Sevgi her zaman karşılık görür, kin de.. DOSTOYEVSKİ [Paylaş]

Arkeoloji Kitabı - Arkeoloji Kitapları

Arkeoloji konu başlığında toplam 76 kitap bulunuyor.
Aşağıdaki Arkeoloji kitaplar "alfabetik" sıraya göre listelenmektedir.
Mehmet Özdoğan

Bilim ve Gelecek Kitaplığı

Arkeoloji nedir, ne değildir? Geçmişten günümüze neler kalır? Arkeoloji nasıl bir bilim alanı haline gelmiştir? Arkeolojide çığır açan araştırmacılar kimlerdir ve arkeolojiye damgasını vuran önemli araştırmalar nelerdir? Arkeolojinin politik kullanımı ne demektir? Arkeolojinin temel yöntemleri nelerdir? Zaman laboratuvarı nedir? Arkeometri, jeoarkeoloji ve çevresel arkeoloji nedir? En..»»
Mehmet Özdoğan

Bilim ve Gelecek Kitaplığı

Ülkemizin önde gelen arkeologlarından Prof. Dr. Mehmet Özdoğan, 50 Soruda arkeoloji’de, arkeoloji biliminin mutfağına mercek tutarken, bu bilimin, biyoloji ve jeolojiyle birlikte, insanlığın düşünce sistemine zamanın derinliği ve evrim olgularını kazandırmış olmasını da  vurguluyor. Yazarın, 2,5 milyon yıl öncesinden günümüze uzanan z..»»
Raphael De Filippo

Büyülü Fener

Geçmişimizi öğrenmek istediğimizde tek yapmamız gereken bir tarih kitabım açıp okumaktır. Gerçekten de çok uzun süre, geçmişe dair bilgimiz sadece eskiden kalma yazılara dayanıyordu. Fakat sonraları insanların tarihinin katmanlar halinde yeraltında gömülü olduğu keşfedildi. Kazı alanlarından laboratuarlara uzanan yolda arkeolojini..»»
Hans J. Nissen

Arkeoloji ve Sanat Yayınları

Günümüz uygarlığı Yakın Doğu`da doğmuş, gelişmiş ve daha sonra diğer bölgeleri de etkisi altına almıştır. Bu nedenle, genel olarak Mezopotamya olarak bilinen, Batı İran ile Akdeniz kıyı şeridi arasında kalan bölge her zaman kültür tarihçilerinin ilgi odağı olmuş. İki yüzyılı aşkın bir süredir bu bölgede arkeologlar binlerce kazı yapmış, görkemli olduğu k..»»

Suna ve İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü

İçindekiler; Alanya Kalesi 2007 Yılı çalışmaları 2007 Arykanda Kazısı Bademağacı Kazıları 2007 Yılı Çalışmaları Burdur-Kemer Elmacık Köyü 2006-2007 Yılı Karain Mağarası Kazıları 2007 Kibyra Kazı Çalışmaları 2007 Limyra Kazı Çalışmaları 2007 Olympos Kazısı 2007 Perge 2007 Yumuktepe Höyüğü Kazıları 2007 Alanya ve Çevresinde Bizans Araştırmaları 2007 B..»»
Veli Sevin

Der Yayınları

Türkiye çoğu kez büyük bir açık hava müzesi olarak tanımlanır. Bu doğru bir yakıştırmadır. Çünkü bu bereketli topraklarda insanoğlu yüz binlerce yıldır yaşar gider, kah büyük devletlere ve uygarlıklara parlak imzalar atarak, kah silik ve solgun bir iz bırakarak. Onları kimi zaman Kaniş`in dar sokaklarında, kimi zaman Ephesos`un mermer caddeleinde, kimi zaman Urartu`nun yalçın kayalıklarında, kimi ..»»
Veli Sevin

Der Yayınları

Kitap Anadolu mozaiğinin en eski, en tozlu taşlarını, eski Anadolu uygarlıklarını tanıtmak, sevdirmek amacıyla kaleme alınmıştır. Tozlu taşlar ışıyıp parladıkça mozaik daha da güzelleşip uyumlu bir hale gelecek, Anadolu’da yaşamın keyfine varılacaktır.»»
Jak Yakar

Homer Kitabevi Yayınları

Anadolu`daki devlet öncesi toplumların ekonomik örgütlenmesinin yeniden canlandırılması söz konusu olduğunda, bağımsız bir bilim dalı olarak arkeoloji yetersiz kalır. Bu eksiklik bir dereceye kadar arkeolojik bağlamda saptanan örnekleri, geleneksel tarım toplumları hakkında bilgilerle karşılaştırılan etnoarkeoloji sayesinde giderilir. Gerçekten de Anadolu`nun zengin etnografik malzemesi, Tunç v..»»

Komisyon

Ankara Enstitüsü Vakfı Yayınları

Ankara`nın tarihi ve kültürel varlığını oluşturan değişik değerli yayınlar olmasına karşın, 1933 yılında Ernest Mamboury tarafından yazılan kılavuzdan bu yana kenti tüm yönleriyle ve özellikle Cumhuriyet dönemi yapıtlarıyla tanıtan yeterli bir yayının olmaması Vakfımızı böyle bir çalışmanın yapılmasına yönlendirmiştir.

Çalışmaların başlangıcında , kitaba girecek konuların belirlenmesi aşa..»»