Kılavuzu para olana her kapı açıktır. shakespeare
Cemal Erkoç
Cemal Erkoç

GÖRÜCÜ

Yorum

GÖRÜCÜ

( 1 kişi )

107

Yorum

0

Beğeni

3,0

Puan

3499

Okunma

GÖRÜCÜ

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz sol tarafa yerleşmiş

kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı��..GÖRÜCÜ

evlenmekte iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk
bu günlerde oldukça aşk revaçta

istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde sekiz
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan iki boşanmada

gel de sonuca şaşma

mutluluk mu..güldürmeyin..kim yitirmiş ki

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (1)

3.0

100% (1)

Görücü Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Görücü şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖRÜCÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Yurdanur
Yurdanur, @yurdanur
28.2.2009 18:46:44
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Yürekten kutlarım bu güzel ve anlamlı dizeleri kaleminiz daim olsun sevgi ve saygılaeımla efendim...

se
seherrr, @seherrr
28.2.2009 16:21:26
bence mutluluk içimizde .güzeldi cidden:)
samiarlan
samiarlan, @samiarlan
27.2.2009 17:55:42
güncel konuyu şiir yazmışsınız kutlarım şairimi abimi güzeldi ve bunca dost yorumlamışklar sevgimle sami.
Zübeyde TOPRAK
Zübeyde TOPRAK, @zubeydetoprak
26.2.2009 21:02:38
merhaba dost;
konu seçimi harika
anlatım mükemmel olmuş üstat
tebrikler
saygılarımla...
ahmet umut
ahmet umut, @ahmetumut
26.2.2009 20:29:49
evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

bulan varsada kaybetmez ki...Kutlarım saygılar
yeşim Kaynak
yeşim Kaynak, @yesimkaynak
26.2.2009 18:55:36
Gerçeğe ışık tutan güzel bir anlatım.
Yüreğinize sağlık.

Tebrikler
Yeşim Kaynak
balaban Kent Şairleri
engin yılmaz
engin yılmaz, @enginyilmaz
26.2.2009 17:59:18
Anlamıyla bütünleşmiş güzel bir şiirdi .Manası yüksek yürekte iz bırakan bir eserdi,kutlarım.
seyyah.
seyyah., @seyyah-
26.2.2009 17:03:58
kısa ve öz ve mükemmel bir anlatımla...
yüreginize saglık
slm ve dua ile...
izzet bektas
izzet bektas, @izzetbektas
26.2.2009 15:51:57
Sonuçta haklısınız Cemal bey aşk ile kurulan ilişkiler genelde hep cinsellik üzerine, bir müddet sonra kopuyor. Görücü usul ile kurulan ilşkiler tamamen yuva için kuruluyor. Her iki taraf da kaderine razı olup kabul ediyor.
kafa yepılarıda uyduğu zaman güzel bir mutluluk tablosu oluşup, ömür tüketiliyor. ço iyi bir konuya değinmişsiniz şaşmamak lazım. Saygı ve hürmetlerimi sunarım.

Selamlarımla

izzet bektas tarafından 2/26/2009 3:53:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
zekibekar
zekibekar, @zekibekar
26.2.2009 14:00:06
ÇOK ÇOK GÜZELDİ.. SAYGILARIMLA..
HATİCESARITAŞ
HATİCESARITAŞ, @haticesaritas
26.2.2009 08:08:19


şekli ne olursa olsun,kısa bir zaman sonra bitiyor..

uzun süren evliliklerse bakıldığında,fedakarlık yapan taraflar sayesinde ayakta kalıyor...

her iki tarafta benim derse ayrılık kaçınılmaz...

güzeldi...selam ve saygılar...
YARENŞEHBAL
YARENŞEHBAL, @yarensehbal
26.2.2009 07:58:37
doğruya doğru
kutlarım dost araştırmacı gözüyle bakmak budur
şair helal olsun diyorum ve yürekten kutluyorum
selamlar sevgiler dost kalem
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
26.2.2009 02:12:31
GÖRÜCÜ

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki




doğru söze nedenir? cemal bey size katılıyorum hem fikirdeyim.kutlarım o güçlü kaleminizi ve hiç susmasın çünkü o reel ve kudretli kalem.selam ve saygılar.
Ayşegül Aşkım Karagöz
Ayşegül Aşkım Karagöz, @ruzgarcanlari
26.2.2009 01:30:10
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ
...HOCAM TOPLUMSAL BİR SAÇMALIĞA PARMAK BASMIŞSINIZ SİZİ KUTLARIM...
Ahmet Sargın
Ahmet Sargın, @ahmetsargin
26.2.2009 00:03:00
DEGİŞİK GÜZEL BİR ÇALIŞMA...
MUTLU YUVALARA SELAM OLSUN...
KIRK YIL AYNI YASTIGA BAŞ KOYANLARA
SELAM OLSUN...
GÖNLÜNE SAGLIK... TEŞEKKÜRLER
SELAM VE SAYGILARIMLA...
Aybars KARLIDAĞ
Aybars KARLIDAĞ, @aybarskarlidag
25.2.2009 22:13:01
Güzeldi farklı bir çalışma,yurdumuzda yaşanan gerçekler dile getirilmiş dizelerinizde.Kutlarım selam ve saygılar.
Sevi-esin
Sevi-esin, @sevi-esin
25.2.2009 21:38:48
yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
______________________________________
SİZİ TEBRİK EDENLERDENİM EFEM SAYGIMLA...
mustafa75
mustafa75, @mustafa75
25.2.2009 20:13:46
günümüz gençliyi ömür boyu bir yastıga baş koymayı
aramıyor onların bir çoğu macara peşinde güzel aşklar
geçmişte yaşanmış ve o sayfa kapanmış

güzel bir çalışma saygılarımla
Adnan ŞAHİN
Adnan ŞAHİN, @adnansahin
25.2.2009 18:32:35
Bence de mükemmel olmuş..günümüzde bir bakıyorsun aşkında geberiyorum diyenler bir kaç ay sonra zaten anlaşamıyorduk diyor ve ayrılıyor...ne diyeceğimi bilmiyorum..mutluluklar dileyim bari...
duyguların tercümanı
duyguların tercümanı, @duygularintercumani
25.2.2009 18:05:49
Çok anlamlı bir şiirdi, kutlarım dostu. Bilal Esen
recep_t
recep_t, @recep-t
25.2.2009 17:29:05
Cok dogru söylüyorsunuz fakat asik oldugunu zannedenler fazla ESEN KALIN
romantik63
romantik63, @romantik63
25.2.2009 16:09:35
çok güzel bir şiir olmuş hocam
kaleminize ve gönlünüze sağlık
Asker Omur
Asker Omur, @askeromur
25.2.2009 15:39:20

Aşk güzel kiymetini bilene
Sevgi çok iyi başatan götürene
Şiyirin güzel okuyup iyi anlayana
Asker omur sevgi duyar anlamlı yazanlara
Ben yazı yazıyorum hatalı kusura kalmayin
Asker omurden sevgillerle teşekür ederim iyi güler
sahbeyit
sahbeyit, @sahbeyit
25.2.2009 13:46:37
doğu ya da yanlış ...
bilemem..

ancak daha şiirel bir anlatım olabilirdi

selamlar
Yeganem
Yeganem, @yeganem
25.2.2009 13:19:54
Hoştu ama görücü usulüyle evlenip mutsuz olanlarda var diğer türlüde .
Kısada olsa sevdiğiyle mutlu olmak daha güzel sanırım .
Tebrikler .
Sevgiye yürek gerek
Sevgiye yürek gerek, @sevgiyeyurekgerek
25.2.2009 12:42:48
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

İstatislikler doğru olsada ""..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki"Yapmayın hocam mutluluk istenirse bulunur. Lütfen gözümüzü bu kadarda da korkutmayın."
Sevay
Sevay, @sevay
25.2.2009 12:26:19
Görücü usulü ile evlenenlerde bir yerlerde hep 'AŞK' arıyordur ama onlar herşeye rağmen hep verici oldukları için katlanıyorlardır her türlü cefaya.
Bu onların mutlu olduğu anlamına gelmiyordur bence.

Aşk evliliği yapanlar ise herşeyi önce toz pembe görüp sonra gerçeklerle yüzleştiklerinde hayal kırıklığı yaşayan kişilerdir.Böyle oluncada ayrılık tek çözüm gibi görülüyor sanırım.

mutluluk mu??? oda herkese göre değişir.
Azla kanaat eden kişi mutluluk olmasada mutluluğu yaratır bir şekilde , mutluluğun formuli her zaman her harükülade herşeye şükretmektir kanımca.

Mutluluklar, sevgilerimle...

Guldane Dal
Guldane Dal, @guldanedal
25.2.2009 09:46:05

Evet, doğrudur, istatistiki verilere göre görücü usulüyle evlenelerin aşk evliliği yapanlara göre boşanma oranı oldukça farklıdır yani sizin de dediğiniz gibi görücü usulüyle evlilik yapanlarda boşanma olayı daha az ama bunun sebebi nedir? Kadının bağımsız bir birey olmamasıdır ki bunların başında da ekonomik bağımsızlığın olmaması gelmektedir ( bu sadece bir tanesi ) . Benim de bildiğim başka bir istatistiki bilgide görücü usulüyle evlilik yapan kadınlarımızın % 80'inin MUTSUZ olduğudur. İçerisinde yaşamış olduğumuz ata-erkil toplumunda kadının üzerindeki baskı sonucudur ki kadınlarımız mutsuz oldukları halde böylesi bir evliliği sürdürmek zorundadır ki bunun da açılımı oldukça uzundur. Yani kısaca bu durum ya da durumlar kadın açısından sağlıklı bir durum değildir diyorum ben de kısaca...

Mutluluk mu? Her zaman vardır bir yerlerde ki bulursak tabi :))

Sevgilerimle Cemal...

Ma
MaviKunye, @mavikunye
25.2.2009 08:33:00

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Yureginize Saglik.Cok anlamli dizelerdi.Tebrikler...
Selam ve Saygilarimlan...
cansıla
cansıla, @cansila
25.2.2009 01:10:02
Sevgili hocam çok anlamlı ve düşündürücü dizeler..

Kaleminiz daim yüreğiniz sevgi dolsun..
sairorhan
sairorhan, @sairorhan
24.2.2009 23:53:59
Kaleminiz daim, ilhamınız engin olsun dilerim.
Selamlar,sevgiler...
ramazan.efe
ramazan.efe, @ramazan-efe
24.2.2009 22:52:03
güzel bir saptama sayın erkoç

yüreğine sağlık
şiirle sevgiyle sağlıcakla kal
ziyabekar
ziyabekar, @ziyabekar
24.2.2009 22:30:52
Üstad;
Türkiyenin kanayan yarasına parmak basmışsınız...
Farklı bir anlatım tarzıyla.
Kutlarım sizi.
Saygılarımla
karacan
karacan, @karacan
24.2.2009 18:50:00
Efendim ben ilk katagorinin %98 inde,ikinci katagorinin %2 sinde yeraldım.İki evlilik yaptım.İkisinde de göz gördü,gönül sevdi.Biri 40 yıllık mutluluğun sonunda ahirete göçtü.İkincisi ömrün son baharında gönlümde çiçekler açtırdı.Çekti çıkardı beni matemden.O nunla hayata tutundum yeniden.Biri aklımdan hiççıkmıyor,diğeri Gönül bahçemin sultanı.Herkese saadetler diliyorum.Bu enteresan şiirinizden ötürü sizi kutluyorum.
prensip
prensip, @prensip
24.2.2009 16:46:54
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
_________________________________________
Galiba bu bir yanılsama,
Bir iki güzel söz, eğer maddi olarak ta yeterli ise
bir kaç güzel hediye al sana aşk. Sonra anlaşmazlıklar
şiddetli geçimsizlik v.s. v.s. v.s.

Saygılarla...
gül peri
gül peri, @gulperi
24.2.2009 16:41:46
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki



Harika bir şiir efendim.
Tesbitiniz çok yerinde.
Ben bugüne kadar evlilikte dört dörtlük bir mutluluk
görmedim.Görenler varsa bilmem.
Kutlarım bu güzel şiirinizi.saygılar efendim.

Mert1610
Mert1610, @mert1610
24.2.2009 16:16:28
Ustaca ustalıkla düşünülmüş bir konu
yoksa sevmesekmi yada sevsekte sevmesekmi görücü usülü daha dayanklı ve kalıcı galiba
usta kaleme saygılar
KNİSK
KNİSK, @knisk
24.2.2009 16:04:24

ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
evliliklerde yiyecek ve giyecekler gibi hormonlu olunca sonuç ortada...yada değerler sistemi hiçe sayılırsa ..ustam kutluyorum
İrfan KILIÇ
İrfan KILIÇ, @irfankilic
24.2.2009 15:26:35
Hayret edilecek bişey ama maalesef doğru
Sanırım şimdiki aşklar hormonlu
çabukl bozuluyor
hatta günlük aşklar çıktı
Tebrikler
Çok güzeldi
Saygılarımla
Jemanja
Jemanja , @jemanja
24.2.2009 15:24:10
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

beğeniyle okudum doğru şonuçlu şiirinizi..kaleminiz daima yazsın...dostlukla...
Bayram Ali Bülbül
Bayram Ali Bülbül, @bayramalibulbul
24.2.2009 12:44:33
YANIBAŞIMMIZDA MESAİ ARKADAŞLARIMDA ŞAHİDİM BEN BU SÖYLEDİKLERİNİZE
HEM DE BİR İKİ TANE DEĞİL
ORTA OKULDAN BERİ BİRBİRLERİNE KÖR KÜTÜK AŞIKLARDI BUNLAR
EVLENİNCE AŞK NEREYE UÇTU
KİM NEREYE KAÇTI AKLIM ALMIYOR
GÜZEL BİR KONU
TEBRİKLER SELAMLAR
hicranseçkin
hicranseçkin, @hicranseckin
24.2.2009 11:15:06
Çok doğru...
Keşke karar aşamasında daha mantıklı düşünülebilse...
Ayrılan eşler için çok mühim değil, yeni bir hayat kurabilirler ama ya bir de çocuk varsa?
Olan çocuklara oluyor...

Yüreğinize, kaleminize sağlık efendim...
HÜSEYİN ATMACAOGLU
HÜSEYİN ATMACAOGLU, @huseyinatmacaoglu
24.2.2009 09:57:08
MÜKEMMEL...................SAYGILARIMLA
İbrahim Çelikli
İbrahim Çelikli, @ibrahimcelikli
24.2.2009 09:29:21
o günkü şartlarda
sonunu
ve onurunu düşünmekteydi herkes
şartlar mecbur ediyordu
görücü de olsa
müsavilik ve asalet de gündemdeydi

şimdi mi,
msn ve cep telefonu var ya
herkes gecelik ihtiyaç gider me şansına sahip,
bir de
parası olanlar
kalktıkça
karşıdakinin onurunu hiçe sayıyorlar

ha o %2 mi;
ya adam sonradan zengin olmuştur,
ya da ...

Allah sonumuzu hayretsin


fatma.naz
fatma.naz, @fatma-naz
24.2.2009 02:55:52
çok haklısınız valla ne demeli tebriklerr.
Sevinç İNAL
Sevinç İNAL, @sevincinal
24.2.2009 02:35:57
Ben hiç şaşmadım sonuca...
Aşk o kadar güçlü bir duygu ki devamı zaten mümkün değil, eğer çiftler beraberliklerini uzun vadeye taşıyacaksa önce bu duygunun yavaşlayacağını yerini sevgiye terk edeceğini hesaplayacaklar, hesaplayamadılar mı o zaman hayali sukut yaşayacak ve boşanacaklar...
Sonuç mantıklı, görücü usulü belki zaman içinde anlaşarak oluşan bir sevgiye endeksli eğer olursa olmazsa da zaten sonuç aşk evliliğindeki hüsrandan farklı olmaz, belki o katagoride boşanmanın azlığı bu usulü daha çok kırsal kesimin kullanmasındandır...
Konu güzeldi:)
dilfin
dilfin, @dilfin
23.2.2009 23:36:50
yüreğinize sağlık hocam konusu da güzel dizelerde tespitte oldukça güzel. devamını dilerim...
saygılar...
Ali Ekber Hırlak
Ali Ekber Hırlak, @aliekberhirlak
23.2.2009 23:36:02
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
Öyle farklı bir yaklaşımdı şiire ince zeka vardı bence,şiirde zaten her zaman dediğim gibi ince zeka işidir,
sevgi ve saygılarımla...
NOTER ONAYLI RÜYA
NOTER ONAYLI RÜYA, @noteronayliruya
23.2.2009 22:17:19
...istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki


Emeğinize,yüreğinize sağlık.Bu güzel şiiri yazan değerli yüreği kutlarım.
Kaleminiz daim olsun.En derin saygı ve sevgilerimi sunarım.
Saygılarımla.

Nice 85. Yıllara…
Cumhuriyetimizin 85. Yılı Kutlu Olsun!..
türkmendağlı
türkmendağlı, @turkmendagli
23.2.2009 22:14:11
Değerli gönül dostum.
Güzel bir konuydu, sizi kutluyorum. Selamlar.
SELMA ARDIÇ TAN
SELMA ARDIÇ TAN, @selmaardictan
23.2.2009 21:57:14
ŞİMDİKİ GENÇLER AŞKI BULDUKLARINI SANIYORLAR VE BİR KAÇ AY SONRA YANILDIKLARINI ANLIYORLAR...SONUÇ HÜSRAN VE BOŞANMA...GÜZEL BİR KONU İŞLENMİŞ...YÜREĞİNİZE SAĞLIK...
sokak şairi
sokak şairi, @sokaksairi34
23.2.2009 21:56:37
bizbulalım degilmi hocam.......

yinede mutluluk nasip olsun dilegimiz

kutlarım saygılarımla
Adem Bilir
Adem Bilir, @adem-bilir
23.2.2009 21:40:30
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Üstad çok isabetli tespitler ve harika bir yorum. Tebrikler selam ve saygılar
mehmet abdırgan
mehmet abdırgan, @mehmet-abdirgan
23.2.2009 21:33:25
Kutlarım emeğinizi.SAygılarımla...
zehra atasoy
zehra atasoy, @zehraatasoy
23.2.2009 20:54:48
değişik bir bakış açısı.
düşündürücü...
güzeldi.
tebrikler.
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
23.2.2009 20:32:04
Hocam hayata bakış açınız müthiş güzel

saygılar
maskosu
maskosu, @maskosu
23.2.2009 19:49:11

..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
***********************************************************
hakeden de ollur
az sa hakeden ne yapalım
bizde olsak çekeceğiz...
ha
hazber, @hazber
23.2.2009 19:38:11
mutluluk
kim yitirmiş
bilinmez
tebrikler
ms-solmaz
ms-solmaz, @ms-solmaz
23.2.2009 19:05:18
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

------------------------------------------------------------------
Çok güzel bir tesbit,
Zaten geçenlerde aşk sayfasını kapatmıştım.
Bu şiir yarama merhem oldu.
Artık kendimi haklı görüyorum.
Annem gitsin görücü usülü ile kafasına göre kendine gelin seçsin.
Üstadım bu şiirini çok beğendim.
Yüreğine sağlık.
Saygı ve selam.
ümmü - aşcı
ümmü - aşcı, @ummuasci-
23.2.2009 19:02:52
mükemmel olmuş

görücü veya aşk evliliği olsun
frekansları iyi olsun

tebrikler
saygılar.
GELENDE
GELENDE, @gelende
23.2.2009 18:53:10
Yüregine saglık üsdadım güzel bir çalışmaydı..sevgi ve saygılarımla...
x adamus
x adamus, @xadamus
23.2.2009 18:33:20
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
....
Yani hocam, bu tesbitten sonra gençler aşktan kaçar bence..:))
Çok güzeldi. Kaleminiz var olsun. Selam ve saygılarımla.
ahmetkurt
ahmetkurt, @ahmetkurt
23.2.2009 18:14:32
İzlerin karıştığı bir zamanda,
Bir anlık heveslerin aşk olarak değerlendirildiği,
Arzuların bile tanımını yapamayan gönüllerin,
Aşkı anlaması ne zor,
Ama asıl üzerinde durduğunuz konu,
Derinliklerine incelenmesi,
Beyinler zonklayıncaya kadar düşünülmesi gereken,
Tebrik ediyorum.
FEVZİ ÜLKER
FEVZİ ÜLKER, @fevziulker
23.2.2009 17:36:50
aşk genel bir kavram hocam

BURADA ANLATMAK BİRAZ ZOR

AŞK TESLİMİYETTİR BENCE

KENDİNİ TESLİM ETTİĞİN ODAKTAN

HERŞEY BEKLENEBİLMELİDİR.

GÜZELLİK İYİLİK ÇİRKİNLİK

BUNLARI KABU EDEBİLECEK İNSANIN YAŞADIĞI AŞKTIR.

AŞKTA KOTA YOKTUR BENCE

MİLLETİN AĞZINDAKİ AŞKI PEK ANLAMIYORUM.

SAYGILARIMLA
Recep Akıl
Recep Akıl, @recepakil
23.2.2009 17:30:56
HER KES ARADIĞI MUTLULUĞU ÖNCE KENDİSİNDE ARAMALIDIR. AMA ŞİİRDEKİ TEMA ÇOK HOŞ VE DÜŞÜNDÜRÜCÜ. SİZİN İSTATİSTİK VERİLERİNİZİ ŞİMDİKİ GENÇLERE BİR ANLATABİLSEK... GÜZEL VE İLGİNÇ BİR ŞİİR.TEBRİK EDİYORUM SELÂM VE SEVGİYLE.
kardelen26
kardelen26, @kardelen26
23.2.2009 17:22:39
Bir parça gerçeklik payı var şiirde. Görücü usulü ile olan evliliklerin temeli, evlenince atılmaktadır. Aile bireylerinin büyüklerinin de yardımları ile sağlam bir temele oturan evliliklerde ayakta kalmaktadır. Genelde kırsal kesim olarak tabir edilen köylerde büyük bir başarı ile devam edegelmiştir. Aşk evliliğinde ise cicim aylarının tükenişi ile öcüm ayları sıraya girmektedir. En büyük etken maddiyatla ilişkilenmektedir. Bu da yuvaların yıkılışına zemin hazırlamaktadır. Kutlarım güzel bir şiirdi, ders çıkarılmalı bence, sonuçlarında doğruluk payı vardır.
ferhan
ferhan, @ferhan
23.2.2009 16:57:52

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki


Yüreğinize sağlık,kanayan güncel yaraya neşter vurdunuz hocam kutlarım.Durumun bir manevi boyutu var,bir de ekonomik boyutu var,Televziyonda paparazileri gören yeni evlenmiş bir çiftin ruh halini düşünün birde,aza kanaat edip,kendisine manevi gıdayla birlikte şükür penceresinden bakan çifti düşünün,bir de görücü üsülü ile evlendiğinden,annne babanın tecrübesiyle sabit olan mutlu bir evlilik ortaya çıkacak ve bu aşk ömür boyu bir yastıkta geçecek,gizli aşklar ve sevgililer yüzünden aile parçalanmayacaktır.saygılarımla...
GÜLDESTE
GÜLDESTE, @guldeste
23.2.2009 16:50:58
değişik ve çok anlamlı sevgiler saygılar
haşim kalender
haşim kalender, @hasimkalender
23.2.2009 16:35:18
ve aşk dedik şehvete asıl asalet araştırmadan rast gele boyayıp boyayıp yakıştırdık kendimize ondan sonra üç gün arkası boşandırma boşanma bir genç onseki yirmi yaşında neyi seçer ne bilir her yeri şehvettir ve öyle bakar bunun anasını babasını sıradan çıkardınmı aslında asıl görücü usulu odur bizim görücü dediğimiz aslında seçilerek alınandır sadece evlenen geride durur ama ana baba her şeyini araştırır karar verir ve o geldiği zaman gitmeyi düşünmez biz yanlışı baştan yapıyoruz hayat onun diyruz elbette onun ama o hayatı bilmiyor ki hep yaşamıyormuyuz ama yavrum çalış oku kaçı çalışıyor belli değilmi okusa ne olacağı ha işte evliliğide onun tekeline verdikmi arkası hüsran oluyor görücülüğü yeniden canlandırmalı diyorum dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun


ALİ KILIÇ
ALİ KILIÇ, @alikilic
23.2.2009 16:26:20
PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...........

GÜZEL BİR PAYLAŞIM.........BEN BİR KEZ OKUDUM HİSSEMİ ALDIM........AMA GENÇLER BİRKAÇ DEFA

OKUMALI,,

AMA GENE DE AŞK NELERE KADİR DEĞİLMİDİR? SAYGIYLA SELAMLIYORUM EFENDİM ...KUTLUYORUM....

...................SEVGİYLE KALINIZ................
gokaslan
gokaslan, @gokaslan
23.2.2009 16:17:41
Sonuç bu olsa da ,istatistikler böyle dese de
Yürekler yine de aşka koşmalı ....
Güzel işlenmiş şiir.
Kutlarım saygımla....
KÖREBE
KÖREBE, @korebe
23.2.2009 16:12:53
ironik ve ustaca...

kutlarım...
AYLAVYOU
AYLAVYOU, @aylavyou
23.2.2009 15:54:38
kala kala bir mutluluk kalmış kim bulduki bulunca bıraksın.
hocam güzel dizelerdi beğeniyle okudum,kalem tükenmesin sevgi ve saygıyla.
e_Lif
e_Lif, @e-lif
23.2.2009 15:27:29
iki çuvaldan birinde çıkan görücü kavramı

sorun şurada üstat gizemli olan mı daha çekicidir, bilinen mi?

bu sorunun cevabı istatistiklerin neden öyle çıktığını açıklar herhalde

yüreğin dert görmesin üstadım
zekibekar
zekibekar, @zekibekar
23.2.2009 14:26:07
YÜREKTEN KUTLARIM HOCAM.. HARİKA DİZELER..

SAYGILAR..
hezal
hezal, @hezal
23.2.2009 14:17:31
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş k
ben bulayım
değilmi kutlarım üstat sevgi ve şiirle kalın
i
geceyedair
geceyedair, @geceyedair
23.2.2009 14:14:14
yüreğinizin sesine misafir olmak çok güzeldi
şiir eksik kalmasın ömrünüzden
sağlıcakla kalasnız
dj.kale
dj.kale, @dj-kale
23.2.2009 14:05:20
GÖRÜCÜ

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki


:))) gerçekten çokkk güzeldi kutlarım... yine de AŞK diyenlerdenim ... "hayatta en büyük risk, risk almamaktır" diye bir söz vardır.... sanırım anlatabilmişimdir :))))
Şahin Hanelçi
Şahin Hanelçi, @sahinhanelci
23.2.2009 13:32:22
yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Yüreğine sağlık üstad. Mükemmel bir şiir. Gönülden kutluyorum sizi.
Saygı ve hürmetlerimle.
Âlimoğlu
Âlimoğlu, @âlimoglu
23.2.2009 13:28:34
Sn. Erkoç
HARİKA bir konu ve şiirdi. Ben de görücü ıusulü ile evlendim. Kutlarım ALKIŞLARLA gönülden.

istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Tebessüm kokulu bitimsiz sevgilerimle...
_____________Âlimoğlu___________

Kangallı Mustafa
Kangallı Mustafa, @kangallimustafa
23.2.2009 13:11:50
Yüregınıze saglık.
de_soulmatex
de_soulmatex, @de-soulmatex
23.2.2009 12:53:57
Anlatım hoş ve güzeldi.Yüregınıze saglık.
İstatiklerse ewet katılıyorum.Maalesef dogru...
Saygılarımla......YÜREĞİNİZE SAGLIK...
kaderimol
kaderimol, @kaderimol
23.2.2009 12:17:40
Kutlarım yüreğine sağlık
her iki çuvalında mutluluk huzur ve hayırla dolar inşallah
kalemin daim yüreğin gül olsun
ihsan sivri
ihsan sivri, @ihsansivri
23.2.2009 11:51:27
İnanması güç ama gerçek.
şairi Her zaman güncelliğini koruyan bir temayı işlediği için kutlarım
sağlıcakla kalın efendim
Sükûti
Sükûti, @sukti
23.2.2009 11:49:16
yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
*************************************************************
Sn.Cemal Hocam,
yakaladığınız bu seziş tam yerinde
isabetli
mutlaka istisnalar var ama
ben de sayamıyorum artık
yok mu magazinciler
onları zaten kimse tutamıyor
Hayırlısı diyorum
Saygılarımla Hocam
SEN BENSIZ BEN SENSIZ
SEN BENSIZ BEN SENSIZ, @senbensizbensensiz35
23.2.2009 11:42:38
ask tek olursa tükenir bunu sevgiyle saygiyla hosgörüyle süslemek taclandirmak gerekiyor ki uzun ömürlü olsun evlilikler,,,,, basarabilmek zor ama insan istedigi zaman basarabiliyor saygilar ,,,,,
sahaf
sahaf, @sahaf
23.2.2009 11:40:18

Farklı bir bakış

Güzeldi kalem var ola

Sevgiyle...Şiirlerle kalın
akasyameral
akasyameral, @akasyameral
23.2.2009 11:01:51
ben aşk aşk diyorum yoksa bizim evliliğimiz 20 yıl sürer miydi?
önemli olan hayata aynı pencereden bakabilmek.
saygılar güzel dizeler tebrik ederim..
kader_48can
kader_48can, @kader-48can
23.2.2009 10:58:43
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

AŞK YOLUYLA DA EVLENSE BİTİVERİYOR NEDENSE...KATILIYORUM SİZE...ÇOK ANLAMLIYDI ŞİİRİNİZ..
TEBRİKLER ÜSTADIM..
ahmet sivri
ahmet sivri, @ahmetsivri
23.2.2009 09:34:26
hocam şimdi aşık olmak yokki şıp sevdi iki gün sonra kavgalar başlıyor kutlarım önemli bir konuyu işlemişsiniz selamlar saygılar
ahmet sivri
ahmet sivri, @ahmetsivri
23.2.2009 09:33:21


ahmet sivri tarafından 2/23/2009 9:34:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Halil OĞULCAN
Halil OĞULCAN, @halilogulcan
23.2.2009 09:28:01
Evliliğin ticari ortaklık gibi algılandığı şu zamanda tabiki ayrılık çok olacak.Evde karı kim koca kim.Karının görevi nedir kocanın görevi nedir bilinmiyor.Hatta uzmanlar bu sebepten bu evde yetinşen çocuklarda erkeklik yazad kızlık kişiliği gelişmediği için bu tip alilelerin çocuklarında eş cinsellik dahada fazla uyarısında bulunuluyor.Arkasından koştuğumuz avrupanın aile durumu ortada iken hala bizim gibi ahmak topuluğu tv de proğramlarda o hayatı özendirici proğramlar yapılıyor ve bu çağdaşlık adına sözde aydınlar ileri medeni insanlar tarafından destekleniyor. Bazende bu proğramlara anadolu insanını çıkartıyorlar oda ayıp lanmayayım diye tasvip etmeyeceği hayatı över duruma giriveriyor.
AŞK evliliğiymiş, hayır efendim bunlar aşık olmayı insanın bedenine olan hasrete diyor.Sadece cinsel doyum ve arzu olarak algılamayı aşıklık sanıyorlar.Küllüyen yanlıştır.Aşık olan ayrılamaz.Aşık için sevgili her şeydir.vs. vs.vs............................... Fazla uzattım yada damarıma bastın üstad.sana bu şiirine destek daha önce bu sitede yayınlanan şiirimi de gönderiyorum. saygılar.

EY YÜCE MEVLAM

Bir nesil türedi, kendinden başka
Ne günler göreceğiz EY YÜCE MEVLAM
Kadın-erkek değişik, hepsi bir başka
Ne günler göreceğiz EY YÜCE MEVLAM

Kadın doğum yapar, erkek sancı çekiyor
Erkek kundak yapar, kadın kâğıt açıyor
Suya rağbet yok, millet neler neler içiyor
Ne günler göreceğiz EY YÜCE MEVLAM

Bayım bulaşık yıkar, bayan makyaj telaşında
Çocuk flört yapar daha yedi yaşında
Nineler çıplak gezer, 70 - 80 yaşında
Ne günler göreceğiz EY YÜCE MEVLAM
Toynak
Toynak, @toynak
23.2.2009 08:53:31
farklı bir bakış
farklı bir anlatım...
hele istatistiki bilgileri eklersek
haklısınız şari...
sevgi ve saygılar efendim....
Babacan24
Babacan24, @babacan24
23.2.2009 08:28:16
hayatın gerçekleri bunlar güzel bir mesaj
güzel bir eser ve anlamlı dizeler
emeğinize sağlık kutluyorum saygılar gönderiyorum
gizemlibalık
gizemlibalık, @gizemlibalik
23.2.2009 07:02:28
evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
güzeldi keyifli ama doğru tesbit,
saygılarımla....hocam.........
lazhar
lazhar, @lazhar
23.2.2009 04:16:31
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

katılmamak mümkün değil

tebrikler
ŞENSES US
ŞENSES US, @sensesus
23.2.2009 03:15:50
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
Mükemmel olmuş kutluyorum.saygılar.
şair67
şair67, @sair67
23.2.2009 02:54:42
GÖRÜCÜ

yanımda iki dolu çuval var
biri kara biri beyaz çuvalın
kara çuval sağ tarafa
beyaz çuval sol tarafa yerleşmiş
…………………………
kara çuvala soktum bu gün elimi
içinden çıkan mı……..GÖRÜCÜ

GÖRÜCÜ

evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki
==========================================HARKULADE
Çok güzel arif bir çalışma
Yürekten kutladım sizi Sayın Hocam
İyiki varsınız, iyiki yazıyorsunuz
Saygılarımla
__________________________Ali Cemal AĞIRMAN______________________
çiy tanesi
çiy tanesi, @ciytanesi
23.2.2009 01:19:09
Tespit doğru gibi görünüyorsa da severek evlenmiş ve mutluluğu yakalamış biri olarak her şey saygıdan geçer diyor,güzel dizelerinizi kutluyorum....
hoşkelam
hoşkelam, @hoskelam
23.2.2009 01:07:57
ANLAMLI VE MÜKEMMEL DİZELER İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM DOST
AMA AŞK VE SEVGİ ESKİDENDİ ŞİMDİKİ AŞKLARA BEN NAYLON AŞKLAR DİYORUM AŞK EFSANE OLMALI LEYLAYLA MECNUN ASLIYLA KEREM GİBİ DEĞİLMİ DOST AMA ŞİMDİ BİR SAATTE AŞIK OLUYOR İNSANLAR İKİNCİ SAAT TE BOŞANMAK İÇİN MEHKEMEDELER MALESEF SEVGİLER YOLLUYORUM GÜZEL VE ANLAMLIYDI DİZELER YÜREĞİNE SAĞLIK DOST
*GÜLÜŞ-55*
*GÜLÜŞ-55*, @-gulus-55-
23.2.2009 00:30:17
evlenmek istediğinizde iki seçenek var
biri yaşlanmış görücü
diğeri aşk…..bu günlerde oldukça revaçta
…………………..
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Cemal bey aşk evlilikleri neden uzun sürmesin ki sürür bence ama gerçek aşk olursa...şimdilerde hoşlanmayla aşkı birbirine karıştırır olundu..kimbilir belki bu hataları bizlerde yaptık..
Kerem ile Aslı, Leyla ile Mecnun Arzu ile Kamber varmı artık böyle aşklar..
AŞK AYAĞA DÜŞTÜ MALESEF...

harika dizelerdi...
yazan yüreğinizi kutlarım...
saygılarımla..
ahmet umut
ahmet umut, @ahmetumut
23.2.2009 00:27:42
Yinede severek evlenme diyorum...
Kutlarım saygılar
Taskin Uzel
Taskin Uzel, @taskinuzel
23.2.2009 00:24:37
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

Istatistikler ilgincti Cemal bey, bu dogru mu ?

Anlatim cok hostu, yüreginize emeginize saglik.'
AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
23.2.2009 00:20:39
çok doğru evlenmek çok kolay artık
boşanmakta sevgi saygı yok ki saygılar güzel dizelere
nebile bakıcı
nebile bakıcı, @nebile-bakici2
23.2.2009 00:08:42
hocam tebrikler güzel bir tespit..mesajı aldık....sevgimle
tuğbay
tuğbay, @tugbay
23.2.2009 00:06:57
istatistik ise şu ;
ilk evliliklerde
görücü usulü ile evlenenlerde yüzde iki
aşk yoluyla evlenenlerde yüzde doksan sekiz boşanma
gel de sonuca şaşma
..…mutluluk mu…..güldürmeyin…..kim yitirmiş ki

EVET HOCAM BU SONUCA KATILMAKTAYIM...ÇOK GÜZEL ANLAMLI BİR ŞİİRDİ ...YÜREĞİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK...SAYGIMLA
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL