neyise.. ne deyodum haa gerneþelek aya(ða) gakdým, ovayý seyrederkene goyun eþþe(ði)nden çýkýyý aldým, aþdým da el gadak ekmeð alýp da çomaç ederkene ðözüm dakýldý ya(ð)mýrdan nemermiþ pelide çýynamaya, so(mu)rmaya baþladýydým üsdüne bi yudum su içince nasý(l) datlý olur mübarek sorma geviþ getirip durukana bi bakdýydýýým “va! ne görsen beðenirsin zabahýn köründe er fakýtda ovaya inenner olmuþ sanýsýn millet gudurmuþ zabahýn zeherinde kim ki bu manyak gökgörmedik haralda ovada yatmýþ uyumuþ ne bu acelen a gapba döyüs, ha yat uyu evinde! inmiþ erkenden de bu adam ne ediyoru akdoncak?, .. taha “a(e)lmaya durmamýþ” almalýkda hani kelek tarlasý olsa hadi bi taha, öyle ya? davþan iner, hýrsýz gelir annarsýn Gundallýya ðelin olan gýzlarýn sehimi haralda hýsým akrabadan bildik-tanýdýð biri olsa yes eder hurdan iner varýsýn yanna gelmiþden geþmiþden “iki beþlik bozarsýn ben de bilmen ki “ilci midir?, kilci midir?” “yandan bacanak” mýdýr, yonsa eniþde midir .. ben bu malihülleler arasýnda gedip gelirkene köyden “dýþarýya gýz veren”nerin soyuna-sopuna yedi ceddine söverkene galaylamaya galmadý, elle(h)! elle(h) demiþiyin “neee!” elle anasýný avradýný, ulen bi bakdýydýým, o yerler yeyesice.. Þaban Emmi’nin gök-gözlü “yeðe”!; .. namert olasýca adamýn yeðe bi þiþeði varýdý ele yedi ceddini, dinini imanýný zati oldu bitti se(v)men gökgözlü malýn ezzatýný, neye dersen bizim o(ð)lan; gökgözlü i(n)san da.. mal da yeðe olur taha doðrusu yeðe olmayaný yokdur, anasýnýn aya(ði) gýrýlýnca, seyikletmiþler de anasýynan evde galýnca barabar bu “ele gelmiþ” biliyon mu? .. haralda yeygiyi çýynamasýn deye çelene ot sermiþler, hatýlda yeygi vermiþler ondan arbýþmaya maraklý, ellehem Mýrý’nýn yeðe Alla(h)p da belaný versin imii! gahrolasýca aykýrýlamýþ yantýrýlamýþ getmiþ taa Gayaca-aðýl da arbýþmýþ aðaca ne zaman varmýþ da nassý arbýþmýþ ana namerd olasýca anaa! ele! namerd olasýcanýn malý maþatý ele! merada otun köküne gýran mý ðirdi de köküne kökmeðine gýran giresice de boynu altýnda ðalasýca da caný çýkasýca ta getdin vardýn bi döyüsün harýmýna len heþ goyun arbýþýr mý? geçi ðibi! yeðe olunþa arbýþýyoru demek ki “hinci bi ðören olcak” desen böyle böyle tangaza ederler bi de inanmazlar, duyannar da beni has-öz yedirdi sanýrlar benim elin dikili aðacýna ne gasdým mar benim ovada iki cýzým yerim mi var ne bileyin kimin ovada almalýklar .. ele dinine yandýmýn yeðesi, ele caným curkuldayýnca ha!; eþþegdehi he(y)beden azzýk çýký(ný)mý aldým da el ðadak ekmeðe gatýk ederin deye ordan bi çalý pelidini çýynadýydým hay o pelidi çýynamaz olaydým ha “pelidin üsdüne de “iki lýk” su içerin dadýna doyum olmaz biliyon” dediydim yalap-þalap taha bi çýynam yemeden yeðe goyunu görünce barabar ordan yes etdim çalýlarýn üsdünden bile hoplayalak seðittim yüzünguyu.. bi solukda inividim aþþa(ya) beri yandan varalakdan ba(ðý)rýyon-ça(ðý)rýyon söðüyon, siðiyon, daþ-maþ fýldýradýyon umurunda deði(l) valla .. n(e)’arasýn “banamý” deyon demeyoru biþiy deel adam yeni tikmiþ biliyon mu her fýrsantda sulayodur sürgün domurcuðunun gözüne bakýyodur bi de sonratdan görme kirt birinindir taha çiçek aþdýðýný görmemiþdir ekin-mekin, kelek-melek öyle deði emme bu aðaç iþi möhümün de ötesi elin adamý bana ne demez gözü ðibi bakýyodur Allah bili(r) gökgörmedik biriyse seni dinnemez hökeleynan baþ edilmez.. ..
beri yandan varalak; fehmetdi bu beni aykýrýladý ðodu ðaþdý ðetdi, tun tun yitdi çaprazdan fýrdolayý tur(a)ladý, ðaþdý elindeði deyne(ði) bi yandýrýsýn buna ordan bunu gatan edivirisin öðüne etiþdiðim yerde endirdim sýrtýna olmadý fýcýlattým zopayý, bi türlü ildiremedim n’arasýn benden önüþ gavýþdý sürüye emme ya o çalý pelidi benim boðazýmý nasý(l) aldý mubarek i(n)sanýn aðzýný guruduyoru töbossun gözlerim çelerdi vay anasýný, baðrým çatlaycak, boðazým yanýyoru ganelde bi yudumcuk su olma mý? ganel boyu ðetdim emme gýram birikinti yoðudu pelit canevimi yakýyoru, burkuyoru atýlýp gedeyazdým, solu(ðu)mu kesiyoruu narasýn umudum file galmadý caným çýkcayazdý. ..
DEVAM EDECEK
Sosyal Medyada Paylaşın:
İbrahim Çelikli Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.