Bize, bir yaban köpeği ve yaratık gibi davranılıyordu. Birkaç kişiye ihtiyaçlarını temin etmek ve arkadaşlarını ziyaret etmeleri için izin verildi. Sonra Tokat'a doğru yola devam ettik.
Tokat'ta şirin bir Ermeni kızı gördük. Kız tek başına bir bahçede ağaçtan meyve topluyordu. Ondan, bütün dindaşlarımızın sürgün edildiklerini öğrendik. Önce erkekler sonra da kadınlar. Diğer taraftan ona evine g..»»
Arslan Tekin, Anadolu'da Alevîlerin, Bakanlarda Bektaşîlerin arasına girdi Alevîliği ve Bektaşîliği kendilerinden dinledi; cemlerinde gördüklerini yazdı. Alevîliğin ve Bektaşîliğin içlerinde yaşamadan anlaşılamayacağı gerçeğini ortaya koydu tanınmış gazeteci ve yazar Arslan Tekin Sünnîler Diyanet İşleri Başkanlığı adı altında birleştirilip kontrolde tutulurken, Alevîler niçin kendi hâllerine bır..»»
"Bizim tek bir hedefimiz var; o da Türkiye'yi bizim yanımızda tutmak. Ermeniler ister yerle bir olsun ya da olmasın, bizim için fark etmez!
-Theobald von Bethmann Hollweg-
24 Nisan 1915'te Osmanlı İmparatorluğu'nun İttihatçı Hükümeti başkent İstanbul'daki Ermeni toplumunun tüm elit tabakasını toplattı. Bunu birkaç ay sonra Ermeni halkının sistematik imhası izledi. Ölüm yürüyüşü sırasında ve ..»»
"... 8 metre çapında bir çukur açmışlar. İçi çoluk çocuk her yaştan ve cinsten Türk ölüleriyle dolu! Vurmuşlar, süngülemişler, soymuşlar ve bir çukura doldurmuşlar. Mamahatun'da yalnız bir ev halkı dağlara kaçıp kurtulabilmiş."
Kazım Karabekir
"... aç bir köpeğin, Ermeniler tarafından öldürülmüş, yolun kenarına bırakılmış bir Türk cesedini parçalaya parçalaya yediği görülüyor. Kâh köpekler..»»
Ermeni meselesi, emperyalist güçler tarafından zaman zaman kışkırtılırken, Türkiye'de soykırım yapıldığını kabul etmeye zorlanmaktadır. Bu durum tarihi düşmanlarımın düşmanlıktan vazgeçmeyeceğini, iki de bir önümüze 'Er,meni Meselesi'ni süreceklerini bize göstermektedir. Batı, bu tavrıyla hem Ermenilere hem de bize çok zarar vermektedir. Biz, Ermenileri tek yanlı olarak yargılamaktansa bir orta ..»»
Bu çalışmada yer alan incelemeler, etnik sınırların değişik kültürel unsurların yardımıyla nasıl oluşturulduklarını anlatmaktadır. Bu kültürel farklılıkların devamı etnik sınırların devamını sağlamaktadır. Ancak, kültür hiçbir zaman etnik grupların arasında varolan sınırlara endeksli değildir; kültür her zaman değişebilir ve öğrenilebilir. Bu nedenle, bir etnik grubun tarihi o grubun kültürel tari..»»
Hırant Dink, Türkiye'de kimliğini gizleyen Ermeniler'in sayısı hakkında "300 bin rakamının abartılı olduğunu düşünmüyorum. Bence daha da fazladır. Diasporaya bunu sıkça söylüyorum. Türkiye'de tek kişinin varlığını bilmek, ruh hâline yardım etmek, yurtdışında alınmış yüzlerce parlamento kararından ehemmiyetlidir" diyordu.
Prof. Dr. Salim Cöhce, Müslüman gözüküp gerçekte Gregoryan Hıristiyan g..»»
Heybeliada Ruhban Okulu, İstanbul'daki Fener Rum Patrikhanesine bağlı olarak 1844 yılında kurulmuş ve 1971 yılına kadar Ortodoks teolojisi eğitimi vermiş önemli bir okuldur. Kuruluşundan itibaren kendine özgü eğitim ve öğretim anlayışı göstermiş olmasının yanısıra, yazılı ve sözlü Ortodoks geleneğinin korunup geliştirilmesini de üstlenmiştir. Gerilen Türk-Yunan ilişkilerinden nasibini alarak 197..»»
Iskalanmış Barış, Tanzimat`tan başlayarak İkinci Dünya Savaşı arifesine uzanan süreçte Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesindeki Türk, Kürt, Ermeni, Rum ve Süryani etnik toplulukların kimlik inşa macerasını anlatıyor. Bölgedeki Protestan misyonlarının "giderek Batılı devletlerin politikalarından özerkleşen"etkinliklerinin bu maceradaki özel etkisine eğilerek... Kitapta, Tanzimat`ın merkezîleşme ça..»»
İstanbul'da bugün Pera adını verdiğimiz semt, Bizans döneminde surlarla çevrili başkent Konstantinopolis'in karşısında, Haliç'in doğu yakasında, şehir ötesi anlamı içeren "Peran" veya "Perea" adıyla anılıyordu ve Bizans'ın on üçüncü bölgesini oluşturuyordu. Bölgeye, İstanbul'un fethinden sonra yabancı elçilikler, 17. yüzyıldan itibaren de Rum tüccar aileleri yerleşmeye başladı. Pera tarih boyunc..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.