İsli Çaydanlığın Berrak Rüyası
İsli bir çaydanlığın hayalinden geçenleri bilmek ister miydiniz? Doğrusu ben isterdim! Ayrıca onunla ortak hayaller kurmayı da çok isterdim. Onun konuştuğu lisanı anlayabilseydim, başka lisanlara ihtiyacım olmazdı. Haddim olmayarak kendimi Süleyman addederdim. Hz Süleyman, kuş dilini, rüzgarın dilini; cümle nebatatın ve hayvanatın dilini bilse de çaydanlığın dilini bilemediğine üzülürdü. Nice Belkısların buğulu bakışlarını kaçırdığına hayıflanırdı. Çaydanlığın ve demliğin imecesi imrenilecek bir birliktelik. Muhabbete susayan dudaklar gıpta eder bu ortaklığa.
Ben, çaydanlığın konuştuğu dili anlamsam da onun hâl diliyle anlatmak istediklerini duyarım yüreğimde. Sanırım bu duygu çayla ilgili yazmamın yegane nedeni. Çaya dair yazdığım yazılarda, isli çaydanlığın tevazuundan işaretler bulunur. Başka bir ifadeyle çay hususunda esin kaynaklarımdan biridir isli çaydanlık. İsli çaydanlık ki kibri gönüllerden fersah fersah uzaklaştıran Leyla. Tevazu bestesinin buğu buğu yükselmesinin faili.
Tüm anlattıklarımın yanı sıra bir de isli çaydanlığın demliğe ilham ettiği berrak rüyaları severim. O rüyalar ki camdan saraylarda görülen berrak gamzeli billur tenli perilerdir. Her biri sinesinde bin bir efsane gizler. Her biri Leyla’nın ikliminden gelir, geldikleri mekan baştan başa efsunlanır, güzelleşir. Cümle er kişileri mecnun eyler. Bu tutkunun adı çay, tadı bin bir naz efsanesidir. Leylalar zaten Leyla’dır kendi ikliminde.
Nazın dokusu, hazzın kokusu vardır her katresinde Leyla’nın. Coğrafyamızdan gam bulutlarını dağıtır, huzur ve meserretin bereketlenmesine vesile olur. Nefesimiz ve günümüz tazelenir sayesinde. Adımız mecnuna çıksa da şikayetçi değiliz gül misalin yadından. Her ince bellide rüveydanın hayali gülümser; hazan mevsimleri bahara tebdil olur. Hava gül misal kokuludur artık. İster kıtlama ister şekersiz…
Binbir gece masallarını kıskandırcak güzelliklere imza atar demlikle beraber çaydanlık. İs onun alnında bir kara leke değil, onur vesilesidir. Sanki ,Leyla’nın kara gözlerinden almıştır ilhamı. Yaşanan sadelik nice allı pullu hâlleri kıskandırır.Çayın albenisi çeler nice nazarları. Berrak hayallere kapı aralar bardağın ışıltısı. Dem çay demi ,an huzur ve sükunun ıtır yaydığı andır. İsli çaydanlığın berrak rüyası gözlerimizin aydınlığıdır, muştudur dudaklarımıza daima.
Ankara, 23.10.2012 İ.K
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.