Konyalı Mehmed Vehbi Efendi (1949) “Yeni İlm-i Kelam” hareketinin önemli temsilcilerindendir. Daha çok Hülâsatü’l-Beyan fi Tefsîri’l-Kur’an adlı tefsiri ile tanınsa da onun Akaid-i Hayriyye Tercümesi adlı eseri Yeni İlm-i Kelâma katkıları bakımından önemlidir. Mehmed Vehbi Efendi’nin eserini Arapça yazdıktan sonra Osmanlı Türkçesine tercüme etmesi Türk okuyucusuna ulaştırma arzusunu göstermektedir..»»
Dünyanın en zevkli işi çocuk yetiştirmektir. Bunun tadına varamayan günümüz anne-babaları için ise bu iddiamızın "şimdilik" pek anlamı olmayabilir. Yaratılış Pedagojisi kitaplarımızı okuyan herkesin "keşke bunları daha önce bilseydik" dedikleri gibi tüm anne-babaların da bu savımıza katılacaklarından eminiz.
Ebeveynler için en kolay yol; "Ağzı var dili yok, melek gibi" çocuk yetiştirmektir. Bask..»»
Türk edebiyatında romantik akımın en güçlü temsilcilerinden biri olan ve eserleriyle bu ekole bağlı örnekler veren Recaizade Ekrem, Araba Sevdası’nı 1885 yılında başlayan “Hayâliyyûn-Hakîkiyyûn” tartışmasından sonra güçlenen realist akımın etkisi altında kaleme almıştır. Romanda alafranga, hayalperest ve gösteriş meraklısı bir Tanzimat genci olan Bihruz Bey’in hayat macerası çevresinde bu dönemde ..»»
Doğru, "Bay Doğru"yu bulmanın en iyi yolu, henüz flört aşamasındayken cinsel ilişkiye girme alışkanlığından vazgeçmek. Cinsel ilişkiye girmek, ilişkinin gelişimini baltalayabilir. Laurie Langford bu kitabında beklemenin neden önemli olduğunu anlatmakla kalmıyor, nasıl beklemeniz gerektiğini de açıklıyor. Gerçek yaşamlardan gerçek öyküleri ve kendi deneyimlerini sizinle paylaşıyor,
Kadınların sı..»»
Aşk için zaman, kimlik, etiket kavramları yoktur. Sebep ve sonuç beklentisi yoktur. Yargılamalar, sorgulamalar ve beklentilerin bol olduğu ilişkide de aşk yoktur. Keşke insanlar hissettikleriyle yaşasalar ve yaşadıklarını doğru yansıtsalar.
Bu kitapta kaygılar yüzünden kaybedilmiş aşkın hayata olan etkisine şahit olacaksınız. Özgür Ece, hakiki aşkının dehlizinde saklanan gizli sandığını aralamı..»»
"Sabah ezanı okunurken Aliye'nin yanında dalmış olanların üçü de uyandılar. Aliye hâlâ dalgın; hâlâ geçen korkunç saatlerin damarlarında tutuşturduğu humma, sarı, hasta yüzünde kızıl dalgalarla dolaşıyordu. Üçü de gözlerini açınca Aliye'nin yanına gittiler, sevgili yüzüne baktılar. Kurumuş dudakları sürekli kımıldanıyor, sürekli siyah kirpiklerinin ipekten birer saçak gibi tamamladığı çürümüş gö..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.