bu yazı özellikle sana !!!...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
dün bir arkadaş yazısında bayağı önemli ve kanayan bir yaraya öyle bir üslubla yaklaşmıştıki akıldan yoksun ve bilgiden kıt bir beyin temaşası gibiydi..acaba Türkiyede masonluk daha halen tutulan bir meslek mi. merak ediyorum bir insan kendi vatanının öz evladına , komşusuna , ticaret yaptığı kişilere , evinde misafir ettiklerine , kısa mesafede olsa otobüslerde yanında oturana bakarken başında başörtüsü olduğuna göremi yaklaşıyor...
evet soruyorum !! dünyaya nerden bakıyorsun ?
birde kalkmış Yunus emre diliyle demiş ama söylediği şiir parçası erzurumlu ibrahim hakkı hz. lerin şiir lerinde bir bölümdü ki cahilliğe bakınız ki yunus diliyle demiş..
HAK ŞERLERİ HAYR EYLER
SAN ETMEKİ GAYR EYLER
ARİF ANU SEYR EYLER
GÖRELİM MEVLA NEYLER
NEYLERSE GÜZEL EYLER.
..
bu arkadaş son iki mısra yı almış aslında şiir 12 veya 14 kıtadan ibaret uzun bir deyiş ve Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz. lerine ait fizik ve matematik ve tıb ilimlerine yer yer ağırlıklı bilgiler veren marifetname isimli eserinde mevcut.
cahillik peşin para gibi..yunus diliyle demiş birde cahilliğini tescillemişti..
artı buna bağlı olarak Hukuk yönü ile tam bir avukatlık yazıydı...değişik maddelerinde ifade edilen Toplumu kışkırtan , yanlış beyan ve açıklama ile kişi ve kişilere iftiradan tutun , dini istismar edecek ne kadar OLMAYAN ŞEY varsa hepsini AKIL VE MANTIK süzgecinden geçirmeden yazı diye kaleme almıştı..
..
Türk toplumu iki kısım diye ayrılmaya kadar getirilen ve Kadının Örtünme Hakkını elinde almaya kalkışanlar aslında tarihin önününde yargılanacaklar haberi yok ..
...
ve yazı hangi sebeble kaldırıldı bimiyorum ama yönetici arkadaşın uygun kararı ile kaldırıldı.
bu arkadaş bana mesaj atmıştı yazı yazdım başörtülü bayanlara haber ver okusunlar !!!!!
..
yarın birileri kalkarda güç ve denge bozukluğu içinde giyim adı altında herkes iç çamaşırı ile gezecek derse hiç şaşmam..
çünkü dibe vurdu artık../..medeniyet kelimesi hiç bu kadar yanlış ve aykırı anlaşılmamıştı.../..
..
güç ve gövde gösterisi yapan arkadaş !!
hiç bir toplum dininin gereğinden vazgeçmez ve geçmedi...eğitim kapıları kapandı ama hiç kimse taviz vermedi..
az kaldı...!!!!
senin gibilerin cevabını verecek bir nesil var..!!!!
..
hiciv sanatı diye iki kaskal şiir yazardım ama kalitem el vermiyor...!
YORUMLAR
yarın birileri kalkarda güç ve denge bozukluğu içinde giyim adı altında herkes iç çamaşırı ile gezecek derse hiç şaşmam..
çünkü dibe vurdu artık../..medeniyet kelimesi hiç bu kadar yanlış ve aykırı anlaşılmamıştı.../..
BU SATIRLARINIZI ELEŞTİRİYORUM.....DAHA DİKKATLİ KELİMELER SEÇMELİSİNİZ. SİZDE BİLİYORSUNUZKİ BELİRTTİĞİNİZ GİYİM TARZINI ÖNERECEK BİR DURUM YOK.MESAJ VEREYİM DERKEN BENCE ADRESİ ŞAŞIRMAYALIM...
eğer ortada bir taraf ve bu tarafın da bir iddiası varsa karşı tarafa da cevap hakkı doğar.. ki günün yazısı da bu şekilde bir cevaptır..ayrıca bu konuyu daha önce çok kötü ve kırıcı bir uslüpla açan da bir başkasıdır..
yazı hakaret edilenlerin sesi niteliğinde bir karşılıktır..ve tam da yerine oturmuştur..
günün yazısını kutlarım.. ..
günün yazısının yazarına yakışmayacak bir üslup. Ve daha da önemlisi, O yazar arkadaşımızın düşüncelerine katılan ve yine kırıcı cümlelerle yazan arkadaşlar.tekrar ediyorum, burada söylediğim husus düşünce ve görüşten ziyade üsluplar.saygılar. günün yazısını ve yazarını seçildikleri için tekrar kutlar saygılarımı sunarım.
işin garip tarafı eleştirilen noktaya da aslında herkesin düşmesidir. Ortada yazı yok bir şey yok bilgiye kimse ulaşamıyor ve bi kahraman çıkıp onun yanıtını veriyor ne kadar güzel...
Garip birisi bez parçası demiş "halt mı etmiş" diğeri de vatan demiş birisi çıkmış başka bir şey...
İnternet ortamı bilgiyi bu kadar kirlettiyse ve özgürlük tanımı yitirildiyse yazan da suç nerde ?
TÜRBAN NEYİ ÖRTÜYOR ?
Yazı nere de ben bulamıyorum ki !!!
Günün yazısı puanla oluyor al sana.. bu kriter parçalanması çok kötü çok !!!
Memlekette sorun bitti türbana geldik "sömürü konusunu açın bakalım kapi-talizmi kimse sorgular mı ? Her şey doğaldır çünkü...
Herneyse yazıyı bulamadık ama cehaleti bulduk Türk-iye usulü tartışma böyle oluyor işte...
Ama şu unutulmamalı TÜRBAN NEYİ ÖRTÜYOR..?.Bide buna yanıt verin ...
Genelevleri açları ve piç sokak çocuklarını mı hayır açlığı ve yokluğumu neyi örtüyor ahali !!!!
Kimse örtemeyecek ayıbını. Bence Türkiyede vicdan özgürlüğü yoktur hangi parti hangisini savunursa savunsun çünkü ortada Türban var..Sorun sanki tek başına bu .Yapay kodlar var ....Peki zorla kapatılanlar ? Onlar özgür mü !!!!
Geçelim bunları ...Vatan millet sakarya dediler din dediler götürdüler....Daha çok götürürler bu gemiyi ...
Kıvılcım Ateş tarafından 8/24/2007 7:14:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kişisel tercihler bir başkasına zarar vermedikçe özgürlük sınırlarına dahil edilirler. Bundan sadece başörtüsü istisna edilmiştir. Emri veren Allah, kaldırmaya kalkışan beşer. Firavun'un kule dikip İlah'la savaşmaya kalkışması dangalaklığının günümüze uzanan torunlarının hezeyanları...
Neyi kaldıracaksınız. İlahi bir emri mi? Ama önce ölümü kaldırmanız gerekmez mi?
Tebrikler kayıp terlik. Sağduyuya ve doğruya tercüman olmuşsunuz....
kişisel tepkilerinin ortaya konulduğu, cevabı nitelikte, köşe yazısı tarzı, cevap hakkı bulunan bir yazı...
forum olarak açılsa daha etkili ve kişiye yönelik olmaması gereken bir bölüm olan yazı bölümünün amaç dışı kullanımına izin vermeyecek olduğu düşüncemi belirtmeliyim...
içerik olarak; günceli ele alan, gündemi yakalayan bir yazım...
özel isimlerin büyük harfle başlaması gerekliliğini söylemeden geçemeyeceğim...
yinde de,
böylesi bir konuyu
böylesi bir araştırmacı ve doğru olduğuna inandıklarının ardında ve doğru olabilecekleri arama, paylaşma eğiliminde olan bir kalemin elinden bu konuyu
düzeltilen bir hatanın- ya da kasıtlı yazılımın cevabı olarak değil, öğretici nitelikler içinde savunucu değil paylaşımcı bir üslupla aktarması taraftarıyım...
aksi halde o kişi/kişilerden ne gibi bir farkımız olabilir ki?
unutmayın...
kalem güçtür...
ve kalem bizlerin elinde...
hem de en kıvrak hali ile...
doğrunun ve düşüncenin izinde....
sevgimle kalın...
sevgili kayıp terlik; ömrümü adadığım bu konuda yazdıkların sanırım yeterli bir cevap olmuştur. Tabii ki anlayana. Siz ve sizin gibileri ben birer bayrak olarak tanımlıyorum. Dün gururumuzdunuz, yarın da gururumuz olacaksınız. Aman eleştirilerinizde kendinize hakimiyeti kaybetmeyiniz. Size yakışan da bu olacaktır.
Ben bahsi geçen yazıyı okumadım ancak başörtüsü ile ilgili polemik yapanlara cevabım her zaman vardır.
http://www.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=4539
Başörtüsü veya türban son tahlilde bir kıyafettir ve kişisel bir alanın konusudur.
Siyasete alet edilmesi fevkalade yanlıştır. Savunmak veya karşısında yer almak da o derece lüzumsuzdur. Türbanı kimlik olarak lanse etmek de yanlıştır.
Saygılarımla.
şu hakaret dolu yazıyı okuma fırsatım olmadı , maalesef ...içimde ukde kaldı ben de bi kaç şey yazmak isterdim altına. ama bizim adımıza sizin bunu yapmış olduğunuzu görmek güzeldi.örümcek ağlarıyla dolu beyinleri temizlemek kolay değil elbet...artık kokuşmuş söylemleri bırakmalarını umud edeyorum...
tebrikler ...güzel cevaptı...
Bahsi geçen yazı dün siteden kaldırılmasına rağmen, bugün yeni yazıymış gibi tekrar yayınlandı ve okudum. Okurken kanım dondu. İnanamıyoruum nasıl düşünebilir bir insan bunları!!! Bugün yeniden kaldırıldı siteden. Baştan sona hanımefendileri rencide edici bir yazı idi. Yazıyı okuduktan sonra Değerli Kayıp Terlik' in ne demek istediğini daha iyi anladım. Cenab-ı Hak cümlemizi ıslah etsin.
YANİ YAZINI OKUDUM RAHATLADIM..dünden beri uykularım kactı..huzursuz oldum..hiç kimse bu hakka sahip degildir "bez parcası " diyemez.. o bu vatan kadar bayrak kadar kutsaldır..her kes senin gibi düşünmek zorunda degil..neden hıriztiyanların her şeyine saygı duyarsınızda kendi dininizi bu kadar aşağılamak hoşunuza gider anlamıyorum.. bu ülke savaşırken o başı bez parcası ile kapalı dediğiniz kadınlarımızında gayreti ve kanıyla kazanıldı.. bu vatanda onlarında kanı var..belirleyinde o kanı akan bez parcası kadınların aktığı yere basmayın..çünki o yerler kutsaldır.. Atatürkçüyüm diye geciniyorsunuz.. yanında carşaflı ve başı örtülü ile resimleri var ..onudamı inkar ediyorsunuz..o saygı duyarken siz neden hala duymazsınız. nedir bu düşmanlığınız.. Allahın emrini yerine getiren insanları neden aşagılamaktan zevk alıyorsunuz..dinimizde bir defa dört kadın yok..şimdi modern gecinen kesim kac kadınla yaşıyor söylermisin? karısı .sevgilisi..metresi.. ufak tefek kacamaklarıda saymayalım ..ama siz hala oradasınız..bir şeyler yapayım nasıl bu dini kötülerim cabasındasınız..isdemezseniz bu din başka dinlerde var yeterki onuda kötülemeyin...
yüreğine sağlık..duyarlı yüreğin hiç acı görmesin..
kalemin hiç susmasın..
sen deme niçin böyle
yerincedir o öyle
bak sonunu seyreyle
görelim mevla neyler
neylerse güzel eyler
ERZURUMLU İBRAHİM HAKKI HZ.
BENDE ÇOK SEVER VE BU EERİNİ DE DEVAMLI TEKRARLARIM İNANILMAZ BİR YAŞAM ENERJİSİ VERİR BANA HELE HAKSIZLIĞA UĞRADIĞIM ZAMAN YİNELERİM
VE RABBİME SIĞINIRIM
HEP OLUMLU NETİCE ALIRIM BENİM İÇİN SİHİRLİ MISRALARDIR
BAŞ ÖRTÜSÜNE GELİNCE MANTIĞIM ALMIYOR HER TÜRLÜ ÖZGÜRLÜĞÜN OLDUĞU ŞU ZAMANDA İNSANLAR DİNİN VECİBELERİNİ YERİNE GETİRMELERİNDE ENGELLERLE KARŞILAŞIYOR
HER DİNİN BİR KAPANMA ŞEKLİ VAR BASKA ÜLKELERDE UYGULANIYOR ÇÜNKİ BÜTÜN YARADILANLAR YARADANA İNANIYOR VE ONUN YASAKLADIĞI ŞEYLERDEN UZAK DURMAYA ÇALIŞIYOR DÜŞÜNCELERİMİZ ÖZGÜRSE EĞER
BİR EL UZANIPTA BEYNİMİZİ KURMAYA ÇALIŞMASIN
ZATEN KURAN BİR İLAH VAR UZANA ELLERİ KIRAR SON SÖZÜM HERKES HAKKIN BAŞŞETİĞİ AKLI KULLANMAKTA ÖZGÜR BIRAKILSIN O KENDİ YOLUNU YANİ
KENDİ İÇİN DOĞRU OLAN EN GÜZEL EN HAYIRLI YOLU BULUR
KISACASI BEN ŞİİR YAZARKEN KENDİLİĞİNDEN DÖKÜLEN MISRALAR GİBİ
SEVGİ YOLDAŞINIZ OLSUN HER DAİM
GÜLER ÖZ
GÖZ
cevap verdiğiniz yazıyı okumadığım için konu ile ilgili yorumda bulanamayacağım. ama üslubunuz biraz ağır olmuş.hele yorumlarda bulunan arkadaşlar yazarın yazma yeteneği ve konuya bakış açısını yorumlamak yerine konuda taraftar olmaları ve yazıya sözkonusu olan kişiyi tenkit etmeleri hoş olmamış.tabi bence.saygılarımla
Bahsettiğiniz yazıyı okumadım. Ancak anlattığınız gibi bir yazı yazdıysa karşıdaki, bu ne cür' et derim! Demokrasiden bahsediliyor. Bu ülkede demokrasi var deniliyor. Ben göremiyorum. Var ise eğer, lütfen bana da gösterin. Hanımlara bir ülkede "çarşaf giy" diye baskı yapılması nasıl bağnazlık olarak algılanıyorsa, "başını aç" denmesi de bağnazlıktır. Kime ne? İnancı gereği olduktan sonra kime ne? Hani demokrasi vardı? Nerede? Hanımların kıyafetlerine karıştıkları yetmiyormuş gibi artık yazılarda da yönetir oldu toplumumuzdan bazıları. Hiç kimse unutmasın ki, insanlar torna makinasından çıkmıyor ve tek tip de olamazlar. Birbirine zarar vermedikten sonra herkes meşru dairede istediği gibi yaşayabilmelidir. Bazıları, diğerlerinin yönlendirdiği şekilde yaşamak zorunda değildir. Neden hoşa gitmeyen bir durumla karşılaşınca çıldırırlar da, kendileri hoşnutsuz bir durum sergileyince bu durumun kayıtsız şartsız sorgulanmadan kabul edilemsini isterler?
Belki uzunca bir yorum oldu Sevgili Kayıp Terlik. Kusura bakmayasın. Ama içim o kadar dolu ki, bir nebze de olsa anlatarak rahatlamak istedim. Güzel yazını, duyarlı yüreğini kutlarım.
Güzel bir cevap Utku.
Hem de beklediğim kadar.
Ama unutma ki musonluk hiçbir zaman değişmedi.
Zaten bu başörtüsü öyle farklı bir yerde ki ne sen ne ben bunu değiştiremeyiz.
Ama görüyoruz nelere kadir olduğunu.
:):)
Saygılarımla.