- 790 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kadeh Berrak Şarap İstemek
Pam Grey altmış yaşlarında, hafifçe kilolu, kumral bir kadındı. Kabaca topladığı saçlarıyla, fazla para harcamadığı gözlüğüyle dişi olduğunu unutmuş gibi duruyordu. Üzerinde mavi bir gömlek vardı; altında da yine aynı renkte bir pantolon. “Takım elbise olmadıkça aynı renkte giyinme” derdi annem. Belli ki Pam’in annesi başka birisiydi.
Belki de o tarz giyinme kendi seçimi değildi. Yanıbaşında duran Heather Maydrew’un üzerinde ise yeşil bir gömlek vardı ve Heather Pam’den en azından bir on yaş daha gençti. Görece az kilosu da buna eklenince Heather mavi gömlekli Pam’den daha hoş bir kadındı. Ama o da saçlarını aceleyle toplamış, yüzüne de makyaj yapmamıştı. Heather’a baktıkça açık tenli kadınların hafif de olsa makyaj yapması gerektiğini düşünüyordum.
Panjurları sıkı sıkıya kapatılmış bir odada ben, İlhan Kemal, ve bu iki kadın... Eşime bu durumu nasıl anlatacağımı düşünmeme gerek yoktu çünkü o her şeyin farkındaydı ve durumumuzu onlaylıyordu. Dahası üçümüz ayakta birbirimizin yüzüne bakarken eşim yatağa uzanmış, bizi seyrediyordu.
Bizi seyreden sadece karım değildi. Geride birkaç kişinin gölgesi vardı. Yeşil gömleğinin altında yeşil pantolon giymiş Heather “Onlara aldırmayın” demişti, “Burada sadece biz dördümüz varız.” Başta onlar yokmuş gibi davranabileceğimden şüphe ettiysem de sonrasında diğerlerine aldırmadığımı gördüm.
Pam Heather’a baktı. Onun sessiz onayını alınca bana:
“Bacağından tut” dedi. “Ama bunu tek elinle yap ki, diğer elinle de kamerayı çalıştırabil.”
Eşimin sol bacağını kavrayıp, kendisine doğru ittim. Aynı hareketi Pam de sağ bacağa yapıyordu. Eşim ufak tefek farklılıklarla anne karnında gibi duruyordu. Sessizliği Pam bozdu:
“Başlıyoruz... Kolay bir doğum olmayacak.”
Adı İngilizceye Someone who expects clear wine diye tercüme edilebilecek, ailemize geçen hafta katılan kızıma...
YORUMLAR
Gülümsetti öykünüz.Hem finali hem de yeni bebeğiniz.Allah yolunu açık etsin,mutlu ve huzurlu br hayat geçirsin .Tebrikler Babası:)
İlhan Kemal
Güzel dilekleriniz çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
doğumhanelerin kapısında bekleyen biri gibi, neye bakacağını veya ne yapacağını bilmeden oldukça heyecanlı bir biçimde sağa sola yalpalar kişi.. yazar anı bekliyor ve oyalanıyor gelecek bir bebeğin güzel odalı kişilerine bakıyor.. aklı güzel mini bir bebekte..
mutlu yaşasın ve uzun ömürlü.
İlhan Kemal
Tarihin derinliklerine gömülmüş bu adet. Şimdi içeride olmamanız düşünülemiyor. İster istemez doğumun bir parçası oluyorsunuz (İstemiyorum), sonrasında da böyle hikayeler yazıyorsunuz.
Güzel dilekleriniz çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
Kutluyorum anne ve babayı . Geç bir tebrik oldu kusura bakmayın.
Sevgilerimle...
İlhan Kemal
Genel olarak yazmak, sizde kendinizi sürekli aynı şekilde yaşamak gibi sanırım. İlk yazınız son yazınızın devamı,son yazınız ilk yazınıza sobelenme gibi.
Sanırım doğum bir türlü gerçekleşmiyor.
İlhan Kemal
Dostum İngilizce karşılığını İngilizce bilmediğim için söyleyemiyorum ;)
Bir o kadar da Türkçe karşılık olarak anne babaya bu durumda ne denir onuda bilmiyorum.. Ama bu güzel bir haber insanları mutlu eden. Bu yüzden seni tebrik ediyorum. Allah analı babalı büyütsün öncelikle. Bahtı hep açık olsun dünyaya gözlerini açan kızın...Tebrikler dostum...
Ha unutmadan kızım oldu diye ( vakit bulup öykü yazamıyorum repliğini yapma sakın sonraları)
Seni okumak her zaman güzel bugün başka güzel mutluluğuna ortak olarak. Bayan Pam ve Heather’a selamlar...
En derin saygı ve selamlarımla dostum...
İlhan Kemal
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Umarım hayatı hep daha iyiye doğru gider.
Kızım oldu diye yazmaya vakit bulamıyorum demeyeceğim ama uyumaya hasretim diyebilirim. Bu öykücük de sızmak üzereyken aklıma gelmişti (Devamı da vardı ama oraları rüyaya karışmış olmalı).
Saygılarımla.