NAZIM TAŞTAN Gönülden Mıs
751 şiiri kayıtlı

YARA ALMIŞ ŞU GÖNLÜM

NAZIM TAŞTAN Gönülden Mıs
  5,0 / 7 kişi ·11 beğenme · 2 yorum · 210 okunma
YARA ALMIŞ ŞU GÖNLÜM

YARA ALMIŞ ŞU GÖNLÜM


Cemre düştü gönlüme
Bahar geldi çok yakın!
Ben kendime kızgınım
Yara almış şu gönlüm!

Uzun zaman olmuştur,
Ayrıyım ben yârimden,
Ben gelemem kendine
Yara almış şu gönlüm!

Çabuk bitti mevsimler!
Hiç bitmemiş endişem,
Söz vereyim kendime!
Yara almış şu gönlüm!

Gelip geçti mevsimler!
Sene bitmiş takvimde!
Çok anım var resimde,
Yara almış şu gönlüm!

Cemre düştü gönlüme
Benim kalbim üşümüş
Güzel bahar çok yakın
Yara almış şu gönlüm!

NAZIM TAŞTAN
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YARA ALMIŞ ŞU GÖNLÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

YARA ALMIŞ ŞU GÖNLÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
17 Haziran 2021 Perşembe 11:54:43
Aşkın sembolü kalp meğer kadın kalçasıymış!..
16 Şubat 2006 Perşembe - 11:07 | Son Güncelleme : 16 02 2006 - 11:07
Dünyada aşkı anlatan ne varsa üzerinde hep aynı sembol var: Parlak kırmızı bir kalp... Ancak ABD'li bir tarihçiye göre tüm dünya yanılıyor. Gerçekte bu sembol "seven kalbi" değil "kadın kalçası"nı simgeliyor

ABD'deki Ronaoke Üniversitesi'nden sanat tarihi uzmanı Galdino Pranzarone'nin araştırması dünyada büyük yankı yaratacağa benziyor. Yıllardan beri aşk ile ilgili incelemelere imza atan Pranzarone'ye göre kökeni binlerce yıl öncesine kadar dayanan bu sembol, ilk çağlardan itibaren kadınların "doğurganlık" anlamına gelen dolgun kalçaları göstermek için kullanılıyordu. Doğurgan kadın, bereketli toprak hep aynı sembollerle gösteriliyordu. Dolgun bir kadın bedeni.

ESİN KAYNAĞI TANRIÇA AFRODİT
Oysa Bedenin yaşam kaynağı kalp, sembolde olduğu gibi 2 kulakçıktan değil 2 kulakçık ve 2 karıncıktan oluşuyor. Yani 4 çıkıntılı bir dikdörtgen şeklinde. Gerçekte rengi de parlak kırmızı değil. Pranzore'ye göre ise semboldeki "kulakçıklar" dolgun kadın kalçalarının tersten görünüşü. Ya da dolgun göğüsleri tasvir ediyor.

Dünyada şu anda kullandığımız "kalp şekli" ilk kez İspanya'daki ilk çağ mağaralarında kadınların kıvrımlarının aktarıldığı duvar çizimlerinde görüldü. Antik çağlarda da güzellik tanrıçası Afrodit'in heykellerindeki dolgun kalçalarından etkilenen halk ona " Afrodit'in güzel kalçaları" anlamına gelen Afrodit Kalipigos adında bir tapınak ithaf etti. Bu tarihte kadın kalçalarına adanan ilk ve tek dini yapıydı. Ve tapınak bu sembolle süslendi.

600 YIL ÖNCE AŞK İÇİN KULLANILDI
Bu sembol, kalbi simgelemek için ilk kez 15'inci yüzyılda antik çağlara ilgi soylu kesim tarafından "aşkı" anlatmak için kullanıldı. O zamanda bu şekil ilk olarak oyun kartlarında görücüye çıktı. Daha sonra aşk mektuplarında ve ağaç kovuklarında yerini aldı. Pranzore'nin Discovery Channel'da da yayınlanacak belgesele de konu olan bu ilginç iddiası geniş kitleler tarafından benimsenirse, belki de bir sonraki Sevgililer Günü'nde üzerinde başka bir sembol olan çikolatalar rağbet görecek.

Algılarla uyutulduk,
Algılarla soyulduk,
Algılarla yanlışlara doğru dedik,
Algılarla niçin yaratıldığımızı unuttuk.
Algılarla özümüzü inkar ettik......

İblisin ve nefsimizin oyunlarında özümüzü, sözümüzü unutmayalım, hayırlı günler bereketli çalışmalar dileriz....

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNAZIM TAŞTAN Gönülden Mıs , şiirin sahibi
18 Haziran 2021 Cuma 02:09:59
Yorumunuz için teşekkür ederim.
, 5 puan verdi
17 Haziran 2021 Perşembe 00:47:19
Sitemli duygularla harika yazılmış şiiriniz için kutluyorum tebrikler.
Selamlar ve saygılarımla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNAZIM TAŞTAN Gönülden Mıs , şiirin sahibi
17 Haziran 2021 Perşembe 01:03:47
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.