- 916 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Seçici kurulumuz canımız kanımız...
Haydi bakalım dostlar, birlikte düşünüyoruz şimdi ...
Kurul ca seçilen yazı ve şiirler var ... Öyle değil mi bu sitede ?
Bir gün 41 şiir, bir başka gün 75 şiir seçerler ... uğur böceği midir, her ne ise ...
Kimlerdir bu kurul üyeleri?
Şiirlerini,
Yazılarını,
Kafa yapılarını görmek, bilmek isterdim inanın...
Kurulca seçilen şiirler...
Birisi mutlaka hece şiiri olacak...Umumi istek bu yöndedir...
İki tanesiyse serbest şiir biçiminden olacak.
Ne güzel..
Olsun tabi...
Ne de olsa, serbest şiir tanımına uygun nice şiirler yayınlanıyor burada... Hele ki , bazı şairler var ki, mutlaka onlar zaten en baş sıralardadır... Seçim çok zor bir iştir.Şiirlerin okunması, ve anlaşılması daha da zordur aslında ... Tüm şiirlerin okunduğuna bile artık inanmıyorum ben ... Bunlar kendi düşüncelerimdir.Elbette doğrusu da yanlışı da olacak.Çünkü ben de bir insanım, hatalarım da olur.
Yalnızca, bazı şairlerin birbirlerine "harikasınızzzzz", muhteşemsinizzz" lerine yanıt olarak , bu özel hayranlıkları, bu şiir seçimlerinde uygulanmakta gibi geliyor bana ...Şiirlerimi 3 ya da beş değerli zatın zevkine ya da beğenisine yazmadığımı ve bu zatların kendi dünyalarında, hayranı oldukları hadi 50- 100 şair dışındaki şairleri siteden soğuttuklarını nasıl anlatabilirim burada acaba? Bir gün 141 şiir seçerler, başka bir gün 175 şiir...Bu hadi 3-5 kişilik değerli şiir üstadlarının zevklerine uymak ve onlara beğendirmek midir bütün derdimiz bizim şiirlerimizi ? Çok mu umurumuzdadır sanırsınız o üç-beş kişinin nasıl şiirlerin , nasıl şairlerin meftunu olduğu ?... İşimiz gücümüz vardır bizim de, onların da ... Onlar seçici kurulluklarını yapsınlar, kimlerin şiirlerine hayranlık duyuyorlarsa, yüceltsinler hep daha daha ... Kime ne faydaları olacak bilemiyorum ...
Peki ...
Bu sitede en çok 450 kişi gördüm bu güne kadar online üye... Nasıl olacak da, bu siteye 15000 insan aynı anda online olarak bağlanacak bu dostlarımızla söylermisiniz?
Geniş kapsamlı bir düzeltme yaparak , bir çok ifadelerimi kaldırrdım bu yazıda...Hiç bir kişiyi hedef almadan, genel kapsamda bakmaya çalıştım aslında olaya.Bu işler zordur bunu da iyi biliyorum.Bu nedenle kalp kırgınlıkları da olmamalı yine de, anlıyorum insanlarımızı.Sanırım konuyu da yeterince iyi izah edebildim bu arada...
Saygı ve sevgilerle...
Mert YİĞİTCAN
25 haziran 2011 istanbul
YORUMLAR
Avam hesabı yaparsak şimdik...
Sitede 15.000 üye var demek hem doğru bir ifade hem de yanlış bir ifade...
Sitenin bir zamanlar yöneticiliğini yapanlardan tutunda, yüzlerce üyenin profili olsa dahi, kendileri aktif değiller..
Kimi usanmış edebiyattan, kimi de artık uğramaz olmuş işlerinden dolayı buraya...
Kimi de Hakkın rahmetine ulaşmış...
Velhasıl kelam yüzlercesi, binlercesi olmuş...
Demek istediğim şu ki; bazı geceler oturup eski üyelerin sayfalarında dolanırım. (2007-2009 arası)
Ve çoğunun bugünlerde olmadığı gerçeği ile karşılaşırım...İncelediğim yazarların eserlerine yorum yapanlara bakarım, onlar da artık aktif değildir sitede.
Şimdi, mantıklı bir hesaplama yapalım...
Her dakikada bir şiir yayınlanmış olsa, 60 çarpı 24 ile 1440 gibi bir sayıya ulaşmış oluruz...
Sitenin yoğun olduğu bir gün düşünelim ve bazı dakika içerisinde 4-5 şiir yayınlandığını da düşünüp; 400 kadar bir sayı da ekleyelim...
Sonuçta bu sitede en fazla 1800 civarı şiirin bir gün içerisinde varolduğunu hesaplayabiliriz...
Habib Bey'in de dediği gibi 400 şiir okumak kolay bir mesele değildir...
5 tane seçici üye olsa, ortalama 300-400 şiir düşüyor bu kurulun bir üyesine ve gerçeği söylemek gerekir ki, zor bir iş gerçekten.
Peki çok güzel yazıp da bir türlü ortaya çıkmayan şairler var deseki doğru mu söyleriz; bence hata etmiş oluruz...
Popülerite ve şiirsel tını arasında yakınlık olup olmaması önemli değil, ama kültürün boyutları ve harmanlanması ile beraber, şiirlerinde dünyayı kucaklayabilen ve bunu hep başaran üyeler var bu sitede...
Şimdi abicim, senin eleştirine gelirsek...
Demişsin ki yazında: 'Kendilerinin de, hizmet ettiklerinin de ne olduklarını bizler iyi biliriz... '
Bu yargıyı aşabilmek ne güzel olurdu, değil mi?
Merhum Muhsin Yazıcıoğlunun bir sözü vardır:
"Namlusunu millete çevirmiş tanka selam durmam. Yıllarca bu milleti karanlığa ittiniz, 40 ta - 60 ta - 80 de de ittiniz Hala İTSİNİZ."
Şimdi, bu seçici üyeleri töhmet altında bulundurmak adına Muhsin Yazıcıoğlunun sözünden mana çıkartacam. Muhsin Abimiz yolu düzgün, Anadolu sevdalısı bir insandı. Onun karşı çıktığı durum, insanları ezen bir duruma göz yuman insanlara karşıydı. Konuyu bu bazda edebiyata indirgersek, sonuçta burada ezilen var mı ya da canı sıkılıp küsüp, giden?
Garip bir örnek, farkındayım. Ama şunu demek istiyorum, haksızlığa uğrayan kim?
Benim hiçbir şiirim günün seçkisi seçilmedi diye ben edebiyattan küsecek isem, benim edebiyat aşkım yalandan başka bir şey değildir kesinlikle. Burada bir tür hediye prensibi ve yardımcı olma paradigması güdülüyor...
Bu evrensel bir kanıdır. Hani siz de yapıcı bir eleştiri yapıyorum dediniz ya abicim, ben de size böyle bir yönde eleştri yapmak istedim.
Böyle meseleleri düşünmek gerekli gerçekten?
Elbette hayır...
Size de bir tavsiyem şu olsun, mesela güne gelen bir şiir mi, ödül mü almış, baktınız beğenmediniz şiiri. Geçin, umursamayın.
İlla ki yorum yapma mecburiyeti de yok. Sizin düşünceniz siz de kalsın.
Bu yazı provakasyon filan değil. Sizin fikrinizi beyan etme peşinde sabırsız olduğunuzu tahmin edebiliyorum abicim. Bu iyi bir şey, içinizde kalmıyor en azından. Ama Abraham Lincoln gibi olmak lazım birazcık da.
Hani yazdığı mektupları karısı göndertmiyor ya, öyle işte...
Her neyse...
Siz rahatladınız, şiirin yönetisi de açıklama yapıp rahatladı. Herkes rahatlamış durumda, sanırım:))
Mert YİĞİTCAN
Günün yazisi ve günün siirleri konusunu büyütünleri hicbir zaman anlayamadim sahsen.
Günün siiri ya da yazisi secilince kisiye madalya vermiyorlar ki ya da bu sayede özel bir kalem olmuyor ki secilen.
Ya da diger siirler yazilar okunmuyor mu ?
Siiri sevenler yazilari sevenler asla bu gibi seyleri sorun etmiyorlar siteden sogumalar birbiri ile tartismalar
nedir anlamis degilim dogrusu..
Secilen siiri ya da yaziyi begenen begenir begenmeyene de susmak yarasir diye düsünüyorum ya da elestiriniyap
saygiyi asmadan.
Cok sahit olduk kisilere hakaret edenlerede siir mi bu diyerek. Terbiyesizliktir bu acikcasi, buna dair bir yazi yazilsa
yinede diyecegiz bir duyarliliktir bu nedir bilmiyorum fesatlik midir acaba?
Selamlar
hicbitmez tarafından 6/26/2011 12:52:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mert YİĞİTCAN
hicbitmez
Mert YİĞİTCAN
Saygılar.
haklısın, elbette senin dülsinya'ndır en güzel kadını yeryüzünün,
sen, elbette bezirganların suratına haykıracaksın bunu,
alaşağı edecekler seni
bir temiz pataklayacaklar.
fakat sen, yenilmez şövalyesi susuzluğumuzun,
sen, bir alev gibi yanmakta devam edeceksin
ağır, demir kabuğunun içinde
ve dülsinya bir kat daha güzelleşecek...
Nazım Hikmet Ran
Yazınızı okuyunca nedense Ustanın şiiri ve İspanyol romancı Miguel de Cervantes Saavedra'nın romanı Don Kişot geldi aklıma,
Yıkıcı değil yapıcı her eleştirinin saygıyla karşılanması gerekiyor ve ben eleştirinizin yıkıcı değil yapıcı manada olduğunu düşünüyorum, bu benim kişisel görüşümdür (sizin gibi lince maruz kalmadan gardımı alayım dedim :))
Saygılarımla…
Mert YİĞİTCAN
tan 1919
bilmem mi dostum,
dostun vurduğu yerde gül biter, insanı gül bahçesine döndürürler,
yazın bir eleştiri ve saygıyla karşılanması gerekiyor sadece bu işin özü,
saygılarımla...
Yazımda amaçladığım şey, bu konunun biraz aydınlanmasıydı dostlar... Bu da sağlanmıştır şu an itibariyle... Ben kendi düşüncelerimi paylaştım sizlerle ...Eğrisi ya da doğrusu da olabilir elbette ... Ama, paylaşmam gerekirdi ... Dost, arkadan konuşmaz, dosdoğru yazar, konuşur , söyler... Teşekkür ederim katkılarınız için ... Ayrıca da şunu belirtmek isterim, saygı kuralları dışında hiç bir şey yoktur yazımda... Hiç bir dostumuza saygısızlık etmeyi asla düşünmem ben...
Saygı ve sevgilerimle...
Merhaba
Öncelikle kurul üyelerini bugün kafaya takmışa benziyorsunuz. Hem şiir olarak hemde yazı olarak bir siteminiz söz konusu ki bazı noktaları hakarete varır nitelikte olmuştur.
Kurul üyelerinin deşifresi söz konusu olmayacak. Bu kadar detaylı yazdığınızı düşünüyorsanız bizim kurul üyeleri ve yapacakları çalışmalar ile ilgili detaylı forum konularını okuyup bu yazdıklarınızı tekrar gözden geçirebilirsiniz.
Her neyse sorularınıza ben yanıt vereyim. Sonuçta kurul üyeleri bu yetkiye sahip değil.
Soru:Kimlerdir bu kurul üyeleri?
Cevap: Ben size kurul üyeleri şu şu desem eminimki anında sayfalarına gidip, bunlar mı kurul üyesi? Bunlar mı bizim şiirlerimizi seçiyor diye veryasın etmeye başlayacaksınız.
Bu durum kurul üyelerini üzer mi? Tabi hayır?
Peki konu ne? Kurul üyelerinin çalışması motivasyonunu düşürür?
Siz benim şiirlerim çok güzel, en güzel ben yazarım düşüncesinden kurtulduğunuz vakit kurulun ismi, cismi kim olduğunu kafaya takmayacak ve sizi okuyan, yorumlayan ziyaretçilerin keyfini süreceğinizden emin olabilirsiniz. Zira benim şiirim diye veryasın eden bir düşünceyle yapılan eleştiride sadece kendimizi kandırmaktan başka bir çözüme gidilemez.
Peki ne yapılmalı?
Eğer gerçekten haksızlık olduğuna veyahut kurul üyelerinin gözden kaçırdığınız bir şiir var ise bunu yönetime bildirirsiniz. Bizde gerekli çözümü zaten sağlarız. Yada kurul üyelerinin yanlış seçim yaptığını düşünüyorsanız. O zamanda gider o şiirin neden seçilmemesi gerektiğini "ŞİİRE DAİR" eleştirinizi yaparak paylaşırsınız. Hem yapmaya çalışılan edebiyata katkı sağlanır. Hemde eleştirinin tanımına uyan bir tutum izlenir.
Her gün ortalam 400 den fazla şiiri okumak kimse kusura bakmasın hiç kolay değil. Bunların yanında sosyal hayatıda eklerseniz bu çok zor bir durum olacak.
Kurul üyeleri zamanları elverdikçe şiirleri okumaya çalışıyorlar. Ve ellerinden geldiğince adaletli olabildiğini düşünüyorum.
Düşünsenize; kurul üyeleri birbirlerini bilmiyorlar. Ve bu yüzden birbirlerine seçki verme gibi durumları yok.
Kurul üyeleri kendilerine seçki veremiyorlar. Güne öneremiyorlar. Birbirlerini bilmedikleri içinde böyle bir durum söz konusu değil.
Peki ya bu tutum neyin nesi?
- Ben neden seçki almıyorum mu? Yoksa daha iyiye gitmesi mi?
- Eğer ben neden seçki almıyorum değilse ve seçilenlerden kimin kurul üyesi olduğunu bilmiyorsak diğer şiir yazanlara neden bu şekilde bir tepki verilir?
- Sizin beğenmiyor olmanız o şiirlerin şiir olmadığı anlamına mı gelir?
- Sizin beğendiğiniz şiirler şiir mi?
- Sizin şiirlerinizden başka bir şiir yok mu?
- Herkes sizin gibi "Benim şiirim" derse şiirde seçilik nasıl yapılır?
Ayrıca şiirin göreceli bir kavram olduğunu gözden kaçırmamak lazım. Sizin beğenmediğiniz şiirleri başkaları beğenebilir. Beğendiğiniz şiirleri ise başkaları da beğenmeyebilir.
Yok ben her gün ortalama 400 şiiri okuyabilirim ve seçtiğim zaman kimse şikayet etmez diyorsanız buyrun sizi kurula alalım. Bakalım insanların memnuniyetleri bir anda değişiyor mu?
Hak aranacaksa herkes için aranmalı. Bireysel davranmak "BEN" diyerek bir haksızlık yaftası vurmak kabul edilemez.
Tekrar yineliyorum. Biraz araştırma yaparsanız bu sorulanların hepsinden daha fazlası forumlarda tartışıldı ve gerekli cevaplar verildi.
Ve ayrıca yapılan eleştirinin siz tarafından üyelere verilecek cevapların DÜZEYLİ olması gerektiğini hatırlatmakta fayda görüyor. Site olarak eleştiriye sonuna kadar açık olduğumuzu göstermek için bu yazıyı da silmiyorum.
Saygılar
ANSIZIN tarafından 6/26/2011 12:28:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Xanthi
Allah sizi başımızdan eksik ekmesin
Allah yâr ve yardımcın olsun ağabeyim
saygılarımla hep
sürüngen.ve mahkum.robatlar lafı hiç hoşuma gitmedi..müsadenizle size geri iade ediyorum......
Mert YİĞİTCAN
Saygıyla.
selam...bizler kurul üyesi ne olursa olsun.sitemizi seviyoruz ve ben kendi akrabamdan görmediyim sevgiyi.saygıyı burada gördüm...burada şiirleri.yazıları okudukca kendi hatamı gördüm...eleştiri aldıkca sevindim üzülmedim..çünkü hatalarım çoktu...bu sayfayı site olarak deyil kocaman bir ANADOLU.ve dünya olarak görüyorum...zaten bu sayfaya gelince başka sitelere gerek de görmedim...çünkü benim ailemdi...ve hiç kimseyi kötüleme hakkımız yok...zaten gerek yok böyle olumsuzluklara eminim sizin de düşüncemeniz deyişir selam lrımla
Mert YİĞİTCAN
i bu siteyi çok seviyorum ben de... Amacım daha iyiye, güzele doğru gitmemizdir.
Konuyla bir alakam olmasa da kendi görüşümü yazmak istedim. Ne kurul üyelerini tanırım, ne de avukatlarıyım, peşinen söyleyeyim.
Bence herkes işine bakmalı. Biz böcek için kurdela için değil kendimizi geliştirmek adına yazmaya devam etmeliyiz. Arkasında ne var ne yok diye düşünmeden. Site kurulduğundan beri buradayım. Ben insanın kendini geliştirmesiyle parlamasının paralel bir çizgide ilerlediğine inanıyorum. Hedef ne ödüllendirme olmalı ne de alınacak yorum sayısı...Okur sayısı önemli olan...Okurlarını artırmak da kişinin kendi elinde. Çok emek çok emek çok emek...Bir de kazandığınız kalpller. Gerisi mühim değil. Kim seçilirse seçilsin...
Seçenler de insan. Kolay mı onca yazını okumak. Ben on on beş yazıyı zor okuyorum. Ağır konuştunuz bence. Töhmet altında bırakıyorsunuz insanları. Gerekli bir tartışma mı acaba bu? Daha önemli şeyler var oysa...
Saygılar.
Aynur Engindeniz tarafından 6/25/2011 11:33:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mert YİĞİTCAN
Aynur Engindeniz
Yanlış mı anlıyorum sizi acaba? Bence gerçekten gereksiz bir tartışma. Artık gına geldi seçki tartışmalarından. Kaldırılsa da herkes rahat etse diyeceğim, bu kez site monotonlaşacak.
"Ne de olsa, yalan yanlış, serbest şiir tanımına uygun nice şiirler yayınlanıyor burada... "
ağabeyim kurul içinden biri çıkıp dese ki; " ee.. madem böyle düşünürsünüz ne işiniz daha burda" dese siz nasıl cevap vereceksiniz? bir izahı var mı bunun?
hadi onu geçtim karalamadır ateş püskürmedir neyin kaygısıdır bu? çözemedim
tamamen siteyi karalamak için yapılmış yazılı bir provakasyon
yazınsal hiç bir değeri olmayan
Mert YİĞİTCAN
Xanthi
ister beni kastedin
ister etmeyin konu ben değilim
söz konusu site
"Ben pozitif yönde yazdığım bu yazının"
çok pardon! ağabeyim ama ben bu yazıda pozitif bir şey göremedim
kuruldur
seçkidir
serbettir
bunlar zaten sitede belli bir ödül beklentisi olanlar tarafından tartışılıyor
tartışılacak da yani en öncesi var ne de sonrası bu mevzunun dört seneye aşkın bir süredir sitede aktif üyeyim ben kurulun iyi işler yaptığını düşünüyorum en azından vefakarca sitede yazın ve şiirin gelişmesi yönünde ciddi uğraşları olduğunu da rahatça dile getirebilirim
yani siz kurula ne kadar seslenseniz de onlar sizi duymaz
onların vakti bu tür şeyler için değil daima iyi bir edebiyat evreni oluşturmadır