Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
robinson7575
robinson7575

ŞİİR VE ŞAİR

Yorum

ŞİİR VE ŞAİR

11

Yorum

5

Beğeni

0,0

Puan

1548

Okunma

ŞİİR VE ŞAİR

Şiir ve şaire dair bir yazı yazmak istedim umarım anlatmak istediğimi anlatabilirim defterde çok iyi şairler var öylesine karalayanlar, öğrenmek isteyenler olduğu gibi kendini dev aynasında görenlerde var şair kişiler mütevazı olur çünkü şairlik gönül adamliğıdır çok iyi şiir yazmışsın ama seni Tebrik eden okura bir teşekuru çok görüyorsun benim gözümde sen şair değilsin . Ben öğrenmeyi ögrendikçe gelişeceğimi biliyorum burda değerli dostlarım abilerim kardeşlerim var eksiklerimi gördüklerinde uyarıda bulunuyorlar ben şairim sen ne diyorsun demiyorum diyememde çünkü onlar beni şiirde iyi bir şair olarak görmek istiyorlar ben ilk zaman şiirlerimde rediften kafiye yapardım ama onlardan öğrendim kökten kafiye olduğunu ayağı onlardan öğrendim kendini kral gören şahıslara derimki önce nihal atsizi Cemal safi yi, Ömer hayyami okuyun ne kadar şair olduğunuzu görürsünüz.

Paylaş:
5 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Şiir ve şair Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Şiir ve şair yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİİR VE ŞAİR yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Etkili Yorum
Afet İnce Kırat
Afet İnce Kırat, @afet-ince-kirat
14.5.2020 13:29:37
Her kişilikten, her düşünceden insan var bu küçük edebiyat toplumunda. Bazıları yorum yapılmadığı için kızar, bazıları yaptığı yorumlara cevap verilmediği için. Bir de başka açıdan bakalım çok açı var da…

Şair şiirini yazıyor iyi veya kötü ama uğraş veriyor. Yaptığı yorumlara göre okuyucular(!) yüzlerce kişiye yaptıkları yorumu okumadan şiirin altına döşüyorlar sonra da teşekkür bekliyorlar. Yorumun şiirle alakası olmadığını görüyorsun cevap yazıyorsun geri gelip okumuyor bile. Ya da bir şairin şiirine okuyup yorum yapıyorsun ama yapıştırma yapmadan gerçek yorum, şair yorumunu bile okumadan teşekkür butonuna basıyor. Teşekkür etti bu şairdir mi diyeceksin.

Kendi adıma söyleyeyim çok vaktim yok eskisi kadar. Yazsam da yazmasam da takip ettiğim şairleri okuyorum, bazısına yorum da yapıyorum sayfama gelmiş olsa da olmasa da, teşekkür etse de etmese de.

Yoruma teşekkür etmemek saygısızlıksa, hazır teşekkür butonuna basmak daha büyük saygısızlık… Kısa da olsa yorumum, teşekkürüm teker teker harflere basarak yazıyorum.

Bu işin şairlikle alakası yok, vakti dar, yorgun, bezgin veya tembel, okumaktan aciz denilebilir sadece.



Aygün Deniz
Aygün Deniz, @aygun-deniz
14.5.2020 12:24:38
Haklısınız robinson Hocam. Yazmış olmak için değil, duygularımı yazıyorum ama, şiirimle alay edenler de oldu, Geliştirmeye çalışsam da bazen olmuyor,bazen de iyi oluyor demek ki şairin duyguları bazen bulutlu bazen de gök kuşağı gibi renkli oluyor.Sizin şiirler gibi kafiyeli ayaklı uyaklı ve güzel yazmak için çalışmak lazım, bu da mümkün olmuyor.

Saygılar robinson7575.
Yinsani
Yinsani, @yinsani2
23.1.2020 23:57:59
“Bir gün gelir,
başlar gidişler.
Kimi içine gider,
kimisi içinden gider..
İçin gider..” .
.
.
"dışarıya çiçek bahçesisin,
içeride çiçeklerden mezarlık yapmışsın..
.
.
.
Kar yağar kar üstüne(Dil Tengî)

din tengi, kimdir, nedir? müzik grubu mu, şair mi??

sanırım bir müzik grubu veya şair..

https://www.youtube.com/watch?v=Tyod6V0Y7pI

ilgili şiir linkteki sayfanın altında.. detay bulamadım..

serbest şiir bu olsa gerek..??
Sandalcı
Sandalcı, @sandalci1
23.1.2020 22:12:29

Sevgili Mirim; vermiş olduğunuz kesitler için elbette karşı görüş belirtmek haksızlık olur. Necip Fazıl, takdir ettiğim bir üstad. Alıntı olarak verdiğiniz örnek benzeri mistik şiirler mevcuttur. Ben, hecenin yazlış biçimini eleştiriyorum. Yani illa bir ölçü sözkonusu olmamalı, muhim olan elbette anlam ve hissiyattır kanaatimce. Evet, türküler hece ile yazılır. Ben hece yazmayı sevmiyorum, ha istesem yazabilirim o ayri konu. (belki) Yazı sahibi muhterem zat,%99 haklı! Burada bu huy bu alışkanlık değişmedi ve sanırım bu temel ahlak sorunu. Oturup şiir yazmayı bilmek isteyen kişi yazılan yoruma da cevap verebilmeli. Hani, iki kelimeyi yanyana getiremiyorsan ne ola senin şairliğin değil mi ama? Ya da okuduğu şiirde duygusal serpılise kapılıp da duyduğu hissi paylaşamıyorsa sırtındaki semeri atsın, ya da birilerine desin. Çünki o yüktür. İşkembeden sallama hususuna gelince; millet oturuyor hayatını yazıyor efendim ve ona da şiir diyor. Öleceğim, biteceğim, yok intihar edeceğim vb üslubu ile yazılan karalamalar ne hayata ne de buradaki kültür ailesine bir şey katmaz. Enazında bana bir şey vermiyor. Otur, Afrika'dan yaz, zulümlerden savaşlardan, haksızlıklardan vb. Tarz olarak değişebilir bu; yerince epik, yerince lirik, yerince pastoral ve yerince didaktik gibi. Ama alem oturuyor mutlak ve mutlak şiirin içinde terkeden bir kadın koyuyor ve başlıyor cinayetler... Bu husus sınır hücrelerimi ayaklandırıyor... Lakin emin olduğum şu ki; beni anlıyorsunuz.
Hüznümün Hüznü
Hüznümün Hüznü, @huznumun-huznu
23.1.2020 21:24:07
.........

Baht-ı Siyah tarafından 7/11/2020 7:34:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Necati  Kavlak
Necati Kavlak, @necatikavlak
23.1.2020 21:08:16
Sandalcı ne güzel yazmış* "Takıldığın şeye Bak" diyor.
Bu şarkı sözü üzerine yorum yapmak olmaz herhalde.

Doğru söyleyeni dokuz köyden kovsalar da, doğrudan
ayrılmamalı İnsan.
Sevgi ve selamlar.
Sandalcı
Sandalcı, @sandalci1
23.1.2020 18:52:18
Takıldığın şeye bak :) Adamlar sitede hangi yorum güzelşe kopyalayıp toptan perakende kullanıyor. Şiirden kasıt için verdiğin kişilere gelince evet hece kafiye vb alanlarında kanıtlanmış kişilerdir. Kendi adıma hece kafiye vb tarz şiirlere saniyemi dahi ayırıp bakmam. Oyuncak gibi geliyor bana.
Sandalcı
Sandalcı, @sandalci1
23.1.2020 18:50:14


Sandalcı tarafından 1/23/2020 7:01:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
Yinsani, @yinsani2
23.1.2020 15:46:46
Nihal Atsız'ı yiğenimin sayesinde okuyorum veya onun yanında.

Cemal Safi'nin, Tek Hece Aşk'ı, bir kült artık o konuda. Hece Şiiriyle ilgilenen mısra mısra, durak durak incelemeli otopsisi yapılmalı her yönden.

Ömer Hayyam: Dehşet bir şair. Basit çıkarımlar dersin amma belki de 1000'ler yıl sonra onun bir kıtasını paylaştığın için soruşturma bile geçirebilirsin.. ta öteden ta burayı karıştırmayı başaran bir deha.

Yine de günümüzde 10 yıl önceki edebiyat ortamları ve ilişkileri yok.

Teşekkür meselesi mi? İsteyen etsin, istemeyen etmesin, konu şiirse ehemniyeti yok. Konu muhabbet veya karşılıklı etkileşim ise, az ola içten olsun, karşılık merhabalaşmak kadar insani bir olay yok. Lakin herkesten de teşekkür beklemek absürt bir olay..

Öğrenmek mi, kimsenin öğretmenliğe ihtiyacı pek kalmadı, o ihtiyacı internet karşılıyor.. dahası özelde şiirin ince detaylarına kalmış...

Ancak karşılıklı beklenti tarihin bir öğretisi. Oysa yeni çağda başaramadığımız şu var ki; birlikte şiir de yazı da yazılamıyor daha.. İsim ve soy isme bağlı daha kültür? "Ben"lik.

O sinerji, nefislere, saçma sapan dedikodulara, o ne demiş bu ne demiş yarışlarına ve gruplaşmalara dönmüş..

ve Z kuşağı daha gelmedi buralara veya ben mi göremiyorum.. şuan z kuşağının en büyüğü 20 yaşında

Site yaş ortalamamız epey üst seviyede diye düşünüyorum, Bilemiyorum ama en az 47-48 olmalı diye tahmin edebilirim. Elbette çok alakası var yaşın şiirle.

Yeni gelen nesil bizlerden değil, onlar anonim bilginin zihinleri. ekseri tabii değiller öncekilere ve bizlere --ne diyor bu ihtiyar diye, neden bahsediyor , bas engeli diyecekler ihtimal bize..

Hece şiiri şeklen daha cazip.Geriye duyguyu harmanlamak kelimeleri oynatmak kalıyor..

Serbest şiir buhran ve girdaba kapıldı, aruz zaten buralara uğramıyor sanırım...

Avrupa şiir tarzları da yok veya ben göremiyorum sitede..

Şahsen internet şiir alemi; bir çıkmazda, pat oldu..

Saygılarımla..
mirim
mirim, @mirim
23.1.2020 15:27:37
Sevgili Ozan yorumlara teşekkür etmek şairliğin şartlarından biri değil ama sitem etmekte haklısın. İnsan bir teşekkür bekliyor değil mi :)

İnsan öğrenmeye açık olduğu sürece gelişmeye yatkın bir varlıktır. Yeter ki iste...
Ama şu kıyaslamana karşıyım. Tamam insan kendisine bir hedef belirlemeli ve başkalarını örnek almalı ama saydığın isimler dağın tepesinde :)

Senin en güzel yanın, yazarken çok içtensin. Tıpkı bu yazıdaki gibi...
Tebrikler...
Bir Eflatun Ölüm
Bir Eflatun Ölüm, @bir-eflatun-olum
23.1.2020 14:48:13
Pek mantıklı bulmasam da, yoruma teşekkür edilmemesine ben de fena bozuluyorum:) aslında bir öneminin olmaması gerekli. Yani yorumu şair için değil, kendimiz için yapıyoruz. Ama, siz beğeninizi bütün coşkunuzla dile getiriyorsunuz, karşılığını ise sessizlikle alıyorsunuz. Hoş bir durum değil gibi geliyor bana...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL