Ödünç alınan son kuruşla ödenen ilk kuruş arasında tabii muazzam bir fark vardır. goethe
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş

Sadık Yar

Yorum

Sadık Yar

6

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

872

Okunma

Sadık Yar

Sadık Yar

Sadık Yar

“Karnın yardım kazmayınan, belinen
Yüzün yırttım tırnağınan, elinen
Yine beni karşıladı gülünen
Benim sadık yarim kara topraktır.” Aşık Veysel

Sevgiliye katlanma var sadakatte. Gül ile karşılama var. Eziyete katlanmayan gül sunamaz. Bedel ödemek var güzelliklerin açığa çıkarılmasında.
“Kadınlarınız sizin tarlanızdır, tarlanıza istediğiniz gibi gelin. İstikbal için hazırlıklı olun, Allah’tan sakının. O’na, hiç şüphesiz kavuşacağınızı bilin, bunu inananlara müjdele.” Bakara/223

Kadını “kadın”, erkeği de “erkek” olarak tanımlamamızı sağlayan hologram görüntüsüne asıl olan ruhsal (data) yapısıdır.
Önce insana bir bakalım; her insan ayrı bir alem.
Bireysel olarak tüm Dünya’mız bizden yansır.
“Ne ekersen onu biçersin”
Kadın hakikatini yansıtma veya erkek hakikatini yansıtma olayı. Hepsi bu! Doğru yansıtan güzel insandır.
Her şeyi biz yansıtırız, Dünya’mızı da ahretimizi de biz oluştururuz.
İnsan iki antenli alıcı, verici gibi.
Kozmos dan gelen veriler + kendinden yansıyanlar.
Kendinden yansıyan ile evrenseli perdelediğinde insan gerçek manasını yansıtamıyor.
İnsan evrensel sistemdeki orijin halini, kendi terkipselliği ile perdeleyip yansıtamazsa kendi hakikatini bulamamıştır. “İlim kendin bilmektir.” Yunus

“Reset” yazımda da değinmiştim, insan yanlış öğrendiği birikimlerini “reset” etmediğinde orijini bulamaz.
Din ise bu alıcı ve vericilerin ayarı gibidir. Çünkü ayar için bir örneğe ihtiyaç var. Bu nedenle derim ki Kuran evrensel sistemi anlatır bize. Ve evrensel sistemin işleyişi asla bizim isteğimiz yönünde değişmez.

Rahman ismine kısaca "Nizam ve adaletle ihtiyaç gören" şeklinde bakmak isterim.
Rahim ismi ise "Merhamet eden, bağışlayan"...
Rahim isminin yansımasını kadınlarda daha fazla görüyorum. Erkeklerde ise Rahman isminin tecellisi daha ziyade...
Kadınların şefkatli olduklarını biliyoruz. Allah’ın Rahim ismine daha geniş ayna olmuş, merhametli kadınlar...

Kadın/lar/a evrensel boyutta bakmayan asla hakikatini anlamaz, anlayamaz. Toprak gibidir, üretken; toprağa “toprak ana” denilir, bu yüzden. Şefkatle bağrında yeşertir tohumu, evlat gibi yetiştirir fidanı. Ne ekilirse onu mahsul verir aslında.
Kadınlara bakış açımız bireysel değil de evrensel olursa yada bireysel bakışımız evrensel hakikatine uygun olursa hem kadını anlarız hem de “sadık yar” olarak ondan karşılık buluruz. Erkekler şefkat konusunda asla kadına yetişemezler.
Fahişe suçu isnat edilip taşlanarak öldürülmesine karar verilmişken Hz. İsa tarafından kurtarılan ve sonrasında eşi olmakla şereflenen azize hatun Maria gibi benim bilmediğim çok örnekler vardır, evrensel sadık yare.

Saygılar
Ahmet Bektaş

Orijin insan tek data.
Hepsi o hakikate bakar.
Ayrı ayrı orijine ulaşmaya çalışır.
İnsanı "adem" veya "ademoğlu" diye tanımlıyor kuran-ı kerim.

Tek.

İnsanın orijini tek.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Sadık yar Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Sadık yar yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sadık Yar yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş, @ahmetbektas
8.11.2009 13:12:18
Teşekkürler Sevinç, yorumundan ilhamla edindiğim tespiti yazıya ekledim. Harikasın.
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş, @ahmetbektas
8.11.2009 13:04:39
İnsanı "adem" veya "ademoğlu" diye tanımlıyor kuran-ı kerim.


Tek.

İnsanın orijini tek.
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş, @ahmetbektas
8.11.2009 12:48:59
Evet ,
Sevinç Hanım
Orijin insan tek data.
Hepsi o hakikate bakar.
Ayrı ayrı orijine ulaşmaya çalışır.
Sevinç İNAL
Sevinç İNAL, @sevincinal
8.11.2009 01:37:57
Evet, konu bütün olarak gayet güzel işlenmiş ancak her başlık ayrı bir konu ve çok geniş.
İnsanın yaradılış gereği kadın ya da erkek cinsiyetleri çoğalmak amaçlıdırtek amaç budur.

Daha sonrasında kadına veya erkeğe yüklenen bizlerce ayrıntılar var.
Aynen bahsettiğiniz gibi, şefkatli, üreten, sevecen vs vs.....
Oysa bunu geniş bir yelpaze üzerine alıp kadını ve erkeği aynı yere yerleştirdiğimizde kadın cinsinde de zalim nobran ve kaba olanları görürüz.
Erkeğe baktığımızda hiç de öyle merhametsiz ya da kadına kıyasla daha az merhametli demeyiz.

İnsanlar iki gruba ayrılıp fıtratlarına yakışır diye değer bulmaz.
Bence bu günkü toplum bunu yaşıyor.
Ne zaman ki cinsiyet ayırmadan "insan" diyeceğiz o vakit pek çok düğüm birden çözülecek.

Çok güzel bir konuydu, var olun.


Sevinç İNAL tarafından 11/8/2009 1:38:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş, @ahmetbektas
3.11.2009 16:38:24
"aşık Veysel bu bölümde, tarlayı kadın sembolü olrak kullandıysa şayet, şunu mu anlatmak istiyor?"müget
Veysel değilde yazar yani ben kadına benzettim ama güzel cevap vermişsiniz. Ben de bakış açısın daha netleştiriyim toprağa eziyet olarak algıladığımız fiiller toprak tarafından bakıldığında hoş şeyler. Kadın açısından doğrum sancısı hoş olmasa da netice itibarıyla yeni bir canlıyla muhteşem olur,sevinçtir.
Kadın öncelikle saygı ve sevgi ister ki üretsin. Şefkat üretir o.
O halde sevgi ,emek olmadan istenilen mahsül de alınamaz.. Kadına emek vermeden ondan beklemek her şeyi bencillikten başka bir şey değildir.

"Madem ki, sadık yar arzulanıyor:)

Yar’e sahip çıkmalı..ona gerekn değer özen verilmeli. İnsanca bir yaşam…."müget

Aynen katılıyorum görüşünüze.

Ayrıca size teşekkür ederim ,bu yazının ilhamı sizin "inci küpeli hizmetçi" şiirinizdir.
Saygılarımla .
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL