Türk müziğinin önemli sazlarından ney'in öğretimi, yüzyıllarca geleneksel yöntemlerle sürdürülmüş, hem teknik bilgiler hem de geleneksel tavır ustadan çırağa aktarılmıştır. Bugüne kadar pek çok neyzen yetiştirmiş usta neyzen Sencer Derya'nın kitabı bir metot olduğu kadar, ney sazının Türk müziği içindeki yerini, yapımını, ustalarını da bu saza yeni ilgi duyanlara aktaran bir eser. Ekinde A. Şen..»»
Türkiye'ye yerleşmekle birlikte; çıkarmış olduğum albümlerin içinde, neredeyse unutulmaya yüz tutmuş Balaban müzik aletini siz değerli müzik severlere eskisinden daha da fazla ve yeniden sevdirebilmenin gururunu ve onurunu yaşadım. Başta Balaban severler olmakla beraber çok geniş bir kitleden Balaban Metodu hakkında nereden bilgi edinebiliriz veya kaynak kitap bulabiliriz gibi taleplerle karşıla..»»
Müzik öğretimi, içsel bir süreç ve ürün olan müziksel öğrenmeleri destekleyen ve sağlayan dışsal olayların planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir. İlköğretimde etkili ve verimli bir müzik eğitimin gerçekleşebilmesi için müzik öğretiminin, belli hedeflere dönük müziksel öğrenmeler oluşturmak üzere planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma, Eğitim Fakül..»»
Erkin Koray adı insanın aklına, tamamen kendine mahsus bir gitar çalış ve söyleyiş tarzı yanında, çoğunlukla "İLK" leri getiriyor.
Türkiye' de Rock müziği' ni ilk uygulayan kişi olmakla birlikte - çok ilginçtir - sazı da ilk elektro - bağlama yapan o' dur.Son "ilk" i se, çok değil, bir kaç yıl önce başlattığı, şimdi çığ gibi büyüyen "Rock - Bar" modası... " Zaten gelecekti... Ama, bem başlattı..»»
Filiz Kamacıoğlu, Kendi Kendine Kolay Piyano Metodu'nu Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı'ndaki gözlem ve deneyimlerine dayanarak hazırlamıştır. Eğitimciliği sırasında Kamacıoğlu öğretmen adaylarının en çok eşlik yapmakta zorluk çektiğini tespit etmiş bu yüzden hem klavye hakimiyetini artıracak hem de şarkılara eşlik yapmayı kolaylaşt..»»
Bemol Müzik Yayınları tarafından yayımlanan, ilk iki ciltlik kitaplarda yer alan 62 yapıt 1963 yılından beri yapmış olduğum çalışmaların bir bölümünü kapsamakta olup, diğerleri 2011 yılında yayımlanacaktır. Yapıtlarımda müzikteki gürlük ve hız değiştirme ile ilgili terim ve belirteçler kullanılmamış, müziksel anlatım seslendiriciye bırakılmıştır. Söz konusu yapıtlarımı içeren CD kitabın ekinde b..»»
Bu kitaptaki müzik açıklaması, müzik fenomeninin çözümlemesiyle başlayan ve müziğin icrası sorunuyla biten altı dersten oluşmaktadır.
Tanışmaya ayrılan ilk derste derslerin bütününün yol gösterici ilkeleri özetlenmektedir.
İkinci derste müzik fenomeninin ses ve zaman ilişkileri içinde bir spekülasyon biçimi olarak incelenmesi; bu incelemeden yaratım sürecinin diyalektiğinin çıkarılması; bunu..»»
Dinî mûsikî formlarından birçoğu unutulmaya yüz tutmuştur. İlâhiler için de durum böyledir. Zamanımızda ilâhî sözü yazan, besteleyen, notaya alan, öğrenen ve öğreten yok denecek kadar azdır. Bugün okunan ilâhîlerin çoğunu Yunus Emre ilâhileri oluşturmaktadır. Bizi şu anda okumakta olduğunuz bu kitabı yazmaya sevk eden sebeplerden biri de böyle bir çalışmanın günümüz mûsikî anlayışına karınca kar..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.