- 780 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DANKESCHÖN DEUTSCHLAND
Gurbetellerde kapilar aciliyor ve yardim elleri uzaniyor gurbetci Ailelere.Yillardir kendi yaglarinda kavrulmaya cali$an yabanci ailelerin sorunlarina ,hic bu kadar ilgi gösterilmemi$di.18 senedir ithal gelin olarak Almanyada ya$iyorum.Ce$itli sorunlarla kar$ila$dim ve kimse derdime derman olmadi.Üzüntüler ,sevincler vede dertler dört duvar arasinda gizli sakli ya$andi gecdi.Dostum dedigim birini aradimda bulamadim desem yalan olurdu.Cünkü gurbetelde Arkada$ cokdu ama, dostum diyeceginiz seckin ki$iler yok denecek kadar azdi.icinizdeki korku sizi otomatikman kendi icinizde depremleri ya$ayip hissetmenize sebep oluyordu.Sorunlu gecen evliligin ilk yillari zehir zemberek olup, sesinizi kimseye duyuramadiginiz anlarda ,denize dü$mü$de saracak YILAN arar durumunda ya$amak cok zordu.Kendi kendinize ayniya bakarak aglar gibisiniz.Bagzen aglamak bile suc oluyordu.Mustur agiti aglama kesss!!!,cümlesi öyle bir caniniza yetiyorduki,nutkunuz durup, etinizi kerpetenle kopartsalar, damla ya$ dökemez hale geliveriyorsunuz ister istemez.
Anadan ayri, baba tedavülden kalkmi$,YERYÜZÜNE AYDAN GELMi$SiNiZ saniyorsunuz bu yanlizlikda.Arayan yok, soran yok,seslerini duyamadiginiz ailenizin hasretiyle yanip tutu$urken, kimsenin umrunda olmadiginizi dü$ünmek cok agir bir cezaydi.ALIN BUNU GÖTÜRÜN!!! KURTULDUKKK!!! oldunuz sanki.Gurbetellerde ne hallerde oldugunuz,acmisiniz? yoksa susuzmusunuz? kimsenin umrunda olmadiginizi dü$ünüp yillarca agitlari yakdiginiz anlarda, DOSTUM denen o bulunmasi güc yaratik yaninizda yokdu.Diliniz olupda konu$amadiginiz anlarda kimse size tercüman olmazsa, soruyorum size; NASIL PiSiKOLOJiYE SAHiP OLABiLiRDiNiZ??..Siz bu ruh haliyle, ana yada baba olacaksaniz anlan gayri. VAY O DOGACAK COCUKLARIN HALiNE!! ic huzuru olmayan vede adam yerine konulmaya zavalli sürgün baci vede garda$lar ,acimasiz AVRUPA versiyonu TÜRK GENCLERiNiN ellerinde oyuncak olup, vurula kirila cilelerini doldurup AHA YA$ KEMALE ERDi dedigi anda, artik her$ey bitmi$di.Yillardir yikilmaz sur duvari roli oynarken, üzerinize yagan yagmurlari icinizde hapsedip, icden ice cürüdügünüzü farkina varamadiniz.YA$ KEMALE ERDi, cekdigim dertler neydi? dediginiz anda yikilmaya ba$lami$ olugunuzu farkina vardiniz GÜNAYDIN!! VE KOLAY GELE!!
Alman devleti sanki bizlerin yillarca süründügünü,depremdeki göcükler altinda nefes aldigimizi SONUNDA ANLADI ve AKUT olmaya karar verdi.Gec olsunda güc olmasin dedik ve elimizi ellerine vermeye karar verdik.Yaralari sarmak icin yarabandi degil, car$af getirseler az kalir belki.Ginede kendimizi ifade etme $ansini kacirmamak icin,yada bizden sonra gelenlerin ufuklarini acmak icin yapilan bu S.O.S i kabul ettik.in$allah bundan sonra ne DUVAR roli oynariz ,nede YIKILMADIM ayakdayim türküsünü artik söyleriz.
Bizim icin TÜRK dani$manlar yeti$dirmi$ler.Birer birer piyasaya sürmeye ba$ladi ALMAN DEVLETi.Entegrasyon programi cercevesinde yapilan bu yardim faaliyetleri cogumuzun yüzünü güldürdü.Karanlik yarinlari aydinlatma bazinda cok kapsamli bir proje uygulanmaya ba$landi.Okullarda Yabanci aileler icin yapilan programlari kacirmamaya cali$iyoruz.Bu biraz itallerin gözünü acma OPERASYONU gibi oldu.Bagzi AVRUPA versiyonlarinin ho$una gitmesede, artik itallerinde arkalarinda birilerinin oldugu bilinmesi GÜC VE KUVVET veriyor.Allah sonumuzu hayir getire in$allah..AMinnn.
oglumuza kiz ariyoruz size geldik
bizim kizda bekar alin size verdik
eti sizin kemigi bizim gelin ettik
aldilar almanyaya götürdüler kizi
oralarda gecmedi ital gelinin nazi
verdiler hasretlikden,gecimsizlikden gazi
sessiz bagirdi zavalli cikamadi avazi
cicim aylari ya$amadi ital gelin, ben ne deyim
ne a$ka kandi,nede canim diye yandi
hep aglamakli hep küskün,hayatindan bikkin
kolkola gezemedi,bende yeni gelinim diyemedi
elinin kinasiyla su icemedi,kendine gecemedi
hep a$alandi durdu,ölmeyi kafaya koydu
onu geri döndüren hep cocuklari oldu
genc ya$inda hayati mahvoldu
ya$amadi sadece kendini savundu
eski resim ve mektuplarla avundu
ana oldu ital gelin,kiymeti olmadi
güne$ birgün ital icin hic dogmadi
sanki o anasindan hec dogmadi
arayip sormadi onu doguran
aldatilmakdan tutunda,a$alanmaya kadar
anlatmak cok zor,artik bo$verdik
susmak care dedik ve ayvayi kocaniyla yedik
kendimizi kim icin ya niye gerdik
bedenimizi ALAMAN versiyonu TÜRK gobellere KOBAY VERDiK
agladi durdu yillarca duyan oldu ,ama duymadi
günler gecdi ama ital gelin vatanindan gecemedi
bir bardak suyu bile agiz tadiyla icemedi
kendine mezar aradi ama gavurlarin yaninda secemedi
hallari yamandir ital gelinlerin
ne olursunuz ALLAH A$KINA ONLARA DEGER VERiN
MUTLU GÜNLERi ÖNLERiNE SERiN::ONDAN SONRA A$KINIZIN MEYVELERiNi SEPETLE YEYiN::
YORUMLAR
Ben burada bir edebiyat eleştirmeni değil, Alman devletinin yetiştirdiği, bahsi geçen danışmanlardan biri olarak söz hakkımı kullanmak istedim.
İnsan önce içindeki gücü keşfetmeli ki, tek eksiğinin lisan olduğu gerçeğine varabilmeli ki, verilmek istenen yardım yerine ulaşsın. Doğru; Alman hükümeti, topraklarında yaşayanların sosyal haklarını koruyor, ancak önce kişi sosyal haklarını tanımakla yükümlü. Önce nereye kadar gidebileceğini, sınırlarının nerede başlayıp, nerede bittiğini bilmeli. Aksi halde, sizin tabirinizle ' Dünya'ya Ay'dan inmiş bir taş ' gibi sessiz kalırsanız, yerinizle bağdaşır, zamanla kıpırdayamazsınız.
Toplumuzda hâlâ, insan hakları için mücadele eden kadına, modası geçmiş feminizm kölesi gözüyle bakılırken, o toplumdan sıyrılıp, kadınlıktan öte insan olmanın hafifliğine varabilmeli ki, size el uzatanlar sonuca varabilsinler.
İnsanlığın önde gelen değer olduğuna inandıktan sonra, yetiştirdiğimiz nesil 'Avrupa versiyonu acımasız Türk gençleri' sezonunu kapatacaktır.
Elbette yetemediğiniz yerde yardım alın, ama önce kendinizi yetmeğe yönlendirin derim ben nacizane. Alman devleti ücretsiz dil kursları hizmeti vermektedir, yaşınız yetmiş olsa bile, eğitim şansı vermektedir. 'Ben varım ve eksik (etek) değilim. ' diye bir başlangıç, hem sizi, hem yetiştirdiklerinizi ithal vatandaşlık konumundan çıkartacaktır. Aslında güç sizde.
Sevgiler.