Alçak ruhlu olanlar para arar, yüksek ruhlu olanlar ise saadet arar. ostrovski
Turgay COŞKUN
Turgay COŞKUN

14 Şubat Geldi

Yorum

14 Şubat Geldi

26

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

3015

Okunma

Okuduğunuz yazı 12.2.2010 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
14 Şubat Geldi

14 Şubat Geldi

14 Şubat geldi… Hoş geldi.

Şubat ayının dolunayı yani... Ya da koca bir yılın 45. günü. Belki de birilerinin doğum günü. Olur ya; bazı dostlarımızın belki de düğün, nişan, nikâh, tanışma yıldönümleri.

Baktım da şimdi yukarıya, ne çok anlam yüklemişim… Saymışım sayabildiğim kadar, döküp sermişim orta yere.

Sakın beni güncelliğin gerisinde, haberlerden bihaber, zamanı yaşamayan, kelaynakların son temsilcilerinden de sanmayın ne olur.

Biliyorum, yarın önemli bir gün. "Sevgililer Günü" adı.

O kadar işte… “Sevgililer Günü”.

Değil "Sevenler Günü". Değil “Sevgi Günü”… Ya ne? “Sevgililer Günü”…

Şimdi bir sinema filmi adı olsa ve parça gösterseler bir sinema salonunda, her bu ismi tekrarlayışta nasıl can alıcı bir müzik vereceklerini hayal ettim bir an… Tok sesli bir sunucu ve inişli çıkışlı bas, yüksek ses yoğunluğunda bir müzik…

"Sevgililer Günü! Bu sinemada, 14 Şubatta!"

Hani “Evlenenler Günü”? Hani “Nişanlılar Günü”? Ya da ilk tanışanlar günü?

Bu günler olmaz! Olursa ekonomi kıpırdamaz.

Anneler Günü, Babalar Günü devam eder. Ekonominin dinamik güçleridir çünkü. Herkes annesini, babasını unutmaz, alır hediyelerini, canlandırır durgun ekonomileri. Heyecanı da cabası. Hadi bir de “Dedeler Günü”, “Nineler Günü” yapalım…

Olmaz! Yapamayız. Neden? Büyük ihtimal dede ve nine ölmüştür. Ölmese de torunların umurunda değildir. E yani, hediye alınmayacaksa, kazanç olmayacaksa neden bu günü icat etmek şimdi? Anneler Günü’ndeki, Babalar Günü’ndeki gibi kuyumcular, neon ışıklı yerler açık olabilir mi? Olsa da getirisi olur mu? Hele hele Sevgililer Günü gibi olabilir mi?

Maddesel dokunuşların prangalarına esir ise sevgi, “Sevda sıcağı”, ruh yerine tene odaklıysa, ısısı duyguları teğet geçip duyularda yaşatıyorsa arzuyu; huzurlarınızda 14 Şubat!

Eski sevdalar mı yanlıştı? Yıllarca hasret yangınlarıyla yanan yüreklerin, kavuşma özlemini sevgileriyle tutuşturmaları mı hata idi? Kavuşamayacaklarını bilip, yürek atışlarında sevda türkülerini dinleyenler mi rüyalardaydı?

Sanal denmeye başladı günümüzde bu tür sevdaya. Sevgi tanımlarının en başına "Sürekli ve mutlak dokunabilme" şartı yerleşti sanki. Telefondaki ses yetmez, ekranlardaki yazışma doyurmaz, düşüncelerde hissedebilmenin elektrikleri titretemez oldu. Haz olmadan sevgi, doyum olmadan sevgili olunmuyor artık… "Sevgililer günü" konmamış yeni bir ada sahip aslında... "Birliktelikler günü" olmalı bence...

Bu ruhla da kutlanıyor zaten! Sevgililik özdeş olmuş birlikteliğe.

Ne ala!

Dokunmak... Sarılmak doyasıya. Tenlerde hissetmek birbirini…

Sevginin yeni adı bu… Sevgilinin de adeta yeni tanımı bu!

Oysa eskilerde araç idi bu kavramlar sevdalarda; amaç değildi şimdiki gibi ve sevgileri yüreklerinde yakanlar “Sevgili” idi.

Uzaklarda olmaya asla tahammül yok artık… Hatta uzaklarda olunca sevmeye hak bile yok!

14 Şubat geldi. Romantizmin ruhen başbaşalığı yerine, gökten yağan yıldızların donattığı otellerin, rengârenk gazinoların ses sınırını aşan gürültüsüne yeğlenecek yine sevdalar… Şarkıdaki o "Ben yağmurdan yaştan değil, aşkından sırılsıklamım" dizesindeki sırılsıklamlık, dans pistlerinde akıtılan terler sanılacak. Ya da üzerlerine sıkılan köpük! Sonra da sevgi adına nutuklar atılacak, o -sözüm ona- sevda gecelerinde… Ve sevda şarkıları sadece başlarda geçiştirilecek. Sonrasında bol viski, bol şampanya için en hareketli, beyni uçuran, romantizmin o geceki cellâdı gürültülü müzikler…

Ama adı ne? Sevgililer Günü!

Hangi sevda gerçek, hangi sevda sanal? Dokunarak sanallaşanlar mı, dokunmadan doyanlar mı sevdalarına?

Ben bilmem! Ekonomistler bilir efendim!

Paylaş:
1 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
14 şubat geldi Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz 14 şubat geldi yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
14 Şubat Geldi yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
hülya hicran
hülya hicran, @hulyahicran
13.6.2012 18:40:20
Al benden de o kadar beni bilenler bilir tanırlar ben ne sevgililer günü ne bayram günleri nede yılbaşı nede doğum günü hiç umurumda olmaz bilmiyorum şuur altı çocukluğa dayanan birşeymi yatıyor altında hiç suratsız biri değilimdir kavgacıda fakat öyle günlerde mutlak benim üzüleceğim bir olay olur geçmişte kalmış yazınız şimdi gözüme çarptı tebrikler hem yazınızın akıcılığından hem günün yazısı seçildiğinden
Nilgün Akçay
Nilgün Akçay, @nilgunakcay
13.2.2010 23:50:04
Bir rest de benden olsun...Sevgiyi böylesine maddeye boğanlara...Eeee zaman madde devri para yok sevgi yok...Sevgi olana da hediye yok...Gönül kendi tercihini yapar...Seçer değerini. Herkese bol değerler...Sevgiyle ve dostça kalın...
Eser Akpınar
Eser Akpınar, @eserakpinar
13.2.2010 22:24:17


Eser Aslanlı tarafından 2/14/2010 10:01:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevay
Sevay, @sevay
13.2.2010 21:59:23
Aslında düşüncelerinize katılmamak mümkün değil, çok konuda haklısınız ama yinede bu günün sıcak penceresinden bakarsak duygusal anlamda yaşanan güzellikler ön planda olmalı, maddiyat değil.
Tek taş yüzükler kuyumcuların güzünü güldürürken,faturayı görünce sevgilinin yüreğinde sevgiden ziyade yüreğinde açılan derin yarayı kim iyileştirecek?
Bence herşeyi abarttığımız gibi bugünüde fazlasıyla abartıyoruz, içten söylenen iki kelime vede manevi huzur yeterlidir bu günü geçirmeye, hani bizimde gözümüz kalmasın diyerekten.
Yoksa sevginin günü olmaz, seviyorsak eğer bunu hergün dile getirmeliyiz, kiymet hergün bilinmeli, bir tek günle sınırlandırılmamalı diyorum ben.

Anlamlı bir yazı, kutluyorum, sevgiyle hep...

Sevay tarafından 2/13/2010 10:01:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim, @sevgidamlalarim
13.2.2010 21:35:20
10 puan verdi
öncelikle günün yazısını tebrik ediyorum üstad .sevgiller günüyle ilgili okadar çok hikayeler anlatılmışki ,benim için ise sevgiler günü her özel günler gibi bir günde degilde zamana yayılması tarafın da olmuşumdur hep.yazınız oldukca manidar, sevgidamlalarımı bırakıyorum sevgiler...
GuLeN
GuLeN, @gulen
13.2.2010 19:28:48
Eski Roma'da 14 Şubat günü bütün Roma halkı için kutsal bir gündü. Çünkü bu günde Roma'da tanrı ve tanrıçalarının kraliçesi olan Juno' ya duyulan saygıdan ötürü tatil yapılırdı. Ertesi gün de Lupercalia Bayramı başlardı. Roma İmparatorluğu'nda genç kızlar ile erkeklerin yaşamları çok katı kurallarla birbirinden ayrılmıştı. Gençler sadece Lupercalia Bayramı'nda birlikte olma şansını elde ediyorlardı. Bayram arifesinde kızlar isimlerini bir kağıda yazıp kavanoza koyuyor ve her genç adam da kavanozdan bir kızın ismini çekerek, bütün bayram boyunca seçtiği kıza eş olabiliyordu. Bu birliktelikler bazen aşka dönüşerek evlilikle de sonuçlanabiliyordu. Ancak zalim bir imparator olan 2. Claudius, orduya savaşacak asker bulabilmek için tüm nişan ve evlilikleri kaldırdı.

Valentine ise o dönemde Roma' da yaşayan bir papazdı. Valentine, imparatorun yasağına rağmen genç aşıkları gizlice evlendirmeye devam etti. İmparator böyle bir durumun olduğunu öğrenince Valentine, için ölüm emrini verdi. İyiliksever papaz 14 Şubat 270 yılında idam edildi. Bu olaydan 226 yıl sonra Papa Gelasius, Valentine' i onurlandırmak için 14 Şubat'ı 'Aziz Valentine Günü' olarak belirledi. O gün bugündür her yılın 14 Şubat' ı 'Sevgililer Günü(Valentine day)' olarak kutlanıyor.




Durumdan da anlasildigi gibi, bu gun, "SEVGILILER GUNU" falan degil :) Aziz Valentine'in olum yil donumu :))))))))))

Gunun yazisini tebrik etmek lazim!
Sevgisiz kalmamaniz temennisiyle; tebrikler hocam..
Nar-ı Çiçek
Nar-ı Çiçek, @nar-icicek
13.2.2010 12:29:02
Hani “Evlenenler Günü”? Hani “Nişanlılar Günü”? Ya da ilk tanışanlar günü?

Bu günler olmaz! Olursa ekonomi kıpırdamaz.


Hakkini alamayanlar günü icat etse/k...
Ne cok gün dogar bilirmisiniz bu günle birlikte,

saygimla, kutluyorum "güne deger" yürek sizinizi.



Nar-ı Çiçek tarafından 2/13/2010 12:29:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
mrvmutlu
mrvmutlu, @mrvmutlu
13.2.2010 11:05:34
Ne kadar da haklısınız şimdi herşey dokunmak olmuş yakınmalarını okudum da şimdi insanlar ne kadar riyakar olmuş dedim. Günümüz gençliği diye tabir edilen o canavar sınıfa dahil olduğumdan olsa gerek uzakta olandan uzaklaşan gönülleri anlayabiliyorum. Gözden ırak olan gönülden de ırak olur sözünü o eski sevdalar diye övüp bitiremediğimiz sevdaları yaşayan atalar söylememiş mi? İnsanoğlu ve insankızı yeryüzüne indiğinden beri yanyana olmak istemedi mi? Neden dokunmadan sevmeler yüceleştiriliyor da sevgili olmak artık birliktelik olmak diye yeriliyor, insan doğası reddediliyor anlayamıyorum. Kafelerde, sinemalarda aynı koltukta kucak kucağa oturan bir nesil iyiki var demiyorum elbette, değerli kalemler kendi kanlarının deli deli aktığı zamanları da unutmasınlar diyorum. selam ile hoşça kalın
Mustafa Sakarya
Mustafa Sakarya, @mustafasakarya
13.2.2010 09:47:36
Önemli bir konuyu dile getirmişsiniz. Tabi ki bu olaya bir açıdan bakıp değerlendirmek sanırım yanlış olur. Olayın, kültürel , ekonomik vb. bir çok yönü var. Ben bunlara girmeden sadece sizi bu güzel anlatımınızdan ve günün yazısı seçilmesinden dolayı gönülden tebrik etmek isterim.

ilknur doganay
ilknur doganay, @ilknurdoganay
13.2.2010 09:15:30
Günün yazısını ve yazarını kutluyorum...

Saygılar ve sevgiler
meselci
meselci, @meselci
13.2.2010 08:53:45


anlamlı bir yazıyı.

seçkini kutluyorum
candan.
gül peri
gül peri, @gulperi
13.2.2010 00:27:47

Yazınızı okudum. Sade duru bir dille güzel bir anlatımdı.
Fakat sevgi bir güne sığdırılmaz.
Sevgiyi göstermek için bir sınır yoktur.Acaba bu günü çiçekçiler kar etsin diye mi koydular.
Hani aklıma gelmiyor değil.
Bir ömür boyu gerçek sevginin tezahürüne yetmez.
Sadece kendi fikrimi yazdım.
Yazınızı ve duyarlı yüreğinizi kutluyorum.Günün yazısı olmayı haketmiş.Selamlar.
zadegan
zadegan, @zadegan
13.2.2010 00:16:06
Dinî, tarihî ve toplumsal değerlerini önemseyenlerin, değerler anlamında küreselleşenin modern Batı kültürü olduğunu ve hayatın her katmanına rengini vurduğu gerçeğini ıskalamaması gerekir.

Modern süreci inceleyenler gâyet iyi bilirler ki; Batı, bir taraftan dinî kutsalları hayat dışı bırakırken, diğer taraftan da din dışı kutsallar üretti ve hayat dışı bırakamadığı dinî değerleri de profanlaştırarak yaşamasına müsade etti. “Sevgililer Günü”, “Dünya Kadınlar Günü” ve “Anneler Günü” gibi ihdas edilen “özel günler” bu sürecin ürünüdür hep.

İhdas edilen özel günler üzerinden de, kapitalist felsefenin her şeyi maddi kazanca dönüştürme anlayışının bir uzantısı olarak, kâr, kapitalist dünyanın mâbedleri hükmündeki ticârî şirketlerin hedefi oldu. Sözü fazla yormadan söyleyelim; “Sevgililer Günü” olgusu tam da bunu anlatan o özel günlerden birisidir işte.

Dünyanın her tarafında 14 Şubat “Sevgililer Günü” olarak kutlanıyor. Sevginin metalaştığı ve aşkların tüketim çılgınlığına ve hedonik pratiklere evrildiği bir vasattan bahsediyoruz.

“Cenab-ı Hak, cümle sevgilileri şu sahte piyasa tanrısının metalaşmış aşklarından korusun!”
...........

“Kim ki kendini bir kavme benzetirse, o onlardandır. (Cami'us Sağir / İmam Suyuti H. No: 8593)

"Kim bizim dışımızdakilere benzerse, özenirse bizden değildir. Sakın Yahudilere ve hristiyanlara benzemeyiniz, özenmeyiniz. ” (Tirmizî)


........................Tebrik eder...Hayırlı geceler dilerim...

Selam ve Saygılarımla...





zadegan tarafından 2/13/2010 12:18:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ağyar
Ağyar, @agyar
12.2.2010 21:27:39
10 puan verdi
"Hadi bir de “Dedeler Günü”, “Nineler Günü” yapalım.Olmaz! Yapamayız. Neden? Büyük ihtimal dede ve nine ölmüştür"


Yorumlara bakınca yerden göğe kadar herkes yazınızın altına imzasını atıyor, bir imzalık yerde bana açın lütfen. Yukarıdaki cümlenizi okuyunca birden aklıma "Dadaloğlu"ndan bir dörtlük geldi. Müsadenizle yorumum olarak kabul buyurun :)

"S u s k u n b i r a d a m" yarın kavga kurulur
Öter tüfek davlumbazlar vurulur
Nice koç yiğitler yere serilir
Ö l e n ö l ü r k a l a n s a ğ l a r b i z i m d i r"


Şey pardon bana müsade, aşağı sokağın başındaki hediyelik eşyacı kapanmadan yetişmem lazım. Size ne kardeşim ne alacağımdan Allah, Allah. Hasta etmeyin adamı haaa!

Selamlar
Zekeriya Terzioğlu
Zekeriya Terzioğlu, @zekeriyaterzioglu
12.2.2010 15:32:35
kapillist sistemin robotları oldu bedenlerimiz,şimdilerde bir de hislerimizin tüccarlığını yapmaya başladılar.Ölü soyucuları.Bir nefret var ki içimde bunlara karşı.İki kişi arasındaki herşey özeldir.Herkesin özle bir günü olmaz.Hisler aleminde.Yani 1 gün herkes için özel olamaz.Bu sürü psikolojisinin bir tezahurudur.Biz koyun değiliz.Hislerimizde ticari bir rant değildir.Bu günü protesto ediyorum.
Davidoff
Davidoff, @davidoff
12.2.2010 15:07:42
10 puan verdi
Dün gece bir program izledim,genç bir bayan orta yaşlı konuşmacıların sözünü kesip konunun içine atladı.Önce ne ayıp yakıştı mı bu diye düşündüm fakat baktım ki GEÇ KALANLARA DAHA FAZLA GEÇ KALMAMALARI GEREKTİĞİ İÇİN KONUYA ATLAMIŞ.
Sahiden 14 Şubat Hikayesiyle bari birileri birilerine SENİ SEVİYORUM desin.Bu illaki KADININ ERKEĞE veya ERKEĞİN KADINA SEVGİ GÖSTERGESİ OLMASIN.
Bir çocuğu mu gördünüz SENİ SEVİYORUM DEYİN.Babanızı mı,annenizi mi gördünüz SENİ SEVİYORUM DEYİN.
Telefon açın uzun zamandır aramadığınız bir yakınınızı konuşun onunla SENİ SEVİYORUM DEYİN.
GÖZLERİNİN İÇİNE BAKIN DARGIN OLDUĞUNUZ BİRİLERİNİN SENİ SEVİYORUM DEYİN...

KİMBİLİR BELKİ YARIN YA SİZ YA DA O OLMAYABİLİR.

SEVGİLERİMLE.


Davidoff tarafından 2/12/2010 3:08:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
su_misali(Gülhun Ertilav)
su_misali(Gülhun Ertilav), @su-misali-gulhunertilav-
12.2.2010 14:03:50
10 puan verdi

ne kadar da haklısınız

sevgililer değil
sevgi günü olmalı belki de

ama o zaman ekonomi böyle canlanmaz, kimseninde işine gelmez değil mi:))


kutlarım yazarı

saygılarımla


Engin Tatlıtürk
Engin Tatlıtürk, @engintatliturk
12.2.2010 13:02:10
Çok güzeldi kalem dostu.
Her satırında hakkın var.
Ama mesele ekonomik.
Olay kapitalizmin bir dişlisi.

Tebrikler ve selamlar.
RessamAsya
RessamAsya, @ressamasya
12.2.2010 12:53:14
Ne kadar haklı bir yazı okudum...hele final çok hoş...sevgililer günüymüş...ben anlamam zaten öyle şeylerden bunların hepsi dediğiniz gibi politika...saygılar... haklı kalem haklı yürek...
PeniaEos
PeniaEos, @peniaeos
12.2.2010 12:49:03
sevgiyi ve sevgiliyi bir güne sığdırmak sanırım en büyük yanlış olur.
evet günümüzde sevgililer sevgiler günlük olmaya başlamış.
sevgilyle sevgiyi her gün yaşamak, her günün sevgililer günü olması dileğiyle
sevgiyle kalın.
Funda SAĞLAM
Funda SAĞLAM, @fundasaglam
12.2.2010 10:57:38
yazan yüregine saglık..sevgili dost..duygu yüklüydü katlarım yazan kalemi..sevgiyle
handan akbaş
handan akbaş, @handanakbas
12.2.2010 10:06:04
Ne eski sevdalar kaldı,ne de sevdalılar güzeldi,ellerinize sağlık,saygılar.
nertenn
nertenn, @nertenn
12.2.2010 09:30:56
10 puan verdi


BEN BİLİRİM :))
bilmeyenler le dolu bir genç nesil yarattık.biziz onların büyükleri.nerede yalnış yaptık.neyi eksik verdik yaşam kaygısından .
acaba ?
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL, @fikret-tezel
12.2.2010 09:14:59
10 puan verdi
''Maddesel dokunuşların prangalarına esir ise sevgi, “Sevda sıcağı”, ruh yerine tene odaklıysa, ısısı duyguları teğet geçip duyularda yaşatıyorsa arzuyu; huzurlarınızda 14 Şubat! ''

Bu günün aşkları sevmek değil bence ; arzulamak, sahip olmaya çalışmak. Sahip olunca da bitirmek çok şeyi...
N. B. Ç.
N. B. Ç., @n-b-c-
12.2.2010 08:52:15
10 puan verdi
Çok doğru tespitler; güzel ve etkili anlatım. Ne yazık ki çağımız hızla tüketme çağı. Yiyecek, giyecek.......... ve en kötüsü de sevgilerimizi de basite indirdik ve tüketiyoruz. İnsanlığımıza geldi sıra ve yavaş yavaş onu da başladık tüketmeye.
günesi uyandıralım
günesi uyandıralım, @gunesiuyandiralim
12.2.2010 05:20:32
guzeldı yuregıne saglık dostcakal heval.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL