Paranın öldürdüğü ruh, kılıcın öldürdüğü bedenden fazladır. walter scott
cicikagan
cicikagan

HANİFLİK NEDİR?

Yorum

HANİFLİK NEDİR?

12

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

4288

Okunma

HANİFLİK NEDİR?

(Hanifliğin Perde Arkası - ılımlı İslam projesi)
Haniflik, Hz.İbrahim peygamber aracılığıyla indirilen dindir. Aynen Hz. Musa’ya, Hz. İsa’ya ve son Peygamberimiz Hz. Muhammed’e(s.a.v) indirilen din gibi.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Haniflik nedir? Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Haniflik nedir? yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HANİFLİK NEDİR? yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
cicikagan
cicikagan, @cicikagan
28.7.2009 22:01:51
.

cicikagan tarafından 11/27/2010 6:50:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
gizemlibalık
gizemlibalık, @gizemlibalik
31.3.2009 21:25:12
bügün biraz mekalelere bakayım dedim ilk sizin mekalenize takıldım derin konulara değinmiş siniz dünyanın her yerinde
değerler yok ediliyor kalıplar yıkılıyor bu değişimin etkisini zaman gösterecektir.şu andaki düzen yeni değil bin yıllık kavganın çağa uyarlanmış halidir.mevcut iktidarımızda öyle molla hareketinin günümüzdeki kılık değiştirerek devam edişidir.tarikatlar bunların faliyet alanını yani sosyalleşme yanını oluşturuyorlar.burda onlara kızmak doğru değil demekki bir boşluk var bu boşkuğu doldurmak ğerek bunları engelleye bilmek için, boş yere kızmak tebki vermek sonuç değil,neyse duyarlılığınız için tşkr ederim .
cicikagan
cicikagan, @cicikagan
6.3.2009 11:20:57
.

cicikagan tarafından 11/27/2010 6:50:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
27.2.2009 02:01:58
Konu ince. Biraz eskilerde kalmış bir görüş. Şu anda böylesi grupların eskiden bildiğimiz tarikat düzeninde olmadığını gördüm.
Bir sosyal kurum gibi faaliyetleri var. Ben özellikle Fethullah Gülen grubu için diyorum, yabancı ülkelerden gelen arkadaşlar oralarda eğitim alanında çok etkili olduklarını söylüyor. Bulundukları yerin diliyle eğitim veriyorlarmış,Türkçeyide aynı zamanda öğretiyorlarmış.
Okumuş kafalardan zarar gelmez, illada bizim görüşten olacaklar diye bir şart yok. Fabrikada üretilmedik sonuçta.
Günümüze uyarlayabilseniz biraz daha aslında, sanırım eski Türk filmlerinde hoca tiplemeleri vardı,sapık filan. Orada mıyız hala?
cicikagan
cicikagan, @cicikagan
19.8.2008 19:10:05
.

cicikagan tarafından 11/27/2010 6:50:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ali R. DUMAN
Ali R. DUMAN, @alir-duman
11.8.2008 13:03:01
Aklıma gelmişken. "İndallahi alad'din- il İslam" sözü Cuma Hutbesinden çıkarıldı. Konuyla ilgisi var mı acep?

ALİ RIZA DUMAN tarafından 10/11/2010 7:09:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ali R. DUMAN
Ali R. DUMAN, @alir-duman
11.8.2008 11:56:00
Haniflik konusundaki çoğu tesbitinize katılıyorum.

ALİ RIZA DUMAN tarafından 10/11/2010 7:10:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ali R. DUMAN
Ali R. DUMAN, @alir-duman
11.8.2008 11:51:45
Günümüzde tarikatların çoğunun manipüle edildiğini söylemek gerekir.

ALİ RIZA DUMAN tarafından 10/11/2010 7:11:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
cicikagan
cicikagan, @cicikagan
25.7.2008 01:21:49
.

cicikagan tarafından 11/27/2010 6:51:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sinan YILMAZ54
Sinan YILMAZ54, @sinan-yilmaz54
24.7.2008 21:37:45
1-Tarikatlar, İslam’ın düşmanıdır.
2-Tarikatlar, millet düşmanıdır.
3-İslam sömürüsü yapanlar riyakardır.
4-İslam dini devlet kontrolünde tam anlamı ile verilmelidir.
5-Tarikat ve benzeri çağ dışı kalıntılar derhal temizlenmelidir.

yazınızın bütününden okuyucunun elde etmesini istediğiniz sonuçlarda ki tarikatlar genellemesine katılmak mümkün değil.Yesevilik,Bektaşilik ,MEvlevilik gibi tarihi kökleri çok kudretli tarikatlala günümüzün yapılarını eş tutmak bilimsel gerçeğe uygun değildir.
İslam dini kimlerle nasıl ve hangi gerekçelerle işbirliği kurulacağına dair hükmülerini vermiştir.Bu konuda ayetler açıktır.

yol gösterici olması bakımından ayetleri aktarıyorum:

.EY İNANANLAR! YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARI DOST EDİNMEYİN.ONLAR BİRBİRLERİNİN DOSTLARIDIR.SİZDEN KİM ONLARI DOST EDİNİRSE KUŞKUSUZ O DA ONLARDANDIR.(MAİDE 51)


SEN DİNLERİNE UYMADIKÇA,NE YAHUDİLER VE NE DE HIRİSTİYANLAR ASLA SENDEN RAZI OLMAZLAR...EĞER ONLARIN ARZU VE KEYİFLERİNE UYACAK OLURSAN,BİLMİŞ OL Kİ ALLAH'TAN SANA NE BİR DOST,NE BİR YARDIMCI VARDIR. (BAKARA 120 )
FULDA
FULDA, @fulda
24.7.2008 19:54:54
1 puan verdi
yahudiyi hiristiyani gösterip müslümana vuruyorsunuz
bu adil değil
müslüman herkesle olumlu diyalog kurmasın mı
paranoya değilse eğer kanıt koymak gerekir
dini savunuyor gözüküp dini terbiye verenlere çatıyossunuz. EGO-santrik...diyorlar almancada
yabi ben-merkezci düşünme.


Dr. Ufuk Bayraktar
Dr. Ufuk Bayraktar, @dr-ufuk-bayraktar
24.7.2008 19:32:50
tam olarak katılmasam da çok haklı tespitleriniz var...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL