Başarıyı hedef alın mükemmel olmayı değil. Yanlış yapma hakkınızdan vazgeçmeyin; vazgeçerseniz yeni şeyler öğrenme ve gelişme olanağınızı kaybedersiniz. Unutmayın; mükemmeliyetçiliğin arkasında korku yatar. İnsan olduğunuzu hatırlayarak korkularınızı göğü [Paylaş]
E-mail: Şifre: Facebook ile bağlan Üye ol | Şifremi Unuttum
Türkiye Şiir Platformu
ANASAYFA ŞİİRLER Edebiyat Defteri YAZILAR Edebiyat Defteri FORUM Edebiyat Defteri ETKİNLİKLER Edebiyat Defteri NEDİR? Edebiyat Defteri Kitap KİTAP  Edebiyat Defteri Tv TİVİ Edebiyat Defteri Sesli Şiirler MÜZİK Edebiyat Defteri BLOG Edebiyat Defteri Atölyeler ATÖLYE  Edebiyat Defteri BİCÜMLE Edebiyat Defteri ARAMA Edebiyat Defteri İLETİŞİM
Şiir Puan
1 2 3 4 5
 

10 10 1
Toplam: 5.0 puan
1 kişi puan vermiş.


Şiir Bilgi
13.1.2018 tarihinde eklendi.
270 çoğul gösterim
244 tekil gösterim
0 yorum
5 kişi beğendi.
Portfolyo: Genel
Şiiri Beğenenler
En son eklediği şiirler

i


Şiir; düşlerimizi, özlemlerimizi, düşüncelerimizi, duygularımızı kullanarak sözcükleri ortaya koyma biçimidir. Elle tutulmaz, gözle görülmez, sadece hissedilir.

Şiir sanat akımları içerisinde de en büyük yeri kaplar. İçinde sanatı, duyguyu, matematiği, müziği, estetiği olan geniş bir yelpazedir. Düz bir cümleye farklı anlamlar katarak kendine has ve eşsiz bir dil oluşturur. Bu dil yazan her kişiye göre değişebilir. Ölçü kullanmak isteyebilir, serbest yazmak isteyebilir, kafiye kullanmak isteyebilir vs. Dizeleri belirlemek ve şekline karar vermek yine yazan kişiye bırakılır. Aynı duyguyu anlatan binlerce eser ortaya çıkabilir. Fakat değişik kelime kullanımı ve şairin yeteneklerine göre, mısra dizilişi, kafiye kullanımı, yinelemeler, içindeki ritim ile hiçbiri birbirinin aynısı olmaz. Çünkü şiirin sahibi, yani şairi bu şekilde kendi imzasını atmış olur.

Günümüzde değerlendirildiğinde dizelerden oluşmasının dışında, düz metin şekliyle yazılması yaygınlaşmaktadır. Önemli olan tanımını ifade eden eserlerin şiirsel dili, diğer gündelik dili ile birbirinden ayrılmaktadır. Okunurken de şiirsel ses tonu ve yüksek söyleyişten ibaret klasik modernizm ile kendini ortaya koyar. Belirli bir amacı olan, tepkiyi, seslenişi, mesajları ifade ederken kullanılan dil ve yazım kurallarını kaybetmeden, ritim kurgusu ile birçok edebi biçimi içine katarak asıl sanatını burada icra etmektedir.
Şiirde neyin söylendiğinden çok, nasıl söylendiği önemlidir. Dikkati asıl çeken şey budur. Valery bu konuda şöyle bir örnek vermektedir. “Yürümek ile dans etmek aynı şey midir? Gündelik dil ile şiiri birbirinden ayıran özellikte böyledir. Nasıl ki, yürümek insanın bacak ve gövdesini çalıştırıyorsa, bu eylem kendi amacının dışında oluşur. Fakat dans etmekte oluşan eylem, amacın kendisidir.”
Şiir oldukça köklü bir tarihe uzanır, Sümerler ile başlar. İlk şiirler de Çincede halk şarkılarından, destanlardan ortaya çıkmıştır. Yirminci yüzyılda ise çok daha fazla dikkat çekmektedir. Bu zaman zarfı içinde yerini bulmuş, şeklini oluşturmuş, amacına karşılık özelliklerini belirlemiştir. Kendi içinde didaktik, dramatik, epik, lirik, pastoral, klasik ve modern şiir örnekleri ile farklılık oluşturmaktadır.

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.




bahar bir daha en git kadar su ve veda yaprak
 Yorumlar
Bu şiire henüz yorum yazılmamış.


i şiirine yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.

Üye değilseniz üye olmak için tıklayın.


Üye ol Şifremi Unuttum