- 644 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALGI YÖNETİMİ, IRAK ŞAM İSLAM DEVLETİ VE PYD SAVAŞI
ALGI YÖNETİMİ VE IRAK ŞAM İSLAM DEVLETİ-PYD SAVAŞI:
IŞİD İslam şeriatçısı krallık taraftarı ve cumhuriyet düşmanı olarak gösteriliyor. AKP ve Erdoğan şeriatçı örgütlerin destekçisi gösteriliyor. Laik cumhuriyetçi Suriye, Laik Cumhuriyetçi Mısır devletini yıkmak isteyenlerin destekçisi olduğu muhalif grupları basında insani gerekçelerle desteklediği ama desteklenen kişilerin savaşçı ve silahlı gruplar olduğu öldürmekte sınır tanımayan Türkiye tarafından da terör örgütü kabul edilen gruplar olduğu biliniyor.AKP bu iddiaları ret ediyor. Karşı muhalif parti sözcüleri PKK ve PYD bağlantısını delil göstererek, PKK ile hükümet görüşme ve anlaşmalarını gerekçe gösterek iddialarında ısrar ediyor.
PKK ve PYD laik cumhuriyetçi gruplar olarak gösteriliyor. Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile Suriye Devleti savunucuları İslam Şeriatçısı ilkelliğin demokrasi düşmanlığının savunucuları olarak gösteriliyor.
AKP hükümeti İslamcı şeriatçı Irak Şam İslam Devleti’nin doğal müttefikidir. Çünkü dünyada şeriatçı cumhuriyet ve laiklik düşmanı gruplarla sürekli iletişimdedir, CHP’ye göre propagandacısıdır.
PKK ve PYD laik ve cumhuriyetçidir. İslamcı cumhuriyet düşmanı padişahlık savunucusu AKP hükümeti ile savaşan özgürlük milisleri AKP hükümetini barış sürecine zorlamış devletin demokratikleşmesini Kürtler ve Kürt şehirler üzerinde askeri ve polis etkinliğini kaldırtıp asimilasyon çalışmalarını durdurmayı başarmıştır. Kürtlerin Kürtçe yayın ve ana dilde eğitim hakkı kazanımları çözüm süreci başarısı olmuştur.
PYD de Suriye’de şeriatçı krallıkçı Irak Şam İslam Devleti’ne karşı savaşmakta ve Şeriatçı İslamcı grupların savunucusu AKP hükümetinin yanında yer almamasından korkmaktadır.
PYD ise Türkiye’ye giriş yapan Kürt sığınmacılara Türkiye’nin askeri teçhizat ve mühimmat vererek tekrar Suriye’ye girişlerini sağlamasını, bir PYD devletinin kuruluşuna yardım etmesini istemektedir. Yeni devletlerin kurulmasına başka devletler yardım edeceğine yeni devlet haritasını AKP hükümetinin çizmesini istemektedir.
Kürtler: Geleneksel Türk Dış Politikasını “Suriye’de merkeziyetçi çok uluslu bir devleti” istemiyor görünür.
Kurds: Traditional Turkey policy "in Syria centralized multinational state" does not want to appear.
Suriye ve Irak’ta merkezi devlet çatısı altında birlikte yaşama tezi çökmüştür. Kürtler, Türklerle olduğu gibi Araplarla da birlikte yaşamak istemiyor. Araplar da Kürtlerle birlikte yaşamak istemiyor.
Sorun hangi kentler Kürt şehri, hangi kentler Arap şehri sayılacaktır. Suriye’de Esad rejimi kontrolü yitirmiş. Laiklik ve Cumhuriyet düşmanı Kürt ve Araplar devlet içinde yeni devlet kurmuşlardır.
PKK ve PYD de Atatürkçü değerlerden uzaktır. Türkiye Devleti bunları terör örgütleri olarak tanımlamıştır. Irak Şam İslam Devletinin de bir terör örgütü olmaktan çıkması için İnsan Hakları Bildirilerini kabul etmesi, uyulacağı konusunda hukuki ve idari güvenlik tedbirlerini aldığı konusunda BM garanti etmesi gerekmektedir.
Savaşın bitmesini kim sağlayacak, taraflar barış görüşmesine nasıl başlayacak? Hangi şehirler Suriye ve Irak’tan ayrılıp yeni Kürt Devleti’nin şehirleri olacaktır?
Abdullah BEDELOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.