- 163 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İmamda cemaat birlik olur.Secdede vahdet bu
İmamda cemaat birlik olur.Secdede vahdet bu
Ah insanlık secdede varlık olabilse...cehennem bunu sağlayacak tevbe yeri cehennem KAHHAR sıfatı var olmazdı secdede birlik olsun diye var o sıfat...
Zıtlar direnebilir mi Kahhar var..Nükler zulümde birleştirmişti insanlığı Üç ülkede Nükler olunca üç ayrı zulümde birlik olacaktı ve başladı o zulüm...
Sebeb de sonuç da yok olucu.Doğan da doğuran da...Yalan da hak da...eksik de ekmelde...NUR özünden Allah peygamberin nurunu yarattı.kesret ondan sudur etti.ve onda vahdet olacak O imam imamda cemaat birlik olur.
Evet...Zıtların sebebi var.Gece gündüze zıt ve sebebi dünyanın yuvarlaklığı...Dünya yok olacak zaman yok olacak...zırlar da
Evet...Ateş su ile yok olur.Günah da tevbe ile yok olur nur olur zaten zıtların aslı aynı.dünya yuvarlak güneşin değil suç.iki zıt varsa
Evet...Tevbe edenin günahı güneş olur Nur olur...Nurdur günahında sudur ettiği yer.Günah nurun zıttıdır gece gündüzün zıttı.Özletir nuru
Evet...Tevbe sahabe yaptı insanı.Denkleminde Tevbe olsun.Tevbe için günah yaratılmış.Tevbesizliktir en kötü olan günatan da kötü
Secde olsun kimyanda eksikdir denklemin...
Zıtlar birbirinin bilinmesini sağlar.Allahın zatı gizli açığın bilinmesi onu ve onun esmasının bilinmesiyle ekmel bilinmiş olur..Tabiat...doğa dediğini eksik bilir gizliyi gizlenmiş zatı ve onun esmasını bilmezsen...Meyve ağacı razzakım der sana ama Razzak olan gizli zattır...
Evet...Çekirdekte ağaç gizlidir..."Ol"emri çekirdeğin kapısını açtı...Nurdan peygamberimizin nurunu yarattı Allah...ve onun sudur etti...kesret oluştu...
“Şu kâinat Hâlık-ı Zülcelal’inin hem cemalî, hem celalî iki kısım esması bulunduğundan ve o cemalî ve celalî isimler, hükümlerini ayrı ayrı cilvelerle göstermek iktiza ettiklerinden…”
Cenabı Hakkın azamet, kudret, hakimiyet bildiren Azim, Cebbar, Kahhar gibi isimleri celali; şefkat merhamet bildiren Rahman, Rahim, Kerim gibi isimleri ise cemali isimlerdir.
Bu cemalî ve celalî isimler, hükümlerini ayrı ayrı cilvelerle göstermek isterler.
“Hâlık-ı Zülcelal kâinatta ezdadı birbirine mezcedip birbirine mukabil getirip ve birbirine mütecaviz ve müdafi’ bir vaziyet verip, hikmetli ve menfaattar bir nevi mübareze suretine getirip, ondan zıdları birbirinin hududuna geçirip ihtilafat ve tegayyürat meydana getirmekle kâinatı kanun-u tegayyür ve tahavvül ve düstur-u terakki ve tekâmüle tâbi’ kıldığı için…”
Rabbimiz kemalat ve güzelliklerin çeşitli mertebeleri ile bilinip anlaşılması için kainatta zıtları birbirleriyle sürekli mübareze ve mücadele ettirmesiyle, zıtlara birbirlerine müdahale imkanı vermiştir.
Mesela, sıcağın bir mertebesi varken, zıddı olan soğuk, müdahale edince binlerce derecesi açığa çıkıyor. Veya aydınlığın kıymet değer ve mertebesi karanlığın müdahalesi ile anlaşılıyor.
Cenabı Hak zıtları birbirine mukabil getirerek sayısız hayır mertebelerini vücuda getirmiştir.
“ o şecere-i hilkatın câmi’ bir semeresi olan insan nev’inde o kanun-u mübarezeyi daha acib bir şekle getirip…”
Hayırla şer arasındaki çarpışmalar, canlıların, hususen kainatın özeti ve modeli olan insanın kabiliyetlerinin gelişmesine sebep olmuştur.
“ Bütün terakkiyat-ı insaniyeye medar bir mücahede kapısını açıp, hizbullaha karşı meydana çıkabilmek için hizb-üş şeytana bazı cihazat vermiş.”
Bir çekirdek toprak altına atılır. Ta ki çatlayıp büyüsün. Bütün istidatlarını göstersin. Bunun için de kar, kış, yağış, karanlık bir ortamda kalma, çapa, ilaçlanma gibi bir takım muamelelere maruz kalır.
Çekirdeğin bu mücadelesi özünde var olan kabiliyet ve güzelliklerin bütün mertebeleriyle açığa çıkıp onun ağaç olmasına vesile olması gibi, Cenabı Hak ta insanın fıtratında bir tohum gibi bulunan kabiliyetlerin, insanı insan yapan özelliklerin açığa çıkması için hizbüşşeytana telkin ve desiseler gibi bazı cihazatlar vermiştir ki terakkiyat-ı insaniyeye medar bir mücahede kapısını açılsın.
Yani insanın cevherinde, özünde var olan manevi açıdan gelişmesine ilerlemesine sebep olan kabiliyetler güzellikler açığa çıksın.
Atmaca serçe kuşuna musallat olmasayla serçe kuşunun uçma ve kaçma kabiliyetinin açığa çıkması gibi
Kesret zıtlar kaynağı tanıtır...doğayı gizli zatı gizli vücudu tanımadan eksik tanırsın..."Ol"emri Nur isminedir...ayna oldu emanetçi oldu o nurdan...O emanetçi hz muhammedin nuru...ruhu...o kesretin kaynağıdır...sudur yaratmasıdır Allahın hz İsa da yaratıldı hz Muhammet de..."OL"emrini verecek başka bir varlık yoktu çünkü..Tek "OL"emri verecek varlık Allahtı...ve Başkası emir verse dinlenmezdi...Doğa emri almış sudur etmiş..."Ol"emri Allahın olunca güneş ay her şey secdede işte...İsayı bulut dinlemez yağmur yağmaz...EMİR yüksekten...İrci’ emride aynı o yüksek yerden geliyor...Zıtlar yok olacak sebeb-sonuç yok olacak...Hz muhammedin Nuru aslı kesretin...secdede yani hz muhammedin nurunda birlik tek vücut olacak kesret...Hz Muhammedin nuru ne mi secde...itaat...aşk...aşk kesretin kaynağıdır...asilik kısa ömürlü bir şey...cehennem de bitecek...Tevbe ile asilik ölecek...ölür yok olur asilik ömürsüzdür asilik aşk ölümsüz tek...aşıklar da ölesi değil..."Canlar ölesi değil"der Yunus Emre...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.