- 405 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ya maymunlar insanlardan geliyorsa.
Evrimleşmiş bi sapiens ve ortak atalar vs...
İlahi dinlerin ortak kabülü , insanlığın ilk atası ADEM..
Beni bu düşünceye sefk eden Kur’an ayetindeki şu cümleler aslında:
""Sizden Cumartesi yasağını çiğneyenleri elbette biliyorsunuz. Onlara "Aşağılık maymunlar olun" dedik."" BAKARA/65
Kuran’da ademin yaradılışı, onun topraktan ve sonraki yaradılışların bir (nutfeden) sıvı, meni den yaratıldığına dairdir. Bilimin evrim geçişlerini okuduğumda maymunlarla ortak atanın olduğu araştırmaları mevcud.
İnsanlara ibret için maymun ve domuza dönüşmesinden bahseden bir ayet’i düşünüyorum şuan.
O hayvanların ilk oluşmasının sebebidir belki. Şimdiye kadar hiç bir ilahiyatçının yada bu ilimle uğraşanın bir makalesine rastlamadım. İlim adamı hep sorgulamalı bence. (Yanılsa bile)
Maalesef bizde hep ezbere eğitim sistemi, sormaktan korkutulan bir zihniyet ve geleneksel yapıda bir din bakış açısı olduğu için, ilerlemek olanaksız gibi.
(-Domuzla ilgili olan ayet : Maide/60--)
Bir de domuzun haram olması konusu var. İnsanla benzer yönleri var domuzun, insana kalp nakli yapılacak kadar. Belki dedim o yüzden haram.
İnsandan ceza yollu da olsa türemiş 2 hayvan maymundan sonra domuz olabilir mi??
Gorillerin vidyolarını inceledim, insan hareketlerini anımsatması verdikleri tepkiler yine böyle bir ihtimali düşündürttü bana. Yanılıyor olabilirim bununla ilgili karşıt düşünceleri de dinlemek isterim. Varsayım olan benim kendi kanaatim . Bunu yirmi yılı aşkın okuduğum Kur’an ayetiyle düşündüm. Sonra dedim neden olmasın.
Günümüzde insan görünümlü hayvan gibi davranan (vahşi) türler, haberlerde ve bulundumuz yerde, trafikte hastanede, parkta, okul da, karşılaştığımızda tuhaf olmuyormusunuz?
Bu nasıl insan (homosapien) nasıl böyle yapar. 🤦🤔🫣Hayvanlara tecavüzden tutun bir sürü tuhaflıklar.. belki de yine ayetteki gibi ceza alıp böyle davranışlar sergiliyor olabilirler. Bazılarının suretleri bile andırıyor. Yüzlerine dikkatli bakarsanız ne demek istediğimi idrak edersiniz.
Konumuza tekrar dönüş yaparsak 🤓İnsanın maymundan geldiğini düşünen bir kesim var zaten. (Ne kadar ortak atası vs. dense bile sonuçta, evrimleme sürecini tanımının başka mealidir bu.)
Ya maymunlar insanlardan geliyorsa ve bu süreç kesintisiz devam etmekteyse ..
🙄🫠😁😁neden olmasın 👁️👃👁️
Bir Vikipedi bilgisi de şurada dursun.
İnsan; gelişmiş aletlerin, kültürün ve dilin gelişimini sağlamış büyük ve karmaşık beyinleri ile öne çıkarak yeryüzündeki en baskın tür hâline gelmiş, bipedal bir primat ve günümüzde Homo cinsinin hayatta olan tek türü.
Evrim teorisi doğal seçilim yolu ile ortak atadan evrildiğini savunmaktadır. Charles Darwin bu teoriyi ortaya koyduktan sonra bu teorisini destekleyen pek çok kanıtta o dönemde sunmayı başarmıştır.
🌿... okuduğunuz için teşekkürler...🌿
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.