandım gereksiz bir ve bağlacı kullandım oysaki dilimizde virgül ve bağlacının çoğu zaman yerini tutar... Şiirde böyledir... Ruhunu duygunu vermezsen şiir şiir midir? bence değildir... Çok mu iyi yazıyorum bilmiyorum ama şiiri yazarken emek veririm... Duygumu kadar yüreğimle harmanlarım o anı yaşar ve o anı düşünürüm... Bu gün metrodan çıkarken yürüyen merdivenlerde bir dize geldi akyıma o anda orda yazdım bir kağıda birileri güldü bana adam kafayı yemiş dediler... Dedim ki ben yürek işçisiyim gönül adamıyım Yunus gönüllüyüm e burda bunu yazdım ya siz dedim şu an bir boşluğun içinde kayboluyorsunuz...
Öyle şiirlere öyle övgüler yapılıyorku erkek/kadın yazarı 50-60 tane yorum alınca ahkam kesmeye başlıyor... Hele birde üstüne günün şiiri olunca değeme gitsin keyfine... Bazen öyle şiirler oluyor ki ben gülüp geçiyorum
YÜREĞİNİ KATARAK ŞİİR YAZAN GÖNÜL DOSTLARIMA DEĞİLDİR SÖZLERİM...
anlamıl sözleriniz için kutlarım hocam
nilkurt
nilkurt, @nilkurt
15.10.2009 22:06:50
5 puan verdi
Şiir çiçek gibidir
Suyunu vereceksin
Gün ışığı altında
Okşayıp seveceksin
Milli değerlerinin
bekçisi olacaksın
Al bayrağın altında
salınıp gezeceksin
Sevgi tohumlarını
Her yere ekeceksin
Vatanın uğrunda
Canını vereceksin
Ya güzeli yazacaksın
Ya çekip gideceksin..................SAYFANIZA BİR DEMET BIRAKTIM EFENDİM ŞİİR OLMUŞMU BİLEMEM, GÖNÜL SÖZLERİMDEN BİR DEMET ADINI VERDİM KENDİMCE.SAYGIMLA.

hazan444
hazan444, @hazan444
15.10.2009 22:04:01
5 puan verdi
Birikimler soncucu,edinilen bilgilerin sentezi sonucu,duyguların ifade edilmesidir şiir,uyumlu kafiyelerle,uyaklarla,kuralları çerçevesinde.Zaman ister.Elbette ki hatalar olur.Haya yapa yapa doğrular mutlaka bulunur.Yeter ki bol bol kitap okunsun,kendini yetiştirilsin.Çok yönlü bir kültür sentezi gerektirir şair ve yazarlık.Aynı zamanda da iyi bir gözlemci olmak gerek.Konu seçerken de çok yönlü olmak gerek.Haklısınız değerli şair.Tebrik ederim.Anlam dolu eserinizi ve sizi.Selam ve saygılarımla.
Günay ÖZDEMİR
Günay ÖZDEMİR, @gunayozdemir
15.10.2009 22:01:20
Doğru söze ne denir, yazmakla olmaz şiir
Haklısın Türkmendağlı, atmakla olmaz şair.

Çok olmasa da vardır, her yazanda biraz töz
Çıraklara mesajdır, ustalardan gelen söz.


Hilmi hocama ve Üstatlara en içten saygılarımla.

ANI
ANI, @ani
15.10.2009 21:55:09
sevgili türkmendağlı bayağı kızmışsınız
gençlerin gözlerini epey korkutmuşsunuz
şiir nedir sorusu geldi şimdi aklıma
şiiriniz çok güzel yine döktürmüşsünüz.

saygı ve selamlar...
ökkeş usluol
ökkeş usluol, @okkesusluol
15.10.2009 21:50:56
gönlüne sağlık efendim güzel paylaşımdı
Kahraman VARDI
Kahraman VARDI, @kahramanvardi
15.10.2009 21:42:40
İşte böyle bilmişler, mahvederler şiiri.
Akifler yaşasaydı, terk ederdi deviri.
Necip Fazıl üstadım, şiirinden çok çekti.
Can Yücel gibileri, milli şiiri yok etti.

Hocam yüreğinize sağlık çağlamışsınız sizi ve güzel şiirlerinizi özlemiştim gönülden kutlarım selam ve sevgiler.
NURTEN CAN
NURTEN CAN, @nurten-can
15.10.2009 21:33:22
Çok doğru sözler ,çalışmadan üzerine eğilmeden güzel şiir yazılamaz.Serbest şiirler daha rahat bir şekilde satırlara dökülsede aslında onlarında kuralları vardır.Bazen içimizden geldiği gibi yazıveririz ,bunlar terapidir ruhu dinlendirir sadece.Selamlar.

ARASCAN tarafından 10/15/2009 9:35:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
GÜLDESTE, @guldeste
15.10.2009 21:26:58
5 puan verdi
ÇOK ÖNEMLİ MESAJLAR VERMİŞSİNİZ ŞİİRİNİZDE DEĞERLİ HOCAM ÇOK HAKLISINIZ ŞİİR BİLGİ İSTER ŞİİR İLHAM DUYGU İSTER DEDİĞİNİZ GİBİ GÖNÜLDEN KATILIYORUM SEVGİ VE SAYGILARIMI BIRAKTIM SAYFANIZA
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL