Bu kitapta, Württemberg’li Hegel’in “Geist’ın Fenomenolo-jisi (Phänomenologie des Geistes)” adlı eserinde anlattığı şekliyle “Geist’a” dair “tezahür fikriyat’ı’nı (Phänomenologie)” ve bu itibarla “Geist tasavvur’u’nu” ele aldık; “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat’ı” cihetinden inceledik ve değerlendirdik.
“Geist’ın Fenomenolojisi (Phänomenologie des Geistes)” esasen “Geist’a” dair “tezah..»»
Sade, yalın ve akıcı bir Türkmence ile eser kaleme alan Mahtumkulu çizgisinin modern Türkmen şiirinde iki önemli temsilcisi vardır. Biri Kerim Gurbannepesov, diğeriyse Türkmen şiirinin kuyumcusu unvanına sahip olan Gurbannazar Ezizov'dur. Bir kısım Türkmen araştırmacılar, bu üç ismi bir nevi Türkmen şiirinin birbirini tamamlayan iskeleti olarak görürler.
Ezizov, ilk şiirlerini 1955'te bazı ga..»»
Musa Carullah Bigiyef (1875-1949) Kazan’ın Rostov şehrinde doğmuş; Buhara, Mısır, Hicaz, Şam ve Hindistan’da tahsil görmüş; hayatını İslamî ilimlere ve Müslümanların çeşitli dinî, siyasi, sosyal ve kültürel meselelerine adamış, çalışkan, dürüst, dindar,vatansever; yüksek medeni cesarete, eleştirel ve özgür düşünceye sahip, büyük bir İslam âlimi ve mücahididir. Musa Carullah elinizde bulunan Halk N..»»
Bu kitapta, nazariyat’a (theoria) mahsus asl’i isim teşkilinin esaslarını, harf theo-gonia’sı ve isim theo-gonia’sı vasıtasıyla inceledik.
Asl’i isim ve suret’li harf, cevher-ism’e mahsus kuvvetler olarak idrak ve muhayyile marifetiyle, birlik esasında birleşiktir. Asl’i isim teşkilinin esaslarını bu yolla ele aldık.Fikriyat’a (logia) mahsus suret’siz isim ve suretsiz harf ise, teşkil cihetinde..»»
Müzik, sanat ve bilim olarak, bir yandan nazariyat, diğer yandan uygulamaya dayanan kapsamlı, uzun ve zorlu bir sanat eğitimini gerektirir.
Solfej kitaplarımızın başta gelen özelliği, özet bilgiler içeren bölümleri ile “Hızlı ve Kolay” bir müzik eğitimini gerçekleştiren “SOLFEJ METODU” olmasıdır.
Konservatuvar eğitimi ile özel derslerin gerektirdiği eğitim birbirine benzemez. Dernek, va..»»
Bu çalışma Çağatay Türkçesinin Klasik sonrası dönem şairlerinden Hüveyda’nın R?hat-ı Dil adlı mesnevisi üzerinedir. Mesnevi didaktik, dini ve ahlaki bir içerikle sade bir üslupla kaleme alınmıştır. Şair mesnevini Farsça yerine Türkçe yazdığını belirtirken bilinçli bir bakış sergiler. İçerisinde pek çok hadis rivayeti ile birlikte anlatılan kıssalar göze çarpar. Bu kıssalarda namaz, oruç, zekat, Ku..»»
"Üzerinde anlaştığımız hiçbir ilke yok. Dil perişan, mefhumlar kaypak, kelimeler köksüz. Politikanın çığlıkları yanında şiirin ve düşüncenin sesi boğuk bir inilti. Hıristiyanlaşmadık ama içimizde bir ortaçağ keşişi yaşıyor. Elbirliğiyle sarıldığımız tek müessese: Aforoz. Sevginin, anlayışın, dayanışmanın kaybolduğu karanlık devirlerde tenkit susar, hiciv konuşur. İnsanla insanı birbirinden ayıran ..»»
***Üzerinde anlaştığımız hiçbir ilke yok. Dil perişan, mefhumlar kaypak, kelimeler köksüz. Politikanın çığlıkları yanında şiirin ve düşüncenin sesi boğuk bir inilti. Hıristiyanlaşmadık ama içimizde bir ortaçağ keşişi yaşıyor. Elbirliğiyle sarıldığımız tek müessese: Aforoz. Sevginin, anlayışın, dayanışmanın kaybolduğu karanlık devirlerde tenkit susar, hiciv konuşur. İnsanla insanı birbirinden ayıra..»»
"... İşte İslam Hukukunun kıymetini, müslüman olmayan bir kimsenin şahadetinde aramalıdır. O adam ki, açıkça "ben bir hıristiyanım ve dinme mutekidim; fakat hakiki bir hıristiyan, bütün insanlara bitaraf muamele edendir. İslam Hukukunu bu zaviyeden tamamen bitaraf olarak tetkik ettim ve en büyük hürmete şayan gördüm" demektedir. ... Ne yazık ki bizde, necdet-i fikriye ve ciyadet-i kalemiya sahibi ..»»
"... İşte İslam Hukukunun kıymetini, müslüman olmayan bir kimsenin şahadetinde aramalıdır. O adam ki, açıkça "ben bir hıristiyanım ve dinme mutekidim; fakat hakiki bir hıristiyan, bütün insanlara bitaraf muamele edendir. İslam Hukukunu bu zaviyeden tamamen bitaraf olarak tetkik ettim ve en büyük hürmete şayan gördüm" demektedir.
... Ne yazık ki bizde, necdet-i fikriye ve ciyadet-i kalemiya sahib..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.