Paranın öldürdüğü ruh, kılıcın öldürdüğü bedenden fazladır. walter scott
M. CÂN GÜNDEDE
M. CÂN GÜNDEDE

.

Yorum

.

12

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

2225

Okunma

.

.

.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
. Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz . yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
. yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Engin Tatlıtürk
Engin Tatlıtürk, @engintatliturk
29.4.2010 11:42:50
Güzel anlatım.
Biraz öfkeli ve sitemli ama saygılı.

Kutlarım.

Eleştiriler de en az yazı kadar ilginç ve güzeldi.

Artık sitenin yöneticilerinin kulak verip, öneri toplaması gerekiyor. İllaki bir şeyler yapılabilir. Kategorilerden yazım sınırına kadar pek çok tedbir alınabilir.
Sitenin büyümesi kadar kaliteli büyümesi de önemlidir.

Herkese selamlar.
Salih Erdem
Salih Erdem, @salih-erdem
29.4.2010 11:18:28

Doğru söze ne denir ki

Haklısınız.
bezm-i cihan
bezm-i cihan, @bezm-icihan
1.11.2009 21:41:16
yazını çok yerindeydi doğrusu, tebrik ederim sizi ve altına yorum yazma cesaretinde bulunan arkadaşları...

keşke hepimiz koynunda yılan var diyebilsek birbirimize,
yanlışlarımızı yazabilsek,
uyarabilsek, dokunsa bile bamteline,
kırılmasak, gücenmesek yazılanlara,
ve düzeltebilsek kendimizi...

işte o zaman hayaliyle girdiğimiz bir edebiyat okulu oluruz...

temennimiz gerçek olsun dilerim...
Hatice Dökmen
Hatice Dökmen, @haticedokmen
31.10.2009 23:00:48
10 puan verdi
yazınızı ilgi ile okudum arkadaşım.
güzel konuyu irdelemişsiniz.
tabi bizler her konuda olduğu gibi bu konuda da farklı pencerelerden bakabiliri olaya...
ben yazdıklarıma asla şiir demem daima karalama demişimdir.Ve asla puanlama koymadım şimdiye kadar.
Yazılarda mejburen oluyor puan.
günün şiiri diye yayınlananlara baktığım zaman gerçekten gülüyorum.Ben kendimi koymaksızın söylüyorum bunu sitede o kadar güzel yazanlar var ki.
sayfaları 100 yorumla bile dolu olsa günün şiiri olamıyor şiirleri.
Yine katıldığım noktalardan biride gerçekten hiç ama hiç şiir bilgisi olmayan sayfalarında olması.
Ama birde başka pencereden bakalım olaya,burada hepimiz birer çırağız hiç birimiz bir Nazım vaya bir hasan Hüseyin olamayız.Bunun için çok birikim gerekir dağarcıkta.
En azından kendine has bir duruşu,kendine has bir kalemi olan kişileriz diye düşünüyorum.
Öyla sayfalar var ki adamın knedine has bir duruşu bile yok ve oradan buradan kopyaladığı ne tema ne baş ne son olmayan dizeler görüyoruz.
Hı okumayalım mı.Okuyoruz bu bir gerçek.
Biz her şeyden önce burada gönül dostuyuz ve bir yarış içinde değiliz.ve gerektiği yerde onore etmek adına yorumda yazıyoruz.ben bunu- sizi çok beğendim -olarak değil -geldim ve sayfanızı okudum-mesajı olarak algılıyorum.
Biz burada bir aile isek ben öyle görüyorum çünkü birazda yumuşak bakmalıyız olaya.Zaten iyi kalemler kendilerini bilirler ve onlar bu sitede yazmakla bir yere varamayacaklarını bilir ve kendilerini başka platformlarda tanıtırlar.
bilmiyorum anlatmak istediklerimi anlatabildim mi.
Amacım muhalefet değil yapıcılık.
Güzel tema için teşekkürler.
selam ile.
mehmet özdemir
mehmet özdemir, @mehmetozdemir
31.10.2009 22:30:50
eleştiri...
bu yazıdan haber olan herkes size hak verir..ama oralara yazmadan da duramaz..
ben siteye yeni geldim... şiir yorumlarından rahatsızlık duydum..küçük bir sitem..iş büyüdü saldırı başladı..
''KÖRLER SAĞIRLAR BİRBİRİNİ AĞIRLAR''
dediğim buydu...ama güçlü çeteler oluşmuş..biri şiir yayınlasın hemen 40 yorum... hazır yasin okuyucular gibi hazır yorum yazanlar oluşmuş..bu da yeni sektör...sanırım bir kısmı yazılar yazıp kaydetmiş..kopyalıyor yorum yerine..
bir şiire yorum yazmıştık..övgülü yorumdu...sadece bir dörtlüğünde kafiye zayıf düşmüş dedim...hazır yorumculardan birisi hemen ikaz etti..siz nasıl yazarsınız bunu falan...ve arkasından hakaretler..yetmedi hakaret mailleri...bunlarla mı uğraşacağız.. halbuki tartışma açsa neden öyle dediğimi sorsa..eğer öyle değilse beni ikna etse.. o zaman elini öperim...
biri yazdığım eleştiriye...şiirsel bulmadım bazı mısralarını demiştim...yine hariçten gazel okuyanlardan biri...atıldı hemen.. güya alay ediyor..sizin şiirlerinize baktım hahaha...bu kadar ucuz insanlar....azıcık utanma olur....adam kırkından sonra şiir okumaya başlamış..ahkam kesiyor..
burada şiiri arabeskleştirdiler..bu konuda da haklısınız ..yerden göğe kadar...bir de titrek sesli ( bu da moda oldu.. bir düzyazıyı...titrek sesle..duygusal tını ile okursanız oluyor şiir...) bayana okutulursa şiir ...tamam işte şaheser...gelsin 50 yorum...
kimisi emekli olduktan sonra şiire merak sarmış...bir hobi oyalanıyor..kimi ev işlerinde bunalmış bayanlar...kendine bir eğlence bulmuş... aşkı sevgiyi bulamayanlar...arabeskçe şiirlerle demleniyor...bunları anlamak... haklı bulmak mümkün...

peki ya günün şiirini seçenler..neye göre karar veriyorlar..mesela bu kurulda Hilmi Yavuz olsa ne tür şiirler seçilir..
haksızlık etmeyelim ..bazen güzel şiirler de seçiyorlar..ama bazen de insanın kafasını duvara vurası geliyor...
site yöneticileri..artık kenarda duramaz bence..çok büyüdü site..-A-B-C grupları oluşturmalı...veya farklı yollar bulunabilir...karar onların tabi..bizim ki sadece teklif...

şiir nesre çevrilemeyen nazım türüdür..
nazım...manzume...olabilir.. ama şiir nerede...
nerede sanat...nerede edebiyat...
mimarinin malzemesi taş olur..verin taşları sıradan insanlara size 'Süleymaniye' yapsınlar...herkes buna olmaz der...
verin kelimeleri herkes şiir yazsın..lügatlerde kelimelerden çok ne var...harcayın durun..nasıl olsa ayağa düşmüş şiir...

saygılarımla..


M. CÂN GÜNDEDE
M. CÂN GÜNDEDE, @m-cngundede
31.10.2009 18:54:35


talha tarafından 5/13/2010 11:52:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
x adamus
x adamus, @xadamus
31.10.2009 18:47:17
Haklısın dostum.Şiir yorumlanırsa daha güzel olur.Tebrik güzel şiir içindir ama her şiir tebrik edilmez.hak eden tebrik edilmeli.Hatası olan eleştirilmeli.Tabiki eleştiriler yol gösterici olmalı.Sırf şairi karalamak eleştiri değildir.
keşke her şaire yetişebilsek. 50 bin üyesi bulunan bir sitedeyiz.Yetişmek mümkün değil elbette.Ama dostlarımıza ayırdığımız vaktin bir kısmınıda diğer şair arkadaşlara ayırmalıyız. Her gün hiç tanımadığımız daha önce okumadığımız 3-5 şair okusak ayda 100-150 yeni şair okumuş oluruz. Buda bizim günde sadece 10 dakkamızı alır en fazla.
Teşekkürler yazı ve hatırlatma için.
Selam ve dua ile.
sahra
sahra, @sahra
31.10.2009 15:48:45
..

sahra tarafından 12/10/2016 1:17:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Murat Kayali
Murat Kayali, @muratkayali
31.10.2009 15:13:38
Peki, nerede bizim san’at anlayışımız. Gelişimimize dost eli uzatmamız doğruyu işaret etmekle değil midir?
Lütfen yorumlarda gelişimci olalım. Ve öylesine yazacaksak geri çekilip seyredelim. Amacım kimseyi kırmak değildir. Sadece çıtayı biraz daha yükseltmek gibi çaba içinde olduğumu bilmenizi isterim. Siz, çok değer verdiğim gönül dostlarımı üzdüm ise özür diliyorum.


Evet katiliyorum.
Edebiyat Defteri´ni edebi eser okumak icin acanlar , edebiyat ve siirle karsilassinlar....
sonbaharımsın
sonbaharımsın, @sonbaharimsin
31.10.2009 14:20:14
Yıllar önce şiir diye karaladığım dizeleri, çok okuyan benden yaşça ve yaşadıklarıyla da büyük olan dosta gösterdim.
Bana şiir kitabı ve şair adları vererek yol gösterdi.
Lorca'nın şiirleri,A.KAdir'in şiir kitabı vb.
Gerçekten de şiir herşeyden önce aklın yürekle işbirliğidir.Dünyanın çeşitli dillerine çevrilen şiirlerin en büyük özelliği düşünce ürünü olmalarıdır.Şiir sadece dili ustaca kullanma değil sanatı değil,duyguları,düşünceleri ifade etmede seçilen zor bir yolculuktur.
Şiirin çevirisinin çok zor olduğunu/sözlerin müziğinin kaybolması gibi/ hesaba katmak gerekir.Buna rağmen okuduğum şiirlerin bir kaç dizesi hala belleğimde..
Bu sitede de ait olduğumuz coğrafyanın olmazsa olmazı arabesk tarzı dediğimiz kendini acıtarak+kanatarak+sürekli bu yönde yazan dostlar var.En küçük bir eleştiriye yapıcı olmadığı gerekçesiyle tahammülü olmayan çok sevgili dostlar.
Oysa en ünlü şairlerin bile bütün şiirleri için çok güzel denilemez.Okuduğum beğenmediğim şiire "hiç bir yazmasan daha iyi olur "diyen dostlarım..O halde bir anahtar daha olmalı şairin seçtiği sadece övgülerin yazılacağı,eleştirinin olmadığı..
En büyük hastalığımız aynalara tahamülsüzlüğümüz.Gerçek dost ayna gibidir.Ne gördüyse onu yansıtır.
Dalkavukluk gelişmemize değil,körelmemize yol açar..
Minübüs,kamyon arkasına yazılacak sloganlara benzeyen sözler herhalde şiir olamaz.Birbirimizin alkışcısı değil geliştiricisi olmalıyız.
Bununla birlikte bir yanım diyor ki /ben hep kendime öğütler veririm/insanlar böyle mutlu oluyorlarsa sana ne?Herkes yüreği kadar söz döker.Gönüller kazanmak varken,gönül kırmak hoş değil.İnsanları incitmekten sakın.Bu iç sesimi egemen kılmaya çalışıyorum.
Bununla birlikte şiir devrik olmuş,düz olmuş beni ilgilendiren redif/kafiye/ölçü vb değil.Şiiri böyle bir kalıba sığdıran bu sitedeki dostların pek çoğunun şiiri hiç gelişmemiş.Tekrar,kafiye,ölçü tamam ama eksik olan bir şey var.Dilin zenginliği hiç yok ,düşünce neredeyse çok alt düzeyde.Bir şiir okudum elim çok kötü diye yazmadı,en düşük puanı vermekten kaçındım....Herkesin bir alkışcısı bulunur anlarım da çok kötü şiire "yüreğe sağlık,kutlarım yazan"arkadaşlara ne demeli..
Yine şiirler var okunmayı bekleyen. Hak ettikleri övgüyü alamamış.Şiirden anlayabilmenin yolu iyi şiirleri bulup okumaktan geçiyor.
Kendi çizgilerini eşsiz sanan öğrencilerimi resim sergisine götürdüğümde dönüşlerinde çizgileri üzerinde daha çok çalışmaları gerektiğini kavrıyorlar.
Benim ne kadar çok çalıştığımı görselerdi eserlerime hayranlıkla bakmazlardı diyor ünlü heykeltraş Michelangelo.

Sitenin beğeni düzeyini yükseltmek adına yöneticilerin edebiyat eleştirmenlerinden destek alma zamanıdır.
Site artık şairin ve şiirin geliştirilmesini de üstlenecek konumda sanırım

Saygılarımla.



turkan_t tarafından 10/31/2009 2:38:13 PM zamanında düzenlenmiştir.

turkan_t tarafından 10/31/2009 4:59:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
31.10.2009 13:44:13
kutlarım lütfen hemen küsmeyin öyle, dikkatsizlik ve telaş var yoksa sizi beğenmeme gibi bir durum asla söz konusu olamaz efendim, kutlarım bu duyarlı tavrınızı ve yazınızı, haydi tekrar yazmaya, öyle küsmek yakışmaz bize..sevgi ve saygımla,selamlar..
Yeganem
Yeganem, @yeganem
31.10.2009 12:56:47


ÜLKÜ BAHÇESİ tarafından 10/31/2009 7:54:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL