Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur. MONTAİGNE [Paylaş]
E-mail: Şifre: Facebook ile bağlan Üye ol | Şifremi Unuttum
Türkiye Şiir Platformu
ANASAYFA ŞİİRLER Edebiyat Defteri YAZILAR Edebiyat Defteri FORUM Edebiyat Defteri ETKİNLİKLER Edebiyat Defteri NEDİR? Edebiyat Defteri Kitap KİTAP  Edebiyat Defteri Tv TİVİ Edebiyat Defteri Sesli Şiirler MÜZİK Edebiyat Defteri BLOG Edebiyat Defteri Atölyeler ATÖLYE  Edebiyat Defteri BİCÜMLE Edebiyat Defteri ARAMA Edebiyat Defteri İLETİŞİM
Şiir Puan
1 2 3 4 5
 

4 10 1
Toplam: 0.0 puan
0 kişi puan vermiş.


Şiir Bilgi
04.09.2006 tarihinde eklendi.
755 çoğul gösterim
791 tekil gösterim
7 yorum
1 kişi beğendi.
Portfolyo: Genel
Şiiri Beğenenler
En son eklediği şiirler

HAİKU ÇALIŞMALARI


Uzan çayıra,
gökyüzü senin artık.
saadet bedava...
................

Değdimi güneş,
gülün taç yapraklarına
başlar saltanat....

...............

Hanımeli ,
açınca baharda
gülümser hayat.......

..................

Tünerse çocuk
bir ağacın dalına
anlayın küsmüş...

.........................
Güzel papatya
çal yeşile beyazını
şenlensin doğa.......

...........................

Sevinir ağaç
kondukça dallarına
çocuk neşesi....,

.....................

Rüzgar sarhoşu
öper yeri dalları
utanır söğüt..

..................

Şeytan uçurtma
takıldı dallara
ağlar bir melek...

.........

Kırlangıç göçer
sıcak diyarlara
ben uğurlarım.

...........

Pencere kenarı
ziyafet sofrası,
soğuk arası.....


(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.


 Yorumlar
 demircininoğlu
 
07 Mart 2016 Pazartesi 03:34:16
Çok Etkileyici kısa ama uzun anlamlı
 nisan
 
05 Eylül 2006 Salı 13:00:18

Konuyu işleme dilinizi sevdim.Çok fazlaca süsleme sanatına sevk edilmese de kalem,istenirse her şey ne kadar da yalın ama kucak dolusu anlatılabiliniyormuş.

Evet şiir okumanın doruklarına yaklaşıyoruz.Site ve okuyucular adına mutlu olduğumu belirtebileceğim bir çalışma.
Tebrikler Kum Tanesi.Bu dizelerin altına hiç inmeyin.
Saygılar.



 kristalsenfonisi
 
05 Eylül 2006 Salı 11:45:53

*saadet bedava...

6 hece
örgüye terstir...

saygılar
 eda
 
05 Eylül 2006 Salı 01:55:26
çok güzel begendim dogrusu paylaşımın için teşşekkürler...
 baharca57
 
04 Eylül 2006 Pazartesi 22:06:16
Hanımeli ,
açınca baharda
gülümser hayat.......


Yüreğinize sağlık bu kısmı aldım.Her baharda doğa yeniden canlanır.Teşekkürler

Bahar
 kum tanesi
 
04 Eylül 2006 Pazartesi 21:36:44
1. Tarihçe
Japon söz sanatının 9-12. yüzyıllar arasında geldiği evrede dinsel ve kırsal temalar üzerinde yoğunlaşan ve 5-7-5-7-7 hece ölçüsünde yazılan koşuklar ortaya çıktığı görülür. Türkiye’de Yunus Emre’nin adında cisimleşmiş tasavvufi halk edebiyatının eşleniği gibidirler. Bunun adı Tanka’dır. Sıkça Tanka şölenleri düzenlenir, yarışmaları yapılır vs. Japon toplumuna eskiden beri hakim olan korporatist düşünce biçiminin de beslemesiyle bu tür yarışmalarda yavaş yavaş farklı bir tarz ortaya çıkar. 5-7-5-7-7 olan biçim, bir ozanın söylediği 5-7-5 ve ona katkı olarak başka bir ozanın söylediği 7-7’lik iki parçaya bölünür. Renga ortaya çıkmıştır. Artık Tanga yarışmaları değil Renga partileri revaçtadır. Zaman içinde Renga partilerine ozanlar “ceplerinde” hazır, başlatıcı 5-7-5 dizelerle gelmeye başlarlar. Hokku ya da Haiku başlıyordur artık. Tanka’dan Haiku’ya bu geçişte yapıdaki değişikliklerle birlikte, üslupta da bir takım değişiklikler olmuştur. Dinsel konular, yazarın kendi izlenimleri, imgeler, güçlü sözler terkedilmiş; yerini yalın gözle ve asilinden köylüsüne herkesin görebileceği, doğa ve günlük yaşamdaki belli bir anı yakalayıp ona işaret etme olarak tanımlanabilecek bir üslup almıştır.

2. Haiku Estetiği
Haiku bir şiir biçimi değil, bir algılama biçimi de değil, bir görme biçimidir. O, bir “an”ı, sıradan olaylar içinde bir “an”ı yakalayıp onun iç doğasına daha sonradan ve bir başkasıyla birlikte nüfuz ederek o “an”ı kalıcı bir “anı” olarak paylaşmayı hedefler. Deyim yerindeyse, “bak orada, şu anda ne oldu; ben gördüm/duydum/ dokundum/tattım/kokladım” der. Beş duyunun dışına çıkan, antropomorfizmin dolayımlarından geçen, yorumlama içeren, kendini anlatan bir tür değildir haiku. İmgeye bile çok az başvurulduğu görülür. Çünkü bu tür dolayımların başka biriyle paylaşımı azalttığı ve giderek engellediği düşünülür. “Göster, ama sakın söyleme!” Kural budur. Ve karşındaki de bu yalın anlatımdan esinlenerek o yalın anlatımı başka bir yalın anlatımla yeniden anlatabilme gücüne sahip olmalıdır.
 Ferhad Gülsün
 
04 Eylül 2006 Pazartesi 21:31:43


emek...

sevgi...saygı...selam...


HAİKU ÇALIŞMALARI şiirine yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.

Üye değilseniz üye olmak için tıklayın.


Üye ol Şifremi Unuttum