İntikam alıp da sonunda pişman olmaktansa, affedip de pişman olmak daha iyidir. cafer b. muhammed
Yavuz Dogan
Yavuz Dogan

Biz Böyleyiz / 1

Yorum

Biz Böyleyiz / 1

29

Yorum

2

Beğeni

0,0

Puan

2198

Okunma

Okuduğunuz yazı 2.9.2008 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.

Biz Böyleyiz / 1



- Cebinden düşürdüğü bozuk parayı ararken cüzdanını kaybeden ve “Canım Sağolsun” diyebilen bir kalabalığın uzaktan görünen yüzüdür… -



Bizi böyle bilirler…

Bıçkınızdır biraz.

Gördüğümüz her güzel, potansiyel sevgili adayımızdır bizim. Bıyık burarız inceden. “Zaten kime bakacak ki biz burada dururken?” fikri kazınmıştır zihnimize çoktandır.
Ama mahallemizden öylesine geçmiş bir delikanlı, kazayla bir kaldırsa başını; vay haline…

Kızgınızdır biraz.

Gözlerimiz derin bakar birkaç kadeh sonrası.
Ya memleket kurtarırız o vakit, ya kurtarır bir memleket çocuğu bizi yürümekten aczettiğimiz saatlerde…
Ve o halde bile kızarız; ya memleketin gidişine, ya patronun görmeyen gözlerine.
Sahi, hep biz çok çalışırken, neden hiç görmemiştir patron?
Ama o yok mu o, hani patronun ardından hiç eksilmeyen sırt kaşıyıcısı..Hep o toplar parsayı biz çok çalışırken.

Oysa çalışkanızdır biz.

Bir yandan koştururuz oradan oraya, bir yandan açıktır MSN denen teknolojik haberleşme aletimiz.
“Meşgul” yazarız ya, görmez çoğu..Oysa biz, sadece öylesine açmışızdır onu da..
Yan gözle bakar oluşumuz affedile deriz biz.

Kırgınızdır biraz…

Cep telefonu taşırız ve kontörümüz yoktur genelde.
“Ödemeli Arama” denen “Üstün Hizmet”in güzelliklerinden faydalanmaya çalışır, “Aranılan Abone Kapattı” yazısını görünce söveriz inceden..

Biz böyleyiz..

Filmleri korsan izler, eleştirinin kralını yaparız.
Şiir “dinler”, kitap “izleriz” çoğu kez..
Haberleri TV’den izler, gazetelerin spor sayfalarını hırpalarız en fazla.

Asker yolcu ederken kornalara asılmayı marifet sayarız biz.
Ve her milli maç sonrası pompalı tüfeğimizle balkondan ateş açmayı.
Yaralımız gazidir, ölümüz Niyazi…

Ama biz böyleyiz..

Takım tutar gibi siyasi parti yandaşı oluruz biz.
Bildiğimiz her şey doğrudur..Öyle denmiştir çünkü.
“Daha iyisi varsa gelsin yönetsin” cümlesi, atamızdan yadigârdır bize. Biz ata olarak anılmaya başladığımızda da bu cümle sürekliliğini devam ettirecektir mutlaka.

Çünkü biz böyleyiz.

Biz başbakanımızı asar, yıllar sonra en büyük şehrin göbeğine anıtını dikeriz çünkü.
Biz tarihin en büyük karanlığını yaşar, o karanlığı yaşatan “Netekim Bey”in nü resimlerine hayranlıkla bakarız hâlâ.

Biz şaşkınızdır oysa.

6.Filo’yu kovan gençlerimizi katleder, aynı filonun yıllar sonra boğazdan geçişini seyrederiz hayretle…

Biz bambaşkayızdır çokça…

Müslüman bir çoğunluğun oluşturduğu tek laik devlet olmamıza rağmen, ne birine aitizdir, ne diğerine..

Gözlerimizin önünde öldürülür Filistinli, Iraklı, Dünyalı çocuklar; gıkımız çıkmaz. Üzerlerine bomba yağdıran uçaklar bizim ülkemizden kalkar üstelik, bilmeyiz biz.

Halbuki her konuda fikrimiz vardır bizim..

Burnumuza dayanan her mikrofona konuşuruz aklımıza ne geliyorsa.
Doğruluğu tartışılmaz cümlelerimizin..Çünkü biz söylemişizdir.
Çünkü biz, gördüklerimizle kıyaslarız bildiklerimizi.

Öyle ya; bizim yarışma diye izlediğimiz şeyler, bilgi ya da birikim gerektirmez..
Ya annesi dansediyordur birinin, ya kutusu açılacaktır sevgili yarışmacı kardeşimizin.
Ağzımız açık izleriz kimin nerede kiminle ne halt ettiğini.
Okuduğumuz gazeteler yazmaz Tuzla’da hangi işçinin hangi ihmal sebebiyle öldüğünü.
Dillendiren yayın organları kapatılır bizde.
Üstelik, “youtube” denen paylaşım sitesi bile çeşitli atraksiyonlarla açılır bizde. Marifet sayarız öyle açmayı..
Sorgulamayız ki biz, “ Neden kapanıyor bu siteler? Kimin kimin özgürlüğü üzerinde hakkı var? diye.

Biz böyleyiz…

Hem Yunus sever hem Nazım okuruz üstelik..

Her ikisini aynı cümle içinde duymak çok zor bir ihtimal olsa da, biz insanız, biz başkayız.

Tek derdimiz, bölündüğümüz çizgiyi bitiştirmek konusunda zayıf kalmamız sadece.

Çünkü biz, BİZ BÖYLEYİZ….


02.09.2008

Beylikdüzü

Paylaş:
2 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Biz böyleyiz / 1 Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Biz böyleyiz / 1 yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Biz Böyleyiz / 1 yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
necva kıyak
necva kıyak, @necvakiyak
3.9.2008 23:26:43

..........................................................................
malesef "Biz Böyleyiz/1?
ellerinize duyarlı yüreğinize sağlık
kutluyorum tüm içtenlikle daha fazlasını haketmiş yazınız ..
TUYSAL
TUYSAL, @tuysal
3.9.2008 21:08:20
"Biz Böyleyiz / 1 "

"Biz Böyleyiz" devam edecek anlaşılan. Evet, daha neler okuyacağız kim bilir, ama biz böyleyiz...

Biz böyleyiz derken geçmişimizde kınanacak, utanılanılacak ve yadırganılanacak durumların olmaması dileğiyle selamlar.


Göktürkmen
Göktürkmen, @gokturkmen
3.9.2008 18:57:54
KATKI:
Çelişkinizi zıtlaştırın Sayın Doğan.. Asılan ve asan nitelediğiniz, dizgenin ve sömürgeleş(tir)menin temel ve asal elemanları farkında sadece!.. Birine(Başbakan astık) utanç, diğerine ( darbe yaptı astı/kesti) suçlu anlamsalı yüklemeniz eklektizme yakın, maslahatçılık gibi duruyor !

Şimdi böyle bakarsak? Zıt mı? Çelişki mi ? Fark mı görüp/bakıyor olacağız ! Bir de bu toplumla ?!

İleri içinde geri gitmek, sürü ve sürü içinden seçilmiş sürübaş(lar)ı ile ne uygundur değil mi? Uyum ve istikrardayız.. Bunda hayret mi, tepki mi, şaşırma mı var efendim?

Son bir zorlama ile düşünsel ve duyumsal amprizmi de yapalım ister misiniz?

Buyrun postülasyonumuz :

İyiye göre -kötü- kötüyken; Kötüye göre -iyi- kötüdür.

Anlayan beri gelsin,( hiç bir hayret, soru, şaşırma imi/simi koymadan yazdım, kimse artniyet,ukalalık vs anlamasın diye sırf) ..

Çelişkilerin birliği yok, zıtların birliği var, diyalektin marxize olanı bile eskidi, bunu emperyalizm ters düz edip Y.D.D. filan diye kullanır halde..

Artık diyalekti de yenilemek lazım.. Batı merkezli bakış, devrim, demokrasi, eski söylem Postdam, Yalta çizgisinde değil,.. Yenilendi, biz de taklitin yenisini mi yenilemiş olalım, davranış bilimleri ve biçimleri bağlamında toplumsal eklektizm yaparak?

Zıtlaştırmadan ne farkı, ne çelişkiyi Türkilizce söylemle "üzgünüm ki" göremiyoruz !

Doğmatik olmayan bir önermedir..

Saygılar..


Göktürkmen tarafından 9/3/2008 8:16:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
perwin34
perwin34, @perwin34
3.9.2008 17:41:31
Çünkü biz böyleyiz, eğitimde eksiğiz...

Günün yazarını kutlarım.
Selam ve sevgilerimle...
aynur soysal kumcu
aynur soysal kumcu, @aynursoysalkumcu
3.9.2008 16:17:04
tebrıkler yavuz bey guzel bır paylasımdı kutlarım guzel tespıtler guzel anlatım....
Yavuz Dogan
Yavuz Dogan, @yavuzdogan
3.9.2008 14:32:46
Sayın A1..

Ben böyle düşünüyorum ve o sebeple böyle yazıyorum demiş miyim yazımın herhangi bir yerinde?

Zaten var olan bir ötekileştirmeyi ifade etme gayretim basit bir görüş olarak yansıdıysa ya da öyle anladıysanız üzülürüm.

Çünkü Yunus tüm yaratılanı seven bir düşünceye sahipken ve yaratılanı yaratandan ötürü sevdiğini beyan ederken, Nazım'ı vatan haini olarak lanse edip sevmeyiz biz.

Çok mu anlaşılmaz yazmışım peki o kısmı???
cemrece
cemrece, @cemrece
3.9.2008 14:09:49
Günün yazsısını ve yazarını kutluyorum...Biz böyleyiz işte, güzel olan,okunması gerekenleri en sona bırakırız...

Ama yine de geç de olsa okumanın keyfi bende...

Selâm ve sevgilerimle...
A1
A1, @a1
3.9.2008 14:05:07
*Hem Yunus sever hem Nazım okuruz üstelik..


şu üstelik'i anlamadım ben, neden üstelik?
neden birini diğerinden ayırma ve ötekileştirme ihtiyacı?
"biz" diyerek de bunları böyle yapmayanları ötekileştirmişsiniz, çünkü sınır koymuşsunuz, biri çıkıp diyecektir ki ben böyle dşünmüyorum, o bizden değil mi olacak?
basit bir görüş bu..
ezom
ezom, @ezom
3.9.2008 12:37:40
Biz buyuz desek
belkide zıtlıkları seviyoruz,
bu gün atarız yarın öldü mü baş taçı yaparız
beş yılda bir oy hakkımız vardır, ama biz beş yıl konuşuruz o oy için...
sanırım konuşmaya zamanımız çok...iş yapmaya üretmeye okumaya zamanımız yok...

isminizi farketsem dünde mutlaka okurdum, güne düşmesi çok daha iyi olmuş,

kutlarım günün yazısını yazan yüreği
ve her zaman haklı şiirler yazan kalemi
gülenaz
gülenaz, @gulenaz
3.9.2008 12:25:56

gerçekliğimizi çok güzel ortaya koymuş
tüm çarpıklığı yüzümüze çarpmışsın
utanıyorum
ah ne yazık ki böyleyiz

kutlarım yüreğini emeğini Yavuz
sevgiyle

Banu Kalyoncu
Banu Kalyoncu, @banukalyoncu
3.9.2008 08:49:01


Uzun zamandır bu kadar güzel yazı okumamıştım ve burada haklı yer almanızı kutluyorum.

Biraz olsun parmak basacağımız, üzerinde durmamız gereken konulardan biriydi.

"Yok canım şurada da haksızsın" diyebileceğimiz bir yer yok doğrusu. Her birini fazlaca uyguluyoruz ve biz böyleyiz deyip kabullenmeyi çocuklarımız da aşılamadan geri kalmıyoruz.

Çokça sevdim hak verdim.

Tebrik ederim günün yazısını ve yazarını...

Sevgiyle.
Yavuz Dogan
Yavuz Dogan, @yavuzdogan
3.9.2008 08:35:32
Zıtlaştırma yapmak?

Aksine, güzel ülkemi aynı karanlığa sürüklemek isteyen herkesin eşit muamele görmesi taraftrıyım ben.

Ya hiç asmayacaksın ya da "Asmayalım da besleyelim mi?" zihniyetine de gerekeni uygulayacaksın.

Sonra nasılsa ona da dikeriz Maramaris'te bir anıt...

Anlatmaya gayret ettiğim şey budur.
Göktürkmen
Göktürkmen, @gokturkmen
3.9.2008 08:22:09
"..Biz başbakanımızı asar, yıllar sonra en büyük şehrin göbeğine anıtını dikeriz çünkü.
Biz tarihin en büyük karanlığını yaşar, o karanlığı yaşatan “Netekim Bey”in nü resimlerine hayranlıkla bakarız hâlâ..."


İlk cümleyi anlamadım. Başbakan ve "netekim" paşa ülkeyi amerikancılaştırmak amacıyla aynı çizginin savaşçılarıdır. Burada zıtlaştırma yapmışsınız gibi anlaşılıyor.Çelişki olmuş!.. Resim sanatına bakınca, bön bön bakan toplumuz, şakşakçı toplumuz. Zıtlar arasındaki farkları sıfırlamış toplumuz, reflekssiz toplumuz..

Kutlu/yorum.
hüzzam
hüzzam, @huzzam
3.9.2008 03:39:47
10 puan verdi
günün yazarını ve yazısını kutluyorum

saygımla

ARZUUU
ARZUUU, @arzuuu
3.9.2008 02:37:02
10 puan verdi
Biz böyleyiz işte.

Güne düşmeseydi yazı kaç kişi okurdu acaba ya da alkış tutardı sence?

Haksız değilim arkadaşlar.Klanlaşmış bir düzen içinde sadece belli isimleri okuyup her yazdığına alkış tutmak değildir yorum yazmak.Sadece beğeni yollamak değil eğrisi ile doğrusu ile irdeleyebilmektir yorum.

Ama ne yaparsın;

BİZ BÖYLEYİZ İŞTE...

Sevgili Yavuz sayfanı böyle bir nedenle işgal ettiğim için senden özür dilerim.

Yazını çok beğendiğimi defalarca dile getirdim yine alkışlıyorum.Canı yürekten göstermelik değil.

Saygılarımla...
saba35
saba35, @saba35
3.9.2008 01:01:15
Bir japon yılda 25 kitap okurken,6 Türke bir kitap düşüyormuş,nedeni burda saklı olmasın Sevgili Yavuz.

Güne düşen yazını kutluyorum...

Daha sık yazmalısın.

Sevgimle hep...
beyzade
beyzade, @beyzade
3.9.2008 00:38:28
günün yazısından dolayı yazarını kutlarım.
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
3.9.2008 00:16:27
Ahvalimizi seyr ü sefer güzeldi.

Kalem'den seyretmek daha güzeldi.

saygılar
binyıl
binyıl, @binyil
3.9.2008 00:11:06
Günün yazarını kutlarım.




Saygımla...
hüzzam
hüzzam, @huzzam
2.9.2008 23:12:16
10 puan verdi
uçlarda yaşarız biz

hiç ortayı bulamayan

sevinci öfkeyi

sevgiyi kavgayı

iki uca yayarız biz

dengesini bozduğumuz dünyadan da hesap sorarız

sıkılmayız utanmayız biz

biz yaptık demeyiz

iğneyi hep kendimize çuvaldızı başkalarına batırırız biz

göremeyiz kendi gözümüzdeki çöpü

başka gözde çomak sokarız biz

daha neler sayılmazki bize ilave

düşündürdü ve söyletti yazınız Sayın Doğan

ahh ki biz olmayı biz gibi yaşamayı bilemeyen yine biz insanoğlu değilmiyiz...


saygılarımla



FATOŞ
FATOŞ, @fato26
2.9.2008 21:38:49
10 puan verdi
Çünkü biz, BİZ BÖYLEYİZ….


KUTLADIM SAYGIMLA.
buzmavisi
buzmavisi, @buzmavisi
2.9.2008 21:02:35

Bir toplumunun anatomisini yazarak çizmişsiniz üstadım...

Ne o, ne bu, kendi kültürünü yaşamak yerine genelde ya Batı'nın mandası olmayı seçmiş, ya da Doğu'nun fellahı olmayı seçmişlerin oluşturduğu bir paradoks...



"
ilim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
sen kendini bilmez isen
ya nice okumaktır
"

Yunus Emre ile yorumuma nokta koymak istedim, sanıyorsam ne yapmamız gerektiğini ta o zamanlardan çok güzel ÖZetlemiş...

Tebriklerimle, saygılarımla...
Atilla Güler
Atilla Güler, @atillaguler
2.9.2008 20:59:48
10 puan verdi


peki biz neden böyleyiz?
derdimiz ne bizim?
güvensizliğimiz ne?
neden?


çok güzeldi...çok!

Sevgim ve saygımla

verda
verda, @verda
2.9.2008 20:58:11
10 puan verdi


verda tarafından 9/2/2008 9:21:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
verda
verda, @verda
2.9.2008 20:57:50
10 puan verdi
Biz böyleyiz işte...Geç kalmışlığımız var hayatın demlerine...

Kendimize ait türkülerimiz var başı boş saatlere yaren ettiğimiz.Biraz dağınıktır ruhumuz.Toparlamaya çalışmak zaman alır.Kendimize has haller içinde göçer gideriz topraktan...İnatçıyızdır üstelik vatanıntopu tüfeği bizim.Meziyet sayarız trafiğin boğucu dakikalarında klason sesleriyle gürültü kirliliği yaratmayı.
Okumadığımız bir kitapdan konu açılınca öze dahil olmak ne büyük erdemdir.Çok biliriz ya...Aman belli etmeyelim cahilliği...

Ah biz böyleyiz işte...Kendimize has haller içinde.

Saygılar sunuyorum efendim..
dellysedat
dellysedat, @dellysedat
2.9.2008 20:53:40
10 puan verdi



Evet sayın "Yavuz Dogan" biz böyleyiz
aslında hiç sevmediğim bir kelimedir "ne yazık ki"

evet,her şeye bir bahane bulur,kendimizi kandırırız her defasında..

ne yazık ki biz böyleyiz,...hiç düzelemeyecek miyiz...


Saygılarımla..
KIRLANGIÇ_1
KIRLANGIÇ_1, @kirlangic-1
2.9.2008 20:51:55
dost ne söylesem az gelir bu yazıya ve biz gerçekten böyleyiz beğendiğimiz bir yazıya bile yorum olarak yüreğine sağlık deriz.neden beğendiğimizi yazar kadar güzel yazamıyacağımızı düşünürüz...
.....biz millet olarak kadının hakkını korur ve onlara seçme ve seçilme hakkını ilk veren millet oluruz bununla öğünürken aynı zamanda onların arkamızdan yürümesini isteriz.oy atıcakları zaman dediğime atmazsan kafanı kırarım deriz biz böyleyiz...
....Arkadaşımızın çocuğunun karnesi kötü gelir akıl veririz çocuğa yüklenme düzelir. sonra kendi çocuğumuz getirdi diye döveriz...biz böyleyiz........

.ilave olsun istedim üstadım..yazınızın güzelliğine dayanamadım harika ve gerçekçi bir konu yüreğinize sağlık.....saygılarımla
ARZUUU
ARZUUU, @arzuuu
2.9.2008 20:16:35
10 puan verdi
Ne yazık ki böyleyiz biz.

Neden acaba her şeker uzatanı amcamız dayımız sanırız?Çok mu safız? Ya da herkesi kendimiz gibi mi sanırız?

Evet medeniyet çatısı altında medeniyetsizlik için yarışırız.Kültür anlayışımız icazetle sınırlıdır da icazetin hakkını bile veremeyecek kadar kültürsüz yaşarız.Asil sanırken kendimizi en ufak kargaşada maganda damarımızla saldırırız.

Haklısın üstad ne desen haklısın.Ağlanacak halimize güleriz bir yerimizle.Biz böyleyiz...

Saygılarımla Kutlu/yorum
Rom@ntik
Rom@ntik, @romntik6
2.9.2008 20:11:56
10 puan verdi
Sevgili Yavuz Doğan...

İnsanoğlu beşer ve şaşar derler...

İşte... size en gerçek sözüm... ve yorumum...

Ben, bu yazıdaki konuların... yani hataların bir çoğunu işleyen şaşar'lardan bir kulum...

Hem de, bu yazıyı okuyup "ben bunları yapmam" diyerek üstüne alınmayacak bir çok kişinin aksine...

Önce kendimizdeki hataları görüp, içimizdeki eksileri artıya çevirme gayreti içinde olmamız gerekir... ki, sonra başkasına bir şey söyleme hakkımız olsun... değil mi ?

KUL HAKKI BU... çocuk oyuncağı değil ki !

Göz'ün bile diğer gözden hak talep edeceği bir dünyanın kul'u olmak kolay mı ?

SAYGILARLA




Rom@ntik tarafından 9/2/2008 8:12:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL