Halil Manuş
637 şiiri ve 154 yazısı kayıtlı Takip Et

Sıra kimde?



SIRA KİMDE?


24 Kasım Öğretmenler günü… Sözde bizim günümüz
Günün içeriğine uygun bir yazı yazacaktım ama nedenini bilmediğim bir iç sıkıntısı yüzünden yazıyı yazamamıştım.
Oysa ne yazılar, ne şiirler yazmıştım belirli günler ve haftalar için.

Sebebi anlaşıldı iç sıkıntımın.
Sabah erkenden okula geldiğimde “öğretmenler günün kutlu olsun” sözünü duymadan; “Başımız sağ olsun” sözü ile irkildim.
Tam da bu günde zamanımıydı diye iç geçirmedi değilim. Ancak inancımız gereği "Külli nefsin zâikatü’l-mevt" yani "Her nefis ölümü tadacaktır." Ayetine boyun bükmekten başka elimizden bir şey gelmeyeceği bilinciyle rahmet okumak düştü arkadaşımızın arkasından.

Evet okulumuz Mehmet Hacıbozanoğlu önce ortaokul sonra ilkokul kısmında yıllardır görev yapan Müdür Başyardımcımız Metin Coşkun Allah’ın rahmetine kavuşmuştu.

Sevgili Dostlar;
Çok yazı yazdığımı söylemiştim ama bir dostun vefatı üzerine yazı yazmak aklımın ucundan geçmezdi. Hem nasıl başlayıp neler yazacaktım ki?
İsterseniz son birkaç gün içindeki yaşanmış güzelliklerden bahsedelim olmaz mı?
Dinimizde de öyle değil mi?
Rasulullah (SAV)’ın, “Ölülerinizin iyiliklerini, güzelliklerini anın ve kötülüklerini sarf-ı nazar edin” buyurmuyor mu?

Geçen hafta ilk dersimin boş olduğu Perşembe günü okula biraz geç gelmiştim ki; okulun A Blok kapısı önünde elinde fırça ile merdiven önlerini temizlerken gördüm Metin Beyi. Yanına yaklaştım selam verdikten sonra almak istediğim cevabı sorgulayan şu soruyu yönelttim:
– Herkes kendi kapısının önünü temizlerse ne olur?
Cevap gecikmedi:
– Şehir tertemiz olur.
Sonra ekledi:
– Sen ve ben nesli tükenmekte olan kelaynak kuşu gibiyiz Halil hocam,diğer arkadaşlar daha toylar, elimize mi yapışıyor sanki…

Çok haklıydı, bu güzellik ve olgunluktan etkilenmemek imkansızdı. Bende etkisinde kalarak bir şiir yazıp kendisine mesaj attım. Şiir şuydu:

METİN BEY

Fırça alıp temizliği
Kendin yaparsın Metin Bey
Öğrenciye güzelliği
Kendin sunarsın Metin Bey

Aslında kıvılcım çakıp
Gönüllerde ateş yakıp
Herkese insanca bakıp
Kendin sanarsın Metin Bey

Yazmaz mı Halil görürde
Ne günler geçer ömürde
Güzeli övmek var serde
Sank pınarsın Metin Bey
19/11/2015 06:50

Ders çıkışı kapıda beklerken gördüm kendisini. Sarıldı ve teşekkür etti. “Bizzat söylemek istedim, mesaj çekmek istemedim” dedi. Bu davranışı bile çok şey anlatır anlamak isteyene değil mi?

Aradan dört gün geçti. Pazartesi günü yani dün ilk iki saatim boş. Ama alışkanlık ettim erkenden gelirim Eyüp Peygamber makamında dua eder sonra tefekkür ederim. Bu topraklarda Peygamberler yaşamış, neler çekmişler, sabır göstermişler, bu havayı teneffüs etmişler, bize ne oluyor ki sabırsızlık gösteriyoruz diye.
Böyle düşünürken gönlüme düşenleri bir kağıda yazdım, okula geldim. Okul Müdürüm Serdettin Bey ile selamlaştıktan sonra “Metin Beyin çayını içeceğim” dedim birlikte odasına çıktık. Hoş beşten sonra yazdığım şu son şiiri kendilerine okudum:

SIRA SİZE DE GELECEK

Keyfinize bakın beyler
Sıra size de gelecek
Boşalmadan dolsun meyler
Sıra size de gelecek

Sizden öncekiler hani?
Gelmesine kimler mani?
Gelinmez yerdeler yani
Sıra size de gelecek

Ne Nemrut’lar gelip geçti
Ecel onları da biçti
Hepsi ibretlik bir süreçti
Sıra size de gelecek

Sanmayın ki; ölüm gelmez,
Yaptığını kimse bilmez…
Kiramenler yazar silmez
Sıra size de gelecek

Halil; çağrı yap etrafına,
Katılın Hakk’ın safına
De ki müşrik tarafına:
– Sıra size de gelecek
Sıra size de gelecek…

23.11.2015 / 07:10


Öyle değil mi dostlar; kimse kimsenin yerine gitmiyor. Bu sefer sıra Metin Beyde imiş demekki. Ama yarın sıranın bize gelmeyeceğine garantimiz var mı? O zaman başımızı iki elimizin arasına alıp düşünmeli değimliyiz? “Bir saniyesine bile hakim olamadığımız, hükmedemediğimiz bir hayat için, bir dünya için” birbirimizi kırmaya gerek var mı? Anlaşmak varken ayrışmak ne kadar anlamlıdır?

Arkamızdan “ İyi insandı” diyeceklerin çok olması dileğimle değerli meslektaşım Metin Coşkun’a Allah’tan Rahmet, öğretmen arkadaşlarım ve tüm dostlarına başsağlığı, ailesine büyük sabırlar dilerim.

Beğen

Halil Manuş
Kayıt Tarihi:2 Aralık 2015 Çarşamba 19:13:34

SIRA KİMDE? YAZISI'NA YORUM YAP
"SIRA KİMDE?" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
sami biberoğulları
4 Aralık 2015 Cuma 22:53:38
Sevgili Kardeşim.

Rabbim değerli arkadaşına rahmet eylesin. Onun da dediği gibi bizlerin nesli tükendi artık. Şimdilerde çok nadir çıkıyor okulunun merdivenlerini süpüren müdürler, müdür yardımcıları, öğretmenler.

Ayın 23 ünde çayını içtiğin bir arkadaşı ayın 24 ünde kaybetmek çok acı olmalı. Allah sana da sabır versin.

Bu arada şiirler de oldukça anlamlı. Rabbim gönlüne göre versin.

Selam ve sevgilerimle.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Halil Manuş 13 Aralık 2015 Pazar 07:39:48
Allah razı olsun Sami Kardeşim.

Sahi bu arada şiir yazmaya korkar oldum. Yazdıklarımı ilk olarak arkadaşlara okurdum şimdi tüm arkadaşlar " aman hocam ilk bize okuma" diye espirili takılıyorlar.

Selam ve saygımla...
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.